iemand afwijzen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
robbedoes
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

iemand afwijzen

Bericht door robbedoes » 07 apr 2010 02:21

Ik denk dat iedereen wel eens het slechte gevoel heeft gehad omdat hij/zij werd afgewezen door zijn/haar grootste crush!

Vandaag beleef ik voor de tweede keer in mijn leven het omgekeerde. Ik heb een mailtje gekregen van een medestudent waarin hij al zijn gevoelens voor mij opbiecht. Daarin staat dat dit al vijf maand aan de gang is, maar ik heb er echt nooit iets van gemerkt. Ok,We gingen van tijd tot tijd samen iets gaan drinken, we babbelden wel zo over school en andere oppervlakkige zaken en hij kwam soms wel eens naar mijn kot samen met andere mensen, maar echt een héle sterke band hebben we niet.

Ik heb hem ook nooit verteld over mijn geaardheid, laat staan dat ik een vriendje heb. Ik wist het ook niet eens van hem. Dus het voelt nu wel euhm....onwennig aan. Ik heb al ooit es een meisje moeten afwijzen en dat zag ik toen al van ver aankomen. Daar kon ik me ergens op voorbereiden zodat ik haar niet te hard te moest kwetsen.

Maar nu zit ik met die mail voor me en ik weet begot niet wat ik terug moet typen. Het is mss raar om te zeggen maar het voelt een beetje ongemakkelijk....vooral omdat het een jongen is. Vooral door het feit dat mijn vriendje ook hoogstwaarschijnlijk de enige jongen is waar ik iets voor kan voelen. En dan wordt er opeens een homo (zo noemt hij zichzelf) verliefd op mij die mij vertelt dat hij voortdurend aan mij denkt enzo.

Ik vind het een beetje creepy! Versta me aub niet verkeerd he! Het zou al te belachelijk zijn in mijn situatie om homo's te verafschuwen. Maar het doet raar!!! Ik heb nog nooit een jongen afgewezen. Wat moet ik dan zeggen? Moet ik hem uitleggen dat ik al een vaste relatie heb met mijn vriend en dat ik uiteraard voor hem kies? Maar hiermee out ik mezelf, wat ik mss niet echt helemaal wil. Of moet ik gewoon zeggen dat een relatie onmogelijk is zonder echt in detail te gaan?

nomeis

Re: iemand afwijzen

Bericht door nomeis » 07 apr 2010 14:02

Als je je niet wil outen, zeg je dat laatste hé. Nu, mss is het andere wel gemakkelijker 'om van hem af te raken' (zeggen dat je een lief hebt), langs de andere kant kan het feit dat je een relatie met een jongen hem ook wel hoop geven. Ik denk wel dat eerlijk en duidelijk zijn gewoon het beste is. Zoals je zelf zegt, die jongen kent je niet echt, het zal dus wsl meer om een crush gaan dan om iets heel erg diep. Mss dat een duidelijke nee hem dan ook wel helpt.

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 07 apr 2010 16:24

Goh, je kan hem toch ook gewoon ('zonder meer') zeggen dat je een relatie hebt en daar gelukkig in bent. Daarmee hoef je je nog niet eens te outen.

robbedoes
Regular user
Regular user

Bericht door robbedoes » 08 apr 2010 01:58

Naar aanleiding van wat ik in zijn mail las, denk ik niet dat het om een bevlieging gaat. Blijkbaar heb ik in het verleden dingen gezegd tegen hem, die voor hem belangrijk waren en die een zekere sympathie hebben opgewekt. In zijn mail schrijft hij niet alleen dat hij verliefd is, maar ook nog een paar andere persoonlijke zaken. Dingen die hij nog nooit aan iemand anders heeft toevertrouwd.

Ondertussen heb ik hem een kort mailtje teruggezonden waar in stond dat ik niet hetzelfde voel maar dat ik wel vrienden wil blijven en dat hij zich geen zorgen moet maken en dat zijn geheim wel veilig is.

Ik had het nog maar vijf min. verstuurd of plotseling maakte mijn gsm al een muziekje. Hij wou me bedanken en blijkbaar is hij gewoon al opgelucht dat ik niet boos ben. We hebben besloten om samen iets te gaan drinken van 't weekend. Nu vraag ik me af, aangezien hij me zo in vertrouwen neemt, of ik dat misschien toch ook maar beter kan doen. Uitleggen dat ik een vriendje heb bedoel ik dan, niet om hem te kwetsen, maar gewoon om te tonen dat ik hem ook wil vertrouwen.
Hij heeft mijn vriend trouwens ook al gezien op kot, alleen weet hij niet dat wij een koppel zijn. Ik heb dat altijd een beetje verborgen gehouden op school en zeker voor mensen waar ik een minder goeie band mee heb.

Maar sinds vandaag, door dat telefoontje, heb ik wel respect voor hem gekregen. Misschien is dat wel een mooie kans om te tonen wie ik echt ben? Totaal tegenovergestelde van gisteren, i know, maar ik geloof wel na vandaag wel dat ik hem kan vertrouwen.

Btw mijn liefje weet het ondertussen ook en hij vindt ook dat het beter is om gewoon eerlijk te zijn.

Dusja...we zien wel! :wink:

Mega_Timmy
New user
New user

Bericht door Mega_Timmy » 11 apr 2010 03:14

tja, gelukzak eigenlijk

Jij krijgt gewoon mails van mensen die je lief hebben, daar kan ik niet van meepraten.

De oplossing die je hebt gekozen, zou ik ook gedaan hebben. Gewoon vrienden blijven en eerlijk zijn , dat is het beste wat je in deze situatie kan doen natuurlijk.
Alle dromen zijn bedrog, maar als je wakker wordt naast mij dan droom je nog :p

Mevrouw Burton
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Mevrouw Burton » 19 jun 2010 22:21

hey,
enkele maanden geleden zat ik met hetzelfde probleem!
1 tip: negeer het NIET!
want ik deed dat, en toen is het nogal uit de hand gelopen!
Ik kreeg opeens berichtjes van haar beste vriend, dat hij het zwak vond dat ik haar negeerde enz..
Dus toen besloot ik een mailtje te sturen naar haar (ja mail = onpersoonlijk, maar de manier dat ze het me vertelt heeft was nog erger --> anonieme berichtjes? :s). In die mail schreef ik dat ik helemaal geen gevoelens voor haar had, en dat het me speet dat ik haar negeerde maar dat ik niet wist wat ermee te doen. Ook dat het misschien beter was dat we een beetje 'afstand' namen om het voor haar 'gemakkelijker' te maken.
Ik kreeg dan nog een heleboel emails terug, met bijna telkens hetzelfde in...over haar gevoelens voor mij, dat die echt waren enz... kheb uiteindelijk gewoon een lege email terug gestuurd. (kwas het een beetje beu, ik had haar ECHT duidelijk gemaakt dat ik niets voor haar voelde)
En toen zag ik dat ze super down enzo rondliep, ook in haar statussen enz.. enjah, toen heb'k weer contact opgenomen en (weeral) gezegd dat het dom van me was haar te negeren,
en beetje per beetje is dat nu terug goed aan het komen...alé, we zien elkaar niet superveel, maar als we elkaar zien/horen is het gewoon terug als vroeger.

Nujah, ik weet niet wat jij moet doen met die email, maar negeer het in ieder geval niet!

groetjes!

Gesloten