Zou jij het veranderen?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Zou jij je geaardheid veranderen?

Ja, ik zou graag heteroseksueel zijn.
52
19%
Ja, ik zou graag biseksueel zijn.
8
3%
Nee, ik zou het niet veranderen.
170
63%
Ik weet het niet.
41
15%

Totaal aantal stemmen: 271

Live4Life
Regular user
Regular user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Zou jij het veranderen?

Bericht door Live4Life » 19 jul 2010 23:15

Ik heb altijd gezegd dat moest ik kunnen veranderen, ik het niet zou willen. Uiteindelijk is het moeilijk om me voor te stellen hoe het anders zou zijn. Wie ik ben is de opsomming van een hele grote hoop gebeurtenissen, genetica, omgevingsfactoren,... En mijn homoseksualiteit heeft daar ook een grote stempel op gedrukt. En ik ben blij met wie ik ben.

Toch zijn er dagen dat het iets minder gaat, en krijg je soms vervelende verwijten, scheve blikken, of andere onaangename dingen te verwerken; die je als doorsnee heteroseksueel allemaal niet "lijkt" te hebben...

Ik heb dus maar op "Ik weet het niet" gestemd. Denk niet dat ik mezelf zou willen veranderen, maar ik zou best wel eens willen weten hoe het zou zijn. :-?
Afbeelding
Það Besta Sem Guð Hefur Skapað, er Nýr Dagur...

Lorke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lorke » 20 jul 2010 13:18

Ik ben er van verbaasd dat 20/100 mensen gestemd hebben op het heteroseksueel zijn.
Waarom teruggaan naar het geen van wat je was (vóór het opendoen van de kast ;-)) als je toch gelukkiger zijt met wat je nu bent.
Het is een feit, het ziet er gemakkelijker uit, gewoon, minder vooroordelen. Maar, ik vind het vooral 'gewoon', het feit dat je homoseksueel/lesbisch bent is iets speciaal. Iets uniek in u leven. Iets waar je trots op kunt zijn. Iets waar je op verschillende afdelingen voor kunt vechten om het te krijgen: homohuwelijk, aanvaard worden in landen waar op reis kunt gaan, adoptie, samenwonen (zelf al kan dat ook onder 2 heterojongens).

Ik zou het niet veranderen, ik ben trots om uit de kast te komen en ik ben dan ook superblij dat we goe gevochten hebben op afdelingen waar ik later zeker in zal terecht komen. Een vrouw kan ik mooi vinden, maar er echt verliefd op zijn niet echt. Zoals al iemand al zei: een vrouw kan tegen een mooi mannelijk lichaam niet tippen.
Someone said to me: "First it's love, at the end it's laughter in a relationship". And guess what, it's TRUE :D :D

Galione
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Galione » 20 jul 2010 13:54

Lorke schreef:Ik ben er van verbaasd dat 20/100 mensen gestemd hebben op het heteroseksueel zijn.
1) Waarom teruggaan naar het geen van wat je was (vóór het opendoen van de kast ;-)) als je toch gelukkiger zijt met wat je nu bent.
Het is een feit, het ziet er gemakkelijker uit, gewoon, minder vooroordelen. Maar, ik vind het vooral 'gewoon', het feit dat je homoseksueel/lesbisch bent is iets speciaal. Iets uniek in u leven. 2) Iets waar je trots op kunt zijn. Iets waar je op verschillende afdelingen voor kunt vechten om het te krijgen: homohuwelijk, aanvaard worden in landen waar op reis kunt gaan, adoptie, samenwonen (zelf al kan dat ook onder 2 heterojongens).
1) Het is niét teruggaan é. "Voor het opendoen van de kast" wil zeggen: weten dat je holebi bent, en voortdurend met het dilemma worstelen of en wanneer en hoe en bij wie ... je daarvoor wil/kan/mag/moet/... uitkomen.
Het veranderen betekent: gewoon nooit met dat dilemma hebben gezeten (of er nog mee zitten), niet met jezelf in de knoop liggen wat betreft je geaardheid, je niet hoeven af te vragen wat je ouders, vrienden, familie, ... ervan zullen denken en/of ermee overweg zullen kunnen.
Het is een groot verschil, lijkt me.

2) Niet iedereen wíl uniek zijn. Of wel, maar dan op een ander gebied. Door iets waar ze in uitblinken, door een prestatie. Niet door iets wat je bent, zonder dat je daarvoor hebt kunnen kiezen.
Leef!

Genner
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Genner » 21 jul 2010 13:41

Lorke schreef:Ik ben er van verbaasd dat 20/100 mensen gestemd hebben op het heteroseksueel zijn.
Waarom teruggaan naar het geen van wat je was (vóór het opendoen van de kast ;-)) als je toch gelukkiger zijt met wat je nu bent.
Het is een feit, het ziet er gemakkelijker uit, gewoon, minder vooroordelen. Maar, ik vind het vooral 'gewoon', het feit dat je homoseksueel/lesbisch bent is iets speciaal. Iets uniek in u leven. Iets waar je trots op kunt zijn. Iets waar je op verschillende afdelingen voor kunt vechten om het te krijgen: homohuwelijk, aanvaard worden in landen waar op reis kunt gaan, adoptie, samenwonen (zelf al kan dat ook onder 2 heterojongens).

Ik zou het niet veranderen, ik ben trots om uit de kast te komen en ik ben dan ook superblij dat we goe gevochten hebben op afdelingen waar ik later zeker in zal terecht komen. Een vrouw kan ik mooi vinden, maar er echt verliefd op zijn niet echt. Zoals al iemand al zei: een vrouw kan tegen een mooi mannelijk lichaam niet tippen.
Maar wie zegt er dan dat iedereen gelukkiger is met wat ze "nu" zijn. En niet iedereen wil voor die zaken blijven vechten, vooral omdat het zo oneindig is. Zo zijn er veel landen waar je nooit aanvaard zult worden als je er op reis gaat en het beste dat je ervan kan zeggen is dat het nog een geluk is dat je er niet woont.

Voor de rest sluit ik me aan bij Galione.
And since the roof fell in, I'll lean on what matters
Caught in the slightest wind, everything else unravels
You're standing in my doorway, seven cities ago
The days are racing, but you come back too slow
Mr Johansson schreef:Hoera voor Genner!
perfect verwoord

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 22 jul 2010 18:37

Nee, ik zou mijn geaardheid niet veranderen, om een aantal redenen.

Ten eerste heb ik dankzij mijn homozijn een heleboel interessante mensen leren kennen (via jongerengroepen, WJNH, ...) die ik waarschijnlijk niet had leren kennen als ik hetero was. Akkoord, dan had ik waarschijnlijk wel andere goeie vrienden gehad maar ik ben blij met mijn vrienden zoals ze zijn dus geen nood om dat te veranderen.

Daarnaast denk ik ook dat ik ergens sterker in mijn schoenen sta omdat ik mijn coming-out heb moeten doen. Voor mij was dat indertijd wel een grote stap en ik heb het gevoel dat sommige dingen daarna gemakkelijker gingen, als ik tegen de wereld kon zeggen dat ik homo was, zouden andere dingen ook wel lukken.

Ten derde: seks met mannen is geil :rock:

Fieno
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Fieno » 22 jul 2010 19:58

Ik zou het ook niet willen veranderen, ik heb ook wel het gevoel door holebi te zijn dat je niet altijd mooi in het rijtje loopt zoals veel mensen in mijn omgeving maar dat vind ik juist heel positief.
Ik heb ook nooit veel problemen gehad om mijn geaardheid te aanvaarden, voor mij was het juist allemaal heel duidelijk geworden.

Neleuh1985
Forum addict
Forum addict

Bericht door Neleuh1985 » 24 jul 2010 18:36

Het veranderen zou gemakkelijker zijn maar ik ga nooit voor de gemakkelijkste oplossing, dus nope.
Don't regret the things you've done but regret the things you didn't do!!!!

melan
Senior user
Senior user

Bericht door melan » 25 jul 2010 17:06

Ik zou het ook niet veranderen; ik zie niet in waarom. Ik denk niet dat ik gelukkiger zou zijn als ik hetero was. Ik heb er nooit mee in de knoop gezeten, nooit problemen gehad om het te aanvaarden. Het zal wel gemakkelijker zijn zeker, maar, zoals voorgaande al zei, waarom makkelijk als het moeilijk ook gaat? Soms is moeilijk* interessanter.

*Zoals al gezegd, moeilijk is het eigenlijk nog niet geweest.
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.

Mr Cash
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mr Cash » 26 jul 2010 08:13

Waarom zou ik het willen veranderen als ik de liefde van m'n leven heb gevonden? :greenthing:
Darjeeling, Assam, Lapsang -
Kenya, India, Ceylon -
The Empire flows like rivers through your living room

Xzes
New user
New user

Bericht door Xzes » 26 jul 2010 17:30

Zou het niet veranderen
Aanvankelijk was het niet eenvoudig, maar zoals ze zeggen; alles komt goed met tijd en boterhammen :D
Anderen hebben ook twijfels, onzekerheden enz.
Ik geniet van de vrijheid.

Michelle35
New user
New user

Bericht door Michelle35 » 26 jul 2010 22:40

Het zou misschien wel gemakkelijker zijn maar toch het is iets speciaals en volgens mij overtreft een relatie tussen 2 meisjes of jongens echt wel een gewone relatie. Het is veel spannender en specialer en misschien nog wel intiemer. Dus veranderen zou ik niet willen nee!

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 12 aug 2010 16:52

Het valt me op dat hetero's ook sneller beginnen aan een langdurige relatie, huisje, tuintje, kindje. Het wordt wellicht van hen ook verwacht dat ze als ze van de hoge school komen al een lief hebben.(21 jaar), het jaar erna gaan samenwonen (22 jaar), nog een jaar later gaan trouwen (23 jaar), en dan een kleine krijgen (24 jaar).
Er zullen wel meer uitzonderingen zijn, maar toch is dat een patroon dat ik vaak zie terug komen bij hetero's.

Hetero's van 25 zonder een lief, huis, ... worden raar bekeken. Meestal zijn het ook de 'nerds' die op die leeftijd geen lief hebben.
Terwijl een groot pak van de holebi's in die leeftijdscategorie nog vollop zin hebben in het leven, zonder verplichtingen.

Reden hier voor? Ik denk dat soms late outing en missen van een jeugd hier met te maken hebben. Ik heb althans toch het gevoel dat het leven nog moet beginnen, terwijl hetero's van mijn leeftijd soms al van hun 14 jaar bezig zijn met uitgaan, seks, ...

Maar ik wijk wat af. Ik ben nu al een geruime tijd blij over mezelf. Vroeger had ik vaak problemen met het erkennen van mijn eigen geaardheid (laat staan dat ik vriendelijk was tegen holebi's op school). Dus waarom zou ik mezelf veranderen? Ik vind het hetero-koppel gedoe ook zo afgezaagd en saai. :-?

nomeis

Bericht door nomeis » 13 aug 2010 01:47

Veralgemenen much. :)

Ik heb wsl al geantwoord, maar t is dus een volmondige nee.

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 13 aug 2010 22:36

Vroeger: jazeker.

Sinds toch wel een hele tijd: neen, dank je.

:)
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

jeroen_23
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door jeroen_23 » 13 aug 2010 22:58

Ik zou het niet willen veranderen, nee.

Toegegeven, er zijn soms wel van die kleine dingen die ik toch iets of wat spijtig vind,
vooral als ik toekomstgericht begin te denken.

Een kind krijgen dat het DNA van beide ouders met zich meedraagt bijvoorbeeld is niet mogelijk voor mij, één van de dingen waar ik het soms wel wat moeilijk mee heb...

...maar zou ik mezelf willen veranderen daarvoor, no way. :)

jeron
Experienced user
Experienced user

Bericht door jeron » 14 aug 2010 02:16

Dagonet schreef:
LadyGayGay schreef:Ok mss hebben hetero's het makkelijker in het leven dan homo's, maar moesten ze nu eens stoppen met allemaal homofoob te zijn, zou er geen reden zijn om effectief te moeten veranderen.
Ik ben een homofobe homo. Wat nu gedaan?
gebruik de nieuwe vanish oxi action gel...
OT:
Op dit moment zou ik wel hetero willen zijn. Een normale toekomst met kinderen lijkt me wel een leuke gedachte. Maar anderzijds lijkt in de armen van een man liggen me nu ook wel best fantastisch. Maar dat denk ik dan weer omdat ik homo ben. zucht: hetero zijn zou toch gemakkelijker zijn.

mial
Forum addict
Forum addict

Bericht door mial » 14 aug 2010 10:44

Voor ik me outte en dus volop bezig was aan zelfaanvaarding (voorafgegaan door het intensief negeren van eventuele afwijkingen op het normale patroon), had ik het wel graag veranderd. Ook al omdat van mij thuis hier precies alle normale dingen werden verwacht: ik was de enige die vlot studeerde (mijn tweelingsbroer kwam toen 2 jaar achter), mijn oudste broer is een moeilijke mens, ik had al een broer die homo was... Ik had altijd de indruk dat ik dus niet mocht afwijken, maar de taak had om verwachtingen in te lossen, waaronder kleinkinderen en weet ik veel wat nog.

Maar nu, nee ik zou het niet meer veranderen. Omdat het minder deviant gedrag is dan het toen leek, omdat ik geen negatieve reacties krijg, omdat proberen een toekomst op te bouwen met iemand niet afhankelijk is van je seksuele voorkeur. Of ik dan 'specialer' of 'anders' ben dan de rest, kan me eigenlijk gestolen worden. Samen zijn met een man, is gewoon wat werkt voor mij, heb ik nu wel ontdekt. De mogelijkheid van kinderen en dergelijke wegen niet op tegen de gevoelens.
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

Wapiti

Bericht door Wapiti » 14 aug 2010 11:01

Ik heb er lang mee geworsteld. Zo een algemeen gevoel van: ' toch weer typisch dat dat mij moet overkomen'. Maar toen heb ik enkele leuke mensen leren kennen, zowel hier als in mijn persoonlijke kring. En hoe meer mensen je hoort, hoe meer je het gevoel krijgt, dat hetero niet langer de norm is. Ik ben wel de enige holebi in mijn vriendengroep van de unief, maar iedereen aanvaardt het. Het stigma is (in mijn omgeving) weg.
Thuis vertel ik het niet omdat ik denk dat het stigma daar nog iets te veel heerst. Alle homo's zijn cliché's en tegen dat ik da hier uitgelegd ga krijgen dat dat niet zo is...zucht

Nu klopt dat natuurlijk niet overal, dat het stigma weg is. Op redelijk korte tijd gehoord van 2 verschillende vrienden van vrienden die op hun gezicht hadden gekregen van een onverdraagzaam stuk vreten. Ik denk dat je dan wel even denkt: ' het zou toch veel gemakkelijker zijn, als ik gewoon hetero was'. Maar ik denk tegenwoordig gewoon: ' het zou toch veel gemakkelijker zijn, als iedereen verdraagzaam was'

It's queer
New user
New user

Bericht door It's queer » 14 aug 2010 19:18

Was ik hetero geweest, dan was ik een saaie kerel en een grijze mus geweest. Je geaardheid maakt je toch (relatief) uniek en zorgt er ook voor dat je jouw eigen identiteit leert maken. Dus thank God I'm gay :)
Soms denk ik wel dat het gemakkelijker was geweest, maar dat betwijfel ik ook...
Vraag en er zal je gegeven worden, zoek en je zult vinden, klop en er zal voor je worden opengedaan.
Want wie vraagt ontvangt, en wie zoekt vindt, en voor wie klopt zal worden opengedaan.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 15 aug 2010 03:11

It's queer schreef:Was ik hetero geweest, dan was ik een saaie kerel en een grijze mus geweest. Je geaardheid maakt je toch (relatief) uniek en zorgt er ook voor dat je jouw eigen identiteit leert maken. Dus thank God I'm gay :)
Soms denk ik wel dat het gemakkelijker was geweest, maar dat betwijfel ik ook...
Gemakkelijker naar andere toe.
Maar eenmaal dat je echt compleet 'out' bent (als je de dorpshomo bent :roll: ) dan maakt het niet zoveel meer uit.

Gesloten