Hoe moet je je outen.

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
knowledge_is_power
New user
New user
Geslacht: Man

Hoe moet je je outen.

Bericht door knowledge_is_power » 26 feb 2010 21:38

Hoi, ik ben een jongen van 15 die zelf ook op jongens valt. :)
Ten eerste ik vind het supper dat deze site bestaat.
Ten tweede, ik zit met een probleempje, ik zou me zeer graag outen, tonen hoe ik ben!
Maar ik heb schrik dat ik veel vrienden zal verliezen!
Maar zoiets kan je toch niet heel je leven voor jezelf houden?
Weten jullie misschien een fijne manier om jezelf te outten??:D
En ten derde, hoe merk je dat iemand een holebi is?:)
Alvast bedankt!!!

Mega_Timmy
New user
New user

Re: Hoe moet je je outen.

Bericht door Mega_Timmy » 27 feb 2010 00:46

hej

om je te outen moet je best eerst heel zeker zijn van jezelf, zeg duidelijk "ik ben bi" of "ik ben homo", anders gaan anderen je hier nog mee kleineren

Vervolgens kies je best een stel meisjes om het te vertellen, die verstaan het tenminste meestal wat beter, een jongen gaat denken dat je op hem verliefd kan worden en toont minder begrip meestal.

Vrienden die je zult verliezen, zijn vrienden die je niet waard zijn ! Echte vrienden zullen je begrijpen en je steunen, ze zullen je misschien wel niet zo graag meer mee onder de douche nemen of mee op kamp in de tent/ hotelkamer etc.

Let wel op dat je niet meer verwacht van je vriendne dan ervoor, heterovrienden zullen je niet even gaan kussen enzo omdat je nu homo bent...

En, hoe zie je dat iemand holebi is?
Een moeilijke vraag, het staat (spijtig genoeg) niet op iemands voorhoofd geschreven...
Sommige holebi's houden ervan zich kenbaar te maken, er zijn er ook die overduidelijk holebi zijn, kijk bijvoorbeeld maar die 2 mannen uit Mijn Restaurant! in Halle, zie je zo dat het homo's zijn.
Sommige kunnen het heel goed verstoppen, zeker op jouw leeftijd zal niet iedereen er voor uitkomen, mede dankzij dat er een hoop kleine kinderen (geestelijk lager niveau enzo) die dan volop beginnen pesten, en in een school wil je namelijk niet gepest worden.

Het si deels jezelf leren kennen en overwinnen, en ook al is de stap groot en gevaarlijk, ik geef je 1 gouden raad: wacht niet want dan wordt het echt veel moeilijker om je te outen en je zal het dan veel moeilijker hebben.
Bovendien zal je pas ervaring opdoen (liefde en skes) als je jezelf aanvaardt en je jezelf geout hebt, alles gaat dan gewoon makkelijker en je zal het achteraf toch beter vinden.
In de kast blijven is voor niets goed, doe het stap voor stap en ontdek de wereld van jezelf !
Alle dromen zijn bedrog, maar als je wakker wordt naast mij dan droom je nog :p

Mateo
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Mateo » 27 feb 2010 01:11

Er is geen standaard manier om je te outen, iedereen doet het op zijn/haar manier of de manier waarop zij denken dat dit het beste is voor zijn/haar vrienden/familie. Jouw manier kan dus héél anders zijn dan hoe de mijne was, maar daarom is deze zeker niet beter of slechter :-) Sommigen zeggen het gewoon ineens aan tafel terwijl héél het gezin samen aan het eten is, anderen schrijven een brief en nog anderen bereiden hun familie langzaam voor en polsen af en toe naar reacties in die richting. Je moet gewoon hetgene doen waarbij jij je het comfortabelste voelt :-)

Wat belangrijk is : wees voorbereid op eventueel tegenslag: je vrienden/familie zien dit misschien helemaal niet aankomen, ze kunnen even tijd nodig hebben om het te verwerken, of kunnen het zelfs misschien niet accepteren. Het is belangrijk dat je hier rekening mee houdt. Je bent nog jong, dus het kan goed zijn dat je ouders zullen denken dat dit een fase is. Maar voor hetzelfde geld zeggen ze: 'joh, dat hadden wij al lang gezien!' en valt het keigoed mee.. je kan dat vaak zelf wel een beetje aanvoelen natuurlijk.

In ieder geval succes ermee!

knowledge_is_power
New user
New user

Bericht door knowledge_is_power » 27 feb 2010 20:16

Mega_Timmy schreef:hej

om je te outen moet je best eerst heel zeker zijn van jezelf, zeg duidelijk "ik ben bi" of "ik ben homo", anders gaan anderen je hier nog mee kleineren

Vervolgens kies je best een stel meisjes om het te vertellen, die verstaan het tenminste meestal wat beter, een jongen gaat denken dat je op hem verliefd kan worden en toont minder begrip meestal.

Vrienden die je zult verliezen, zijn vrienden die je niet waard zijn ! Echte vrienden zullen je begrijpen en je steunen, ze zullen je misschien wel niet zo graag meer mee onder de douche nemen of mee op kamp in de tent/ hotelkamer etc.

Let wel op dat je niet meer verwacht van je vriendne dan ervoor, heterovrienden zullen je niet even gaan kussen enzo omdat je nu homo bent...

En, hoe zie je dat iemand holebi is?
Een moeilijke vraag, het staat (spijtig genoeg) niet op iemands voorhoofd geschreven...
Sommige holebi's houden ervan zich kenbaar te maken, er zijn er ook die overduidelijk holebi zijn, kijk bijvoorbeeld maar die 2 mannen uit Mijn Restaurant! in Halle, zie je zo dat het homo's zijn.
Sommige kunnen het heel goed verstoppen, zeker op jouw leeftijd zal niet iedereen er voor uitkomen, mede dankzij dat er een hoop kleine kinderen (geestelijk lager niveau enzo) die dan volop beginnen pesten, en in een school wil je namelijk niet gepest worden.

Het si deels jezelf leren kennen en overwinnen, en ook al is de stap groot en gevaarlijk, ik geef je 1 gouden raad: wacht niet want dan wordt het echt veel moeilijker om je te outen en je zal het dan veel moeilijker hebben.
Bovendien zal je pas ervaring opdoen (liefde en skes) als je jezelf aanvaardt en je jezelf geout hebt, alles gaat dan gewoon makkelijker en je zal het achteraf toch beter vinden.
In de kast blijven is voor niets goed, doe het stap voor stap en ontdek de wereld van jezelf !
Bedankt voor de goede raad! :)

STini
New user
New user

Bericht door STini » 30 apr 2010 19:22

Hey,

Ben nu 22 jaar, ook een jongen die bi is, en kleed me trendy, modern...op mijn manier, draag nu merkkledij gewoon. Een hemdje met daaron een tshirt in fluokleur (lichtblauw ofzo) een jeansbroek, die een BEETJE laaghangt en gewone mooie schoenen.

Iedereen out zich op zijn/haar manier, je moet je outen hoe jij er je het beste bijvoelt...zo simpel ist...bij mij weet er nog niet veel personen dat ik bi ben, en zeker niet mijn familie. Ik verzwijg het nog een beetje, langzaam maar zeker kom ik er mee buiten. Ben al zo lang bi, maar nu sinds paar dikke maanden begin ik het langzaam uit te brengen...zoiets heeft tijd nodig e...

Groetjes

Dikke Kus

MUHAHAHAHAA:D

Bericht door MUHAHAHAHAA:D » 13 mei 2010 00:19

knowledge_is_power schreef:Hoi, ik ben een jongen van 15 die zelf ook op jongens valt. :)
Ten tweede, ik zit met een probleempje, ik zou me zeer graag outen, tonen hoe ik ben!
Alvast bedankt!!!
omg kzit echt in net dezelfde situatie ma echt exact dezelfde :O
alleen mijn beste vriendinne weten het maar voor de rest niemand en ik ken ook geen enkele holebi in mijn directe omgeving.. waardoor ik mij echt wel een beetje geïsoleerd voel ):
ma ik denk dat het toch nog even gaat duren voor ik mijn échte coming out doe.. want kheb een beetje schrik voor de gevolgen zoals de andere mensen waarmee ik LO heb en dus dezelfde kleedkamer mee moet delen enzoo.. mjah gaat gij uw coming out doen denkt ge ? S:

I don't know
Webmaster
Webmaster

Bericht door I don't know » 13 mei 2010 01:57

knowledge_is_power schreef:Hoi, ik ben een jongen van 15 die zelf ook op jongens valt. :)
Alvast bedankt!!!
Hey,
ik zou toch oppassen met u graag outen. Klassen van uw leeftijd zijn mentaal meestal niet ver gevorderd :lol: dusja, die reacties moet je zelf weten. Gij kent uw klas beter dan een ander. Maar zoals andere zeggen: echte vrienden blijven door dik en dun, of wat dan ook!
Waarom zou je het niet eerst zeggen tegen uw beste vriendin ofzo. Ik zou het zelf het best vinden dat systematisch te doen :wink:
Je zelf outen kun je door verschillende manieren hé! Door bijvoorbeeld als het over holebi's gaat dat te verdedigen enzo, of gewoon als het es past iets vermelden daarover...
Is allemaal wat subjectief.
Hoe merk je dat??? Door 1000 en 1 dingen hé xD, bij sommigen zie je het aan hun uiterlijk
anderen dan weer aan hun manier van doen, of aan hun manier van praten enzo
groetjes!
Everybody says you'll find someone, you don't need to worry what others think.
It's easier said then done... :)

Gwynnedrion
New user
New user

Bericht door Gwynnedrion » 17 mei 2010 20:50

Ik wil je niet ontmoedigen maar geef iedereen hier gelijk. Let er mee op. Ikzelf ben 16, bijna 17 en mijn klas (en de meeste mensen op men school) zijn enorm onverdraagzaam(tegenover alles eigenlijk :( en zeker tegenover holebi's). Daarom ook dat ik me niet durf outen, (op men vorige school gedaan met gevolg dat ik werd weggepest... lang verhaal enzo...) Maar ik wil je niet ontmoedigen, want voor iedereen loopt het verhaal anders. Doe wat je moet doen, en vooral wat je voelt dat je moet doen.

Gesloten