Wat zijn jouw hobbies?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
DirtySong
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Wat zijn jouw hobbies?

Bericht door DirtySong » 29 jul 2010 19:34

Simpel ^^ Wat zijn jouw hobbies en hoelang doe je die al?
ik speel gitaar, 3 jaar
viool begin in september
zang (talent ontdek vorig jaar tijdens klasconcert)
jongleren al zeker een volle week(!)
Diablo (een jaartje ^^)
Joggen om de dag voor de conditie hoog te houden zodat L.O. minder pijnlijk is (mentaal en fysiek) (begin vakantie)
en tekenen :D van zolang in kan herinneren!

en nu jullie! :D :sun:
Laatst gewijzigd door DirtySong op 30 jul 2010 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Live4Life
Regular user
Regular user
Contacteer:

Re: Wat zijn jouw hobbies?

Bericht door Live4Life » 29 jul 2010 20:44

Vroeger wekelijks badmintonnen (tot 2 à 3 maal per week), inmiddels is het eerder 6 maal per jaar, maar hopelijk kan ik daar na mijn studies weer veranderingen in laten komen. Voor de rest teken ik al eens graag, ga ik graag naar de cinema of kijk thuis een film, maak ik websites (hobby die uitgroeit tot -- hopelijk -- mijn job), en speel ik al eens een spelletje.
En een feestje met vrienden is ook altijd mooi meegenomen ^^
Afbeelding
Það Besta Sem Guð Hefur Skapað, er Nýr Dagur...

Delta.
Forum addict
Forum addict

Bericht door Delta. » 29 jul 2010 21:56

Koken, obviously. Verder muziek (zowel luisteren als op de gitaar spelen), lezen, series kijken, fuiven, vrienden, schrijven, kookavonden organiseren, werken, logistieke bezigheden zoals het calculeren van ingrediënten bij recepturen/recepturen maken, drinken (..zuipen :ibi:). Tennis, fitness en rennen; zodra het allemaal weer zal gaan met die voet..
What do you do when you win? Party!
What do you do when you lose? Party harder!

Stiko
Regular user
Regular user

Bericht door Stiko » 29 jul 2010 23:01

Ik heb;
Geturnd en Gevoetbald tot ik 6 was, maar toen ontdekte ik iets dat meer waard was, dat alles voor me is gaan betekenen. Namelijk... Martial Arts.
Van mijn 6de tot 9de deed ik aan Kodokan Judo en behaalde een Ere-1e Kyu(Ik was vaardig genoeg om tot 1ste dan te gaan, maar de leeftijd liet dat niet toe. Zelfs voor 1e Kyu was ik nog te jong, vandaar dat ik hem "in ere" kreeg.
Van mijn 10de tot mijn 13de deed ik aan Sport judo en behaalde wederom 1e kyu.
Van mijn 7de tot mijn 13de deed ik aan Sambo en Combat sambo en behaalde de rang van First class sportsman
Van mijn 7de tot mij 13de deed ik aan Yudo (Koreaans Judo) en behaalde er de 3e Kyu
Van mijn 9de tot mijn 10 de beoefende ik Nihon Daito Ryu Aikibudo Daito Kai, een afsplitsing van het Daito-ryu Aiki-jujutsu en behaalde een 5e Kyu.
Van mijn 11de tot mijn 13de Beoefende ik (Yoseikan )Aikido en behaalde de 4de Kyu
Van mijn 12de tot mijn 13de Beoefende ik (Kohga Ha Kurokawa-Ryu) Taijutsu en Behaalde de 3e Kyu.
Toen lag ik er een jaartje uit wegens blessure.
Nu beoefen ik vanaf mijn 14de Kyokushin Karate en heb hierin momenteel een 8e Kyu, en train ik ook weer in Judo en Taekwondo(zonder weer deel te nemen aan examens.)

Maar dat is maar 1 van mijn passies :P Daarna ben ik ook intensief bezig met het kweken van (Tropische) insecten als wandelende takken/bladeren, bidsprinkhanen, soms vlinders en mieren,...

En uiteraard literatuur.
People
if there was one who would understand,
one that would comfort me and would take my hand,
one that would guide me and help me to find,
but there are no such people,'cause people are blind
JS

DirtySong
Regular user
Regular user

Bericht door DirtySong » 30 jul 2010 09:39

Stiko schreef:Ik heb;
Geturnd en Gevoetbald tot ik 6 was, maar toen ontdekte ik iets dat meer waard was, dat alles voor me is gaan betekenen. Namelijk... Martial Arts.
Van mijn 6de tot 9de deed ik aan Kodokan Judo en behaalde een Ere-1e Kyu(Ik was vaardig genoeg om tot 1ste dan te gaan, maar de leeftijd liet dat niet toe. Zelfs voor 1e Kyu was ik nog te jong, vandaar dat ik hem "in ere" kreeg.
Van mijn 7de tot mijn 13de deed ik aan Sambo en Combat sambo en behaalde de rang van First class sportsman
Van mijn 7de tot mij 13de deed ik aan Yudo (Koreaans Judo) en behaalde er de 3e Kyu
Van mijn 9de tot mijn 10 de beoefende ik Nihon Daito Ryu Aikibudo Daito Kai, een afsplitsing van het Daito-ryu Aiki-jujutsu en behaalde een 5e Kyu.
Van mijn 11de tot mijn 13de Beoefende ik (Yoseikan )Aikido en behaalde de 4de Kyu
Van mijn 12de tot mijn 13de Beoefende ik (Kohga Ha Kurokawa-Ryu) Taijutsu en Behaalde de 3e Kyu.
Nu beoefen ik vanaf mijn 14de Kyokushin Karate en heb hierin momenteel een 8e Kyu, en train ik ook weer in Judo en Taekwondo(zonder weer deel te nemen aan examens.)

Maar dat is maar 1 van mijn passies :P Daarna ben ik ook intensief bezig met het kweken van (Tropische) insecten als wandelende takken/bladeren, bidsprinkhanen, soms vlinders en mieren,...

En uiteraard literatuur.

holy moosh :p dat is 'n hele boterham =D

flodder **
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door flodder ** » 30 jul 2010 15:44

DirtySong schreef:
Stiko schreef: hele tekst
Kunt ge wel zeggen :p .

Waarom ben je eigenlijk steeds een andere martial art gaan doen, Stiko? En heb je een voorkeur voor één bepaalde sport?

Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Kuikentje » 30 jul 2010 17:27

ik speel piano en slaap graag uit (wie niet?)

ik heb vroeger altijd geturnd maar omwille van blessures die niet meer genezen ben ik gestopt.

en fitness
Laatst gewijzigd door Kuikentje op 28 sep 2010 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto

Stiko
Regular user
Regular user

Bericht door Stiko » 30 jul 2010 17:45

flodder ** schreef:
DirtySong schreef:
Stiko schreef: hele tekst
Kunt ge wel zeggen :p .

Waarom ben je eigenlijk steeds een andere martial art gaan doen, Stiko? En heb je een voorkeur voor één bepaalde sport?
Is een héél lang verhaal... Oorspronkelijk Trainde ik enkel voor het Kodokan Judo, en om daar goed in te worden. Daarom nam ik er toen Koreaans Judo en Sambo bij. Maar toen werd de Dojo waar ik in het Kodokan Judo trainde geboycot (Zij hielden zich aan de filosofie dat "de weg voor iedereen vrij moet zijn", en daarom vroegen zij geen lidgeld. De bijdragen die ze leverden aan het VJF kwamen dus zuiver voor van gewonnen prijzen etc.) ;het VJF begon ons van toernooien te weren en de club ging failliet. Daarom stopte ik toen met Judo; ik was erg kwaad op de andere clubs omdat zij ons niet hadden gesteund en wilde niet bij hen gaan trainen. Toen kwam ik per ongeluk eens in aanraking met iemand die zich op straat verdedigde met Daito-ryu Aiki-jujutsu, en dat wekte mijn interesse, waardoor ik daarin ging trainen. Maar Het is een erg moeilijke stijl, en mijn meester raadde me aan om het Aikido te proberen, omdat dat iets simpeler zit... Maar dat viel ook zwaar, en daar werd ik aangemoedigd om toch weer Judo te gaan doen ook, omdat dat me duidelijk beter lag. In tussentijd nam ik er ook nog wat andere disciplines bij, omdat ik in het Judo echt al veel beheerste en dus weinig nieuws leerde. En toen kwam die blessure en lag ik er een jaar uit. Toen ik was genezen kreeg ik een geschil met enkele Judoclubs in de regio, en was niet meer welkom :roll: Meesters kunnen héél slecht tegen kritiek, en zeker als die kritiek gegrond is... Nujah, Toen kwam mijn vader zijn collega me uitnodigen om bij hen eens te proberen, en dat beviel me erg goed, en het was ten minste nog een uitdaging.

Als ik een voorkeur uit zou moeten spreken, qua effectiviteit, dan gaat die naar Sambo. Best agressief voor een worstelsport en daarnaast is ze vrij van heel wat franjes. Met sambo kun je je weren als het nodig is, maar dat gaat met alles eigenlijk. De voordelen van Karate en Taekwondo zijn dat ze vrij snel onder de knie te krijgen zijn, maar je kan er echt wel schade mee aanbrengen. Judo(evenals Yudo en Tai-jutsu,) is ook erg gevaarlijk als je het toepast bij iemand die niet kan vallen, dodelijk dan, maar het is ook erg gevaarlijk omdat je je tegenstander steeds dichtbij moet houden. Daito-Ryu Aiki-jujutsu en Aikido zijn ook érg effectief, minder schadelijk voor je tegenstander maar ze vragen erg veel oefening.
People
if there was one who would understand,
one that would comfort me and would take my hand,
one that would guide me and help me to find,
but there are no such people,'cause people are blind
JS

anneke1989
New user
New user

Bericht door anneke1989 » 07 sep 2010 14:46

wow..

en ik al zo trots dat ik na 4 (5???) jaar weer terug ben beginnen badmintonnen! :D
Jaja, gisteren voor t eerst :rock:
Al valt het zowat in het niets bij al de rest hier.. :P

en verder lees k graag, filmpjes/series kijken, koken, weggaan,..
The usual stuff ;-)
You can’t help who you love, so just open your heart and listen. And let it take you wherever it wants to go... ♥

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 08 sep 2010 00:47

Stiko schreef:Ik heb;
Gevaarlijke jongen :P

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 08 sep 2010 13:03

AGE-411 schreef:
Stiko schreef: gevechtsporten
Gevaarlijke jongen :P
Niet zo, aangezien er normaal ook duidelijk wordt aangeleerd om u te beheersen en enkel te gebruiken als verdediging, staat me voor, maar idd geen katje om zonder (boks)handschoenen aan te pakken :D

Ooit in een ver verleden nog Muziekschool en Cornet en Bugel gedaan, 5 jaar korfbal en nu roei ik al zo'n 7 of 8 jaar als recreant (ik probeer sinds kort om terug elke donderdag te gaan en zaterdagen terug mee te pikken, niet simpel :) ). Andere hobby's zijn Rode Kruis (of roeping), hulpdienst :love: en vakantiekampen :greenthing: :greenthing: , WJNH (Project Teams, Expedition Y, meegaan op Oprit18 weekend (deelnemer :D ), vroeger kernlid in een jongerengroep), ook nog twee jaar gejogd, maar wegens te weinig tijd en pijn aan de knietjes gestopt.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Aquarius

Bericht door Aquarius » 08 sep 2010 14:29

Piano (keyboard) spelen, soms muziek maken of eerder ermee experimenteren, mountainbiken (al rijd ik er gewoon eerder mee dan ermee te springen).
Verder nog fitness thuis (anytime and cheap) en als laatste bouw ik nog in Train Simulator het Belgisch spoornetwerk na waarvan al zeker 3000km is aangelegd en alle buurlanden zijn aangesloten bij hun naburige steden.
Maar op de duur wordt dat saai maar is dat toch een kleine bron van inkomsten op legale wijze dan wel :wink:
Spoiler! :
voor zij die geïnteresseerd zouden zijn: het heet Oostende-Köln en is te vinden op www.belgian-tsm.be

Merleis
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Merleis » 08 sep 2010 16:44

Ik speel al sinds m'n 8ste piano en heb ook enkele jaren altviool gespeeld. Sinds enkele jaren speel ik toneel, wat echt fantastisch is. In het echte leven kan ik soms verlegen, een beetje geremd zijn, maar op de planken heb ik daar absoluut geen last van :). Verder probeer ik ook regelmatig wat te sporten. Lopen, zwemmen, misschien binnenkort zumba of salsa...

Merleis

Most Evil Cookie
New user
New user

Bericht door Most Evil Cookie » 08 sep 2010 18:06

Op mijn 4e begonnen met viool (no pressure)
'Afgestudeerd' aan de muziekschool in Viool.
(en ik vind het nog steeds een kutinstrument.. Maar als ze je na 6 jaar zeggen dat je nu mag kiezen of je stopt met muziekschool of niet, en je nog 4 jaar moet doen om af te studeren, dan zou stoppen gewoon een 'waste of' die 6 jaar zijn. Tot zover mijn logica)

Ook een paar jaar zang gedaan (klassiek, musical en jazz) & in een musicalproductie van de Sound of Music meegedaan. (niet DE musicalproductie waar al die heisa rond was helaas..)
Nu nog in een bandje met m'n viool & als zangeres + cantor in een studentenclub.

'Afgestudeerd' aan de Kunstacademie richting 'Striptekenen'. (en nog steeds al mijn cursussen aan het 'illustreren' & een beke aant rondklooien op Deviantart :p)

4 jaar Taj-jitsu gedaan, & zeer tegen mijn zin moeten stoppen door op-kot-wezen. :( :( :(

Voor de rest zoals iedereen een beke :)
Uitgaan, slapen, lezen, Facebook, ....
Fairy tales do not tell children that dragons exist.
Children already know that dragons exist.
Fairy tales tell children that dragons can be killed.

mombinike
New user
New user

Bericht door mombinike » 09 sep 2010 11:36

Ik speel zo'n 16 jaar voebal en ben sinds dit seizoen ook zaalvoebal beginnen spelen had ook graag kick-boxen gaan doen maar helaas mag ik ni van de ouders :( Voor de rest probeer ik wekelijks beetje baantjes te gaan zwemmen en op tijd eens de fiets op te kruipen want sporten I love it!

Voor de rest zijn mijn hobby's wa ge ni echt hobby kunt noemen maar toch wekelijks met mijn grootouders bezig zijn en tijd maken voor mijn vrienden om eens iets gaan te drinken ofzo!
★..Proud To Be A Lesbian..★

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 09 sep 2010 20:09

mombinike schreef:want sporten I love it!
Daarnaast de gebruikelijke hobby's zoals lezen, muziek, games, films, weggaan, etc.
A church in ruin...

Kristien
New user
New user

Bericht door Kristien » 09 sep 2010 22:50

mijn hobby's
paardrijden :rock: , hondentrimmen :love: , mijn eigen hond verzorgen :love: , uitslapen :oops:
Bestaan kan iedereen, er zijn vraagt moed

Odysseus
New user
New user

Bericht door Odysseus » 10 sep 2010 20:44

Ik koester een grote passie voor koken, vooral experimenteren met nieuwe recepten. De extra caloriën die ik aanmaak door te proeven probeer ik eraf te fietsen en te zwemmen.

Mijn geest ontspan ik door een boek te lezen of een grote wandeling te maken in de natuur of door de stad.

Voor de rest de gewone dingen: een filmke, een caféke,...

Chico
Experienced user
Experienced user

Bericht door Chico » 18 sep 2010 23:35

*Ik hoor enorm graag muziek (bijna elk genre buiten Hardstyle/Jump/Hardcore) en speel zelf gitaar (nu zo'n 2 jaar ongeveer met pauzes tussen :p)
*Ik doe graag eens een cinema'tje
*Ga graag loungebarren (altijd leuk om bij te babbelen met een lekker cocktailtje)
*Ik reis graag!!! Vooral citytrips (I love Madrid)
*Ik sport af en toe (joggen/lopen), vroeger nog geturnd en rope-skipping gedaan
*Een pretparkje mag er ook altijd bij :p
For what is life worth without a little laughter.

Martijn
Experienced user
Experienced user

Bericht door Martijn » 19 sep 2010 13:52

- SCOUTS
- Piano maar sinds twee jaar geen lessen meer
- Zwemmen (helaas niet veel tijd meer voor)
- Theater
- Caféhanger zijn

Daarnaast zijn er nog wel wat dingen die ik wel graag/regelmatig doe:
Koken, lezen, squash, schrijven, films zien, ...

Gesloten