2009 op een drafje

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Mistral
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

2009 op een drafje

Bericht door Mistral » 26 dec 2009 17:27

Net zoals vorig jaar, eigenlijk.

Hoe was 2009 voor jou, zowel op persoonlijk als professioneel vlak? Wat wil je zo snel mogelijk vergeten, en wat zou je nog duizend keer opnieuw willen beleven?

En zijn er bepaalde zaken die je in 2010 erg graag zou verwezenlijkt zien?

Deel het ons mede! :D

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: 2009 op een drafje

Bericht door De lachende profeet » 26 dec 2009 17:35

Woesj! Het was emotioneel een heel intens jaar, zowel in goede als slechte zin. Ik ga er pas over reflecteren als het jaar effectief voorbij is.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

surferke
Regular user
Regular user

Bericht door surferke » 27 dec 2009 00:28

Surferke werd in 2009 Dr. Surferke!

En voor de rest was 2009 een vrij "numb" jaar ... Vorig jaar was er meer suspens!

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 27 dec 2009 02:19

De lachende profeet schreef:Woesj! Het was emotioneel een heel intens jaar, zowel in goede als slechte zin. Ik ga er pas over reflecteren als het jaar effectief voorbij is.
Bon, het was dus een heftig jaar. Ik ga er nu al iets over zeggen, maar ik ben van plan om van m'n jaarverslag een artistiek werk te maken.

De grootste slag van dit jaar was wel de dood van m'n grootvader. Nog nooit heb ik van zo dicht bij iemand zien sterven die ik zo graag zag. Gezien de miserie die mijn tante en mijn nicht de voorbije jaren al hebben meegemaakt besef ik veel beter dat het leven absoluut geen vanzelfsprekendheid is.

In mei vernam ik via een sms van mijn vader dat vava in het ziekenhuis lag (in Leuven) en dat hij niet meer lang zou leven. De dag daarop haalde mijn vader mij af aan mijn kot, terwijl mijn oma in de auto wachtte, nog niet wetende wat er zou komen. Die dag zag ik mijn grootvader nog liggen in zijn bed in het ziekenhuis, schijnbaar redelijk gezond. Toen hoopte ik zelf nog op beterschap.
Ik kon niet geloven dat die man, het sterkste wezen dat ik ooit heb gekend, er binnen enkele maanden niet meer zou zijn. Hoewel m'n vader mij reeds had laten weten dat hij het niet meer zou halen, hoopte ik toch dat hij er bovenop zou komen. Ik zag hem gewoon als een man die het moeilijk had, die ziek was, maar niet als een man die ooit zou sterven. Het zou anders worden.
Gedurende die zomer ging ik bij mijn grootouders het gras afrijden. Ondertussen leek het alsof vava het gewoon wat moeilijker had, maar tegelijkertijd wist ik dat hij weg ging; dat er niks anders opzat.

Het eerste tastbare bewijs waarvan ik ondervond dat het echt serieus was, was toen mijn tante langskwam terwijl ik het gras aan het afdoen was en zij vertelde dat vava die nacht pijn kreeg in zijn borstkas. Vanaf toen groeide het besef dat het niet meer lang zou duren.
Amper een week daarna kwam ik langs bij m'n grootouders om te zien hoe het was: vava zag er plots veel slechter uit; geel van de verpeste lever en gal waaraan hij zou sterven. Het was een moment dat mooi kon zijn: een moment waarop mijn neef en zijn fantastische vrouw een bezoek kwamen brengen met hun dochter. Zoals we hem kennen wou hij die kinderen beter leren kennen; geïnteresseerd als hij was in al wat zijn nageslacht bezielde.

Niet veel later ging ik voor de laatste maal het gras bij hem afrijden, met zijn bewustzijn. Ik weet nog heel goed dat ik daarna mezelf had voorgenomen om hem dat weekend te bezoeken. Helaas was het de laatste keer dat ik hem in zijn huis zag. De maandag daarop werd hij naar het ziekenhuis gebracht. Maandagavond was de laatste dag dat hij ons herkende. Dinsdag was hij suf. Woensdag lag hij in een coma. Zaterdagnamiddag stierf hij toen mijn vader en mijn tante zijn lippen wilden vochtig maken.

Vijf minuten later belde mijn vader; amper een half uur later kwam ik aan. Voor het eerst zag ik een geliefde ontdaan van het leven. Het was tot nu toe het zwaarste moment van m'n leven.

Vijf dagen lang elke dag langskomen om te waken op iemand die je graag ziet, ook al weet je dat hij het niet haalt. Het is enorm zwaar. Maar ik ben blij dat ik bij hem was. Dat ben ik aan zo'n geweldige mens verplicht.

Roosej
New user
New user

Bericht door Roosej » 27 dec 2009 13:34

Leuk topic!
2009 was voor mij persoonlijk een jaar met hoogtes en laagtes en als ik heel eerlijk ben het moeilijkste jaar van de laatste jaren...
Er waren hele mooie, gelukkige momenten, speciale momenten, leuke feestjes, ... maar toch ook een aantal momenten van eenzaamheid en onzekerheid. Die eenzaamheid heeft vooral te maken met een paar grote veranderingen, alleen wonen, ziek zijn, veranderen van studierichting en het einde van een lange relatie.
Ik heb mezelf wel beter leren kennen.
Het belangrijkste dat ik "verwezenlijkt" heb is zelfstandigheid en dat was direct ook het zwaarste.
Voor 2010 wens ik mezelf(en anderen ook) vooral stabiliteit, liefde en geluk.
En verder natuurlijk veel leuke momenten met zowel oude vrienden als nieuwe mensen die ik leren kennen heb 8)

ezel
Experienced user
Experienced user

Bericht door ezel » 27 dec 2009 18:28

surferke schreef:Surferke werd in 2009 Dr. Surferke!
Ik wist dat je geen enkele kans onbenut zou laten om met je titel te pronken.
Nu je toch Dr. bent, kan je geen meet regelen met Dr. Drake Ramoray?
punt!

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 27 dec 2009 22:13

Ik heb ook een titel verworven dit jaar. :) Niet zo indrukwekkend als Dr. surferke, maar ik mag mezelf toch maar mooi Mgr. of MA Stilicho noemen. 8) Het behalen van mijn diploma heeft me de hele eerste helft van het jaar beziggehouden. Ik heb dan ook geen nieuwe mensen leren kennen en weinig plezier beleefd. Vooral juli was een regelrechte kutmaand. :-? Augustus was dan weer heel leuk, maar toch nog minder leuk dan het had kunnen zijn. Mijn thesis was af op 31 juli om 11u en om 16u vertrok mijn vliegtuig naar Praag; ik heb dus niet echt rust gehad voor ik aan mijn vakantiecursus begon. De manama die ik in september begonnen was, viel tegen en een maand geleden heb ik er mee gekapt. Wat meteen de beste beslissing van 2009 was. :angelface: Pas nu heb ik het gevoel dat ik een beetje onstresst ben. In oktober heb ik iemand leren kennen met wie ik het goed kan vinden, dat was een opsteker. :) Graag meer van dat in 2010 (en een interessante job).

The_ Future
Experienced user
Experienced user

Bericht door The_ Future » 27 dec 2009 23:30

2009 was voor ik, over het algemeen een redelijk goed jaar.
Hoewel 2008 misschien wel wat beter was. Maar over het algemeen was het wel oke.

Het begin van 2009 was saai, dan vooral die examen periode, dat is meestal altijd een saaie periode. Met weinig weggaan, en feesten. Dus vooral een blokperiode. Maar dat moet ook kunnen.

De zomer van 2009 was over het algemeen zeer cool juli en augustus.
Enorm veel activiteiten gedaan, reizen en pretparken gedaan enz.................
Dus in die 2 maanden zeer goed geamuseerd.

Het rest van het jaar was ook wel redelijk oke, hoewel dat kon nog wel wat beter.
In de liefde liep het niet altijd zoals het moest, de klik was niet altijd aanwezig.
Maar bij wie wel tegenwoordig. Dat is zeker nog een discussie waar nog moet aangewerkt worden.
Maar dat komt ooit wel in orde. :love:
Gegarandeerd!

2010 moet dan toch wel, het jaar van de bevestiging worden?

Jo1990
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jo1990 » 27 dec 2009 23:34

2009 was voor mij ook een enorm emotioneel jaar... met eigenlijk wat tegenslagen maar ook met positieve momenten

het is allemaal begonnen in Januari met mijn ex vriendin (ik was toen nog niet geout) zij heeft iets gedaan wat men leven vooraltijd zal veranderen...

paar weken later is een vriendin plots gestorven en op de zelfde dag heeft men grootvader een hartaanval gekregen met noodoperatie

toen is ook nog eens bij men grootvader kanker vastgesteld en gaat het wss niet lang meer volhouden :( ,
nog steeds blijft men ex voor problemen zorgen en ik hou het niet vol om met men gevoelens van het homo zijn blijven rond te lopen dus ik beslis in augustus om het tegen men ouders en de familie van men pa het te zeggen met allemaal positieve reacties...

toen heb ik een bangelijke reis naar Ierland gemaakt met één van men beste vriendinnen

toen ik terug kwam van deze reis enkele dagen later werd ik niet zo goed en voelde me heel slecht , heb toen bloed laten trekken en kreeg de dag nadien telefoon dat ik zo snel mogelijk naar het ziekenhuis moest voor opgenomen te worden want men suikerspiegel stond veel te hoog... heb toen een week in het ziekenhuis moeten blijven (leken eeuwen) en ga nu dus door het leven als diabetes patient type 1 (leven lang spuiten...)

En dan nu een maand geleden is mijn dierbare nonkel zonder enige reden overleden... heel plots en was hier kapot van , en nog vaak eigenlijk....

en geluk bij een ongeluk een dag voor het plots overlijden heb ik mijn vriend leren kennen waar ik nu gelukkig mee ben.

dus ik sluit 2009 heel graag zo snel mogelijk af , al zal dit jaar voor altijd in men geheugen staan..

en laat ons hopen dat 2010 beter en zonder problemen zal starten en eindigen!!

WilliamZ
New user
New user
Contacteer:

Bericht door WilliamZ » 28 dec 2009 16:39

In 2009 wjnh leren kennen, kort daarna mij geout bij een aantal mensen (kleine tiental). In 2010 hoorp ik mij toch volledige te kunnen outen en natuurlijk mag 2010 mijn allereerste (mannelijk) liefje brenge :D

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 28 dec 2009 18:26

Stilicho schreef:Ik heb ook een titel verworven dit jaar. :) Niet zo indrukwekkend als Dr. surferke, maar ik mag mezelf toch maar mooi Mgr. of MA Stilicho noemen. 8) Het behalen van mijn diploma heeft me de hele eerste helft van het jaar beziggehouden. Ik heb dan ook geen nieuwe mensen leren kennen en weinig plezier beleefd. Vooral juli was een regelrechte kutmaand. :-? Augustus was dan weer heel leuk, maar toch nog minder leuk dan het had kunnen zijn. Mijn thesis was af op 31 juli om 11u en om 16u vertrok mijn vliegtuig naar Praag; ik heb dus niet echt rust gehad voor ik aan mijn vakantiecursus begon. De manama die ik in september begonnen was, viel tegen en een maand geleden heb ik er mee gekapt. Wat meteen de beste beslissing van 2009 was. :angelface: Pas nu heb ik het gevoel dat ik een beetje onstresst ben. In oktober heb ik iemand leren kennen met wie ik het goed kan vinden, dat was een opsteker. :) Graag meer van dat in 2010 (en een interessante job).
Je bent onze Fransman vergeten. :(

Mistral
Regular user
Regular user

Bericht door Mistral » 29 dec 2009 12:32

Voor mij was 2009 eigenlijk een heel fijn jaar.

Ontzettend veel mensen leren kennen. Allemaal leuke mensen, natuurlijk. Oké ja, de een al wat leuker dan de ander, maar da's normaal, zeker? :D Ik ben naar veel feestjes geweest. :fire: En ook zeer belangrijk: ik heb me tegenover vrij veel mensen geout, wat dus ook wel een beetje wil zeggen dat ik het zo goed als volledig aanvaard heb. :D

Overigens heb ik ook wel een aantal leuke citytripjes gemaakt: Parijs, Amsterdam, Groningen. Weekje Luxemburg, weekje fietstocht met vriendinnetjes. Dagje Londen om te shoppen. Allemaal erg fijnfijnfijn, dus.

Sinds september zit ik ook op kot. Uiteraard is dat sowieso tof, maar wat het - voor mij dan toch - nog leuker maakt is dat ik het zelf betaal. Oké, da's misschien niet altijd evident maar het geeft mij wel het gevoel dat mijn kot écht "mijn" kot is, en niet dat van mama en papa.

Het enige dat een enorme domper was op al die vreugde in 2009, was natuurlijk het overlijden van mijn petekindje. De mensen die mij goed kennen, weten dat ik het daar enorm - maar dan ook echt enorm - moeilijk mee heb gehad. 't Was een zwarte periode die veel te lang heeft geduurd, maar zoiets verwerken is dan ook niet gemakkelijk aangezien je het in eerste instantie al nauwelijks kan aanvaarden.

Maar bon, ik ga hier niet té veel zelfmedelijden tentoon spreiden. Een aantal weken geleden heb ik namelijk het fantastische nieuws te horen gekregen dat mijn zus opnieuw zwanger is. Oké, ik was op dat moment nog helemaal niet klaar om zoiets te horen maar het geeft wel hoop, ook al wordt het enorm bang afwachten. In ieder geval gaat het ondertussen al een stuk beter met mij.

Wat ik mezelf toewens in 2010? Even fijne, leuke en zatte momenten met de mensen die ik graag heb. En natuurlijk ook nog eens zoveel nieuwe mensen leren kennen. Veel reisjes (voorlopig alvast een weekje Oslo!). Een diploma! :D En natuurlijk ook een even goede tante (kuch) blijven voor m'n twee nichtjes en hopelijk ook meter worden. En een lief! 8)

Bij deze spoor ik iedereen ook aan om dit topic niet alleen te lezen, maar ook zelf te posten! Huphup! :)

ikbenikenjijbentjij
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door ikbenikenjijbentjij » 29 dec 2009 13:05

In 2009 beleefde ik mijn meest gelukkige en mijn meest ongelukkige periode uit mijn 19-jarige leven.

In 2010 lees ik véél en ga ik minstens naar Budapest en Parijs.

Dat vat het wel samen, neen?

XjustmeX
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door XjustmeX » 29 dec 2009 18:49

2009 was voor mij echt een kut jaar. eerst heel veel ruzies met het toen nog liefje, wat uiteindelijk begin oktober tot een definitieve breuk heeft geleid(ik zie er nog altijd vanaf :supersad: )
voor de rest, ik heb te horen gekregen dat mijn opa longkanker heeft, en nog maar een paar maand te leven heeft, eind 2008 is mijn andere opa gestorven, waarvan de gevolgen in 2009 nog aanwezig waren. laten we eigenlijk gewoon stellen dat ik blij ben dat 2009 voorbij is omdat ik veel meer downs dan ups had, en de helft van het jaar depressief heb rondgelopen. Ik eindig 2009 met een goed feestje, en ik begin 2010 met een goed feestje, en laten we hopen dat 2010 nog veel speciaals en leuks in petto heeft:)
it's better to be hated for who you are, than be loved for who you aren't

paikea
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door paikea » 30 dec 2009 08:16

Puh, het jaar met de meeste gebeurtenissen voor mij!
De eerste maand de slechte uit mijn leven. Dan vanaf de 2de mijn beste: 4 maanden erasmus.
Mijn diploma behaald van KHlim in België en dan in de zomer gaan rondreizen in Spanje, mijn Spaanse erasmusvrienden bezoeken in hun dorpen/steden: Ongelofelijk
Dan aan een banaba begonnen hier in Leuven: sociaal-cultureel werk, hup ajee!
Samengeraakt met mijn huidig lief en veel nieuwe mensen leren kennen.
En eindelijk het gevoel dat ik eens volwassen aan het worden ben.
Het jaar mag er wel zijn!!
En zeg dat Raymond van het Groenewoud het gezegd heeft!

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 30 dec 2009 11:07

Geleerd dat de slechtste gebeurtenissen vaak de beste blijken te zijn, dat ik soms wel naar waarde geschat word :) en superveel verwonderd geweest over de kinderachtigheid van mensen die 'volwassen' zouden moeten zijn, en k vond dat zowel positief als negatief.

En ik at al veel, maar nu eet ik lijk alles (buiten koeietong dan).

En een beetje zelfstandiger dan een jaar geleden (een beetje veel).

En voor de rest niets want eigenlijk is 'de balans opmaken' lijk zo raar.

En edit: wat een naïeve post.
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

sjwazi
Forum addict
Forum addict

Bericht door sjwazi » 30 dec 2009 11:43

2009 was nog geen 2 uur bezig, of ik was al aan het huilen. Maar dat is vooral een afsluiter geweest van het 2008, denk ik, want al bij al was 2009 een goed jaar.

Op studievlak, hoewel ik het zelf nog niet besef (doordat ik nog voortstudeer) mijn diploma gehaald. De studie die ik doe, vind ik wel niet leuk en heeft mij al heel veel verdriet bezorgd, maar 't is maar een half jaar meer, dus dat kan er nog wel bij.

Op liefdesvlak: niets. Helemaal niets. En dat is veel beter dan het liefdesverdriet van eind vorig jaar. Het is een woelig jaar geweest op het vlak van gevoelens, maar ik zou sjwazi niet zijn als er een heel jaar niets zou gebeuren met mijn gevoelens. Ik heb dit jaar in elk geval geleerd mijn gevoelens te controleren. Want ja, dat kan min of meer, als je maar hard genoeg wil.

Op vriendschapsvlak: hoogtes en laagtes. Heel veel nieuwe mensen leren kennen, heel blij met de mensen die ik heb leren kennen, goede vrienden gemaakt. Maar ook wel serieus bedrogen geweest door vrienden en mijn beeld over vriendschap heeft veel te verduren gehad dit jaar.

Op literair vlak heb ik goed geboerd: sinds februari mijn eigen column, en ik heb een schrijfwedstrijd gewonnen. En voor mijn thesis heb ik van elke lezer positieve commentaar gekregen op mijn stijl, en 't was nochtans in het Frans. En ik heb meer zin dan ooit om schrijver te worden.

Op schaakvlak ben ik dit jaar eindelijk uit de stabiliteit waar ik de laatste jaren inzat. Eindelijk weer in vorm. Waardoor ik op 1 januari (helaas 2010 dus al, dus eigenlijk telt dit hier niet) eindelijk een nieuwe mijlpaal bereikt zal hebben!

En in 2009 heb ik Tegan and Sara gezien!

JOWKE
Regular user
Regular user

Bericht door JOWKE » 31 dec 2009 09:16

2009 is een beetje het jaar waar ik stilaan op mijn eigen beentjes ben komen te staan. Mijn studies lopen langzaamaan op hun eind, en ik weet ongeveer welke kant ik uit wil. Mijn werk in de kinepolis zorgt ervoor dat ik er genoeg aan herinnerd word dat de sleutel tot een stressloos leven een goeie planning is! :) Door men werk ben ik ook weer heel wat minder afhankelijk van thuis en leer ik voor mezelf zorgen. Dit jaar heb ik ook een heleboel mensen leren kennen, waarvan sommige al heel wat betekenen voor mij. Men moatn zijn er nog steeds, en het zijn nog steeds dezelfde, die mij enorm blij maakt. Men muziek zit ook goed, ik zie een evolutie tgo vorig jaar.

EN hoogtepunt van het jaar: op 9 juli heb ik britney in levende lijve mogen aanschouwen! BUYA BUYA

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 31 dec 2009 10:11

2009 kende echter ook een hoogtepunt: telefunken! :sweetkiss:

ruben_d
Experienced user
Experienced user

Bericht door ruben_d » 31 dec 2009 12:19

Afgelopen jaar was echt een heel fijn jaar!!
Afgestudeerd, waar ik heel trots op ben. Van studiestad veranderd, wat een goede keuze was. Veel en toffe mensen leren kennen, waarvan er enkelen zelfs op het forum zitten. Ik doe nu ook een klein weekendjobje, dat altijd voor een leuk extraatje zorgt. Verder ook leuke reisjes gemaakt...
Geaardheidsgewijs was 2009 waarschijnlijk het meest significante jaar in mijn leven. Hoewel ik nog niet helemaal uit de kast ben, vind ik wel dat ik serieuze vorderingen heb gemaakt in vergelijking met alles vóór 2009, en dat is allemaal hier op dit forum begonnen :) En ook op liefdesvlak was 2009 alvast geen slecht begin!

Daarentegen ook één keer gekwetste gevoelens gekend dit jaar, maar dat is nu voorbij. En verder ook enkele foute studiekeuzes gemaakt.

Maar desalniettemin heb ik een fantastisch oog op 2010!!!
Beste wensen voor iedereen!
Δῶς μοι πᾳ στῶ καὶ τὰν γᾶν κινάσω.

Gesloten