Open relaties? Gesloten relaties?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
matt_enz
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Open relaties? Gesloten relaties?

Bericht door matt_enz » 25 aug 2010 23:23

hoi!

al lange tijd heb ik hier over zitten mijmeren. Ik vind seks vies. Tof, maar vies. Het kan inderdaad eens deugd doen, maar ik ben waarschijnlijk één van de weinige jongens die niet dagelijks aan seks denkt :s (natuurlijk overdreven, maar ik bedoel smachten naar bevrediging). Een tijdje terug sprak ik nog met iemand over het internet (via skype). Een ongelooflijk knappe jongen en grappig! Maar na 5 minuutjes had ik al meteen door waar hij naar toe wilde gaan. Ik heb het vriendelijk geweigerd. (dit even terzijde)
Nu vroeg ik me af, veel jongens zijn nogal seksueel geinteresseerd en dat vind ik echt OK! Maar ikzelf ben niet seksueel geinteresseerd, louter emotioneel (niet 100%, maar overgroot deel). Natuurlijk is seks leuk in een relatie en mag dit niet ontbreken, maar ik heb er echt heel weinig nood aan.
Na deze hele lange uitleg kom ik eindelijk waar ik wil raken. Ik ben hartelijk voorstander van een open relatie. Mijn vriend mag zich seksueel amuseren met andere jongens. Dit klinkt waarschijnlijk ongelooflijk vreemd :s

hoe staan jullie tegenover open relaties?
Laatst gewijzigd door matt_enz op 26 aug 2010 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
funny, how people smile and think about sad things

Jarne
New user
New user

Re: Open relaties? Gesloten relaties?

Bericht door Jarne » 25 aug 2010 23:36

Een relatie moet geen gevangenis worden waarbij je niet meer met iemand anders mag weggaan of iets degelijks, maar seks (met iemand anders) vind ik dan nogal ver gaan.

Maar ik vind dat iedereen dat vooral voor zichzelf moet uitmaken, en als de 2 partners ermee akkoort gaan: waarom niet? Maar voor mij is het iets te open :wink:

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 26 aug 2010 00:16

Ik hou het dan liever gesloten :wink:
Anders is er geen verschil meer tussen je lief en een willekeurig fuckbuddysletje.

Zupi
Vader Abt

Bericht door Zupi » 26 aug 2010 00:23

Gesloten, maar daarin mogen de stukken er wel afvliegen zenne! :D

Jen1988
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Jen1988 » 26 aug 2010 12:55

Ik ben ook eerder voor een gesloten relatie. Tuurlijk moet je elkaar vrijheid geven, maar in die vrijheid moeten er ook nog grenzen zijn. En als je volgens mij elkaar echt graag ziet, dan heb je geen nood aan seksueel contact met anderen...
Waar liefde sterft, sterft het leven...

* Never leave your heart alone in a box locked up...*

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 26 aug 2010 14:12

Voor. Seks is leuk en zolang het daarbij blijft en je altijd netjes terugkeert naar je lief zie ik het probleem niet. Wel nog nooit een lief gehad dat dat helemaal oké vond. Ach. Life's a bitch and then you die. Afbeelding
Spoiler! :
Die quote van Nas is maar een grapje. Het leven is mooi hoor. :sun: En ik heb mijn lieven altijd leuker gevonden dan iedereen anders, dus ik vond het nooit echt erg dat ze dat niet zagen zitten.
Laatst gewijzigd door kinderknieën op 26 aug 2010 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Glamourgirl_10
Senior user
Senior user

Bericht door Glamourgirl_10 » 26 aug 2010 14:31

Zupi schreef:Gesloten, maar daarin mogen de stukken er wel afvliegen zenne! :D
Da zoukik nu ne keer echt ni beter kunnen verwoorden zi.

Ik ben een veel te emotioneel mietje voor een open relatie. En ik rook niet. Ik vind dat je na de seks met de fuckbuddy toch wel echt een sigaretje moet opsteken terwijl je op de rand van het bed zit om al mijmerend na te denken over je daden en het leven en het licht dat door het de half verduisterende plafondhoge dubbele ramen komt.
We gaan oh we gaan naar daar
waar het wilde bloed stroomt

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 26 aug 2010 15:03

soms heb ik de indruk dat homo's denken dat de regels van een relatie niet voor hen gelden, enkel omdat ze homo zijn.
dat ze hun homoseksualiteit als een geweldig excuus zien om de regels aan hun laars te lappen.
maar die regels zijn er, of je nu wil of niet.
het kan zijn dat ik me vergis en dat dit gewoon de moraal van het fuckbuddysletje is, zoals age het hierboven zo mooi kwam te verwoorden. :lol:
en fuckbuddysletjes kunnen ook hetero zijn... 8)

nomeis

Bericht door nomeis » 26 aug 2010 16:07

Bernard schreef:soms heb ik de indruk dat homo's denken dat de regels van een relatie niet voor hen gelden, enkel omdat ze homo zijn.
dat ze hun homoseksualiteit als een geweldig excuus zien om de regels aan hun laars te lappen.
het kan zijn dat ik me vergis en dat dit gewoon de moraal van het fuckbuddysletje is, zoals age het hierboven zo mooi kwam te verwoorden. :lol:
Regels? Staat dat in de sharia of zo?
Niemand moet mij komen vertellen hoe ik mijn relatie invul. Open, gesloten, ... Eerlijkheid en vertrouwen vind ik in een relatie dusd keer belangrijker dan seks.

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 26 aug 2010 16:09

nomeis schreef: Niemand moet mij komen vertellen hoe ik mijn relatie invul.
i rest my case. 8)

nomeis

Bericht door nomeis » 26 aug 2010 16:13

Bernard schreef:
i rest my case. 8)
Dus jij bepaalt de regels van relaties?
Een beetje megalomaan, niet?

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 26 aug 2010 16:14

nomeis schreef:
Bernard schreef:
i rest my case. 8)
Dus jij bepaalt de regels van relaties?
als dat zou kunnen!!! :greenthing:

nomeis

Bericht door nomeis » 26 aug 2010 16:25

Je hebt natuurlijk al heel wat levenservaring.

Bon, ik vind 'open' en 'gesloten' verkeerde termen.

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 26 aug 2010 16:32

Vind dat dat echt super afhangt van hoe je bent, hoe je lief is, hoe je met elkaar bent, van de periode waarin je zit in je leven, en van je behoeftes en zo.

En als het over mij persoonlijk gaat, ik zit nu in een 'gesloten' relatie en vind het wel goed zo.
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

Stiko
Regular user
Regular user

Bericht door Stiko » 26 aug 2010 16:38

Ik denk dat ik voorstander ben...
Nu niet zo zeer voor mezelf, want meer dan mijn lief heb ik niet nodig. Maar mocht hij bepaalde fantasieën hebben die mij echt niet aanspreken, dan zou ik hem niet tegenhouden als hij deze met andere zou beleven, denk ik.
People
if there was one who would understand,
one that would comfort me and would take my hand,
one that would guide me and help me to find,
but there are no such people,'cause people are blind
JS

Secret2
Experienced user
Experienced user

Bericht door Secret2 » 26 aug 2010 18:47

Zupi schreef:Gesloten, maar daarin mogen de stukken er wel afvliegen zenne! :D
Idd :D .
Voor mij dus ook een gesloten relatie. Ik zou mij anders de hele tijd vanalles afvragen: wie, wat, hoe, wanneer, zal ze niet verliefd worden,...
Nee, I don't share :D !
"Not all girls are raving, bloody lesbians, you know!"
- "That is a misfortune I'm perfectly well aware of."
(The Killing of Sister George)

K_x
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door K_x » 26 aug 2010 19:29

Bernard schreef:soms heb ik de indruk dat homo's denken dat de regels van een relatie niet voor hen gelden, enkel omdat ze homo zijn.
Grappige man, jij. :roll:

Hoe iemand een relatie inricht kiezen de partners tot nader order nog steeds zélf. In mijn geval zou dat ongeveer neerkomen op wat de meesten onder een open relatie verstaan. In sommige gevallen gaat het waarschijnlijk nog wel wat verder dan dat, op andere momenten / in andere situaties wat minder ver. Een relatie lééft, gelukkig.

Wat in ieder geval niet werkt voor mij is een gesloten, monogame relatie. Computer says no.
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

matt_enz
Regular user
Regular user

Bericht door matt_enz » 26 aug 2010 20:07

Stiko schreef:Ik denk dat ik voorstander ben...
Nu niet zo zeer voor mezelf, want meer dan mijn lief heb ik niet nodig. Maar mocht hij bepaalde fantasieën hebben die mij echt niet aanspreken, dan zou ik hem niet tegenhouden als hij deze met andere zou beleven, denk ik.
dit wou ik uitleggen maar ik kreeg het niet zo duidelijk verwoord! dank je :p
funny, how people smile and think about sad things

Hanneke

Bericht door Hanneke » 26 aug 2010 20:30

Eerst en vooral. Sterk van je dat je er zo openlijk voor uitkomt dat je seks tof, maar vies vindt. Vermoed dat domme commentaren nooit ver weg zijn. Toch zeker niet op die leeftijd. (En jochei, de rest van de forummers blijkt daar geen last van te hebben.)

Persoonlijk. Een moeilijk vraagstuk.
Het is me al wel duidelijk dat een gewone vaste relatie niet m'n ding is. En iets als een LAT-relatie een betere oplossing is. Maar van zodra dat er een derde partij opduikt, maakt niet uit van wiens kant, zal ik moeten toegeven dat het moeilijk is.

Alles evolueert. Of dat hoort het toch te doen. Zolang je er maar de juiste energie in wil steken.

WhiteEagle

Bericht door WhiteEagle » 26 aug 2010 21:07

Ik vind open relaties maar niets. Ik zou nooit gelukkig kunnen worden als ik steeds met de gedachte moet rondlopen dat mijn vriend op een ander zit (figuurlijk 8) ).

Gesloten