mijn lief spreekt af met homo en liegt daar over tegen mij

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
ongerust meisje

mijn lief spreekt af met homo en liegt daar over tegen mij

Bericht door ongerust meisje » 10 feb 2010 13:59

Ik begin me serieus vragen te stellen over mijn lief. We hebben nu 6 maanden verkering maar die laatste weken gaan eigenlijk niet meer goed. Ik hou superveel van hem en wil hem echt niet kwijt maar ik word bang. Toen ik mijn lief leerde kennen, vond ik hem meteen een leuke, lieve en stralende jongen. We hebben veel dingen gemeen zoals muziek, liefde voor film en cultuur. Ik vond hem zo interessant dat ik op slag verliefd werd op hem. 2 maand later zijn we dan ook een relatie begonnen. Hij was/is de ware voor mij en ik dacht het ook te zijn voor hem.

Maar in de kerstvakantie was ik eens aan het babbelen met zijn nicht die ik toevallig tegenkwam en we begonnen ook over mijn lief en zijn allerbeste maat. Mijn vriend en die jongen zijn onafscheidelijk. Ik weet dat ze elkaar héél goed kennen en dat ze bij elkaar ook met problemen bij elkaar terecht kunnen. Maar onlangs vertelde die nicht van hem dat zijn maat homo is. Ik schrok daar eerst van, want dat wist ik helemaal niet, en daarna begon ik ook te lachen want ik geloofde het niet echt. Diezelfde week heeft die jongen mij ook op facebook toegevoegd en ik ben dan es gaan kijken in zijn status. Daar stond op : geinteresseerd in mannen. Dus is het wel waar. Nu is dit een maand geleden dat zijn nicht me dat vertelde en sindsdien ondervind ik de vreemde manier waarop die twee met elkaar omgaan. Dan begin ik zo ook dingen te herinneren uit het verleden die ik eerst niet zo raar vond.

Maar zoals vorige week had ik gevraagd aan mijn vriend om naar de cinema te gaan maar toen zei hij dat hij niet kon, want hij moest naar familie gaan. Op diezelfde dag ging mijn mama boodschappen gaan doen en wie kwam ze tegen? Jawel! mijn vriend met jawel! zijn beste maat. Toen mijn mama vroeg of hij niet naar familie moest zei hij van wel, maar dat hij pas een uur later zou vertrekken en nog eerst van zijn ouders naar de winkel moest. Maar zo is het al enkele keren geweest. Vroeger ging ie soms gewoon niet op mijn afspraken in. Hij zei dan dat hij liever iets wou doen met die maat omdat die jongen veel problemen heeft, en dat ze het dan onder vier ogen wilden bespreken. Ik vond da eigenlijk niet zo erg want ik heb ook wel een vriendin waarvoor ik door het vuur zou gaan. Ik vond het ook wel lief. Een jongen die voor zijn beste maat opkwam. Achteraf was mijn vriend wél heel lief en deden we leuke dingen samen. Maar die beginnen nu steeds te verminderen. Ik heb het gevoel dat ik voor mijn vriend maar op de tweede plaats kom. Zo antwoordt hij soms pas twee uur nadien op mijn smsjes en dan vertelt zijn broer dat hij die gsm ook de hele tijd heeft horen rinkelen en dat ie dus dacht dat hij mij dus wel terug smsde maar dat was niet zo en dan hoor ik ook van die broer dat hij wel de hele tijd plezier had met die vriend. Toen ik dat hoorde heb ik da eens tegen mijn beste vriendin gezegd en die vindt het nu ook verdacht. Ze zei me ook eens dat dat ze na een nachtje stappen voorbij het huis van die maat reed en dat ze de fiets van mijn vriend herkende. Nu begint ze er dus speciaal op te letten en in die twee weken tijd heeft ze mijn vriend zijn fiets al drie keer zien staan. één keer op een moment dat hij zogezegd moest studeren en niet met mijn kon afspreken. Ik vind mezelf nu vreselijk omdat ik hem bespied. Ik weet dat ik dit niet mag doen, maar mijn vertrouwen raakt stilaan op.

Verder hoor ik steeds meer en meer van mensen die ook vinden dat ze allebei heel verdacht doen. Zo waren ze es samen op stap met iemand die ik ook ken, maar ze kreeg ook het idee dat ze haar de hele tijd van hen probeerde af te schudden. Moet ik me nu ongerust maken? ik begin soms te geloven dat ze misschien iets samen hebben. Dat mijn liefje misschien homo is ofzo. Ik weet niet, maar ik merk gewoon dat hij soms liever met hem samen is dan met mij.

ennairam
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: mijn lief spreekt af met homo en liegt daar over tegen mij

Bericht door ennairam » 10 feb 2010 17:33

Misschien moet je het hem vlakaf vragen?

Het zou kunnen dat er iets aan de hand is, maar het zou even goed kunnen van niet. Ik zou niet weten wat de waarheid is, maar dat weten jouw vriend en zijn beste vriend wel, en zij zijn waarschijnlijk de enigen die jou van jouw twijfels kunnen afhelpen.

JFK
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door JFK » 11 feb 2010 00:40

Homo-hetero kunnen toch perfect goede vrienden zijn zonder dat er daar meer achter zit?

Dan zouden er in mijn geval veel lieven moeten achterdochtig zijn hoor. :lol:
Ik spreek ook alleen af met hetero-vrienden om op café enzo te gaan, ik ga er zelf mee winkelen!

Ik zou het verschrikkelijk vinden dat een lief van een vriend van mij hem zou 'verbieden' met mij om te gaan omdat ik homo ben.
Fluctuat nec mergitur

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 11 feb 2010 02:02

Idd best grappig in dat opzicht.

Mss vraag je het best toch eens aan je vriend of zijn beste vriend/maat.
Je zult wel zien dat het wss een samenloop van omstandigheden is:
- Stokende nicht van je vriend.
- Je aangeboren homofobe trekje dat wss alle hetero's hebben. ('oh nee, die gast is homo en mijn vriend kent die!')

Wss gewoon een misverstand waar je later nog kan om lachen. :)

(Ps: laat ook eens weten hoe het af loopt :D )

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 11 feb 2010 09:27

ongerust meisje schreef: dan es gaan kijken in zijn status. Daar stond op : geinteresseerd in mannen. Dus is het wel waar. Nu is dit een maand geleden dat zijn nicht me dat vertelde en sindsdien ondervind ik de vreemde manier waarop die twee met elkaar omgaan. Dan begin ik zo ook dingen te herinneren uit het verleden die ik eerst niet zo raar vond.
Welke dingen? En wat maakt het dan dat het vroeger gewoon was nu als verdacht omschreven wordt?

En verder: vraag het gewoon zoals Ennairam gezegd heeft. Wel met de nodige tact, en vertrekkende vanuit de ik-vorm.

@ Age: ramptoerist
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Farfalla
Forum addict
Forum addict

Bericht door Farfalla » 11 feb 2010 10:38

Ongeacht of die vriend homo is of niet en of ze samen dingen doen die wel of niet door de beugel kunnen, denk ik dat het probleem momenteel vooral ligt bij het feit dat hij liegt dat hij met die vriend afspreekt. Persoonlijk zou ik het niet leuk vinden als mijn vriendin loog over de dingen die ze ging doen, ongeacht wat of met wie. Ze hoeft me niet constant te vertellen waar ze zit, maar ALS ze het me vertelt, kan het maar beter waar zijn.

Spreek hem er eens over aan. Zeg iets in de aard van: "ik vind het niet leuk wanneer je tegen me liegt over waar je naartoe gaat. Op die manier word ik achterdochtig en begin ik te twijfelen aan de reden waarom je met X afspreekt. Ik hoop dat je me nu de waarheid vertelt over jullie vriendschap en voortaan eerlijk bent over waar je heen gaat."
Laatst gewijzigd door Farfalla op 15 feb 2010 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
You can either agree with me, or be wrong...
Don't be sad cause roses have thorns, be glad thorns have roses!
http://anima-farfalla.blogspot.com

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 12 feb 2010 12:56

gewoon op de man af vragen, lijkt me de enige oplossing.. zo kan je toch niet blijven doorgaan, met bespioneren en allemaal dingen zitten denken die mss niet kloppen.. vraag het hem gewoon, en dan zie je wel verder! succes ermee!

cestlavie

Bericht door cestlavie » 03 mar 2010 17:52

je moet nog geen conclusies trekken maar het feit dat hij liegt dat hij die vriend ziet is een teken dat er iets verdacht is:

maar dat betekent nog niet dat hij iets met die vriend heeft
- hij wilt missch gewoon niet dat je weet dat hij meer tijd met hem spendeert dan met jou
er kunnen zoveel redenen zijn

Nabuchodonosor
Forum addict
Forum addict

Bericht door Nabuchodonosor » 07 mar 2010 20:07

Op zich niet direct iets verdachts maar het feit dat hij liegt maakt de zaak ineens veel erger.
En verschiet er niet in: het gebeurde al veel meer hoor, een man die doorgaat als hetero maar toch nog in het geheim contacten met een man heeft. Misschien is uw vriend homo of tenminste biseksueel maar wil hij zich absolut (nog) niet outen.

Hem vlakaf vragen of hij iets heeft met die vriend is misschien niet direct het beste idee aangezien je hem al meermaals op leugens betrapte: waarom zou hij zich er deze keer van weerhouden?

Misschien is het geen slecht idee om voorlopig hem de condoom te laten gebruiken tot je meer over de situatie weet. Als reden moet je maar zeggen dat je het momenteel beu bent de pil te nemen.
Zonder onderschrift, bij gebrek aan inspiratie.

Mr Cash
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mr Cash » 08 mar 2010 19:38

A. vriend liegt
B. confronteren
C. evt. elimineren
D. desbetreffend snikken en doorbijten

Maar dat is een oplossing, als heterodame wil je dat allicht niet, je wil gewoon gehoord worden. Ach ja.
Darjeeling, Assam, Lapsang -
Kenya, India, Ceylon -
The Empire flows like rivers through your living room

Mega_Timmy
New user
New user

Bericht door Mega_Timmy » 11 mar 2010 03:35

2 mogelijkheden:

1. door de lange vriendschap tussen die 2 blijft er een hechte vriendschapsband, maar nog steeds zoals ervoor: hecht maar geen liefde!
Het zal wel lijken dat ze een koppel zijn (je denkt dit omdat je weet dat die maat homo is) , maar het zijn gewone goede vrienden, meer niet ...
(waarom meisjes soms zoveel nadenken over iets... :ahem: )

2. Hij heeft de andere geaardheid van zijn beste maat ontdekt en misschien door de goede vriendschap is die misschien in staat om andere "oorden" te gaan verkennen....
Alle dromen zijn bedrog, maar als je wakker wordt naast mij dan droom je nog :p

ongerust meisje

Bericht door ongerust meisje » 12 mar 2010 15:01

Moest ik echt homofobisch zijn, zou ik mijn berichtje toch ni publiceren op een website waar voornamelijk holebi's zitten? Ik ga jullie echt niet discrimineren hoor. Ik wou gewoon even mijn hartje luchten en mss een klein beetje raad vragen.

Ondertussen zijn we een maand verder en ik ben niet langer meer samen met die jongen. Ik heb mijn toenmalige vriend er voorzichtjes en subtiel mee geconfronteerd. Kort nadat ik mijn vorig berichtje plaatste, heb ik hem gevraagd om samen iets te drinken en eens een goed gesprek te hebben. Ik zei dus tegen hem dat ik het gevoel had dat ik pas op de tweede plaats kwam en dat hij wel heel vaak bij zijn beste vriend zat. Dat ik ook een beetje meer aandacht wou. Ik had zelfs nog voorstellen gedaan om samen dingen te doen met ons drietjes. Ik wou hem gewoon meer zien enzo. Maar toen begon hij weer over 't feit dat zijn beste vriend problemen heeft dat hij alleen met hem kon bespreken.
Daarop antwoordde ik: "zoals praten over zijn geaardheid?" (subtiele manier om het toch die richting uit te laten gaan)
Maar daarop kreeg ik geen antwoord. Hij begon alleen maar te prullen aan de kaars die op onze tafel stond, en hij durfde niet eens meer in mijn ogen kijken. Compleet onder de indruk dat ik het wist.
De stilte die daarop volgde leek eindeloos. Ik denk dat we minstens een halfuur aan die tafel gezeten hebben en we konden allebei geeen woord meer uitbrengen.
Tot ik toch maar mijn moed bijeen haalde en vroeg: "voel jij iets voor hem"
Hij haalde enkel zijn schouders op en ik zag dat hij zijn tranen moest bedwingen.

Op dat moment voelde ik me zo machteloos. Weten dat je hier niet tegen kan vechten. Ik heb hem nog kunnen zeggen: "ik denk dat het voor ons allebei goed is dat we dit nu weten. Ik moet jou laten gaan en jij moet ook met jezelf vrede nemen zoals je bent."

Sindsdien heb ik niet zoveel contact meer met hem. Het doet me wel nog pijn maar ik moet hem vergeten. MIjn beste vriendin (en ook zijn beste vriendin) kent de situatie en ze zei me dat hij momenteel ferm met zichzelf in de knoop ligt. Dat hij wel iets voelt voor zijn beste vriend maar niet precies weet wat. Dat hij schrik heeft enzo.

kinkeh.
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door kinkeh. » 14 mar 2010 14:25

Meiske, hij heeft u nodig.

Steun hem. Praat der noges over.
PLayground love

Gast

Bericht door Gast » 24 mar 2010 02:11

Wat ik mij telkens afvraag is toch

Had je niets gemerkt aan de sex ?
Je moet het toch merken als een man zijn sexuele intresse veinst ? :-?

Gesloten