vraag

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
bemyself
New user
New user
Geslacht: Vrouw

vraag

Bericht door bemyself » 15 aug 2010 00:33

beinvloed holibi zijn het zoeken naar jobs? en natuurlijk het vinden van jobs?

Zupi
Vader Abt
Geslacht: Man

Re: vraag

Bericht door Zupi » 15 aug 2010 00:39

Wanneer een potentiële werkgever dat weet? jammer maar helaas..

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 15 aug 2010 03:08

Zupi schreef:Wanneer een potentiële werkgever dat weet? jammer maar helaas..
Is daar een studie/enquete naar gehouden?
Ik vermoed dat dat er toch niet veel toe doet.

badgirls24
Experienced user
Experienced user

Bericht door badgirls24 » 15 aug 2010 06:16

AGE-411 schreef:
Zupi schreef:Wanneer een potentiële werkgever dat weet? jammer maar helaas..
Is daar een studie/enquete naar gehouden?
Ik vermoed dat dat er toch niet veel toe doet.
Nou ik denk dat als een potentiële werkgever niet openstaat.. Dit is wel een persoonlijk gedacht hierover.

gr.Bart X
Respect quote's:
Spoiler! :
Mchll schreef:Alles komt uiteindelijk wel goed, en of je nu hetero, homo, bi, lesbisch.. eender wat bent.. Als je je maar goed voelt bij wie je samen bent.. Die 'stempel' maakt het verschil niet hoor..
AGE-411 schreef: Je bent hetero en je zegt dat je 'helaas' geen holebi bent? :o
Wou je dan bi of homo zijn mss? :o
Appleheadcat schreef:Ik ben eigenlijk wel een fan van jou, badgirls24. :rock:

anneke1989
New user
New user

Bericht door anneke1989 » 29 aug 2010 14:14

Bij mijn weten staat het niet op mijn vorhoofd dat ik lesbisch ben :-)
Het lijkt me ook wel straf dat daarnaar gevraagd wordt tijdens een sollicitatie..
Nuja, moest eht ter sprake komen zou ik gewoon zeggen dat ik een vriendin heb (nuja, op dit moment natuurlijk niet, want het is helaas net gedaan tussen ons..) Mja, je snapt me wel denk ik he :-)
You can’t help who you love, so just open your heart and listen. And let it take you wherever it wants to go... ♥

Wiim
New user
New user

Bericht door Wiim » 31 aug 2010 21:33

wettelijk gezien mag een werkgever u niet vragen naar u geaardheid en als hij/zij dat toch doet mag je volop liegen als je dat zou willen
(eindelijk die lessen recht die wat doen)

Dreamkeuh_v
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dreamkeuh_v » 02 sep 2010 16:52

Wiim schreef:wettelijk gezien mag een werkgever u niet vragen naar u geaardheid en als hij/zij dat toch doet mag je volop liegen als je dat zou willen
De werkgever mag het toch niet als motivatie opgeven waarom hij/zij de job al dan niet krijgt...
En wat bekom je met liegen... Is het niet beter dat je gewoon jezelf kan zijn op de werkvloer?
:rock:
The One Who Is Worth Your Tears Would Never Make You Cry...

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 02 sep 2010 17:29

Dreamkeuh_v schreef:
Wiim schreef:wettelijk gezien mag een werkgever u niet vragen naar u geaardheid en als hij/zij dat toch doet mag je volop liegen als je dat zou willen
De werkgever mag het toch niet als motivatie opgeven waarom hij/zij de job al dan niet krijgt...
En wat bekom je met liegen... Is het niet beter dat je gewoon jezelf kan zijn op de werkvloer?
:rock:
Een werkgever mag dat inderdaad niet opgeven als reden om jou de job niet te geven, maar dat betekent daarom lang niet dat zijn (al dan niet) overweg kunnen met het feit dat je holebi bent je mogelijk de job kan kosten... Er zijn tal van mogelijke redenen om een kandidaat af te keuren; echt moeilijk om een uitleg te verzinnen is het met andere woorden niet. (Al neemt dat natuurlijk inderdaad niet weg dat het aangenamer is als je je geaardheid niet noodgedwongen hoeft te verbergen!)
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Pingu
New user
New user

Bericht door Pingu » 02 sep 2010 20:03

yup
totally true (wat trouwens discriminatie zou zijn dus no way dat ze het als reden zouden geven)

eerlijk alsk zou weten dat een potentiele werkgever anti-holebi zou zijn en ja de werkomgeving etc. ook, zou ik er gwn al niet willen werken.
je moet u goed kunnen voelen op u werk anders ga je daar niet lang blijven werken denk ik persoonlijk.
in mijn beroep kom je dat bijna niet tegen maar er zijn natuurlijk de uitzonderingen :roll:

Dreamkeuh_v
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dreamkeuh_v » 02 sep 2010 20:24

Pingu schreef:yup
totally true (wat trouwens discriminatie zou zijn dus no way dat ze het als reden zouden geven)

eerlijk alsk zou weten dat een potentiele werkgever anti-holebi zou zijn en ja de werkomgeving etc. ook, zou ik er gwn al niet willen werken.
je moet u goed kunnen voelen op u werk anders ga je daar niet lang blijven werken denk ik persoonlijk.
in mijn beroep kom je dat bijna niet tegen maar er zijn natuurlijk de uitzonderingen :roll:
Idem hier...
Moest ik weten dat men boos/werkomgeving helemaal gekant is tegen het holebi-zijn dan weet ik ook niet ofdat ik daar wel zou willen werken...
Want idd het is zeer belangrijk om je goed te voelen in je job.
Zowel qua taken als qua sfeer en omgeving...
The One Who Is Worth Your Tears Would Never Make You Cry...

Cloud Nine, niet ingelogd

Bericht door Cloud Nine, niet ingelogd » 02 sep 2010 22:15

Denken jullie dat er bepaalde beroepen bestaan waarin er nog meer het taboe heerst dan in andere beroepen? Zoals bijvoorbeeld in het mannenvoetbal?

anneke1989
New user
New user

Bericht door anneke1989 » 03 sep 2010 00:36

Geen idee!
Alleszins geen ervaring mee, al zou het me niet verwonderen..
en ook, ik denk dat mannen het spijtig genoeg nog steeds moeilijker hebben op dit gebied.
Ik heb het gevoel dat homo zijn nog steeds minder aanvaard is dan het lesbisch zijn..

In ieder geval! bij mij op t werk (hulpverlening) heb ik er alleszins geen problemen mee! Nog geen enkele slechte reactie gehad ;-)
You can’t help who you love, so just open your heart and listen. And let it take you wherever it wants to go... ♥

Gesloten