Outingbrief?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
WilliamZ
New user
New user
Geslacht: Man
Contacteer:

Outingbrief?

Bericht door WilliamZ » 14 mar 2010 14:59

Hey,

De mensen dat mijn blog volgen zullen het al weten, maar mijn papa reageerde niet echt super positief. Mama is nog erger, zij weet het nog niet, maar ik zou er graag verandering in brengen. Alleen is zij ver van holebivriendelijk gericht, zelfs papa heeft schrik voor haar reactie.

Ik zou me dan outen via een brief, een brief die ik achterlaat als ik in de paasvakantie met een paar vrienden op weekend vertrek. Heeft hier iemand ervaring met zo een brief? Wat schrijf ik daar in godsnaam in? Vraag ik haar om te zwijgen tegen mijn kleine broer van 13 jaar?

Alvast :merci:

William
http://realme-williamz.blogspot.com/

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Outingbrief?

Bericht door twijfelaar1987 » 14 mar 2010 22:42

Ik heb me voor het eerst ook geout via een brief, maar dan wel tegen m'n ex-vriendje waarmee ik al 6 jaar samen was. Ik kreeg het ook niet over m'n lippen, wist totaal niet welke reactie ik moest verwachten enzo. Ik moest gewoon even doorbijten om de brief te laten liggen op z'n appartement en naar huis te fietsen, toch al iets makkelijker dan het hem in real-life zeggen. Om maar duidelijk te maken dat ik het snap dat je 't via een brief wilt doen.

De inhoud was waarschijnlijk ook wel wat anders. Maar uiteindelijk komt het er op neer om erg eerlijk te zijn. Schrijf over je gevoelens en over die angst om het haar te vertellen. Probeer ook een beetje empathisch te zijn, ik keur homofobie natuurlijk niet goed, maar voor sommige mensen is het moeilijk te begrijpen en zeker als het je eigen kind is. Schrijf dat je begrijpt dat het voor haar niet makkelijk is, dat het tijd zal vragen om aan het idee te wennen enzo. Voeg misschien ook toe wat je verwachtingen zijn ten opzichte van haar. Wil je dat ze in real-life reageert? Of dat ze een brief terug schrijft?

Ik denk dat het een goed idee is om de brief te geven voor je vertrekt op weekend, dan heeft ze even tijd om er over na te denken.

Veel succes!
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 15 mar 2010 01:12

WilliamZ schreef:Hey,

De mensen dat mijn blog volgen zullen het al weten, maar mijn papa reageerde niet echt super positief. Mama is nog erger, zij weet het nog niet, maar ik zou er graag verandering in brengen. Alleen is zij ver van holebivriendelijk gericht, zelfs papa heeft schrik voor haar reactie.

Ik zou me dan outen via een brief, een brief die ik achterlaat als ik in de paasvakantie met een paar vrienden op weekend vertrek. Heeft hier iemand ervaring met zo een brief? Wat schrijf ik daar in godsnaam in? Vraag ik haar om te zwijgen tegen mijn kleine broer van 13 jaar?

Alvast :merci:

William
http://realme-williamz.blogspot.com/
Kvind uw blog wel tof. Eerste keer dat ik hem lees :)

WilliamZ
New user
New user
Contacteer:

Bericht door WilliamZ » 15 mar 2010 06:42

AGE-411 schreef: Kvind uw blog wel tof. Eerste keer dat ik hem lees :)
:merci:

The_ Future
Experienced user
Experienced user

Bericht door The_ Future » 16 mar 2010 21:00

Dat komt wel in orde.

Ben ervan overtuigd.

Ludwig
New user
New user

Bericht door Ludwig » 20 mar 2010 19:10

Hey

zo'n brief heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen. Een groot voordeel is dat je op voorhand kunt nadenken over wat je allemaal in de brief schrijft in plaats van dat je op het moment zelf je woorden moet zoeken als je tegenover een persoon staat. Juiste en duidelijke verwoordingen kunnen het makkelijker maken. Een ander voordeel is dat je niet in de buurt bent als je mama het te weten komt en zo zal ze een weekendje de tijd krijgen om te bekomen en haar gedachten op te maken. Misschien kan je papa hier een hulp bij zijn?
Dit heeft natuurlijk ook het nadeel dat als je er niet bent je mama ook niet met jou kan praten mocht ze daar behoefte aan hebben. Je weet ook niet welke reactie er zal volgen maar als je vermoedt dat deze negatief zal uitdraaien lijkt me een brief inderdaad een geschikt middel.
Het blijft natuurlijk moeilijk maar ik wens je in ieder geval veel succes!

Grtn

Turbine
New user
New user

Bericht door Turbine » 21 mar 2010 21:31

Ik weet het niet of een brief wel een goed idee is. Zoals al gezegd is kan je alles makkelijker in een brief zetten dan het gewoon te zeggen. Wat ik wel vindt is dat je outen via een brief nogal onpersoonlijk is. Hoe dan ook, nadat je ouders er aan hebben kunnen wennen komt het allemaal wel dik in orde. :wink:

Veel succes ! :wink:

WilliamZ
New user
New user
Contacteer:

Bericht door WilliamZ » 22 mar 2010 08:27

Moeilijk hé!

Zelf ben ik ook altijd ervan overtuigd geweest dat ik het haar zelf wil zeggen, ik wil haar reactie zijn. Maar, ik denk niet dat ze me zelfs maar zou laten uitspreken. Altijd druk bezig met het bedrijf! Werken, werken, werken, ... Als ik iets wil vertellen, "snel dan".

En haar reactie... die zal echt niet goed zijn. Zelfs papa vrees echt voor het ergste. Vroeger zei ze steeds tegen mijn pa: "Als onze kinderen ooit zo zouden zijn, ma dan vliegen ze buiten!". En mijn pa is zelf een redelijk serieus man. Dus grapjes komen daar zeker niet uit... Als het van hem afhangt dan weet ze het beter niet.

Met echt veel spijt in hart heb ik dan besloten om een brief te maken, hoewel ik wel eens zou willen weten wat ze zou te zeggen hebben over mij! Maar ik heb al veel pogingen ondernomen, en ze geeft me gewoon de kans niet. Misschien weet ze het gewoon en wilt ze niet dat ik het haar zeg, in ieder geval... hopelijk leest ze de brief wel volledig.

x

Galione
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Galione » 22 mar 2010 13:12

Dag WilliamZ,

of een brief al dan niet een goed idee is in jouw situatie, laat ik in het midden.
Maar ik bedacht me wel dat je je brief misschien eerst eens aan je papa kan laten lezen? Als je er met hem vrij open over kunt praten, kan hij misschien het beste inschatten hoe je mama gaat reageren, wat je misschien beter anders kunt formuleren, ...?
En misschien kan je hem ook vragen of je al dan niet mag schrijven dat hij er al vanaf weet.
Ik bedoel maar, als je mama inderdaad fel reageert, en jij bent er niet, zal hij misschien degene zijn die haar moet "opvangen". Of als je denkt dat je mama kwaad kan worden omdat hij haar niets heeft verteld... Dan kan hij dat maar beter op voorhand weten, denk ik.

Again, ik ken jouw situatie niet tot in de details, dus de specifieke voor- en nadelen weeg je beter zelf af.

Alvast heel erg veel succes!
En laat ons weten hoe het afloopt hé!
Leef!

WilliamZ
New user
New user
Contacteer:

Bericht door WilliamZ » 22 mar 2010 18:26

De brief laten nalezen door papa. Mhh...
Mss is dat wel een mogelijkheid. Jammer genoeg staat papa niet echt positief tegenover mijn geaardheid, hij zegt dingen als: "Het is maar een fase", "dat gaat nog wel over, "geef dat wat tijd", ...

Dus ik heb zo wat schrik dat hij iets zal hebben van: neen, kzou die brief niet afgeven... Pff! kweet het allemaal nimeer ze :s

Unda
Regular user
Regular user

Bericht door Unda » 22 mar 2010 20:24

WilliamZ schreef:
2nd that :wink: leuk om te lezen
If you pay peanuts, you get monkeys

WilliamZ
New user
New user
Contacteer:

Bericht door WilliamZ » 22 mar 2010 21:34

Unda schreef:
WilliamZ schreef:
2nd that :wink: leuk om te lezen
Hihi, dank je!
K'wordt er echt onnozel van dat Robin zo lang op zich laat wachten... En hij is al enkele keren on geweest. Maar geen reactie op de mail of brief. Doeme he!

pampam
Senior user
Senior user

Bericht door pampam » 22 mar 2010 21:58

Hihi, dank je!
K'wordt er echt onnozel van dat Robin zo lang op zich laat wachten... En hij is al enkele keren on geweest. Maar geen reactie op de mail of brief. Doeme he![/quote]

geduld
Spoiler! :
kweet het dat is niet gemakkelijk

brievenschrijver

Bericht door brievenschrijver » 01 apr 2010 13:24

Ik heb uiteindelijk ook een brief geschreven naar mijn moeder en vader. Ik had het al verteld maar kon niet meer over mijn lippen krijgen dan: ik heb een vriend. Hierover praten was te moeilijk. Ik heb dan ook meteen erachter gezegt: ... ik zal alles uitleggen in een brief. En dit vonden ze ok.

Ik heb een héél erg lange brief geschreven waarin ik van begin tot einde heb uitgelegd hoe ik mezelf voel. Wanneer heb ik het ontdekt bij mezelf? Hoe voelde ik me erbij, de twijfels en angsten die ik had, de eerste liefde. Ik heb verteld over de angsten die ik had dat zij als ouders me anders zouden gaan bekijken, me niet meer zo graag zouden zien. Ik heb verteld over mijn huidige vriend en hoe hij is.

Ik denk dat het belangrijk is om eerlijk te zijn, volledig te zijn en ook begrip te tonen aan je ouders. Ik heb bv ook gezegt dat ik begrijp als ze wat tijd nodig hebben om hieraan te wennen, ik had die tijd zelf ook nodig. Maar dat ik hoopte dat ze wel van me blijven houden om wie ik ben.

Mijn ouders hebben beiden een brief teruggeschreven. Hierin hebben ze ook verteld dat ze het een aanpassing vonden, even tijd nodig hadden, maar dat ze me graag zien en nooit willen verliezen. Ondertussen zijn we een jaar verder en is mijn vriend kind aan huis. Mijn moeder spreekt geregeld met hem af zonder mijn weten :p en mij vader heeft hem uitgenodigd om bij hem te komen werken :)

Turbine
New user
New user

Bericht door Turbine » 01 apr 2010 14:31

^ Da's leuk om te horen dat ze positief reageerden. :D Ik hoop dat mijn ouders ook positief gaan reageren, maar ik verwacht van wel. :P

I don't know
Webmaster
Webmaster

Bericht door I don't know » 01 apr 2010 17:49

@ brievenschrijver: das wel heel leuk !!!!! Maar zou het dan niet om problemen zorgen moest het in der loop der tijd niet meer zo goed gaan tussen u en uw vriend? Moest hij dan bij uw vader werken enzo?

Ik heb het mijn ouders gewoon gezegt, maar ik denk dat een brief ook beter zou geweest zijn... Was tijdens het praten wat stilgevallen en kon er niet veel uitleg over geven.
Everybody says you'll find someone, you don't need to worry what others think.
It's easier said then done... :)

WilliamZ
New user
New user
Contacteer:

Bericht door WilliamZ » 07 apr 2010 12:50

En de eerste versie van de brief is klaar...
maandag laat ik de brief achter!!! SPANNEND

http://realme-williamz.blogspot.com/201 ... brief.html

brievenschrijver

Bericht door brievenschrijver » 07 apr 2010 13:17

@ I don't know: hehe ja idd dat zou wel eens lastig kunnen worden. Gelukkig moet mijn vriend nog een jaar studeren dus is dit niet voor het eerst. Daarnaast weet ik niet of mijn vriend het ook echt zou doen. Maar dan nog. Mijn vader werkt in Nederland in een héél groot bedrijf. Hij kan mijn vriend daar binnenkrijgen maar dan nog is het niet eens zeker dat ze elke dag met elkaar samenwerken. En moest het ooit minder gaan? Dit gaat nooit minder gaan ;) dit is voor altij :p haha,

Brievenschrijver

Bericht door Brievenschrijver » 07 apr 2010 13:21

Ik heb net de brief gelezen. Heel goed denk ik dat je benadrukt dat je niet gaat veranderen. Dat is een van de grootste angsten van ouders die ontdekken dat hun kind homo of lesbisch is. Gaat mijn kind nu anders zijn, zich anders kleden en gedragen. Ga ik mijn kind nog wel herkenning.

Succes wanner je terug bent :) Ik hoop dat ze net zo reageert als bij mij thuis

WilliamZ
New user
New user
Contacteer:

Bericht door WilliamZ » 07 apr 2010 13:54

Brievenschrijver schreef: Succes wanner je terug bent :) Ik hoop dat ze net zo reageert als bij mij thuis
Dank je wel! :merci:

Gesloten