Open relaties? Gesloten relaties?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
frrr
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: Open relaties? Gesloten relaties?

Bericht door frrr » 26 aug 2010 21:50

Sowieso gesloten. Misschien heb ik nog een romantisch, irreëel beeld van een relatie, maar voor mij is het alles of niets. Niets tegen mensen die bewust kiezen voor een open relatie, het is gewoon ik niet.
my friends are into hiphop, i'm into poetry and small animals

SIG
New user
New user

Bericht door SIG » 26 aug 2010 22:00

Yup ook gesloten voor mij. Op dat gebied ben ik nogal ouderwets, ik vind zoiets als affaires hebben echt laag. Als ik m'n partner daar op betrap, dan zal het hopsake buite zijn.
Ik hecht vrij veel waarde aan eerste keer en trouw zijn.

nomeis

Bericht door nomeis » 26 aug 2010 23:37

SIG schreef:Yup ook gesloten voor mij. Op dat gebied ben ik nogal ouderwets, ik vind zoiets als affaires hebben echt laag. Als ik m'n partner daar op betrap, dan zal het hopsake buite zijn.
Ik hecht vrij veel waarde aan eerste keer en trouw zijn.
Affaires hebben =/= een 'open' relatie hé
Zoals ik al zei, ik vind eerlijkheid het belangrijkste. Ik zou niet om kunnen met geheimen en bedrog.

nicktjen
Forum addict
Forum addict

Bericht door nicktjen » 26 aug 2010 23:57

frrr schreef:Sowieso gesloten. Misschien heb ik nog een romantisch, irreëel beeld van een relatie, maar voor mij is het alles of niets. Niets tegen mensen die bewust kiezen voor een open relatie, het is gewoon ik niet.
²
Idem dito hier.

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 27 aug 2010 14:38

nomeis schreef: Bon, ik vind 'open' en 'gesloten' verkeerde termen.
het is heel eenvoudig: open = hoer, gesloten = trut.
ik ben een trut. :greenthing:

K_x schreef:
Bernard schreef:soms heb ik de indruk dat homo's denken dat de regels van een relatie niet voor hen gelden, enkel omdat ze homo zijn.
dat ze hun homoseksualiteit als een geweldig excuus zien om de regels aan hun laars te lappen.
maar die regels zijn er, of je nu wil of niet.
het kan zijn dat ik me vergis en dat dit gewoon de moraal van het fuckbuddysletje is, zoals age het hierboven zo mooi kwam te verwoorden. :lol:
en fuckbuddysletjes kunnen ook hetero zijn... 8)
Grappige man, jij. :roll:
ik zeg dit in alle ernst. 8)

Lieske Lieske
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Lieske Lieske » 28 aug 2010 11:45

Seks is gewoon soms dreigend.. Als er iemand op me afstapt en me meevraagt om bij hem/haar te blijven slapen dat weet je wat die andere wenst qua vervolg (in de meeste gevallen althans) en dan stel ik me ook steeds de vraag waarom dat nu nodig is. Ik snap dat je het niet als de centrale speer in je relatie wilt. Maar een relatie is meer dan dat, en als je samen bent met iemand waarmee je een intense band hebt, dan komt het vanzelf. Ik denk dus niet dat een 'open' relatie je van je onzekerheid afbrengt. Ik veronderstel nu enkel maar mss ben je gewoon onzeker dat je je partner "te weinig" seks zou kunnen bieden, en laat je de optie tot een vrije relatie daarom open? Ik zou het me niet kunnen inbeelden dat mijn vriendin met een andere ff gaat gaan flikflooien, en dat komt simpelweg omdat ik haar graag zie. En ik denk dat jij op je pad ook wel iemand zal ontmoeten die je graag ziet en dan ga je ervaren dat seks met hem gewoon genieten is. :wink:
De enige ware reis is niet het streven naar vernieuwing maar het hebben van andere ogen.

Diejenige, die sie gerettet hat, liebt sie..

Wikkel me warm in een dekentje van woorden (Sanne)

nr 6426

Bericht door nr 6426 » 28 aug 2010 15:29

Gesloten.

iSyl
New user
New user

Bericht door iSyl » 29 aug 2010 12:26

nr 6426 schreef:Gesloten.
Dacht ik ook meteen toen ik de titel zag :)
Ik heb dat vooroordeel dat mijn vriendin mij niet meer genoeg vindt en neigt naar anderen.
En het verschil niet meer kunnen maken tussen bedriegen en toch-van-u-houden-maar-even-gaan-kussen-met-anderen. Ik wil wel geloven dat het voor anderen werkt, maar ik zou ervan afzien.
't Zou voor mij toch niet ideaal zijn omdat ik zo werk maar als je het echt niet erg vind dat je vriend met een of andere jongen hét wel doet, châpeau!

Farfalla
Forum addict
Forum addict

Bericht door Farfalla » 29 aug 2010 13:27

Polyamorie is iets wat me zeker aanspreekt. Alleen moet je daarvoor (een) partner(s) hebben die zich daar even goed bij voelen en denk ik ook dat het beter is als de relatie als dusdanig ontstaat. In een monogame, exclusieve relatie ben ik ook jaloers, omdat daarin de verwachtingen anders liggen. Maar ik zou het prachtig vinden als ik een leven kon hebben waarin ik met liefde kon omgaan zoals met vriendschap. Ik vraag ook niet aan mijn vrienden hoeveel andere vrienden ze nog hebben en wanneer ze die zien en wat ze daar dan mee doen en... Ik geniet gewoon van de vriendschap die ik ontvang en de tijd die ik krijg.
Ik heb niet persé een vaste partner nodig, maar als je verliefd wordt en gaat houden van iemand die dat wel zoekt, heb je weinig andere keuze.

Hoe dan ook, ik denk niet dat polyamorie OF een open relatie de oplossing is voor een relatie waarin het seks-gegeven fout zit. Ik denk dat het alleen nog meer fout gaat lopen.
You can either agree with me, or be wrong...
Don't be sad cause roses have thorns, be glad thorns have roses!
http://anima-farfalla.blogspot.com

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 29 aug 2010 21:21

Gesloten
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Yatta
Experienced user
Experienced user

Bericht door Yatta » 29 aug 2010 23:22

Springbal schreef:Gesloten
I concur.
Veel is vreemd op deze wereld, niets is vreemder dan de mens.

Mr Cash
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mr Cash » 30 aug 2010 15:51

Farfalla schreef:Polyamorie is iets wat me zeker aanspreekt.
Volgens mij is dit eerder Polydomorie. Ik denk niet dat er in een liefdesrelatie plaats is voor meer dan twee om voor beide partners op lange termijn gezond en aangenaam te blijven.
Darjeeling, Assam, Lapsang -
Kenya, India, Ceylon -
The Empire flows like rivers through your living room

Farfalla
Forum addict
Forum addict

Bericht door Farfalla » 30 aug 2010 17:51

Mr Cash schreef:
Volgens mij is dit eerder Polydomorie. Ik denk niet dat er in een liefdesrelatie plaats is voor meer dan twee om voor beide partners op lange termijn gezond en aangenaam te blijven.
Beetje engdenkend he, geloven dat de vorm van liefdesbeleving waar jij je het best bij voelt voor iedereen even goed (?) werkt...
You can either agree with me, or be wrong...
Don't be sad cause roses have thorns, be glad thorns have roses!
http://anima-farfalla.blogspot.com

Mr Cash
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mr Cash » 30 aug 2010 18:45

Farfalla schreef:
Mr Cash schreef:
Beetje engdenkend he, geloven dat de vorm van liefdesbeleving waar jij je het best bij voelt voor iedereen even goed (?) werkt...
Ik heb geen moeite om toe te geven dat ik geen cultuurrelativist bent die zegt: iedereen moet maar doen wat hij of zij denkt dat het beste voor hem of haar is. Ik denk dat de meeste mensen dat zelf niet weten of zichzelf totale verkeerd inschatten.

Ik ben inderdaad van mening dat waarden "absoluter" zijn (dwz iets is goed of iets is verkeerd) dan dat ze relatief zijn van de context en ik denk dus ook dat er een algemenere samenlevingsvorm bestaat waarvoor wij mensen biologisch/cultureel/... geschikt zijn en waar we ons goed bij zullen voelen. Ik zie dat nog zeer ruim eigenlijk: 2 mensen in een relatie (evt. + kinderen) lijkt me idd het beste recept voor geluk.

Dat is niet engdenkend, dat is een realistische en pragmatische benadering van de mens als gemeenschapswezen vs. de mythe van het autonome 'IK'.
Darjeeling, Assam, Lapsang -
Kenya, India, Ceylon -
The Empire flows like rivers through your living room

matt_enz
Regular user
Regular user

Bericht door matt_enz » 30 aug 2010 19:41

Ik heb geen moeite om toe te geven dat ik geen cultuurrelativist bent die zegt: iedereen moet maar doen wat hij of zij denkt dat het beste voor hem of haar is. Ik denk dat de meeste mensen dat zelf niet weten of zichzelf totale verkeerd inschatten.

Ik ben inderdaad van mening dat waarden "absoluter" zijn (dwz iets is goed of iets is verkeerd) dan dat ze relatief zijn van de context en ik denk dus ook dat er een algemenere samenlevingsvorm bestaat waarvoor wij mensen biologisch/cultureel/... geschikt zijn en waar we ons goed bij zullen voelen. Ik zie dat nog zeer ruim eigenlijk: 2 mensen in een relatie (evt. + kinderen) lijkt me idd het beste recept voor geluk.

Dat is niet engdenkend, dat is een realistische en pragmatische benadering van de mens als gemeenschapswezen vs. de mythe van het autonome 'IK'.
Ik vrees dat dit klassieke idee van liefdesbeleving niet op mij toepasbaar is. Dit kan misschien het beste 'recept' zijn voor geluk, op iedere regel is een uitzondering. Ik heb helemaal niks tegen mensen die het klassieke huisje tuintje kindje als geluk zien. Integendeel ik wou dat dit ook voor mij was weggelegd. Jammer genoeg zal dit niet mogen wezen :3 en ben ik gelukkig ook realistisch op dat vlak.
funny, how people smile and think about sad things

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 30 aug 2010 20:32

open, op alle gebieden.
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

cestlavie
New user
New user

Bericht door cestlavie » 30 aug 2010 21:14

open en zonder geheimen

polyamorie: heb het gevoel dat dat wel kan omdat je niet maar 1 keer verliefd wordt in je leven maar zou wel nooit 2 partners willen
en zou nooit willen dat men lief als ze verliefd is op een ander dat ze daar iets mee doet

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 01 sep 2010 02:30

Waarom moet iemand eigenlijk een open relatie hebben? Wat win je daarbij? :-?

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 01 sep 2010 13:35

bepaalt iemands opvoeding/verleden/vorige relaties niet de manier waarop hij/zij vandaag een relatie beleeft? :)

Anon

Bericht door Anon » 01 sep 2010 15:25

Of seksuele voorkeur?
Homo's zouden gemakkelijker spreken over niet-monogame relaties, terwijl heteromannen het meer in het geniep doen met iemand anders.

http://www.familyprocess.org/Data/featu ... ernoff.pdf

Gesloten