Wij geloven in liefde!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Springbal
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Wij geloven in liefde!

Bericht door Springbal » 06 feb 2010 00:01

En daarom niet in Léonard

Holebi-jongeren geloven in liefde en daarom niet in Léonard!

Hij ziet ons graag... Hij ziet ons niet graag... Hij ziet ons graag... Hij ziet ons niet graag...
Hij ziet ons... Neen, hij ziet ons niet graag!

Wel Jong Niet Hetero gelooft in liefde, maar doet aartsbisschop Léonard dat ook?

We kennen Léonard ondertussen maar al te goed van zijn homo-onvriendelijke uitspraken. Hij noemde holebi's abnormaal, vergeleek homoseksualiteit met anorexia en meer van dat. Léonard lijkt holebi's niét graag te zien.

Wel Jong Niet Hetero gelooft in liefde en daarom niet in Léonard.

Op 27 februari neemt Léonard officiëel zijn functie op in de Sint-Romboutskathedraal in Mechelen. Heel wat holebi's zullen daar zijn. Ook Wel Jong Niet Hetero. Op een lieve en ludieke manier zullen wij laten zien dat wij geloven in liefde. En dat wij net daarom voorlopig niet geloven in aartsbisschop Léonard.

Geloof jij ook in liefde en niét in Léonard?

Kom dan mee naar de Sint-Romboutskathedraal in Mechelen op zaterdag 27 februari. Verdere informatie over onze plannen volgt gauw. We verzamelen om 13u in het station van Mechelen.

Geloof jij in Wel Jong Niet Hetero en haar creativiteit?

Kom dan meedoen aan onze kleurrijke en liefdevolle knuffel-en ballonnenactie! Onze liefde zal niet onopgemerkt voorbij gaan! En allicht volgt ook een gezamenlijk eisenplatform! Later meer!

Tot dan?

Facebook pagina: http://www.facebook.com/event.php?eid=3 ... 830&ref=mf
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Re: Wij geloven in liefde!

Bericht door kukuxumusu » 07 feb 2010 22:20

ik ga proberen komen, het is dat of die Groen!-meeting
je hebt mij overtuigd zaterdag :P
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 07 feb 2010 22:37

Tha, holebi's gaan een picket action doen tegen de kerk. Het is bijna carnaval! Prachtige omkering.

Afbeelding

Maar ik ga niet meedoen. Ik vind de actie zelfs een beetje kinderachtig. Ik denk dat het al duidelijk is geworden in de media ed. dat de holebigemeenschap niet gediend is met het aantreden van Léonard, en ik denk dat dat ongenoegen opnieuw uiten, en dan nog wel op zo'n manier, niet productief is. Doe een (grote) petitie of zo.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 08 feb 2010 02:48

:fire: :fire:

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 08 feb 2010 08:56

kukuxumusu schreef:ik ga proberen komen, het is dat of die Groen!-meeting
je hebt mij overtuigd zaterdag :P
Laat die van Groen! ook afkomen :D .

Een aantal jaar geleden hadden ze de mega inspirerende slogan "Niemand gaat zo voor roze als Groen!" :roll:
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 09 feb 2010 22:15

Ik ga akkoord met Echo: kinderachtige actie. Bovendien, of Léonard nu van ons houdt of niet is buiten de kwestie aangezien holebi's vergelijken met anorexiapatiënten nog iets helemaal anders is dan holebi's haten (tenzij je het normaal zou vinden om anorexiapatiënten te haten).
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 10 feb 2010 13:41

WJNH is een deel van de acties die gevoerd zullen worden.

The_ Future
Experienced user
Experienced user

Bericht door The_ Future » 10 feb 2010 14:33

Ik zal niet meedoen.

Maar aan al diegene die meedoen. Succes met het actie voeren.
Ik zal zeker duimen. :rock:

Dus laat maar eens zien wie de baas is. :lol:

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 10 feb 2010 18:04

Springbal schreef:WJNH is een deel van de acties die gevoerd zullen worden.
Ik vind dat holebi-bewegingen in een land als België wel zinniger dingen te doen hebben. Is een kleine persmededeling niet meer dan voldoende als antwoord op Léonard?

Mr Cash
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mr Cash » 10 feb 2010 20:39

De lachende profeet schreef:
Ik vind dat holebi-bewegingen in een land als België wel zinniger dingen te doen hebben. Is een kleine persmededeling niet meer dan voldoende als antwoord op Léonard?
Is dat zo? ongelovige holebi's mss wel, maar gelovige zeker niet.

Ik wil niet dat mijn kerk gekaapt wordt door een paar aartsconservatieven die aanschurken aan het Opus Dei. De kerk moet blijven wat ze altijd hier geweest is: een instrument van ontvoogding, in de branding tegen sociaal en ander onrecht, zich plaatsend aan de kant van de zwakkere. Ik vind in zekere zin dat Leonard begonnen is, en dat dit een antwoord verdient dat méér is dan een persmededeling.

Ik zou graag naar een kerk gaan in Vlaanderen die wél holebi's toelaat en zich vergevensgezinder opstelt t.o.v. bvb uit de echt gescheidenen. En neen ik sta ook niet te springen voor abortus en euthanasie, maar ik vind dat de kerk belangrijke veldslagen te vechten heeft in een land dat gezinnen in de kou op straat laat leven (dak- en papierlozen), dat de laagste pensioenen uitbetaalt, waar de armoede ontzettend toegenomen is. De kerk is óók een politieke beweging en het wordt tijd dat het daarover gaat.

Overigens wordt het ook eens tijd dat de kerkelijke overheden duidelijk wordt gemaakt dat wij geen hiërarchie in de kerk wensen. 'Wir sind das Volk [Christi]' zou ik de paus zeggen, als Duitser zou hij wel verstaan dat we geen DDR-kerk meer willen, althans ik toch niet.

Zaak is die boodschap te verspreiden. Liefst niet in een briefje, maar persoonlijk. Dus ik denk dat ik wel zal komen.
Darjeeling, Assam, Lapsang -
Kenya, India, Ceylon -
The Empire flows like rivers through your living room

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 10 feb 2010 20:55

Mr Cash schreef:

Ik wil niet dat mijn kerk gekaapt wordt door een paar aartsconservatieven die aanschurken aan het Opus Dei. De kerk moet blijven wat ze altijd hier geweest is: een instrument van ontvoogding, in de branding tegen sociaal en ander onrecht, zich plaatsend aan de kant van de zwakkere. Ik vind in zekere zin dat Leonard begonnen is, en dat dit een antwoord verdient dat méér is dan een persmededeling.

Ik zou graag naar een kerk gaan in Vlaanderen die wél holebi's toelaat en zich vergevensgezinder opstelt t.o.v. bvb uit de echt gescheidenen. En neen ik sta ook niet te springen voor abortus en euthanasie, maar ik vind dat de kerk belangrijke veldslagen te vechten heeft in een land dat gezinnen in de kou op straat laat leven (dak- en papierlozen), dat de laagste pensioenen uitbetaalt, waar de armoede ontzettend toegenomen is. De kerk is óók een politieke beweging en het wordt tijd dat het daarover gaat.

Overigens wordt het ook eens tijd dat de kerkelijke overheden duidelijk wordt gemaakt dat wij geen hiërarchie in de kerk wensen. 'Wir sind das Volk [Christi]' zou ik de paus zeggen, als Duitser zou hij wel verstaan dat we geen DDR-kerk meer willen, althans ik toch niet.

Zaak is die boodschap te verspreiden. Liefst niet in een briefje, maar persoonlijk. Dus ik denk dat ik wel zal komen.
Absoluut, maar waar ik op doel is dat het vooral een kwestie is waar katholieken zich in moeten engageren. Uiteraard moet de holebi-beweging zich daar ook mee bezig houden, maar waar ik op doel is dat de holebi-beweging in zijn geheel zich beter kan bezig houden met de meest dringende zaken waarmee holebi's te kampen hebben (in de eerste plaats HIV) in plaats van al te veel aandacht te besteden aan de opinie van een persoon die geen enkel vertrouwen geniet bij het gros van de bevolking.

Uiteraard moet er verzet komen tegen mensen als Léonard, maar ik betwijfel of dit zo nodig moet via organisaties als WJNH. De katholiek geïnspireerde groepen in Vlaanderen zijn doorgaans tamelijk progressief, dus laat hen het werk doen.

Bovendien denk ik niet dat het rooms-katholieke geloof in essentie kan zonder hiërarchie, maar dat is een andere kwestie.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 10 feb 2010 22:32

Aanvaarding van Holebiseksualiteit is volgens mij wel een peiler van de holebikoepelorganisaties, samen met seksuele gezondheid en het vrijwaren van sociale rechten. Laat ons dit beschouwen als een soort 2e Take Care week :)

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 11 feb 2010 00:39

Spijtig dat ik niet kan :(

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 11 feb 2010 13:17

AGE-411 schreef:Spijtig dat ik niet kan :(
Ik zal jouw afwezigheid compenseren met mijn beenhaar 8)

@ Future: Thx voor de wensen. We will start a new future there :)

Mega_Timmy
New user
New user

Bericht door Mega_Timmy » 11 feb 2010 17:37

die Léonard heeft toch rare uitspraken zeh, die is zo homofoob, ik vind dat we die eens een lesje moeten leren...., alle holebi's die hem een kusje geven ??? :lol:
Alle dromen zijn bedrog, maar als je wakker wordt naast mij dan droom je nog :p

wekkerradio
Regular user
Regular user

Bericht door wekkerradio » 11 feb 2010 17:47

Mega_Timmy schreef:die Léonard heeft toch rare uitspraken zeh, die is zo homofoob, ik vind dat we die eens een lesje moeten leren...., alle holebi's die hem een kusje geven ??? :lol:
lol :roflmao: hij is eigenlijk zo mijn type niet :kots:

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 11 feb 2010 21:46

Mega_Timmy schreef:die Léonard heeft toch rare uitspraken zeh, die is zo homofoob, ik vind dat we die eens een lesje moeten leren...., alle holebi's die hem een kusje geven ??? :lol:
Geen woorden maar daden! De 27e staat ge mee aan 't station :)

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 12 feb 2010 02:40

Springbal schreef:
Geen woorden maar daden! De 27e staat ge mee aan 't station :)
Omgeving Mechelen is wel zeer dicht bij Mechelen station. Dus ge kunt gemakkelijk es komen voor Leonard een tong te draaien. :)

Of gewoon komen zonder dat laatste. 8)

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 23 feb 2010 10:29

Zaterdag is het zo ver. Mijn bagagedrager staat terug op mijn fiets zo kan mijn knuffelbeer ook mee doen aan de actie :greenthing: . Nu maar hopen da het niet te hard regent :)

stientje
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door stientje » 23 feb 2010 23:09

Mr Cash schreef:

Nu ben je een beetje aan het veralgemenen met de 'gelovige holebi's zeker niet'
Hier thuis zijn we met 2 die zeer bewust niet komen.En geloven.
Geloven in de liefde, maar ook geloven in dat we Léonard misschien een kans moeten geven om zich te bewijzen. Nee, dat zal helemaal niet holebi-gezind zijn. Maar de kerk is méér dan holebi's. De kerk is even goed kerken die leeg lopen en alle andere problemen van de dag van vandaag.

Mijn kerk staat wél open voor holebi's en gescheiden mensen. Om je een voorbeeldje te geven: wij zitten allebei in het jongerenkoor van de kerk, waar 1 van de dirigenten homo is.
wij mogen een dienst doen voor de kerk met onze trouw.
Ja, ik vind dat dat overal moet kunnen, maar zo ga je dat niet bereiken...
T zijn de mensen in de kerk die je moet bereiken, en steeds minder van hen luisteren naar iemand als Léonard...

:merci:
mag ik nog 1 keer, hier bij jou,
mag ik nog 1 keer,voor het leven,
mag ik in stilte, hier bij jou,
mag ik nog 1keer om je geven?

Gesloten