gigantische aantrekkingskracht

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
evenanoniem

gigantische aantrekkingskracht

Bericht door evenanoniem » 19 mei 2010 19:41

Weer een topic als een ander, maar ik moet mijn ei even kwijt.
Na een relatie van anderhalf jaar met een meisje (ik ben er zelf ook één) ben ik weer een paar maand single. Nu zag ik een paar weken geleden een pracht van een lesbo :love: lopen op de campus waar ik les volg. Sindsdien krijg ik haar gewoon niet meer uit m'n hoofd. Ik heb het nodige googlewerk gedaan en weet intussen dat ze dezelfde richting als mij volgt (maar een jaar lager), ik ken haar hobby's en weet dat ze een vriendin heeft. En ik heb er dus nog geen woord mee gewisseld. Ik word er werkelijk ziek van hoe ze mijn gedachten domineert. Iets in me dwingt me steeds meer om te denken, te fantaseren en te hopen. Ik heb zelfs gekeken hoe haar examenrooster was, in de hoop haar weer tegen te komen. Ik weet geen blijf meer met mezelf, ik zou haar zo graag willen zien, vasthouden, beminnen, en dat terwijl zij geen weet heeft van mijn bestaan.
Ik weet dat ik me gedraag als een laatbloeiende puber, maar ik heb het zelf niet meer in de hand. Ik weet niet op welke manier ik met haar contact kan leggen en of het wel hoort om überhaupt contact te leggen. Maar elke keer dat ik nu door Leuven loop, kan ik het niet nalaten om te kijken of ze er toevallig ergens is.
Ik heb het nog nooit meegemaakt, iemand die me zo veel doet. Iemand ervaring met dergelijke situaties? En wat je dan gedaan hebt? :confi:

Lieske Lieske
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: gigantische aantrekkingskracht

Bericht door Lieske Lieske » 19 mei 2010 20:45

Ok, het is idd wel wat op het obsessieve af.. :wink:
Haar gaan opzoeken, tot daar aan toe, maar zo haar examenrooster opvragen, haar hobby's opzoeken, dat lijkt me wel wat meer dan een gewone crush op iemand.
Bon, je staat ervoor en moet erdoor!
Hou gewoon in je achterhoofd dat ze een vriendin heeft, en het is niet omdat jij een bepaald beeld van haar gevormd hebt, dat ze daar ook aan zal voldoen. (neem nu dat je haar werkelijk leert kennen) Pas op, ik ben ook ooit iemand tegengekomen waar ik werkelijk door het dolle heen van was, zij had mij zelfs gevraagd iets te doen, maar toen was het niet wederzijds, en dan sta je daar met je overweldigende gevoelens! Dus cool down, ga niet te veel in haar privé gaan kijken maar als ze je werkelijk zoveel doet mag je dat ook niet negeren.. Wees gewoon realistisch :wink:
Ik zou, nu je toch haar uren kent, eens vragen hoe het met de examens loopt, betrek er iemand bij die haar eventueel een beetje kent, (de wereld is klein) en zie hoe ze op je reageert, probeer er een soort band met te creëren, mss verdwijnen de gevoelens die je nu hebt zelfs als sneeuw voor de zon.
Maar bescherm jezelf (niet te veel zweven, al is dat zalig, zo fantaseren), en heb ook respect voor het feit dat ze in een vaste relatie zit.
De enige ware reis is niet het streven naar vernieuwing maar het hebben van andere ogen.

Diejenige, die sie gerettet hat, liebt sie..

Wikkel me warm in een dekentje van woorden (Sanne)

sjwazi
Forum addict
Forum addict

Bericht door sjwazi » 19 mei 2010 21:36

Ik heb redelijk hetzelfde meegemaakt (alleen was het meisje in kwestie een jaar ouder en had ze geen lief), en het beste wat je kan doen, is toch op de één of andere manier contact zoeken. Schrijf haar een mail waarin je zo eerlijk mogelijk bent. Want die gevoelens gaan niet zomaar in één twee drie overgaan, en als ze ze dan toch ooit moet ontdekken, dan liefst zo vlug mogelijk, want voor je het weet, moet je zeggen: "ik "stalk" je al een jaar", en dat zou iedereen nogal afschrikwekkend vinden.
Als ze slecht reageert, dan zal je droombeeld wel vlug over zijn, reageert ze goed, dan kan je haar misschien beter leren kennen of zo. Bij mij was het het tweede, en daarna zijn we zelfs een tijd samen geweest, maar daar moet je natuurlijk niet te hard op hopen, aangezien ze een vriendin heeft. Maar je weet nooit, en sowieso kan een nieuwe vriendschap ook geen kwaad hé. Ik verzeker je: het zou niet de eerste vriendschap zijn die op een dergelijke manier ontstaat!

TVH_
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door TVH_ » 19 mei 2010 22:35

Wat ik zoal deed:

Fase 1: ontmoeting & kennismaking.
Fase 2: zowat alle gegevens opzoeken.
Fase 3: lichtjes overladen van de mailbox.
Fase 4: vanalles vragen en te weten komen.
Fase 5: een ommetje maken met de fiets.
Fase 6: stiekem aan hem denken of een foto bekijken.
Fase 7: lichtjes bekennen, lichte hints geven.

& daarna: een ontmoeting (jaa, in real)! :p

Uiteindelijk was ik té gefascineerd door die jongen (ja duhh) en het is niks geworden ^^
Maar ik was ook een pak jonger dan nu.. Nu al veel wijzer!

Ik ken het gevoel en ik kan je alleen maar zeggen.. Het vraagt behoorlijk wat lef, maar gewoon eens een praatje maken (je weet nu toch al genoeg interesses van haar? :p). Je kan er alleen maar spijt van krijgen als je het niet doet! :)
-
"Cetero censeo birrum bibendum esse..."

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 19 mei 2010 22:57

Een goede raad: stap daar gewoon eens op af en zeg daar eens iets tegen, desnoods over het weer of whatever.. Maakt niet uit, en als het ijs gebroken is kan je over studies beginnen en de volgende keer dat je ze tegenkomt herkent ze jou, enzoverder. Wat ik nooit zou doen is haar mailen. Dat komt gewoon een beetje vreemd over.. het is een beetje freaky om dan zo te lezen dat er iemand is die jou leuk vind, en dus weet ik veel wanneer of hoe lang naar jou staat te zien, terwijl jij niet weet wie die persoon is.. ik heb persoonlijk veel liever dat ze op mij afstappen :)

Succes!

evenanoniem

Bericht door evenanoniem » 19 mei 2010 23:50

alvast bedankt allemaal :)
ik ging sowieso niet meteen mijn liefde verklaren, als 14-jarige is dat schattig, maar nu ik 22 ben (en zij 23) is dat wat triest en beangstigend. De volgende keer dat ik haar zie zal ik er inderdaad eens iets tegen zeggen, kan niet zo moeilijk zijn als we al dezelfde studierichting hebben. Ik verwacht niet van haar dat ze haar lief ofzo laat vallen, maar moest ze me haar vriendschap bieden zou ik al blij zijn. Het is jammer dat we geen gemeenschappelijke vrienden hebben, dan zou die stap wat minder groot zijn.

Rune.
Experienced user
Experienced user

Bericht door Rune. » 20 mei 2010 19:16

Succes. :wink:

(al hoop ik dat je niet te ver gaat omdat ze een vriendin heeft).

Als ik vroeger echt iemand leuk vond zonder haar te kennen, vond ik toch ook altijd een manier om die echt te leren kennen. Eén van mijn beste vriendinnen is dan ook één van hen. Achteraf gezien is dat soms best wel grappig.
You made me a shadowboxer, baby.
I wanna be ready for what you do.

evenanoniem

Bericht door evenanoniem » 20 mei 2010 19:52

Voort zelfde is dat meisje een echte geit wanneer ze haar mond opentrekt natuurlijk. Dat is het risico, maar dat zal me anderzijds wel weer met de voeten op de grond plaatsen. Mijn ex stond 2 jaar geleden in mijn schoenen, terwijl zij mij toen niet meteen was opgevallen stond ze zot van me. Na alle hopeloze pogingen om naast me te zitten in de les etc is er toch een mooie relatie uitgegroeid die anderhalf jaar heeft standgehouden. Nu heb ik vandaag mijn situatie uitgelegd aan haar (ze heeft het meisje overigens ook gezien) en ik kreeg helemaal géén begrip :(. Ik had gehoopt dat net zij zou verstaan wat ik bedoel, maar ze noemde me eigenlijk gewoon debiel. Niet met die woorden, maar daar kwam het op neer. Ze zei dat het mijn hormonen zijn en dat ik mij niet zo moet haasten om iemand anders te zoeken. Maar ze heeft zelf al weer een lief :evil:
Vrouwen zijn complex, mezelf incluis. Maar dat meisje :love:

Gesloten