Vooroordelen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
knowledge_is_power
New user
New user
Geslacht: Man

Vooroordelen

Bericht door knowledge_is_power » 27 feb 2010 20:27

Hoi!
Helaas zijn er ook negatieve kanten verbonden aan holebi zijn, je kan namelijk stuiten op vooroordelen.
-Hoe ga je met vooroordelen om, hoe breng je in godsnaam aan iemands verstand dat wij holebis ook maar mensen zijn met gevoelens, dromen, toekomst,...

-Ben je zelf al eens bevooroordeeld, of heb je zelf miss voororrdelen? :p

Schreeuw het uit, (schrijven is ook toegestaan natuurlijk)

Ps: Vooroordelen zijn niet perse altijd negatief hoor! ;)

Mega_Timmy
New user
New user

Re: Vooroordelen

Bericht door Mega_Timmy » 28 feb 2010 01:04

eerste zaken die men denk bij holebi's:
- ze doen aan anale seks
- ze doen 'het' onveilig en met iedereen
- ze gaan geen kinderen krijgen
- ze hebben geen toekomst...
- ze zijn abnormaal, een mens is gemaakt om zich voort te planten en daarvoor heb je man én vrouw nodig
- "wat zou de familie hier wel niet van denken...?"
- het is een hype, een soort modetrend...
-...

misschien wat positiever:
- ze zijn leuke n plezierig
- ze zijn niet zo saai als vele hetero's
- het is een vrolijke 'wereld'
- het is eens iets anders
- het gaat om liefde, niet om wat de maatschappij en ouders willen
- ....

Je kan veel zaken zeggen, maar meestal ziet men eerst de negatieve vooroordelen in en pas daarna de positieve..
Alle dromen zijn bedrog, maar als je wakker wordt naast mij dan droom je nog :p

matt_enz
Regular user
Regular user

Bericht door matt_enz » 28 feb 2010 11:54

wel ik stuit niet echt op negatieve vooroordelen :p
mensen bekijken me wel raar en roddelen over mij enzo maar dat is gewoon omdat ik wat raar ben :s
wat wel leuk is, is dat meisjes me niet wegsturen als ze zich omkleden! het is niet omdat ik niet seksueel opgewonden raak van meisjes dat ik niet eens kijk hoe het er allemaal uitziet :p (maar dan enkel uit nieuwsgierigheid)
oh en veel meisjes denken ook dat homo's smaak hebben, maar ik kan echt niet beslissen of meisjes met iets staan of niet :o dat zie ik alleen bij me zelf :lol:
funny, how people smile and think about sad things

Mega_Timmy
New user
New user

Bericht door Mega_Timmy » 01 mar 2010 01:21

matt_enz schreef:wel ik stuit niet echt op negatieve vooroordelen :p
mensen bekijken me wel raar en roddelen over mij enzo maar dat is gewoon omdat ik wat raar ben :s
wat wel leuk is, is dat meisjes me niet wegsturen als ze zich omkleden! het is niet omdat ik niet seksueel opgewonden raak van meisjes dat ik niet eens kijk hoe het er allemaal uitziet :p (maar dan enkel uit nieuwsgierigheid)
oh en veel meisjes denken ook dat homo's smaak hebben, maar ik kan echt niet beslissen of meisjes met iets staan of niet :o dat zie ik alleen bij me zelf :lol:
wel tof, maar als jongens zich omkleden, sturen ze jou dan niet weg??

ABCDEFG

Bericht door ABCDEFG » 01 mar 2010 02:25

Mega_Timmy schreef:wel tof, maar als jongens zich omkleden, sturen ze jou dan niet weg??
Naar mijn ervaring maken ze dan wel eens een grapje, maar wegsturen doen ze niet.

matt_enz
Regular user
Regular user

Bericht door matt_enz » 01 mar 2010 16:36

Stabby schreef:
Mega_Timmy schreef:wel tof, maar als jongens zich omkleden, sturen ze jou dan niet weg??
Naar mijn ervaring maken ze dan wel eens een grapje, maar wegsturen doen ze niet.
nee de jongens sturen mij niet weg :D niet dat ik dat erg vind LOL het gebeurt nu ook niet veel dat mensen zich spontaan beginnen om te kleden in mijn bijzijn HAHAHA en als ze er goed uitzien vind ik dat helemaal geen probleem.
funny, how people smile and think about sad things

Mega_Timmy
New user
New user

Bericht door Mega_Timmy » 01 mar 2010 21:33

matt_enz schreef:
Stabby schreef:
nee de jongens sturen mij niet weg :D niet dat ik dat erg vind LOL het gebeurt nu ook niet veel dat mensen zich spontaan beginnen om te kleden in mijn bijzijn HAHAHA en als ze er goed uitzien vind ik dat helemaal geen probleem.

toch is het misschien leuker om te kijken zonder ze het merken en zonder ze weten dat je homo bent...

dat noemik dan meer een 'stille genieter', en dat is best leuk..

Glamourgirl_10
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Glamourgirl_10 » 02 mar 2010 23:00

Als ik een beetje te veel praat over een goeie vriendin komt er altijd wel een moment waarop mijn ma denkt dat ze grappig is door te zeggen: "ben je er een beetje verliefd op misschien?"

RAAAA
We gaan oh we gaan naar daar
waar het wilde bloed stroomt

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 04 mar 2010 00:10

matt_enz schreef:oh en veel meisjes denken ook dat homo's smaak hebben, maar ik kan echt niet beslissen of meisjes met iets staan of niet :o dat zie ik alleen bij me zelf :lol:
Zelf dat kan ik niet :lol:

Ik neem altijd ander jongens mee om te gaan shoppen die me dan kledingsadvies moeten geven :lol: :P

En hier thuis vraag ik wel eens aan mijn zus: "staat da hemd op die broek?"

Julien.
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Julien. » 15 mar 2010 20:27

Ik heb geen last van vooroordelen :)

Trouwens, als je elk vooroordeel gewoon rustig weerlegt, verdwijnen ze ooit allemaal uit de wereld..
(never know ^^)

Met omkleden en zo, totaal geen probleem :)

Positieve vooroordelen, ik ben op m'n werk gehouden omdat 'homo's zo goed met klanten om kunnen' (dat zei ze letterlijk ^^)

..roosje..
New user
New user

Bericht door ..roosje.. » 20 mar 2010 11:11

Hoi

in het algemeen enkel positieve reacties gehad (heb me nog niet lang geout, ben er ook nog niet lang uit voor mezelf en het blijft een zoektocht). Er was zelfs iemand die het 'kweetnie oe cool' vond :p.

Mama was iets anders. Ze reageerde ook wel positief, maar had wel moeite met het feit dat ik me outte als bi. Ik heb nu eenmaal gevoelens voor jongens, maar voor meisjes minstens even veel.

Voor haar is dat 'niet kunnen kiezen' en 'een gemakkelijkheidsoplossing'. Ahja, ik trek mij dat niet zo hard aan. Ze moet er ook nog aan wennen en ze is een generatie ouder. Toen werd dat helemaal nog niet aanvaard. En ze zei ook nog: het is niet omdat ik het niet helemaal kan plaatsen, dat je je zoektocht naar een meisje moet stopzetten :D. Eigenlijk heel positief dus :).

Liefs

Mietx

lostlullaby
New user
New user

Bericht door lostlullaby » 20 mar 2010 23:05

@ Miet
amaaai jouw mama eeft goed gereageeerd xp ik heb et de mijne nog ie durven zeggen :s

Gesloten