proposition 8

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
tennisdude
**BANNED**
Geslacht: Man

proposition 8

Bericht door tennisdude » 25 jul 2010 14:58

Ik ben op vakantie geweest naar the states en in de holebiwereld heeft iedereen daar de mond vol van proposition 8.
Het is ongelooflijk hoe mensen daar vergeleken met hier nog een strijd moeten voeren om iets van rechten te bekomen, maar nog moeilijker om empathie te krijgen van de man in de straat.
Waar ik zat, was het voornamelijk platteland en daar is zeker de helft volledig tegen elke vorm van samenlevingscontract en zelfs homosex, puur omdat de bijbel het als een zonde aanziet.
Ik ben zelf ook wel gelovig, maar heb zoiets van: ik ga met veel akkoord in de bijbel, maar niet met alles en zeker niet als het is om bepaalde groepen uit te sluiten.

Een mss 40 pct vond dat het ok was om samen te wonen en evt een contract te hebben, maar wat een homohuwelijk betreft, dat is een privilege tussen man en vrouw om de voortplanting te garanderen.
Als ik dan vroeg: mensen die geen kinderen kunnen krijgen, mogen die dan ook niet trouwen? Dan kreeg ik vaak als antwoord: dat is dan niet hun eigen schuld.
Ik zat nog in een vrij welstellende buurt. De mensen waren op het eerste zicht ongelooflijk behulpzaam, joviaal, gastvrij ( dingen waar je als belg nog van kan leren). Maar eens je in discussie gaat, wordt er meteen religie bij betrokken en ben je de grote boze wolf.

PRiSMO
Regular user
Regular user

Re: proposition 8

Bericht door PRiSMO » 27 jul 2010 05:18

Misschien moet je eens op vakantie gaan binnen Europa, want in sommige Europese landen is het zeker even erg wat betreft de aanvaarding van holebi's.

tennisdude
**BANNED**

Bericht door tennisdude » 27 jul 2010 13:15

Ik vind België op vele vlakken een apenland, maar op gebied van aanvaarding van holebi's is het wel het paradijs.

Stiko
Regular user
Regular user

Bericht door Stiko » 27 jul 2010 14:04

tennisdude schreef:Ik vind België op vele vlakken een apenland, maar op gebied van aanvaarding van holebi's is het wel het paradijs.
Ga ik niet helemaal mee akkoord... Oké, we mogen héél veel, om niet te zeggen, we mogen alles. Maar hier lopen ook nog héél véél bekrompen zielen à l'americana rond. Zeker onder jongeren is het nog steeds taboe... In het KSO is het geen probleem, in TSO en ASO wordt het min of meer getollereerd, maar in het BSO, ho maar. Zit zelf op een TSO-BSO school, en daar merk ik dat echt wel. BSO en de Mechanica-richtingen, die zijn me liever kwijt dan rijk, maar dat is wederzijds.
People
if there was one who would understand,
one that would comfort me and would take my hand,
one that would guide me and help me to find,
but there are no such people,'cause people are blind
JS

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 27 jul 2010 20:00

Stiko schreef:
tennisdude schreef:Ik vind België op vele vlakken een apenland, maar op gebied van aanvaarding van holebi's is het wel het paradijs.
Ga ik niet helemaal mee akkoord... Oké, we mogen héél veel, om niet te zeggen, we mogen alles. Maar hier lopen ook nog héél véél bekrompen zielen à l'americana rond. Zeker onder jongeren is het nog steeds taboe... In het KSO is het geen probleem, in TSO en ASO wordt het min of meer getollereerd, maar in het BSO, ho maar. Zit zelf op een TSO-BSO school, en daar merk ik dat echt wel. BSO en de Mechanica-richtingen, die zijn me liever kwijt dan rijk, maar dat is wederzijds.
Dat heeft eerder te maken met de psychologische/seksuele ontwikkeling van tieners dan met een homofobe ondertoon bij jongeren hoor. :wink:
Afkeer tegenover holebi's kent een vermindering naarmate men ouder begint te worden.

Omdat tieners zelf nog op zoek zijn naar hun seksuele identiteit en hun lichaam leren kennen, zijn ze onzeker en zetten ze zich af tegen dingen die ze niet begrijpen of niet 'normaal' klinken. (letterlijk: hun hersenen kunnen het nog niet aan)
Het dient om zichzelf een beeld en identiteit te geven. Pas als ze die hebben, kunnen ze kijken naar de buitenwereld. Het is pas ook op latere leeftijd dat ze beseffen dat 'normaal' niet bestaat. Het radicale zwart-witdenken maakt dan plaats voor meer grijsdenken.

Maar ik kan het snappen dat jij het zo aanvoelt.

Maar dat is natuurlijk een hele andere discussie.

Meer topic-gericht: inderdaad, we mogen echt heel blij zijn dat we in België leven.
Fluctuat nec mergitur

Stiko
Regular user
Regular user

Bericht door Stiko » 27 jul 2010 20:04

JFK schreef:
Stiko schreef:
Dat heeft eerder te maken met de psychologische/seksuele ontwikkeling van tieners dan met een homofobe ondertoon bij jongeren hoor. :wink:
Afkeer tegenover holebi's kent een vermindering naarmate men ouder begint te worden.

Omdat tieners zelf nog op zoek zijn naar hun seksuele identiteit en hun lichaam leren kennen, zijn ze onzeker en zetten ze zich af tegen dingen die ze niet begrijpen of niet 'normaal' klinken. (letterlijk: hun hersenen kunnen het nog niet aan)
Het dient om zichzelf een beeld en identiteit te geven. Pas als ze die hebben, kunnen ze kijken naar de buitenwereld. Het is pas ook op latere leeftijd dat ze beseffen dat 'normaal' niet bestaat. Het radicale zwart-witdenken maakt dan plaats voor meer grijsdenken.

Maar ik kan het snappen dat jij het zo aanvoelt.

Maar dat is natuurlijk een hele andere discussie.

Meer topic-gericht: inderdaad, we mogen echt heel blij zijn dat we in België leven.
Misschien is er dan nog hoop, Halleluja :greenthing:
People
JS

tennisdude
**BANNED**

Bericht door tennisdude » 27 jul 2010 20:09

Ik hoorde vaak in the states dat ze niets hadden tegen homo's, maar wel tegen het huwelijk, als ik vroeg waarom, was het keer op keer: dat is een privilege voor man en vrouw, zelfs obama zegt dat zo. Ze gebruiken ( of misbruiken) de woorden van de bijbel om de grondwet onaangepast te laten.

Lieske Lieske
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Lieske Lieske » 28 jul 2010 14:30

Dagonet schreef:
Spoiler! :
Afbeelding
See it and weep, 't is een film van 2010 die onlangs in de zalen kwam - niet hier though (weet niet wanneer de release is en of hij zelfs wel in de zalen zal komen), maar je vindt 'm wel online. Wees kritisch in het kijken ernaar, gezien 't nogal pathetisch in beeld gebracht is, maar 't gaat hem voornamelijk om het politieke mechanisme dat een rol speelt in Proposition 8. Dat doet je nogmaals beseffen hoe verdorven kapitalistisch het Amerikaanse politieke systeem eigenlijk is.

Nugoed, de stupiditeit die (monotheïstische) religies voortbrengen, is onvergeeflijk. Al die gematigdheid naar de Bijbel toe, moet verdomme eens dringend stoppen. Het is het meest verderfelijke, rotte en verwerpelijke boek ooit samengesteld (dat geldt voor de drie abrahamitische godsdiensten overigens). Gematigdheid m.b.t. de Bijbel is zo schaars als een Zuid-Afrikaanse hoer zonder HIV - iedereen die zeikt over "waarheden in de Bijbel", moet gewoon z'n ogen eens opentrekken en inzien dat die waarheden veel universeler zijn dan dat en de Bijbel eeuwen vooraf gaan. Er staat niets nieuw in en alles wat erbij gelapt is, was louter om macht te verwerven en mensen te onderdrukken. Dus wat dat betreft: burn it to the ground.

Maar inderdaad, dergelijke stupiditeit is in ons landje veel minder frequent aanwezig. Hier komt de homofobie meestal van (extreem-)rechtse hoek, de behoudsgezinde blijters die het huwelijk kost wat kost willen vrijhouden van same-sex verbintenissen, maar voornamelijk het huwelijk nog steeds willen standhouden. Huwelijk integraal afschaffen, punt andere lijn. Al wie andere waarden vast hangt aan het huwelijk, moet z'n pathetische argumenten maar eens onder de loep nemen, want rationeel is er niets te zeggen voor het behoud van het huwelijk. Met emoties wint men geen oorlog, dus in plaats van te schreeuwen om te kunnen trouwen, zou de holebi-gemeenschap er beter aan doen dat burgerlijke ideaal integraal aan banden te leggen in ons land. In de States is't een ander paar mouwen, omdat ze daar dus nog zitten met al die religieuze sektes ('cause that's what they are).
Ik vraag me af of je dit voor of na de facebook gekte hebt geschreven?

Ik snap niet dat er anno 2010 nog zoveel aandacht aan "huwelijk" en "trouw" wordt besteed. Wees nu eerlijk dat een volkomen monogame relatie op termijn toch echt niet meer van deze tijd is. Mijn grootouders hebben gevochten voor hun huwelijk. Zij zijn bijna 60 jaar samen gebleven en hun huwelijk had up's en down's. Maar waar komen we dat nog tegen? Je hebt zoveel mensen die met een bepaald ideaal in een huwelijk stappen. En achteraf op een drafje moeten toegeven dat het misschien toch allemaal wat te snel is gegaan. Ik snap per definitie ook niet waarom een relatie tussen man-vrouw duurzamer zou zijn dan tussen mensen van hetzelfde geslacht. het huwelijk is een idealisering van wat een mens zou kunnen zijn, maar niet realistisch. Iedereen heeft het ergens in zich om zich te verbeteren, of de nieuwsgierigheid naar dat andere.. Een verbintenis die je maakt als je 25 bent kan gezien je evolutie als persoon op je 50ste iets helemaal anders voorstellen. En wat het kerkelijk instituut ook mag beweren, zij zijn hun geloofwaardigheid tegenover mij al lang kwijt. Ik vind het schrijnend dat er nog steeds zoveel bekrompenheid bestaat over iets wat "onbekend" lijkt. Als iedereen nu gewoon eens doet waar hij zin in heeft, uiteraard zonder een last te zijn van derden, dan bleef er van idealen waaraan voldaan moet worden niks meer over, maar dan zou iedereen het leven kunnen leiden waarin hij of zij zich het gemakkelijkste voelt. Het is niet zo moeilijk om gelukkig te zijn, of althans het geluk van een ander te gunnen.
De enige ware reis is niet het streven naar vernieuwing maar het hebben van andere ogen.

Diejenige, die sie gerettet hat, liebt sie..

Wikkel me warm in een dekentje van woorden (Sanne)

Glamourgirl_10
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Glamourgirl_10 » 28 jul 2010 14:50

Akkoord dat het huwelijk niet simpel is, maar stellen dat het onmogelijk is "door de biologische natuur van de mens" vind ik wel wat overdreven. Het is iets dat je kunt proberen. Als het lukt kan het echt wel een meerwaarde bieden aan je leven die moeilijk in getallen of rationele anlyses uit te drukken is. Als het niet lukt, zie het dan onder ogen en scheid (dat deed men al in de middeleeuwen dus is helemaal niet zo revolutionair als het lijkt).

Een huwelijk is trouwens rationeel gezien in de eerste plaats een regeling om het bezit van een koppel juridisch te beschermen. Ook niet onbelangrijk, met al dat gemekker over de "ideale relatie" en "het belang van echte liefde" en daarom nooit trouwen, lopen sommige mensen die denken dat ze net heel onnaïef zijn omdat ze "nooit gaan trouwen" zichzelf een beetje voorbij vind ik.

Het is gewoon een contract tussen twee mensen die elkaar graag zien. Je gaat het vrijwillig aan en je kan het verbreken. Als je het niet wilt doe je het gewoon niet, ik snap niet waarom je dan als een profeet heisa moet zitten maken.
We gaan oh we gaan naar daar
waar het wilde bloed stroomt

tennisdude
**BANNED**

Bericht door tennisdude » 28 jul 2010 15:47

Het gaat er gewoon op dat in vele landen hetero's meer rechten hebben en dat zelfs iemand als obama wel wil dat er dingen geregeld zijn voor holebi's, maar het huwelijk op zich blijft een extra recht van hetero's omdat het zo in de bijbel stond.
Ik merk wel dat vele diepgelovige celebrities er niet akkoord mee gaan, het woord van God moet in duizenden jaren toch zijn geëvolueerd.

Nabuchodonosor
Forum addict
Forum addict

Bericht door Nabuchodonosor » 30 jul 2010 12:59

Disco Trut schreef: De Bijbel heeft het 'huwelijk' als instituut gekaapt en vorm gegeven, want de geschiedenis van leefgemeenschappelijk en huwelijken gaat al een stuk langer mee dan dat boek.
Helemaal fout. :)

Het instituut 'huwelijk' werd niet gekaapt door de Bijbel, maar net gecreëerd. Het burgerlijke huwelijk in België heeft zijn bestaan te danken aan het oorspronkelijke kerkelijke huwelijk uit de Rooms-Katholieke Kerk, idem voor de geboorteaangiften en overlijdensaangiften. Napoleon inspireerde zich voor het invoeren van de burgerlijke stand op de kerkregisters. Het is dank zij de Kerk eigenlijk dat gehele persoonslijsten werden aangelegd, en nu nog altijd worden gehandhaafd. Ze vormen zelfs de primaire gegevens van iedere persoon.
En België is helemaal geen uitzondering: zowat in geheel Europa worden de burgerlijke huwelijken bijgehouden naast de Kerkelijke, en zijn de Burgerlijke natuurlijk veel meer rechtsgeldig.
Zonder onderschrift, bij gebrek aan inspiratie.

zottekeu
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door zottekeu » 30 jul 2010 14:09

Stiko schreef:
Ik heb 7 jaar lang in het Pito (te Stabroek) gezeten. BSO gevolgd en ja het is inderdaad moeilijk om daar jezelf te zijn. Maar in het 7de jaar en sommige klassen van het 7de zijn ze al genoeg "volwassen" Mijn klas wist dat toen nog niet, maar ze hadden een vermoeden en daardoor werd ik zwaar gepest met fysiek geweld e.d. Daarom heb ik het ook niet aan hen verteld.

Een andere klas werktuigsmachines (die waren met 7 man) Ja die wist het maar die lagen het ook niet rond te bazuinen en waren ook een stuk ''volwassener''.

Ik vond het ook niet nodig om mij toen te outen mede ook omdat ik worstelde met het gevoel als ze het in de klas weten, weet heel de school het. Daar had ik wat problemen mee. Want niet heel de school is er klaar voor. Zeker niet de lagere jaren zoals het 4de of het 3de (in BSO he). En de schoolbus waar ik toen mee mee reed zaten veel lagere jaren die dat nooit hadden begrepen.

Pas na mijn middelbaar had ik het verteld. En ja ik kwam 1 jaar geleden van de bus af gestapt, Mocht het lukken da de Pito lijnbus toevallig stopte en er volk afstapte. Begonnen er toch een paar mij uit te schelden voor vuile janet, vieze homo enz.:wtf: Leuk he :cry: :cry:
life is like a song!!!just sing it!!

Laat nooit iemand je vertellen(en of wijsmaken) dat je iets niet kunt bereiken. Want dan ga ik zeggen dat je het wel kunt bereiken!!!!!

Stiko
Regular user
Regular user

Bericht door Stiko » 30 jul 2010 17:52

zottekeu schreef:
Stiko schreef:
Ik heb 7 jaar lang in het Pito (te Stabroek) gezeten. BSO gevolgd en ja het is inderdaad moeilijk om daar jezelf te zijn. Maar in het 7de jaar en sommige klassen van het 7de zijn ze al genoeg "volwassen" Mijn klas wist dat toen nog niet, maar ze hadden een vermoeden en daardoor werd ik zwaar gepest met fysiek geweld e.d. Daarom heb ik het ook niet aan hen verteld.

Een andere klas werktuigsmachines (die waren met 7 man) Ja die wist het maar die lagen het ook niet rond te bazuinen en waren ook een stuk ''volwassener''.

Ik vond het ook niet nodig om mij toen te outen mede ook omdat ik worstelde met het gevoel als ze het in de klas weten, weet heel de school het. Daar had ik wat problemen mee. Want niet heel de school is er klaar voor. Zeker niet de lagere jaren zoals het 4de of het 3de (in BSO he). En de schoolbus waar ik toen mee mee reed zaten veel lagere jaren die dat nooit hadden begrepen.

Pas na mijn middelbaar had ik het verteld. En ja ik kwam 1 jaar geleden van de bus af gestapt, Mocht het lukken da de Pito lijnbus toevallig stopte en er volk afstapte. Begonnen er toch een paar mij uit te schelden voor vuile janet, vieze homo enz.:wtf: Leuk he :cry: :cry:
Ik zit op het Pito en het is geen haar veranderd. :roll: Hoewel ik en enkele andere nu wel de aandacht hebben getrokken door een "open" brief naar de ouderraad en de leraren te sturen, evenals met het dragen van T-shirt op de 17de mei, maar toch... Hun(Dat vreselijke "zorgpersoneel" en leerlingenbegeleiders") eerste reactie was;
"Hoe de andere leerlingen reageren is fout, maar het is jullie eigen schuld."
of
"Het is fijn dat je uit de kast durft komen, maar doe dat thuis."

Gelukkig zijn de gewone leerkrachten in staat er mee om te gaan, en hebben die zich achter ons geschaard.
People
JS

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 31 jul 2010 20:49

Dit is wel eerder voor het roze school ? of Waar zit je op school?-topic. :wink:
Stiko schreef: Ik zit op het Pito en het is geen haar veranderd. :roll: Hoewel ik en enkele andere nu wel de aandacht hebben getrokken door een "open" brief naar de ouderraad en de leraren te sturen, evenals met het dragen van T-shirt op de 17de mei, maar toch... Hun(Dat vreselijke "zorgpersoneel" en leerlingenbegeleiders") eerste reactie was;
"Hoe de andere leerlingen reageren is fout, maar het is jullie eigen schuld."
of
"Het is fijn dat je uit de kast durft komen, maar doe dat thuis."
:o
Ja hallo!!! Wat voor een school is dat?? En dat door de officiële leerlingbegeleiders!!! Een schande.
Gelukkig zijn de gewone leerkrachten in staat er mee om te gaan, en hebben die zich achter ons geschaard
Hou je hieraan vast. Als je problemen zou ondervinden, kan je altijd bij hen terecht!
Fluctuat nec mergitur

zottekeu
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door zottekeu » 01 aug 2010 11:28

:o
Ja hallo!!! Wat voor een school is dat?? En dat door de officiële leerlingbegeleiders!!! Een schande.
Om even efkes nog :offtopic: verder te gaan: Een domme school!! Dat had ik nu echt niet verwacht van die leerlingbegeleiders. :o :o
Het radicale zwart-witdenken maakt dan plaats voor meer grijsdenken.
Heb ook ontwikkelingspsychologie gekregen. Nu ja ik vind persoonlijk dat de jeugd tegenwoordig minder verdraagzaam is als vroeger. (met jeugd bedoel ik 12-17 jarigen). Vooral met name in technische richtingen van het BSO en technische richtingen van het TSO. Ik denk nu eigenlijk niet dat bij een groot deel van die bepaalde mensen binnenkort gaat grijsdenken hoor. Je ziet steeds meer dat bepaalde groepen blijven zwart-wit denken over bepaalde onderwerpen door beïnvloeding van thuis, vrienden enz..
life is like a song!!!just sing it!!

Laat nooit iemand je vertellen(en of wijsmaken) dat je iets niet kunt bereiken. Want dan ga ik zeggen dat je het wel kunt bereiken!!!!!

kameraadpjotr
Experienced user
Experienced user

Bericht door kameraadpjotr » 02 aug 2010 22:44

Nabuchodonosor schreef: Helemaal fout. :)

Het instituut 'huwelijk' werd niet gekaapt door de Bijbel, maar net gecreëerd. Het burgerlijke huwelijk in België heeft zijn bestaan te danken aan het oorspronkelijke kerkelijke huwelijk uit de Rooms-Katholieke Kerk, idem voor de geboorteaangiften en overlijdensaangiften. Napoleon inspireerde zich voor het invoeren van de burgerlijke stand op de kerkregisters. Het is dank zij de Kerk eigenlijk dat gehele persoonslijsten werden aangelegd, en nu nog altijd worden gehandhaafd. Ze vormen zelfs de primaire gegevens van iedere persoon.
En België is helemaal geen uitzondering: zowat in geheel Europa worden de burgerlijke huwelijken bijgehouden naast de Kerkelijke, en zijn de Burgerlijke natuurlijk veel meer rechtsgeldig.
Eigenlijk is het "kerkelijk huwelijk" iets wat ze van de Romeinen hebben overgenomen, en "kerkelijke huwelijken" zijn, op bepaalde uitzonderingen na (Italië?) nergens rechtsgeldig.

O.T. Het is goed mogelijk dat "proposition 8" naar het Supreme Court gaat (Perry v. Schwarzenegger) wegens het schenden van het 14e amendement (sectie 1) van de Grondwet ([...]nor deny to any person within its jurisdiction the equal protection of the laws[...]) (en ja, in de V.S. is de Grondwet nog min of meer heilig), dus maar hopen dat het Supreme Court de juiste beslissing neemt (het kan nog ene paar jaar duren).
There is some sort of perverse pleasure in knowing that it's basically impossible to send a piece of hate mail through the Internet without its being touched by a gay program.
(Eric Allman)

Rafaël
Regular user
Regular user

Bericht door Rafaël » 03 aug 2010 00:33

kameraadpjotr schreef:O.T. Het is goed mogelijk dat "proposition 8" naar het Supreme Court gaat (Perry v. Schwarzenegger) wegens het schenden van het 14e amendement (sectie 1) van de Grondwet ([...]nor deny to any person within its jurisdiction the equal protection of the laws[...]) (en ja, in de V.S. is de Grondwet nog min of meer heilig), dus maar hopen dat het Supreme Court de juiste beslissing neemt (het kan nog ene paar jaar duren).
Heilig? Helemaal niet, in de VS doet men met de grondwet net hetzelfde als wat men in heel wat landen met de grondwet doet: constant herinterpreteren om aan de veranderde tijdsgeest te voldoen. Het Hooggerechtshof doet daar niet alleen aan mee, zij spelen zelfs een voortrekkersrol in dat proces (zie ook: het Tweede Amendement :P ).

Eigenlijk maak ook jij je daaraan schuldig. De idee dat het niet openstellen van het huwelijk voor personen van hetzelfde geslacht een schending is van de "Equal Protection Clause" is ook een herinterpretatie van de grondwet, en een vrij recente zelfs. :wink:

Maar bon, je hebt wel gelijk dat ze in de VS de Onafhankelijkheidsverklaring, de grondwet en de "Bill of Rights" als een soort totem of fetisj vereren, als ware het de Stenen Tafelen.
"Wat is jeugd? Een droom. Wat is liefde? De inhoud van die droom."

ataron
New user
New user

Bericht door ataron » 04 aug 2010 22:59

kameraadpjotr
Experienced user
Experienced user

Bericht door kameraadpjotr » 05 aug 2010 18:49

Rafaël schreef: Heilig? Helemaal niet, in de VS doet men met de grondwet net hetzelfde als wat men in heel wat landen met de grondwet doet: constant herinterpreteren om aan de veranderde tijdsgeest te voldoen. Het Hooggerechtshof doet daar niet alleen aan mee, zij spelen zelfs een voortrekkersrol in dat proces (zie ook: het Tweede Amendement :P ).

Eigenlijk maak ook jij je daaraan schuldig. De idee dat het niet openstellen van het huwelijk voor personen van hetzelfde geslacht een schending is van de "Equal Protection Clause" is ook een herinterpretatie van de grondwet, en een vrij recente zelfs. :wink:

Maar bon, je hebt wel gelijk dat ze in de VS de Onafhankelijkheidsverklaring, de grondwet en de "Bill of Rights" als een soort totem of fetisj vereren, als ware het de Stenen Tafelen.
Dat het het 14e amendement zou schenden was een idee van de verdediging, niet van mij :D maar gelukkig is het tijdelijk ongrondwettelijk verklaard (waarschijnlijk komt er een beroep en dan naar het Supreme Court).
There is some sort of perverse pleasure in knowing that it's basically impossible to send a piece of hate mail through the Internet without its being touched by a gay program.
(Eric Allman)

Gesloten