Zou jij het veranderen?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Zou jij je geaardheid veranderen?

Ja, ik zou graag heteroseksueel zijn.
52
19%
Ja, ik zou graag biseksueel zijn.
8
3%
Nee, ik zou het niet veranderen.
170
63%
Ik weet het niet.
41
15%

Totaal aantal stemmen: 271

MeetMeHalfway
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Zou jij het veranderen?

Bericht door MeetMeHalfway » 31 mei 2010 21:59

Ik denk dat veel mensen misschien tegenspraak gaan hebben, maar ik ben er toch nieuwsgierig naar hoe iedereen erover denkt :)..

Dus, als je op de één of andere manier je geaardheid zou kunnen veranderen, zou jij het doen?

Mijn mening hierover: Waarschijnlijk wel. Akkoord, het is een deel van 'jezelf' en het zou mij als persoon wel veranderen, maar toch. Het heeft mij op sommige vlakken negatief beïnvloed vind ik persoonlijk, ben ook eerlijk gezegd niet tevreden met de persoon die ik ben dus. Heb het er jarenlang heel moeilijk mee gehad om het te accepteren en kan het nog steeds niet 100% accepteren. Het zou het leven gewoon heel wat makkelijker maken moest ik gewoon hetero zijn :).

Daarmee bedoel ik niet dat ik iets heb tegen holebi's (kan ook niet aangezien ik het zelf ben :p), heb er bij andere mensen absoluut geen problemen mee, alleen bij mezelf wel ;).
You can't push it underground, you can't stop it screaming out.

Rune.
Experienced user
Experienced user

Re: Zou jij het veranderen?

Bericht door Rune. » 31 mei 2010 22:03

Ja, omdat het makkelijker is. Mijn leven zou anders geweest zijn, maar zeker niet slechter.
Dus waarom dan niet de gemakkelijke optie nemen?
You made me a shadowboxer, baby.
I wanna be ready for what you do.

Heftruck
Experienced user
Experienced user

Bericht door Heftruck » 31 mei 2010 22:39

Het zou geen bal uitmaken.
[Heftruck is] brutaal, niet constructief, onrespectvol, agressief, redeneert zonder empathie en overduidelijk met slechte intenties. - De Paus

Fieno
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Fieno » 01 jun 2010 18:40

Ik ben blij met wie ik ben en zou het niet anders willen dus nee ik zou het niet veranderen.
ik heb ook nooit een probleem gehad met met geaardheid in het begin, het was juist allemaal heel duidelijk!

little butterfly
New user
New user

Bericht door little butterfly » 01 jun 2010 18:50

Nee ik zou het niet veranderen. Misschien zou ik enkele maanden geleden nog ja geantwoord hebben en inderdaad, als het je al die stress, verdriet en dergelijke kon besparen waarom dan niet... Toch zeg ik nee omdat ik denk da je jezelf er beter door leert kennen. Als het (zoals bij mij) een lange zoektocht is geweest vol twijfels over wie je bent sta je denk ik nadien sterker in je schoenen omdat je jezelf beter kent... Maar ook omdat je er uit leert wie je echte vrienden zijn, wie echt om je geven voor wie je bent. Daarom zeg ik nee. Klinkt misschien niet helemaal logisch, ma...

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 01 jun 2010 19:50

Hmm.. ik ben eigenlijk nooit echt ongelukkig geweest met mijn seksuele voorkeur dusja.. Ik heb ook nooit echt nagedacht over de 'wat als..?'-vraag. Ik ben tevreden met wie ik ben, toch in dat opzicht, dus ik zou het niet willen veranderen nee. Ik zou ook niet weten in welk opzicht het mijn leven makkelijker zou maken. Als ik hetero was geweest/zou zijn, dan zat ik waarschijnlijk nu wel al opgesloten in relatie met huis, tuin en kinderen. Freaky.. :-?

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 01 jun 2010 20:02

Ik zou het niet veranderen , ik ben blij (soms dan toch) met wie ik ben.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

crajibs
Regular user
Regular user

Bericht door crajibs » 01 jun 2010 20:15

Als ik weer eens met mezelf in de knoop lig, dan zeg ik meestal: ik wou dat ik hetero was. Maar soms als ik me in evenwicht voel, dan vind ik mijn geaardheid zo mooi. Ik merk dat ik toch vrij gekenmerkt ben door mijn geaardheid,niet zozeer naar de buitenwereld maar meer naar mezelf. Voor de meeste mensen ben ik ook hetero maar dat is enkel omdat ik er de nadruk niet op leg of mij stil hou op sommige momenten. Dus, nogmaals soms gewoon echt zijn waar mensen vanuit gaan zou echt eenvoudiger zijn. (denk ik)

Aquarius

Bericht door Aquarius » 01 jun 2010 22:40

Ik zou bi worden denk ik. Gewoon om meer te kunnen doen met overtuiging en om de pro-redenen hierboven genoemd.

Pooky
Forum addict
Forum addict

Bericht door Pooky » 02 jun 2010 11:15

nee echt niet!
Het leven is een pak moeilijker en onaangenamer als je samen moet leven met een vrouw :o 8)

Ook het risico dat je per ongeluk een kindje zou maken, kan je leven verwoesten :(
Being a grammar nazi is the lowest form of criticism,
expression is free, in any language of the whole wide world.
...You understand it enough to post a reply,
don't try to feel better than the rest of the world at the expense of someone's linguistics.

Just be better.

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 02 jun 2010 16:07

Ik zou nu niet veranderen, het moeilijkste is (hoop ik) achter de rug, maar als ik opnieuw zou geboren worden wel.
Vind persoonlijk niet dat er veel voordelen aan zijn. Ik zal nooit de pil moeten pakken, nooit onbewust zwanger worden. Maar de miserie van mijn puberteit wil ik niet overdoen, je hebt minder 'keuze', de twijfels over jezelf.

LadyGayGay
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door LadyGayGay » 02 jun 2010 17:08

Nee, ik zou het nooit veranderen. Waarom eigenlijk? Ok mss hebben hetero's het makkelijker in het leven dan homo's, maar moesten ze nu eens stoppen met allemaal homofoob te zijn, zou er geen reden zijn om effectief te moeten veranderen.

Ik ben trots op wie ik ben en als er mensen zijn die dat niet kunnen accepteren, zijn zij het die moeten veranderen en niet ik!

x

katastrofe
Experienced user
Experienced user

Bericht door katastrofe » 02 jun 2010 17:30

Ik zou mezelf ook niet veranderen, moeilijk gaat ook. :P
Ζομεν ουχ ώς θελομεν, άλλ' ώς δυναμεθα
"We leven niet zoals we willen, maar zoals we kunnen"

LadyGayGay
New user
New user

Bericht door LadyGayGay » 02 jun 2010 18:07

Dagonet schreef:
LadyGayGay schreef:Ok mss hebben hetero's het makkelijker in het leven dan homo's, maar moesten ze nu eens stoppen met allemaal homofoob te zijn, zou er geen reden zijn om effectief te moeten veranderen.
Ik ben een homofobe homo. Wat nu gedaan?
Hunk? Hoe kun je nu een homofobe homo zijn? Hoe bedoelt ge?
x

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 02 jun 2010 18:22

Uiteraard zou ik veranderen: te veel schaalnadelen aan het behoren tot een minderheid van hoop en al 4%. En aangezien ik binnen die minderheid ook al een outsider ben, is het allemaal trop en te veel.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

Jo1990
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jo1990 » 02 jun 2010 18:54

Ik zou me niet willen "veranderen" want dan zou ik de persoon niet zijn die ik nu ben of ben geworden en dan zou ik ook de mensen niet kennen die ik nu ken ;-)

en wie weet was ik dan nu wel even gelukkig als nu?

en zo kunnen we nog wel een tijdje blijven door gaan.

nomeis

Bericht door nomeis » 02 jun 2010 20:19

In mijn huidige situatie. Nee. Op dit moment ervaar ik eigenlijk enkel de voordelen van het 'homozijn'. Op relationeel gebied dan vooral en ik denk dat dat toch wel nog centraal staat.
Het feit dat ik tot een minderheid behoor en dat ik niet aanleun bij de 'normaliteit' doet me niet veel.
Bovendien heb ik daar, na een turbulente periode, eigenlijk nooit meer over nagedacht.

MeetMeHalfway
New user
New user

Bericht door MeetMeHalfway » 02 jun 2010 20:25

Dagonet schreef:Ik heb zo 't vermoeden dat dit wel eens een zéér interessante enquête zou zijn eigenlijk! :o
Hmm, misschien een goed idee voor zo'n onderzoek te doen moest ik ooit een opdracht rond enquêtes of iets krijgen op school! :p

Interessante antwoorden allemaal, er zijn er toch nog vrij veel die het wél zouden veranderen heb ik de indruk.. Meer dan ik had verwacht ^^.

Sommigen hebben er nog nooit over nagedacht zeggen ze, ik heb er persoonlijk echt al véél over nagedacht.. Mijn laatste vriendje bijvoorbeeld, was echt het pérfecte vriendje om het zo te zeggen :). Begripvol, zei altijd de juiste dingen, lief, deed moeite voor mij, humor, ... En ik denk constant, de laatste tijd vooral, "Moest ik nu hetero geweest zijn, zou ik nog steeds met hem samen zijn geweest en zou ik doodgelukkig zijn.". In een ander leven, als andere persoon, ben ik zeker dat ik gelukkig zou zijn met hem. Echt jammer :(..
You can't push it underground, you can't stop it screaming out.

Martijn
Experienced user
Experienced user

Bericht door Martijn » 02 jun 2010 20:29

Ja, ik denk het wel. Het maakt alles zoveel gemakkelijker denk ik. Ik sta echter nog wel vrij vroeg in het coming out proces dus misschien dat dat nog wel verandert over een paar jaar. Ik denk alleszins dat eens ik honderd procent mezelf kan zijn dat het dan wel kan omslaan.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 02 jun 2010 21:02

Nee. Niet dat mijn geaardheid mij al veel goeds opgebracht heeft, maar het is oké zo.

Gesloten