Zou jij het veranderen?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Zou jij je geaardheid veranderen?

Ja, ik zou graag heteroseksueel zijn.
52
19%
Ja, ik zou graag biseksueel zijn.
8
3%
Nee, ik zou het niet veranderen.
170
63%
Ik weet het niet.
41
15%

Totaal aantal stemmen: 271

Hallo
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Zou jij het veranderen?

Bericht door Hallo » 04 jan 2011 22:02

MeetMeHalfway schreef:Ik denk dat veel mensen misschien tegenspraak gaan hebben, maar ik ben er toch nieuwsgierig naar hoe iedereen erover denkt :)..

Dus, als je op de één of andere manier je geaardheid zou kunnen veranderen, zou jij het doen?

Mijn mening hierover: Waarschijnlijk wel. Akkoord, het is een deel van 'jezelf' en het zou mij als persoon wel veranderen, maar toch. Het heeft mij op sommige vlakken negatief beïnvloed vind ik persoonlijk, ben ook eerlijk gezegd niet tevreden met de persoon die ik ben dus. Heb het er jarenlang heel moeilijk mee gehad om het te accepteren en kan het nog steeds niet 100% accepteren. Het zou het leven gewoon heel wat makkelijker maken moest ik gewoon hetero zijn :).

Daarmee bedoel ik niet dat ik iets heb tegen holebi's (kan ook niet aangezien ik het zelf ben :p), heb er bij andere mensen absoluut geen problemen mee, alleen bij mezelf wel ;).
M'n leven zou indien hetero veel minder ingewikkeld zijn, toch is ingewikkeld niet per se een nadeel van holebi zijn. Je wordt vaak aangenaam verrast door de reactie van de persoon waartegen je je verhaal doet, hun reactie kan soms zo hartverwarmend zijn dat je niet snapt waarom je niets durfde te zeggen. Je leert tijdens je twijfelperiode veel over jezelf, je wordt vaak met jezelf geconfronteerd op die piekermomenten. Maar bij je outing ontdek je dus ook wie echte vrienden zijn en wie niet ( die je dan plots niet meer zien staan ) ... In het begin wou ik mezelf hetero maken, nu ben ik gelukkig lesbisch !!

Hallo
New user
New user

Bericht door Hallo » 04 jan 2011 22:03

Djoelie schreef:Ik zou het niet veranderen. Het is nog niet lang dat ik weet dat ik lesbisch ben, maar sinds ik het weet, voel ik me veel gelukkiger en veel meer mezelf dan daarvoor. Puzzelstukjes vallen op hun plaats en dingen die ik vroeger niet snapte, zijn nu allemaal zo logisch.
Meisjes zijn veel leuker!
Ik kan me volledig vinden in je verhaal !!!

noUse
New user
New user

Bericht door noUse » 06 jan 2011 16:30

Ik zit sinds kort in de fase waar ik mezelf hetero wil maken, het zou het leven wel makkelijker maken EN zeker het leven thuis bij mijn ouders... :(

Ik heb een relatie van ongeveer 3 jaar gehad met een vrouw, maar dit werd thuis nooit echt aanvaard... waarschijnlijk deels mijn eigen schuld omdat ik conflict wou vermijden en dus zelf niet veel initiatief nam om hen duidelijk te maken dat ik echt verliefd en gelukkig was, laat staan om mijn vriendin mee te nemen naar huis, familie etc...

Maar ben nu al ongeveer een jaar single en weet mijn plaats niet echt meer zijn :confi: ... ik heb door dat ik verder moet met mijn leven want we worden ouder en ouder hé... maar weet niet echt welke richting ik uit moet. Ik ben ondertussen al afgestudeerd en werk ook al, maar woon nog thuis (niet echt eigen keuze hoor... eerder uit noodzaak).

Ik weet nu niet echt of ik echt voor vrouwen val of dit iets eenmaligs was, soms denk ik wel dat ik het weet (vrouwen dus), maar dan denk ik terug mss moet ik het toch eens proberen met een man (heb nooit echt een hetero relatie gehad, vandaar, alleen die ene relatie dus), al klinkt dit niet natuurlijk na een 3-jarige relatie met een vrouw.
Ik kan ook niet echt op ontdekking gaan want woon thuis dus dit maakt het allemaal nog moeilijker... en zou ook niet echt weten waar te beginnen :D (buiten dit forum dus 8) ).

Iemand raad?
One night of magic rush
The start
A simple touch

IUsedToBeHetero
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door IUsedToBeHetero » 06 jan 2011 21:58

noUse schreef:Iemand raad?

Je veranderen in een hetero is niet mogelijk. Het is nu eenmaal hoe je geprogrammeerd bent (= hoe je hersenen werken), het is niet aangeleerd (alhoewel de wetenschap hier nog niet uit is, denk ik, aangezien de hersenen nog niet volgroeid zijn bij de geboorte, maar nu is het dus alleszins te laat :wink: ) en het is geen keuze. Hoe moeilijk het ook is, aanvaarden is de enige optie.

Voor de rest is er niemand die u tegenhoudt om een relatie met een man te proberen. Misschien blijkt het wel dat je biseksueel bent of dat het met een man zeker ook lukt.... Maar dat is natuurlijk niet iets waar je mag op hopen omdat het dan gemakkelijker zou zijn. Jezelf aanvaarden blijft het belangrijkste, en daar vlucht je beter niet van !
You don't have to be straight to be in the military; you just have to be able to shoot straight. ~Barry Goldwater

noUse
New user
New user

Bericht door noUse » 09 jan 2011 10:38

IUsedToBeHetero schreef:
noUse schreef:Iemand raad?

Je veranderen in een hetero is niet mogelijk. Het is nu eenmaal hoe je geprogrammeerd bent (= hoe je hersenen werken), het is niet aangeleerd (alhoewel de wetenschap hier nog niet uit is, denk ik, aangezien de hersenen nog niet volgroeid zijn bij de geboorte, maar nu is het dus alleszins te laat :wink: ) en het is geen keuze. Hoe moeilijk het ook is, aanvaarden is de enige optie.

Voor de rest is er niemand die u tegenhoudt om een relatie met een man te proberen. Misschien blijkt het wel dat je biseksueel bent of dat het met een man zeker ook lukt.... Maar dat is natuurlijk niet iets waar je mag op hopen omdat het dan gemakkelijker zou zijn. Jezelf aanvaarden blijft het belangrijkste, en daar vlucht je beter niet van !
Aanvaarden op passief niveau: CHECK!
Aanvaarden op actief niveau: FAIL!
One night of magic rush
The start
A simple touch

ans
New user
New user

Bericht door ans » 14 jan 2011 18:04

noUse schreef: Aanvaarden op passief niveau: CHECK!
²

Laysiv
Forum addict
Forum addict

Bericht door Laysiv » 09 mar 2011 13:57

Ik ben blij met wie ik ben.
Ik zou het voor geen haar willen veranderen als ik de kans kreeg. (:
Aujourd'hui, j'ai décidé d'être heureuse.

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 09 mar 2011 14:24

noUse schreef:
Aanvaarden op passief niveau: CHECK!
Ik weet niet of ik het juist begrijp meer ik denk dat dit voor mij ook wel klopt.

Voor mezelf heb ik het al heel lang 100 % aanvaard, passief dus. Maar ik doe er niets mee en dat stoort me wel. Dat heeft met verschillende dingen te maken. O.a. met het feit dat ik het heel moeilijk vind om mezelf te outen, zowel thuis, als op mijn werk (op school). Ik heb het gevoel dat ik al jaren op hetzelfde plaatsje sta te trappelen.

Maar, het veranderen, nooit! Ik vind het ergens ook wel een beetje hip. :wink:
every new beginning comes from some other beginning's end

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 24 mar 2011 22:40

Ik weet het niet.
Zou ik hetero willen zijn? Eigenlijk echt niet, Ik heb vrienden gekregen die ik anders nooit had ontmoet, bij het outen leer je soms veel over bepaalde personen, ergens schept dat ook een band als je hen zoiets toevertrouwt (zeker bij de eersten) en er heeft nog nooit iemand negatief op gereageerd (lucky me). Eigenlijk reken ik ook dit forum bij de voordelen voor mij persoonlijk van het holebi-zijn, weer door de mensen die ik hier leerde kennen, maar ook omdat ik hier wereldbeelden te lezen krijg van andere mensen waar ik anders waarschijnlijk niet mee geconfronteerd zou zijn. De kans dat ik ooit al in Leuven was geraakt om te gaan fuiven zou ook eerder klein geweest zijn :p

Maar lesbisch of bi? Als ik lesbisch was geweest, dan had ik het eerder geweten. Nu dacht ik gewoon jarenlang dat ik een groot inlevingsvermogen had in de wereld van holebi's (hoe het zou voelen om een meisje als lief te hebben bijvoorbeeld). Ik zou niet bang moeten zijn dat het gras altijd groener gaat lijken aan de overkant zoals het nu soms doet. Als ik dan zoals nu nog geen relatie met een meisje had gehad dan zou dat gewoon dat zijn, geen verschil met hetero's die nog nooit een lief hebben gehad, terwijl het nu wel invloed heeft (gehad) op mijn relaties.
Het voordeel aan bi zijn is natuurlijk wel dat ik gerust met mijn hetero-vriendinnen kan bezig zitten over jongens terwijl je je als lesbo dan waarschijnlijk wat buitengesloten voelt :)

Maar ik weet het dus nog niet omdat ik denk dat ik het binnen een paar jaar wel helemaal ga kunnen bevatten.
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

Zathura
Regular user
Regular user

Bericht door Zathura » 25 mar 2011 20:29

Nope!
Ok, het maakt mijn leven wat moeilijker. Ik heb een dubbelleven. In familiesfeer moet ik 100% hetero gaan spelen en bij mijn vrienden kan ik gewoon mezelf zijn. En ja, ik heb de kans dat mijn ouders me uit huis zouden zetten, maar dan nog. Nee, ik ben ergens wel blij dat ik holebi ben.
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

ChocolateGirl_

Bericht door ChocolateGirl_ » 26 mar 2011 21:47

Ik denk dat ik het ook zou veranderen. Het heeft gewoon zoveel problemen teweeg gebracht... Ik zou het veranderen om het mijzelf gewoon makkelijker te maken. Gewoon om mijzelf wat rust te geven. Al zou het raar zijn dat ik op jongens val ;) Dat is totaal niets voor mij. Maar het zou alles zoveel makkelijker maken...

Maarja verandering is uiteindelijk onmogelijk hé !

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 26 mar 2011 22:08

Ik zou het ook liefst veranderen.

Ik voel me niet op m'n gemak bij homofobe mensen (waaronder vrienden van mijn vrienden zijn), en als die mensen dan nog eens knap zijn wordt het echt lastig. :( Hetero's krijgen respect als ze een relatie hebben, maar ik zou het niet durven zeggen als ik een vriend zou hebben.

(Gelukkig nemen mijn ouders en echt goede vrienden het wel goed op)
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

ChocolateGirl_

Bericht door ChocolateGirl_ » 26 mar 2011 22:18

Ik snap eigenlijk niet waarom er homofobe mensen zijn ? ? Wat is er nu verkeerd aan holebi's?

Annee
New user
New user

Bericht door Annee » 28 mar 2011 12:45

Nee, ik zou het niet veranderen. Eigenlijk ben ik er wel trots op dat ik 'anders' ben.
Laatst gewijzigd door Annee op 28 mar 2011 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben een Hollander.

Woody
New user
New user

Bericht door Woody » 28 mar 2011 19:47

Als je me dit enkele maanden zou vragen dan was het antwoord zeker: "ik wil heteroseksueel zijn!"
Ik zou zelfs durven zeggen dat ik er toen veel voor zou hebben opgegeven.

Nu weet ik niet wat ik wil. Ik denk dat ik toch liever ben wie ik ben, ook al is dat homo. Het leek lang eigenaardig mezelf te zien met een jongen ipv met een meisje. Toch, weet ik nu, zou ik enkel gelukkig kunnen zijn bij een jongen.

Het is niet altijd even gemakkelijk, want er zijn altijd mensen die er niet tegen kunnen, maar ik probeer toch mijn geaardheid met trots te dragen.
Ik denk wel dat de nood aan bevestiging er ergens is en dat die bevestiging kan komen van andere holebi's. Dan zou ik pas echt zeker weten dat ik ook zo ben.

xx

Sylvan
Senior user
Senior user

Bericht door Sylvan » 31 mar 2011 19:57

Ik zou het veranderen maar niet ten koste van alles.
wat ik wil is een gek die mij vanbinnen slaat (of hoe ging dat liedje weer :P)
ik wil iemand waarmee ik gelukkig kan zijn en of dat een meisje of een jongen is maakt eigenlijk niets uit voor mij. Alleen ben ik gay (en proud of it btw) dus ligt mijn geluk met een jongen en ja moest er een magische "genezings"-pil bestaan zou ik hem mss nemen. Niet omdat ik ongelukkig ben over het feit dat ik homo ben, nee, omdat er nu eenmaal meer heteromeisjes zijn dan homojongens en DAT is toch waar het allemaal omdraait nee? De Liefde :love: *zucht*
what kind of man loves like this?

Volkanovich
New user
New user

Bericht door Volkanovich » 07 apr 2011 17:47

Ik heb gestemd "ik weet het niet". Het hangt af van de benadering. Mocht ik nu kunnen kiezen om met een vingerknip heteroseksueel te zijn... Bij god, waar begin je dan aan? Uw hele identiteit opnieuw overhoop. Opnieuw verantwoording moeten afleggen voor kleding waar ik als homoseksueel mee weg geraak. Ik zou geen flauw idee hebben wat ik met vrouwen moet aanvangen, ze hebben ergens een nogal gebrekkige plaats in mijn leven. De puberteit helemaal opnieuw! Ik ben relatief tevreden met waar ik nu sta en wie ik ben. Er is altijd ruimte voor verbetering, maar zo'n radicale ommegooi, ik zou er nu het nut niet meer van inzien. Het enige wat me meer vanzelfsprekend lijkt als heteroseksueel is dat men vlotter in een relatie tuimelt. Is dat noodzakelijk goed? Het tegendeel valt te beargumenteren. Er valt geen mathematische waardering op te plakken. Met de spot kan ik leven, want het zou niet het eerste of het enige zijn waarvoor ik bespot wordt, en waarschijnlijk door hetzelfde genre mensen. Zij die tegelijk onzeker en toch (bijgevolg?) aanhanger van het debiele machismo. Dus hetero of niet op dit eigenste moment, mijn vriendenkring en de kwaliteiten die ik apprecieer in mensen zouden waarschijnlijk niet veranderen. Ik zou er het type volk dat zich in de vernedering en het ongeluk van anderen wentelt niet minder om haten. En dan nog haat ik ze niet eens zo hartgrondig. Ze zijn gewoonlijk grotere sukkelaars dan mij, dat verzacht de zaken.

Indien de vraag zou zijn of ik zou willen herboren worden zonder enige weet van mijn zijn nu, als jongen die heteroseksueel is, dan is het antwoord een vraag: what's the bloody point? Ik zou bij god niet weten hoe mijn leven er had uitgezien, radicaal anders waarschijnlijk. Maar niet noodzakelijk beter. Er zijn buiten mijn geaardheid om grotere en diepere wonden geslagen waar ik mee leer leven. Elke mens heeft zijn te dragen lasten. Het alsnog denken in onmogelijke hypotheses brengt ons nergens, het kan maar een pijnlijke en imaginair beeld zijn aan hoe het "misschien had kunnen zijn", met daar de illusie opgeplakt dat het ook "beter" zou geweest zijn. Een notie die op niets gefundeerd is buiten een mogelijk onbewuste vorm van verwerping van onze eigen positie als zijnde een vloek, iets dat eenvoudig weggenomen kan worden dat ons geluk automatisch zou vegroten. Kortom; iets dat ons constant hindert in het ten volste ervaren van die weinige momenten van pure en ongedwongen gelukzaligheid, die we moeten omarmen. Het leven is complexer. Alles is onzeker, niets is absoluut, en homoseksualiteit of heteroseksualiteit verandert daar niets aan.

Heeft homoseksualiteit zijn tragiek? Ja. Net zoals het leven over het algemeen. We kunnen er maar al zo goed een tragikomedie van maken. Ik ben alvast blij dat roze dassen mij toegestaan zijn zonder problemen. ;)

Bietje_S
New user
New user

Bericht door Bietje_S » 09 apr 2011 19:11

Ik zou mezelf niet veranderen. Ik ben blij met mijn geaardheid (ook al weet ik nog niet volledig wat mijn geaardheid is). Het doet soms wel pijn om te horen dat anderen liever hetero geweest zouden zijn. Ergens begrijp ik dat wel (want dat is inderdaad makkelijker enzo). Maar als je nu verliefd wordt op die éne persoon is dat toch het enige wat telt? Wat maakt je geaardheid nu uit? Als je van iemand houdt, ben je toch blij dat je die persoon graag ziet en die jou ook graag ziet? En dan denk je toch niet "was ik maar hetero"? De dag van vandaag wordt het toch al algemeen beter aanvaard, dus waarom nog "tegen zichzelf zijn"? Enfin ergens begrijp ik mss wel 2 argumenten: het is niet leuk om verliefd te worden op iemand van hetzelfde geslacht die dan hetero is (maar ook als hetero word je afgewezen hoor!) en het is niet leuk dat sommige mensen er slecht op reageren (maar dat is de laatste jaren toch wel al een stuk verbeterd?). Ik ben nu met mijn vriendin, en zij is het enige wat telt.

sko'jieh
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door sko'jieh » 29 apr 2011 15:42

Ik heb er in principe geen problemen mee en kan met momenten naast aanvaarding zelfs een zekere trots voelen, maar ik kan niet ontkennen dat alles op dit moment verdorie toch zo veel eenvoudiger zou zijn als het gewoon te veranderen viel.
Oeps.

puppy_eyes
New user
New user

Bericht door puppy_eyes » 17 mei 2011 20:13

hmmm, ik heb toch aangevinkt dat ik het zou veranderen... In het algemeen heb ik het wel al vrij goed aanvaard, maar soms zijn er toch nog zo van die momenten dat ik het er nog wa moeilijk mee heb. Dit is ook beetje de rede waarom dat ik mij hier terug geregistreerd heb :)

Gesloten