Jouw laatste coming-out [4]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Mistral
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Re: Jouw laatste coming-out [4]

Bericht door Mistral » 17 jan 2010 20:59

Hoera! Sinds een week weet de enige jongen uit mijn talencombinatie het ook! :D

Ik: En, J., is er niemand in je leven? Iemand die je wel ziet zitten, ofzo?
Hij: Pfffff nee, eigenlijk niet. En bij jou, vertel 'ns.

Enfin, ik gaf dus antwoord.

Hij: Aha, en waar heb je hem leren kennen?
Ik: Dat meen je niet? Haha, weet jij dat dan niet? Het is geen hem, hoor...
Hij: Och! Is 't een meisje, ofwat?
Ik: Ja, ik dacht dat jij dat al superlang wist!
Hij: Nee, duidelijk niet dus. Allee jong, zo wijs!

Eigenlijk best schattig hoe hij er op reageerde: zeer enthousiast en ook best nieuwsgierig. :)

mial
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door mial » 17 jan 2010 21:14

bleek dat alle collega's op skistage al het één en ander wisten van mij. De vraag naar zekerheid kwam opeens in het zwembad (jaja, van alle plaatsen toch wel die plaats waar ge half naakt rondloopt), grappige babbel gehad en voor de rest geen opmerkingen. Ideaal! En praktisch! Want nu moet ik dat zelf niet doen! Hoera voor roddels in de leraarskamer!
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

secret questions
New user
New user

Bericht door secret questions » 19 jan 2010 21:02

twijfelaar1987 schreef:
secret questions schreef:Ik ben er voor mezelf nog niet zo goed uit, dus heb ik niet bepaald zin om mezelf er toe aan te zetten om het aan iemand te vertellen. Mn ouders ga ik daar niet mee lastigvallen als ik het zelf nog niet zeker weet. Maar omdat ik er zodanig ambetant van werd dat ik aan niemand kon vertellen wat er in me omging, moest ik het wel aan iemand zeggen. Mijn 'slachtoffer' werd dan maar een leerkracht die ik helemaal vertrouw, maar van wie ik geen les meer heb. Deels omdat ik wist dat hij niet negatief zou reageren, denk ik. Ik had een gedichtje geschreven met wat ik hem liever niet in het echt wilde zeggen. (mijn manier om mezelf te overwinnen in momenten waar ik liever niet bij zou zijn :wink: ) Het heeft toch een tijdje geduurd voor ik het hem durfde geven enzo. Maar uiteindelijk voelde ik me echt opgelucht. Mijn eerste coming-out, ookal is het nog wat twijfelachtig..
Echt goed dat je het aan iemand vertelde en er niet mee bleef zitten. Ook al twijfel je nog. Ik twijfel zelf ook nog en toch weten m'n ouders dat al, en heel wat vrienden ondertussen ook.

En ik kan er helemaal inkomen dat je het via een gedichtje wilde doen, zelf heb ik er ook nog maar één real-life comingout op zitten. Al derest via mail of msn of viavia.

Goeie eerste stap dus! ;)
Heb zojuist mezelf juist zover gekregen dat ik het er een keer allemaal (alle, toch bijna) heb kunnen uitsmijten. (in real-life :D ) Blijkt dat hij niet eens verwonderd was. Mn eerste stap is dus inderdaad nog redelijk vlot verlopen. Er moeten er wel nog veel volgen mrja.. Telkens komt er wel iets tussen waardoor ik mezelf weer kan overtuigen om het niet te zeggen.
Ik vind het wel sterk om het aan je ouders en vrienden te vertellen wanneer je zelf nog twijfelt. Respect! :)
Ik dacht
dat ik van je hield
maar het liep al mis in de eerste zin
ik dacht
- Stef Bos-

confusedperson
New user
New user

Bericht door confusedperson » 20 jan 2010 18:10

Vandaag heb ik eindelijk, na maanden mijn verwarde gevoelens geheim te houden, mijn stoute schoenen aangetrokken, en heb ik mijn verhaal gedaan aan mijn beste vriendin.

Ik was er al enkele dagen over aan het nadenken en ik wist dat het eindelijk eens van mijn lever moest. Maar ik moet zeggen dat ik eerst echt niet durfde. Ik heb het dan ook meer dan 3 uur zitten uitstellen en ik was niet meer van plan het vandaag te doen. Maar tijdens een rustig etentje vond ik dan toch nog gelukkig de moed en heb haar dan na lang aarzelen verteld dat ik denk dat ik op meisjes val...

En haar reactie was echt ongelofelijk super. Het eerste dat ze zei was: en is jouw type soms toevallig één van onze ex-docenten :-). Dusja, zij had dus ook wel al een vermoeden. En daarmee zijn mijn vermoedens nog wat extra versterkt...

Het tweede dat ze zei was wel wat een verrassing. Ze zei dat ze eigenlijk bi is en dat ze ook ooit verliefd was op die bepaalde docent. Toen schoten we allebei kei hard in de lach!

Nadien hebben we dan nog lange tijd verder gepraat en ik moet zeggen dat het toch deugd deed. Maar ook weer tijdens dat gesprek werden vermoedens weer bevestigd, want de hele tijd dat we over haar aan het praten waren, stond er een glimlach op men gezicht en blijkbaar had ik op een moment de zogenaamde 'blik'

Dusja, mijn eerste coming out was dus echt wel een groot succes! En een echte opluchting om eindelijk eens heel open over mijn gevoelens te praten met iemand anders.

Clien
New user
New user

Bericht door Clien » 21 jan 2010 10:01

Ik durf er niet echt voor uit komen..
Mensen die ik minder goed ken, die weten het wel..
En m'n allerbeste vriendin ook, die vond dat allemaal geen probleem dat ik bi ben..

Maar, toen ik voor 't eerst verliefd werd op een van m'n betere vriendinnen en 't haar ook effectief vertelde kreeg ik een niet zo leuke reactie..
Ze lachtte het een beetje weg, ging er niet echt op in, dacht dat ik aan het zeveren was..
Heel even deed ze zelfs afstandelijk.

Dus, nu zwijg ik er gewoon over tegen mensen irl.

The_ Future
Experienced user
Experienced user

Bericht door The_ Future » 24 jan 2010 14:19

Nog lang niet tegen iedereen maar soit, die tijd komt wel nog.
Het is gewoon een kwestie van het juiste moment te kiezen.

woehoew!
New user
New user

Bericht door woehoew! » 30 jan 2010 12:19

Eergisteren (of was het nu gisteren?) tijdens de honderd dagen!
De meerderheid wist het denk ik al, maar een paar dus nog niet.
We speelden met de klas het spelletje: ik heb nog nooit.... Je moest een vinger wegdoen als je het wel al gedaan had. We waren dus een eindje bezig, tot er de vraag kwam: ik heb nog nooit gefantaseerd over een meisje. Nog voor ik een vinger kon wegdoen, riepen er een paar al mijn naam, en ja toen wist iedereen het direct é! :D
Totaal geen negatieve reacties gekregen, integendeel. :greenthing: :rock:
De roddel gaat al een eindje rond in school, maar nu weet heel mijn klas het ook é! And I luuuv it!

secret questions
New user
New user

Bericht door secret questions » 30 jan 2010 20:42

Ik heb het ondertussen al aan een paar mensne op school verteld. Allemaal kort na elkaar. In een paar dagen. Thad een opluchtend effect. Morgen ging ik het aan mn ouders vertellen. Kvoelde me goed vandaag, dus ik dacht; tzal wel gaan. Maar nu het bijna morgen aan het worden is, weet ik het toch niet zo zeker meer.
Ik dacht
dat ik van je hield
ik dacht
- Stef Bos-

Jo1990
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jo1990 » 31 jan 2010 01:36

secret questions schreef:Ik heb het ondertussen al aan een paar mensne op school verteld. Allemaal kort na elkaar. In een paar dagen. Thad een opluchtend effect. Morgen ging ik het aan mn ouders vertellen. Kvoelde me goed vandaag, dus ik dacht; tzal wel gaan. Maar nu het bijna morgen aan het worden is, weet ik het toch niet zo zeker meer.
volg je gevoel en niets tegen je zin doen... lukt het morgen niet dan lukt het overmorgen miss wel :wink:

secret questions
New user
New user

Bericht door secret questions » 31 jan 2010 17:48

Jo1990 schreef:
secret questions schreef:Ik heb het ondertussen al aan een paar mensen op school verteld. Allemaal kort na elkaar. In een paar dagen. Thad een opluchtend effect. Morgen ging ik het aan mn ouders vertellen. Kvoelde me goed vandaag, dus ik dacht; tzal wel gaan. Maar nu het bijna morgen aan het worden is, weet ik het toch niet zo zeker meer.
volg je gevoel en niets tegen je zin doen... lukt het morgen niet dan lukt het overmorgen miss wel :wink:
Tis gelukt. Tmoest. Kad der lik wel nie goe van geslapen maar ja. Ik wist dat ze niet slecht gingen reageren fso. Gewoon het feit om het een beetje op een deftige manier te zeggen is op zich al moeilijk genoeg. Duidenden keren moeilijker dan bij vrienden enzo. Ben uitgeput en ook wel een beetje opgelucht,denk ik.
Ik dacht
dat ik van je hield
ik dacht
- Stef Bos-

Mega_Timmy
New user
New user

Bericht door Mega_Timmy » 01 feb 2010 01:29

ik heb de moment nog niet gevonden...

Deze zaterdag op mijn vakantiejob in de supermarkt..., er was groot feest omdat iemand met pensioen ging...., en ja, 's middags directeur en al het overige personeel....

Maar er moet nu vervanging gezocht worden, en zo een van die madammen : "zo eene met een slap handje.." en lachen, en zo begonnen ze over travestieten en zo, allemaal grappig en wat belachelijk maken, .... , ik zat erbij en ik keek ernaar..., zonder te vermoeden dat ik "het" ook ben...

Een pauze later was ik in gesprek met een ander meisje dat er werkt, en zij vroeg me of ik al een vriendin had gevonden..., maar ik zei "neen", te weinig tijd enzo..., ze zie dat ik de ware nog wel zal vinden...., nu jah...
Alle dromen zijn bedrog, maar als je wakker wordt naast mij dan droom je nog :p

Jo1990
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jo1990 » 01 feb 2010 17:51

Mega_Timmy schreef:ik heb de moment nog niet gevonden...

Deze zaterdag op mijn vakantiejob in de supermarkt..., er was groot feest omdat iemand met pensioen ging...., en ja, 's middags directeur en al het overige personeel....

Maar er moet nu vervanging gezocht worden, en zo een van die madammen : "zo eene met een slap handje.." en lachen, en zo begonnen ze over travestieten en zo, allemaal grappig en wat belachelijk maken, .... , ik zat erbij en ik keek ernaar..., zonder te vermoeden dat ik "het" ook ben...

Een pauze later was ik in gesprek met een ander meisje dat er werkt, en zij vroeg me of ik al een vriendin had gevonden..., maar ik zei "neen", te weinig tijd enzo..., ze zie dat ik de ware nog wel zal vinden...., nu jah...
Nu als ze bezig waren over travestieten enz mag je zeker echt niet denken van "ik ben het" ook... want jij bent homo geen travestiet alle denk ik hé.... wil je maar zeggen dat je niet het negatieve moet bekijken enz ...
Er zijn vrienden die soms bezig zijn over "janeten" en weet ik nog wat allemaal... terwijl ik er bij zit en als ik daar dan op reageer zeggen zij meestal van seg trek u dat niet aan want jij bent homo.... zij maken dus wel duidelijk veel verschil....

misschien komt het verkeerd over wat ik zeg maar hoop dat je me begrijpt :oops:
ben nogal moeilijk in het verwoorden via "pc taal" maar werk er aan :wink: :oops:

Darja
New user
New user

Bericht door Darja » 04 feb 2010 20:42

opt werk,

aan het onthaal waren drie van mijn collega's waarvan maar 1 iemand op de hoogte was aant babbelen over hoe knap de leverancier wel was, toen een iemand zei, toen ik er aan kwam ik ben er zeker van dat ze er ook zo over denkt... toen het er ineens uit floepte, eigenlijk totaal niet want ik val op vrouwen.

nu ze reageerden heel positief al was het zoiets van echt, meent ge da nu
If You Love Someone, Set Them Free. If They Come Back They’re Yours

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 07 feb 2010 22:10

mensen beginnen door te krijgen dat ik op facebook fan ben van spunk enzo
nu nog zien of ze echt de vraag durven stellen :P
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 08 feb 2010 10:27

kukuxumusu schreef:mensen beginnen door te krijgen dat ik op facebook fan ben van spunk enzo
Hah, dat was ik ook van plan, maar zal er toch nog even mee wachten denk ik. Ben wel benieuwd naar de reacties bij jou :wink:
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

Jen1988
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jen1988 » 08 feb 2010 11:24

twijfelaar1987 schreef:
kukuxumusu schreef:mensen beginnen door te krijgen dat ik op facebook fan ben van spunk enzo
Hah, dat was ik ook van plan, maar zal er toch nog even mee wachten denk ik. Ben wel benieuwd naar de reacties bij jou :wink:
Facebook is een makkelijker middel om ervoor uit te komen dan in real life, je hebt zo die rechtstreekse confrontatie niet :) Maar het is idd wel handig :D
En het valt me steeds meer op dat er veel studentes orthopedagogie op dit forum zitten :p waar studeer je twijfelaar?
Waar liefde sterft, sterft het leven...

* Never leave your heart alone in a box locked up...*

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 08 feb 2010 11:41

Jen1988 schreef:En het valt me steeds meer op dat er veel studentes orthopedagogie op dit forum zitten :p waar studeer je twijfelaar?
Ik ga je straks een pb sturen, want anders gaan we hier helemaal offtopic.

OT: via de facebookchat, een ex-medestudent die vroeg hoe het kwam dat het uit was tss mij en m'n vriend.

Ik:'t is een beetje speciaal, je zou het niet verwachten
Zij: ah
Ik: en nu maak ik je natuurlijk nieuwsgieriger hé
Zij: ja idd :)
Ik: Ik was tijdens die relatie verliefd op iemand anders
Zij: ja dat is niet zo speciaal
Ik: 't was een meisje...
Zij: hm, ik moest even denk wat ik zeggen, ik heb dat ook al eens gehad maar geen gehoor gegeven aan die gevoelens

Niet de reactie dat ik verwacht had, en eigenlijk deed het me opnieuw twijfelen, maar toch ook niet negatief :D
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 08 feb 2010 18:50

twijfelaar1987 schreef:
het meisje dat ernaar vroeg is zelf lesbisch, maar de grote vraag is nog altijd niet gekomen
vind ik wel goed zo eigenlijk...hoe zenuwachtig ook ik soms ben als ik het iemand ga vertellen, ik doe het nog altijd liever in het echt :)
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

Ana
New user
New user

Bericht door Ana » 11 feb 2010 20:45

ik heb het vorige week huilend aan mijn mama vertelt....
en zij maar zegge dat het tog helemaal niet erg is.. en als ik maar gelukkig ben

vreemd dat mijn mama het beter kan aanvaarden als ik dat kan..

ghoo maar het voelde daarna eigelijk wel goed..
nu al de rest nog... (HELP!)
cheer up honey I hope you can, there is something wrong with me,my mind is filled with silvery stars

ennairam
New user
New user

Bericht door ennairam » 11 feb 2010 22:43

Ana schreef:ik heb het vorige week huilend aan mijn mama vertelt....
en zij maar zegge dat het tog helemaal niet erg is.. en als ik maar gelukkig ben

vreemd dat mijn mama het beter kan aanvaarden als ik dat kan..

ghoo maar het voelde daarna eigelijk wel goed..
nu al de rest nog... (HELP!)
Mijn mama nam het ook veel luchtiger dan ik zelf (toen dan toch) deed, maar dat is beter dan dat ze het niet aanvaarden hé :wink:
Laatst gewijzigd door ennairam op 19 jun 2010 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten