Waar vind je ze

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Cookiez
New user
New user
Geslacht: Man

Waar vind je ze

Bericht door Cookiez » 19 feb 2010 23:13

Soms vraag ik me echt af waar in godsnaam ik eens een andere homo van mijn leeftijd kan leren kennen. Naar de activiteiten van min 19 kan ik meestal niet komen en dan nog schrikt het feit zomaar alleen te komen me ook wel een beetje af (zelfs met zon gesprekje op voorhand). Holebifuiven daar kan ik meestal ook niet heen en ik ben net 16 geworden, als ik uitga doe ik dat liever met vrienden dan helemaal alleen :s
Enige suggesties?

Groetjes,

Cookiez

Boosty
Forum addict
Forum addict

Re: Waar vind je ze

Bericht door Boosty » 20 feb 2010 15:12

min 19 is iets fantastisch hoor, geloof me ;-) Je moet daar helemaal niet zoveel schrik voor hebben. Het zijn stuk voor stuk leuke mensen. En die mensen hebben in dezelfde situatie gestaan als jij nu. Ook zij hebben een eerste keer naar daar moeten komen! Dus ze begrijpen je beter dan je je eigenlijk kan voorstellen.
Geloof me dus dat ze alles doen om het jou zo gezellig mogelijk te maken.

Voor fuiven: Probeer eens af te spreken met wat mensen die je via het forum hebt leren kennen? Eerst met een groepje iets gaan drinken in een caféetje in de buurt, en daarna samen naar de fuif trekken. Er zijn er meer die ook niet alleen naar een fuif willen gaan, dus dat moet toch zeker mogelijk zijn?
En misschien kan je wel een hetero-vriend(in) overtuigen om een eerste keer met je mee te gaan?
Honorable member of the tautology-club.

Jeffer69
New user
New user

Bericht door Jeffer69 » 23 feb 2010 20:28

ik ben ook 16 en nog niet ge-out dus min19 en holebifuiven zouden nogal wat vragen oproepen bij mijn ouders. Heb een lesbische vriendin en die heeft contact met veel andere lesbische meisjes, maar waar vind je in godsnaam homo's, buiten dan die pedo's op netlog..

Boosty
Forum addict
Forum addict

Bericht door Boosty » 23 feb 2010 20:37

Vragen oproepen... Goh, zeg dat je met vrienden iets gaat doen. Eens iets bijzonder, met de trein enzo. Voor een zaterdagnamiddag kunnen ze daar toch niet veel tegen hebben? Je moet daarbij niet zeggen dat het holebi-meeting is he. Gewoon een bende vrienden (wat het uiteindelijk ook is).

Fuiven is natuurlijk een andere zaak, dat verschilt van ouder tot ouder hoe ze daarover denken.

En ik weet natuurlijk niet waar jullie wonen, maar er zal wel ergens een jongerengroep in jullie buurt zijn! Kan je hier op de site wel info over vinden.

sebashan
Experienced user
Experienced user

Bericht door sebashan » 23 feb 2010 21:44

Als ge u nog niet geout hebt is het misschien sowieso te vroeg om aan een lief te denken. Als je niet stiekem naar min19 zou kunnen gaan, hoe zout ge dan wekelijks kunnen afspreken met uw hypothetisch lief?

Boosty
Forum addict
Forum addict

Bericht door Boosty » 23 feb 2010 22:21

sebashan schreef:Als ge u nog niet geout hebt is het misschien sowieso te vroeg om aan een lief te denken. Als je niet stiekem naar min19 zou kunnen gaan, hoe zout ge dan wekelijks kunnen afspreken met uw hypothetisch lief?
Niemand spreekt toch over een lief?
Alle ja, het staat in het deel over relaties... Maar denk niet dat dat de eerste bezorgdheid is van Cookiez en Jeffer69 (verbeter me als ik het fout heb :) )

sebashan
Experienced user
Experienced user

Bericht door sebashan » 24 feb 2010 13:38

Boosty schreef:
sebashan schreef:Als ge u nog niet geout hebt is het misschien sowieso te vroeg om aan een lief te denken. Als je niet stiekem naar min19 zou kunnen gaan, hoe zout ge dan wekelijks kunnen afspreken met uw hypothetisch lief?
Niemand spreekt toch over een lief?
Alle ja, het staat in het deel over relaties... Maar denk niet dat dat de eerste bezorgdheid is van Cookiez en Jeffer69 (verbeter me als ik het fout heb :) )
Mijn fout dan, ik ging er van uit door het subforum waarin het stond.

Cookiez
New user
New user

Bericht door Cookiez » 24 feb 2010 13:46

Ah ik ben niet echt wanhopig op zoek naar een lief maar zou fijn zijn gewoon eens een paar mensen echt te kennen die je helemaal begrijpen

Mega_Timmy
New user
New user

Bericht door Mega_Timmy » 25 feb 2010 00:59

ik ben 19 en ik heb ook geen lief en ben niet geout,
daarenboven heb ik niet de gewoonte om op stap te gaan met vrienden (gewoonweg omdat ik keilang onderweg ben vooraleer ik ergens ben, ik woon ergens ten velde in het niets)
hoe ga ik dan ooit homo's leren kennen?
min19 kan ik niet meer naartoe, de groep voor 19+ homo's is zo niet direct mijn ding, ik ben ook nogal bang om zo met anderen en vooral homo's gezien te worden, ook al is er niks mis met hen, toch heb ik het daar moeilijk mee..., dus ja, wat kan ik doen hè?
Alle dromen zijn bedrog, maar als je wakker wordt naast mij dan droom je nog :p

nomeis

Bericht door nomeis » 25 feb 2010 10:11

op je zestiende is dat gevoel vrij normaal. Ik kende geen enkele homo, maar dit forum (en tot mijn grote schaamte ook het toenmalige QTid) heeft daar eigenlijk wel verandering in gebracht. Ik heb nooit deelgenomen aan min19 activiteiten of activiteiten van andere holebigroepen. Ik wil daar geen afbreuk aan doen, maar het kan dus ook 'discreter', en niet iedereen is op zoek naar seks. Maar een coming out zou idd een eerste stap zijn. En voor Mega dinges: jezelf in zelfmedelijden wentelen helpt niet, get over it zou ik zeggen. Aanvaard eerst jezelf.

Hah, ik ben precies dokter Phil.

Boosty
Forum addict
Forum addict

Bericht door Boosty » 27 feb 2010 13:00

Mega_Timmy schreef:daarenboven heb ik niet de gewoonte om op stap te gaan met vrienden (gewoonweg omdat ik keilang onderweg ben vooraleer ik ergens ben, ik woon ergens ten velde in het niets)
hoe ga ik dan ooit homo's leren kennen?
Nou, als je niet de gewoonte hebt dat te doen, verander die gewoonte dan?
Want niet buitenkomen betekent gewoon dat je niemand (holebi of hetero) leert kennen :-?

Mateo
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Mateo » 27 feb 2010 14:20

Mega_Timmy schreef:min19 kan ik niet meer naartoe, de groep voor 19+ homo's is zo niet direct mijn ding
Oprit 18 lijkt mij nochtans een fijne groep. Ik zou ze zo snel nog niet afschrijven. Ze gaan in de zomer op kamp enzo, misschien een goed idee voor jou?
Mega_Timmy schreef:ik ben ook nogal bang om zo met anderen en vooral homo's gezien te worden, ook al is er niks mis met hen, toch heb ik het daar moeilijk mee..., dus ja, wat kan ik doen hè?
Begin met jezelf (je geaardheid) te accepteren. Als dat gebeurd is, dan vind je misschien wel de moed om andere holebi's te ontmoeten. De eerste stap is moeilijk, maar daarna is het piece of cake.

Jeffer69
New user
New user

Bericht door Jeffer69 » 02 mar 2010 18:40

ik woon in testelt en de dichtsbijzijnde holebigroep is in Aarschot (halfuur rijden met auto). IK zou eigenlijk gewoon is iemand willen tegenkomen op een gewone fuif of in de Reflex (discotheek), maar hoe kan ik weten dat die holebi zijn? Je kan toch niet zomaar op iemand afstappen en vragen "hee, ben jij homo/bi?"

Boosty
Forum addict
Forum addict

Bericht door Boosty » 02 mar 2010 22:29

Jeffer69 schreef:ik woon in testelt en de dichtsbijzijnde holebigroep is in Aarschot (halfuur rijden met auto). IK zou eigenlijk gewoon is iemand willen tegenkomen op een gewone fuif of in de Reflex (discotheek), maar hoe kan ik weten dat die holebi zijn? Je kan toch niet zomaar op iemand afstappen en vragen "hee, ben jij homo/bi?"
Lol, ik heb dat al gedaan :P

Mja, het staat niet op hun voorhoofd geschreven he "holebi". En dat maakt het inderdaad moeilijker. De beste manier is via vrienden of kennissen iemand te leren kennen dan. (Waarmee ik niet wil zeggen dat je nu iedereen blind dates moet laten regelen voor jou :p )

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 03 mar 2010 21:01

Jeffer69 schreef:IK zou eigenlijk gewoon is iemand willen tegenkomen op een gewone fuif of in de Reflex (discotheek), maar hoe kan ik weten dat die holebi zijn? Je kan toch niet zomaar op iemand afstappen en vragen "hee, ben jij homo/bi?"
Je kan hier naar de scoutsfuif van de scouts van Melsen komen. Vreselijk boerengat hier, maar met DJ Sam De Bruyn denk ik dat er wel heel wat verdoken holebi's op af gaan komen 8) Zorgt altijd voor een verhoogde kans op iemand tegen te komen. :D

Julien.
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Julien. » 05 mar 2010 23:00

Min19 is inderdaad een leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen. Je hoeft geen schrik te hebben, iedereen kwam ooit een eerste keer. Er zijn ook intromomenten (zoals je zei), zodat je al 'n beetje op draai komt voordat de activiteit begint. Je bent nooit de enige nieuwe, dus helemaal alleen ben je in ieder geval niet :) En ik kan je verzekeren; de begeleiders zijn stuk voor stuk schatten! Als je 'n beetje twijfelt, kan je gerust any min19-begeleider (dat staat er zo in het groen onder) of zelfs een lid (die vind je dan meestal terug in de min19-topics) te pb-en.
Min19 is eigenlijk ook de ideale manier om met vrienden (die je daar gemaakt hebt ^^) eens een holebifuif te ontdekken.
Waar vind je ze nog: OVERAL. Open die ogen, plots ga je iemand ontdekken, en dan nog een en nog een en voor je het weet zit je dorp/stad/school/ding vol met holebi's.

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 15 mar 2010 22:17

Plaats 1: School. Voor mijn coming out: Niemand gay. Na mijn coming out: Gay everywhere.
Plaats 2: Gay-café: Wie zoekt, die vindt. Je vindt wel gay-cafés in je buurt. 1 van mijn favorieten: The Out --> Gent
Plaats 3: Holebi fuiven. Tegenwoordig zijn er zoveel en overal dat je moet kiezen naar welke je gaat in het weekend.
Plaats 4: Alles waar mensen in groep samenkomen. Een paar jaar geleden werd in een studie bewezen dat er per 17 mensen, één homo of lesbienne tussen zit. Ondertussen zijn die cijfers enkel verbeterd.
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 16 mar 2010 02:10

The Out is toch een café voor oude venten.
Soms is het akelig om daar binnen te gaan of om naar het toilet te gaan. :-?

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 16 mar 2010 13:39

Silke PinkH schreef:Plaats 4: Alles waar mensen in groep samenkomen. Een paar jaar geleden werd in een studie bewezen dat er per 17 mensen, één homo of lesbienne tussen zit. Ondertussen zijn die cijfers enkel verbeterd.
"1 op 10, jij ook misschien?" ;-)
AGE-411 schreef:The Out is toch een café voor oude venten.
Soms is het akelig om daar binnen te gaan of om naar het toilet te gaan. :-?
The out is nog niet half zo creepy als de foyer... Dat is pas een oude-venten café!
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 16 mar 2010 21:15

The Out is geen oude venten café, toch niet wanneer ik er ben :p, enige minpunt, veel meer mannelijk gays dan vrouwelijke. (In de meeste eigenlijk, maar als je mensen leert kennen, leer je via hen weer anderen kennen, the gaytrail, gweet wel :p). Ik vind het daar gewoon gezellig.
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

Gesloten