Lesbiennes massaal verkracht in Zuid-Afrika om te 'genezen'

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
den twijfelaar
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Lesbiennes massaal verkracht in Zuid-Afrika om te 'genezen'

Bericht door den twijfelaar » 27 mei 2010 14:41

Hallo
voor mijn mondeling examen van nederlands moet ik een actueel artikel nemen dat me intereseert en daar een spreekbeurt over doen. Dat is allemaal goed voor mij, maar ik zou daar graag jullie mening willen over weten, zodat ik dat kan inbrengen.
Mijn onderwerp is dus "Lesbiennes massaal verkracht in Zuid-Afrika om te 'genezen'." ik zou het leuk vinden om daarover te discusieren
ik zal de link van het artikel hieronder plaatsen.
Dank bij voorbaat, den twijfelaar.

http://www.hln.be/hln/nl/6996/WK-for-YO ... ezen.dhtml
* wishing i knew what i wanted *

I'm here because I feel more like me when I'm with you, than I do when I'm with me. - D.E.B.S.

The only real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes, but in having new eyes. - Marcel Proust

Trophys don't matter, the only thing that matters is love. - Nina's Heavenly Delight

Fieno
New user
New user
Contacteer:

Re: Lesbiennes massaal verkracht in Zuid-Afrika om te 'genezen'

Bericht door Fieno » 27 mei 2010 17:14

Lesbische vrouwen verkrachten om ze terug op mannen te doen vallen lijkt mij gewoon compleet idioot, ik denk dat je daar juist het tegenovergestelde mee bereikt, een (nog grotere) afkeer krijgen van mannen.

iSyl
New user
New user

Bericht door iSyl » 27 mei 2010 17:49

:o

Maar eigenlijk verschiet ik er niet zohard van. Hoe de wereld nu in elkaar zit en wat de media ons overbrengt, is om van te kotsen. Dit is niet eens het ergste wat ik vandaag heb gehoord..

Maar om on-topic te komen : Ja. Mensen die wereldvreemd zijn en enkel hun eigen gedragen en waarden hebben, geen contact hebben met de bredere wereld,verbannen alles wat er volgens hen "niet klopt". En op dat op een primitieve manier "oplossen". Ik begrijp dat hét gebeurd, wilt niet zeggen dat ik het goedkeur. Iedereen zal het er wel mee eens zijn, dat het afschuwelijk is en nutteloos. Maar als ze het bezien als een "afwijking" of "ziekte" of wat dan ook, moet er gewoon een organisatie zijn of mensen van hun eigen regering(ha-ha-ha) hén het omgekeerde laten inzien.
Of het dan stopt, ben ik ook niet zeker. Maar dat ze zich vastklampen aan zo'n ideeën is ziek, en de ziekheid lekt op beide partij'en. Ik heb evenveel medelijden met degene die verkracht, om zijn domheid en onwetenheid, en evenveel voor het slachtoffer. Als het hele land denkt dat het "juist" is om ze zo te bekeren, worden de daders niet opgepakt omdat ze dan op dat moment een "goede" actie aan het uitvoeren zijn. Het ding is om hun manier van denken te doorgronden en daar verandering in brengen. En de slachtoffers hulp verlenen natuurlijk.

Maar 't is écht ziek.

Lieske Lieske
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lieske Lieske » 27 mei 2010 19:28

Een regelrechte tristesse.. Maar je zou verschieten hoeveel mannen er ook zo in onze Westerse wereld over denken. Mensen "dom" hé!
De enige ware reis is niet het streven naar vernieuwing maar het hebben van andere ogen.

Diejenige, die sie gerettet hat, liebt sie..

Wikkel me warm in een dekentje van woorden (Sanne)

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 28 mei 2010 00:03

Disco Trut schreef:
den twijfelaar schreef: Mijn onderwerp is dus "Lesbiennes massaal verkracht in Zuid-Afrika om te 'genezen'." ik zou het leuk vinden om daarover te discusieren
Ik begrijp niet goed in welke zin je daarover wilt 'discussiëren'.
Pro of contra misschien?
Spoiler! :
Al denk ik niet dat ik ga meedoen aan zo'n discussie.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Nabuchodonosor
Forum addict
Forum addict

Bericht door Nabuchodonosor » 28 mei 2010 00:10

Die idiotie in die landen lijkt alsmaar aan te zwellen. Tijdens de appartheid kwam dit allemaal niet voor. Niet dat ik de appartheid als ideaal zie, maar het was blijkbaar toch beter dan vandaag, hoewel het uiteraard verre--> erg ver van goed was.
Veel respect voor Nelson Mandela, maareuhh..... hij heeft -uiteindelijk-gefaald eh. Jammer.

Ik heb mijn post wat aangepast. Ik had weer de kriebels om te beuken, ik mag dat niet doen. :) :wink:
Zonder onderschrift, bij gebrek aan inspiratie.

den twijfelaar
New user
New user

Bericht door den twijfelaar » 28 mei 2010 08:38

De lachende profeet schreef:
Disco Trut schreef:
den twijfelaar schreef: Mijn onderwerp is dus "Lesbiennes massaal verkracht in Zuid-Afrika om te 'genezen'." ik zou het leuk vinden om daarover te discusieren
Ik begrijp niet goed in welke zin je daarover wilt 'discussiëren'.
Pro of contra misschien?
Spoiler! :
Al denk ik niet dat ik ga meedoen aan zo'n discussie.
ja, ik wil jullie mening erover weten zodat ik het kan gebruiken voor mijn mondeling
de pro's en contra's dus, niet dat er veel pro's zullen zijn, maar toch

I'm here because I feel more like me when I'm with you, than I do when I'm with me. - D.E.B.S.

The only real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes, but in having new eyes. - Marcel Proust

Trophys don't matter, the only thing that matters is love. - Nina's Heavenly Delight

Martijn
Experienced user
Experienced user

Bericht door Martijn » 28 mei 2010 11:09

Je kan misschien iets doen rond het "genezen" van holebi's. Het leverde bij ons een paar jaar geleden een interessante discussie op.

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 28 mei 2010 11:44

Martijn schreef:Je kan misschien iets doen rond het "genezen" van holebi's. Het leverde bij ons een paar jaar geleden een interessante discussie op.
En dan kan je beginnen met: als holebi's genezen moeten worden, wil dat zeggen dat ze ziek zijn, en als ze ziek zijn, dan zou ik hier nu niet moeten staan maar thuis in mijn bed liggen wachten op genezing. (als je out bent ten minste, en anders is 't een mooie coming-out ;) )
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 28 mei 2010 11:46

twijfelaar1987 schreef:
Martijn schreef:Je kan misschien iets doen rond het "genezen" van holebi's. Het leverde bij ons een paar jaar geleden een interessante discussie op.
En dan kan je beginnen met: als holebi's genezen moeten worden, wil dat zeggen dat ze ziek zijn, en als ze ziek zijn, dan zou ik hier nu niet moeten staan maar thuis in mijn bed liggen wachten op genezing. (als je out bent ten minste, en anders is 't een mooie coming-out ;) )
"Can't go to work today, still queer." :P
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

den twijfelaar
New user
New user

Bericht door den twijfelaar » 28 mei 2010 12:58

Galimatias schreef:
twijfelaar1987 schreef:
"Can't go to work today, still queer." :P
Inderdaad een goede coming out, en ook een goed idee voor discussie, zal het waarschijnlijk wel gebruiken :D

Miss Pops
New user
New user

Bericht door Miss Pops » 28 mei 2010 17:56

Mss kun je de link leggen naar mannen die maagden (soms zelfs baby's of kinderen) verkrachten om zo verlost te worden van aids. Daar valt wat meer over te discussiëren. Hoe je die mannen duidelijk zou moeten maken dat het zo niet werkt etc. Is maar een idee. :)

Lieske Lieske
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lieske Lieske » 28 mei 2010 18:14

Eigenlijk vraag ik me af waarom je deze post over het aangaan van 'een discussie' hier op dit forum plaatst? Elke geestelijk gezonde en verstandelijke mens gaat zich van zoiets distantieren..
Ik kan je aanraden om op (seks)forums te gaan kijken, het zou me niet verwonderen dat je daar pro's gaat tegenkomen, hoe :kots: dat ook is..
De enige ware reis is niet het streven naar vernieuwing maar het hebben van andere ogen.

Diejenige, die sie gerettet hat, liebt sie..

Wikkel me warm in een dekentje van woorden (Sanne)

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 28 mei 2010 18:48

Ik ga dit topic sluiten: het is geen onderwerp dat mogelijk is voor discussie en ik pleit er nog steeds voor dat mensen hun huiswerk zelf maken.

Gesloten