Je komt uit en niemand gelooft je

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
ABCDEFG

Je komt uit en niemand gelooft je

Bericht door ABCDEFG » 28 feb 2010 18:02

Het is intussen al 3 jaar geleden. Ik heb me geout in het laatste middelbaar. Er was enkel niemand die het geloofde. Enkele vrouwen beweerden zelfs dat ik 100% hetero was omdat ze dat konden zien. Ik kon het dan nog onmogelijk bewijzen. Het ergste hieraan was gewoon het feit dat iedereen je dan ziet als aandachtshoer, ook al gedraag je je nooit op die manier. Zo af en toe kom ik nog iemand tegen van het middelbaar. Soms komt het weer ter sprake en dan nog vallen ze achterover.

Enfin, wat ik nu wil vragen. Na mijn eerste ervaring heb ik me niet meer geout in het hoger onderwijs. Ik zit na 2 mislukkingen in het hoger onderwijs nu in het eerste jaar op hogeschool. Mijn medestudenten zijn amper een jaar ouder dan degenen die zo negatief reageerden bij mijn eerste outing. Ik vrees voor dezelfde reactie als toen.

Hoeveel van jullie zijn trouwens voor iedereen geout in het hoger onderwijs?

knowledge_is_power
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Je komt uit en niemand gelooft je

Bericht door knowledge_is_power » 28 feb 2010 20:45

Hoi!
Dat is rot, jouw verhaal!
Waarom geloven ze dat nu niet, je bent wie je bent.
Waarschijnlijk zullen ze je pas geloven wanneer je er eens met je liefje staat.
DE harde aanpak is denk ik vereist:p
Veel succes

ABCDEFG

Bericht door ABCDEFG » 28 feb 2010 22:55

Aan een lief geraak ik niet, dus ja, bewijzen wordt al moeilijk.

Vraag me gewoon af of het wel slim zou zijn me te outen op de hogeschool.

Mega_Timmy
New user
New user

Bericht door Mega_Timmy » 01 mar 2010 01:18

niet om raar over te komen of zo, maar op een hogeschool zitten veel mensen waar het "niveau" toch niet al te hoog is.

Zelf zit ik in een hogeschool, zelfs in het 2e leerjaar lagere school is het niveau soms hoger. Bij kliengeestige kinderen kan je best maar zwijgen over wie je bent, ze doen daar toch maar raar en moeilijk over.

Het beste is om te zoeken achter andere holebi's in de hogeschool en zo iets vvan plezier te hebben, hopelijk kan je dan jezelf zijn...
Alle dromen zijn bedrog, maar als je wakker wordt naast mij dan droom je nog :p

ABCDEFG

Bericht door ABCDEFG » 01 mar 2010 02:24

Gewijzigd om privacy redenen.
Laatst gewijzigd door ABCDEFG op 02 jun 2010 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 01 mar 2010 08:53

Mega_Timmy schreef:niet om raar over te komen of zo, maar op een hogeschool zitten veel mensen waar het "niveau" toch niet al te hoog is.
Wat voor een veralgemening is dat nu? Je zal altijd en overal wel mensen hebben die - om het met dezelfde woorden te zeggen - 'een lager niveau' hebben. Of dat nu op een hogeschool is of op je werk later. Je zal overal mensen hebben die niet kunnen omgaan met het feit dat holebi's nu eenmaal bestaan. Of die gewoon niet goed weten hoe ze moeten reageren en het dan bijvoorbeeld ontkennen.

En dat hangt volgens mij niet af van de leeftijd, soms kan een jongere van 14 er beter mee om dan een 25-jarige, maar dat kan ook omgekeerd zijn. Volgens mij moet je er dus niet mee inzitten dat zij praktisch even oud zijn als de laatstejaars secundair van je vorige outing, het zijn allemaal andere mensen hé.

Ik heb mezelf nooit geout in het hoger onderwijs, maar ik had dat zeker gedaan als ik het toen van mezelf wist. Er zaten enkele lesbische meisjes en die hadden bij wijze van spreken nog meer vrienden dan een heteromeisje.

Ik zou het nu ook niet meteen voor een ganse klas gaan vertellen, maar zoek enkele mensen waarvan je denkt dat ze er zullen voor openstaan, die je toch wat kan vertrouwen,... en vertel het hen.
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

ruby het zotje
New user
New user

Bericht door ruby het zotje » 02 mar 2010 09:49

Hey,

Ik heb ook iets dergelijks meegemaakt. Ik weet dat ik er niet echt zo heel homo uitzie of me zo gedraag en mijn goede vrienden zeggen dikwijls dat ik gewoon een hetero ben die op jongens valt ( Wat dus het stereotype beeld dat mijn vrienden van homo's hebben bevestigt ). Enfin op het einde van het 6de middelbaar in de maand mei heb ik me geout tegenover mijn beste vrienden en in de maand nadien stelselmatig tegenover anderen. In juli gingen we op schoolreis naar Griekenland en toen heb ik me 's nachts op de boot van Kreta naar Piraeus-Athene geout tegenover de hele groep. Ik was echter iets te enthousiast want de volgende ochtend aan het ontbijt zeiden enkelen dat ' dat wel erg was voor echte homo's dat ik daar zo mee had gespot'. Enfin uiteindelijk raakten ze dan toch overtuigd en heeft er toch een iemand zich geëxcuseerd.

Nu zit ik sinds september op de Ugent en daar heb ik me al na 3 weken of zo geout. 't ging eigenlijk per toeval. We hadden al snel een groepje van een 8-tal mensen als vriendengroep ( met idd vooral meisjes dus dat maakt het wat makkelijker) en voor de les zaten we wat te zwanzen en op een bepaald ogenblik zei iemand iets heel onwaarschijnlijk en wilde een ander een vergelijking maken als in de trant van ' komaan dat is al even onwaarschijnlijk als wanneer je zou zeggen dat ( ik dus) homo zou zijn' en toen heb ik gezegd dat de eerste stelling dan wel moest kloppen.

Ze hebben goed gereageerd ( en eerlijk gezegd heb ik nog niet echt een negatieve reactie gekregen) maar natuurlijk weet ik niet of niet moeilijker is aan een hogeschool waar je ( als ik me niet vergis ) in wat kleinere groepen zit.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 04 mar 2010 00:40

Ik vind wel dat het verschil tussen het middelbaar en het hoger enorm zijn.
In het 6de middelbaar zat ik tussen allemaal jumpers, voetbalfreaks en zonen van mensen die in de agrarische sector tewerkgesteld zijn. maw: altijd wel een feestje tijdens de les. Maar kwa niveau... nee toch niet :-?

Hoger onderwijs was iedereen veel vriendelijker en kreeg ik meer de indruk dat ik mezelf kon zijn. :)

Jo1990
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jo1990 » 04 mar 2010 15:37

Bij mij waren er ook paar mensen die het eerst niet geloofden en dachten dat ik ook grapjes er rond maakte , maar het was dus niet zo , ik heb hen echt moeten overtuigen wat dan toch gelukt is

zoals eerder vermeld zeggen mijn vrienden en ikzelf dat ik gewoon hetero ben maar op leuke jongens val... zo simpel vind ik het.

Echt op mijn school weten ze het niet , is ook niet nodig vind ik is privé en ja komen ze het te weten dan is het maar zo.

volgend jaar ga ik naar de hoge school en ik zal wel zien wat er daar van gaat komen.

veel succes nog!!

tucker

Bericht door tucker » 15 apr 2010 12:36

Och als ze het van mij niet weten hebben ze niet goed opgelet. Bijvoorbeeld practicum molec. biologie.. extractie van DNA.. ziet er nogal goewey uit. Dus.. niemand durft dat van het staafje te halen. Ik pak het staafje beet, schuift de rommel eraf en roep net iets te hard: Stelletje hetero's:P

MarsManneke
New user
New user

Bericht door MarsManneke » 15 apr 2010 17:52

bij mij was het dus totaal anders.. 5de en 6de middelbaar waren er geruchten dat ik homo kon zijn xD.. laatste jaar tegen paar mensen gezegd en meerderheid zei van '' uhm.. dat wist ik al xD'' Hogeschool net hetzelfde :P. Maar uhm zolang gij het zelf maar weet, dat is het belangrijkste:). Alleja ge kunt nie hetero zijn omdat de andere denken dat ge hetero zijt :roll:. En een opvallende homo zijn is ook geen aanrader denk ik :P

Feelfree
New user
New user

Bericht door Feelfree » 19 apr 2010 19:56

Mega_Timmy schreef:niet om raar over te komen of zo, maar op een hogeschool zitten veel mensen waar het "niveau" toch niet al te hoog is.

Zelf zit ik in een hogeschool, zelfs in het 2e leerjaar lagere school is het niveau soms hoger. Bij kliengeestige kinderen kan je best maar zwijgen over wie je bent, ze doen daar toch maar raar en moeilijk over.

Het beste is om te zoeken achter andere holebi's in de hogeschool en zo iets vvan plezier te hebben, hopelijk kan je dan jezelf zijn...
Niet akkoord. Ik zit op een hogeschool, heel mijn klas weet het en NIEMAND doet er raar oveR. Zoals zij over hun liefdesleven praten, doe ik dat ook. Echt geen enkel probleem ervaren.

I don't know
Webmaster
Webmaster

Bericht door I don't know » 19 apr 2010 20:36

Feelfree schreef:

Niet akkoord. Ik zit op een hogeschool, heel mijn klas weet het en NIEMAND doet er raar oveR. Zoals zij over hun liefdesleven praten, doe ik dat ook. Echt geen enkel probleem ervaren.
Gho, in mijn klas is het niveau meestal heel heel heel ver onder het pijl!!! mee chance is het er eens over :roll: khaat dat echt! Kvind mijn klas eigenlijk vooral een bende leeggangers en k***zakken :lol:
Ik denk eigenlijk dat het op de hoge school in mijn geval nog zal mee vallen XD op hoger niveau zal het allezins wel zitten xD
Everybody says you'll find someone, you don't need to worry what others think.
It's easier said then done... :)

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 27 apr 2010 10:21

In de hogeschool heb ik het gewoon verteld tegen mijn vrienden in de klas, en er was niemand die daar moeilijk over deed. Alles hangt af van de mentaliteit van mensen, niet persé van de leeftijd. Maar de meesten gaan er echt wel goed mee om. Al moet je dat natuurlijk eerst zeggen, vooraleer je daarover kan oordelen :wink:

En als ze je niet geloven, dat lijkt me vreemd. Waarom zou je immers van jezelf zeggen dat je homo bent, als je dat niet bent? Ik zou daar alleszins niet van wakker liggen. In het middelbaar kan dat soms afgedaan worden als aandachtstrekkerij, maar in de hogeschool zullen de medeleerlingen toch wel iets slimmer zijn dan dat. Hoop ik alleszins voor jou!

Succes ermee!

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 27 apr 2010 13:58

J-La schreef:In de hogeschool heb ik het gewoon verteld tegen mijn vrienden in de klas, en er was niemand die daar moeilijk over deed. Alles hangt af van de mentaliteit van mensen, niet persé van de leeftijd. Maar de meesten gaan er echt wel goed mee om. Al moet je dat natuurlijk eerst zeggen, vooraleer je daarover kan oordelen :wink:

En als ze je niet geloven, dat lijkt me vreemd. Waarom zou je immers van jezelf zeggen dat je homo bent, als je dat niet bent? Ik zou daar alleszins niet van wakker liggen. In het middelbaar kan dat soms afgedaan worden als aandachtstrekkerij, maar in de hogeschool zullen de medeleerlingen toch wel iets slimmer zijn dan dat. Hoop ik alleszins voor jou!

Succes ermee!
Zou dat ook niet gewoon met studierichtingen te maken hebben? Dat sommige toleranter zijn dan andere :)

jeron
Experienced user
Experienced user

Bericht door jeron » 16 mei 2010 01:42

Voor mij is het net het beste compliment dat ze me kunnen geven wanneer ze mij niet geloven....

medica
Regular user
Regular user

Bericht door medica » 16 mei 2010 15:35

Eigenlijk is het mooie aan dat antwoord dat het aangeeft dat we niet anders zijn. Maar dan nog blijft het vervelend als mensen niet in (willen) zien dat je toch echt met een partner van hetzelfde geslacht naar huis komt.
Spr 7-18: Kom, laten we dronken worden van de liefde,
laten we genieten van het minnespel tot in de morgen.

Gwynnedrion
New user
New user

Bericht door Gwynnedrion » 17 mei 2010 20:39

Toen ik mezelf outte geloofde niemand me. Men ouders dachten dat het een fase was. Sindsdien verberg ik me onder het vlak van hetero te zijn. Na te zijn weggepest op men vorige school, wordt ik nu opnieuw als slachtoffer gekozen. Daarom durf ik me niet meer te outten, ook al is het drie jaar geleden sinds de eerste keer. Men klas bestaat uit meelopers, tamzakken en kloterige mensen. Ik hoop me ooit te mogen uiten en de mensen te kunnen laten zien wie ik echt ben.

Sonne
Experienced user
Experienced user

Bericht door Sonne » 01 aug 2010 11:25

ABCDEFG schreef:Hoeveel van jullie zijn trouwens voor iedereen geout in het hoger onderwijs?
Outen, is dat nodig? Ik zeg het tegen wie het moet weten volgens mij, de rest heeft er geen zaken mee.
ABCDEFG schreef:Aan een lief geraak ik niet, dus ja, bewijzen wordt al moeilijk.
Ach nee dat geloof ik niet hoor. Weet je, je moet blij zijn dat mensen het niet aan je kunnen zien dat je 'anders' bent. Want stel je voor dat je denkt van 'ik ben zo, en stel je voor dat andere mensen dat zien aan mij' en je krijgt al zo'n beetje schrik.
Want veel holebi's hebben een 'gaydar' (een "radar" om mede gays te spotten) en ze merken snel als iemand gay is.

Ben blij dat er nog normale gay types rondlopen :D Want ik ken er veel die dan 'out' zijn, en wat zeggen ze 'ja ik ga mezelf veranderen'. Kort haar, mannenkleren en dan denken ze van 'ik pas in het lesbowereldje', wat een volledig FOUT gedacht is!

Wees jezelf, ook al heb je je geout, en wie daar negatief op reageert, die is je vriendschap niet waard. Zo'n mensen heb jij niet in je leven nodig.

Btw ik vind die mensen van de Hogeschool (ik wil niet alle Hogescholers over dezelfde kam scheren, maar op mijn campus was dat wel zo) maar rare snuiters, het verbaast me niet dat ze zo reageren :wink:

Gesloten