Welk boek lees je momenteel?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
mientje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Re: Welk boek lees je momenteel?

Bericht door mientje » 24 sep 2010 16:18

Ik lees 'yesterday'. Een dikke roman over 4 jongeren in de tijd dat The Beatles opkwamen en die zich eraan willen spiegelen. Niet slecht, maar ook geen echte aanrader.

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 27 sep 2010 01:12

Lolita van Vladimir Nabokov

Ik ben een leek hé, daarom lees ik enkel boeken die er al staan

en Lolita is een echt meesterwerk, ik zit aan tweederden en kan bijna niet wachten tot mijn volgende treinreit. Schoon dat het geschreven is! Over een (door hem met een pistool verwonde) eekhoorn " 'Blijf jij hier maar liggen,' fluisterde ik tegen mijn lichtgewicht ineengekrompen vriendje.",
Spannend dat het is! En dat het gaat worden!

werd blijkbaar ook verfilmd.

Afbeelding
Ik heb zes kippen en een zus.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 27 sep 2010 15:30

gepenetreerd_konein schreef:Lolita van Vladimir Nabokov

Ik ben een leek hé, daarom lees ik enkel boeken die er al staan

en Lolita is een echt meesterwerk
Dat is inderdaad zo'n heerlijk heerlijk boek :love:
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 27 sep 2010 16:27

Heligoland schreef:Het laatste boek dat ik gelezen heb was "De eenzaamheid van de priemgetallen." viel best mee, vooral als je het even liet bezinken.
Vandaag ben ik thuisgekomen met twee boeken van Schopenhauer. Had iets over hem gehoord op radio 1 en het was best interessant wat ze vertelden. Ik hoop dat ik die zwaar filosofische lectuur kan uitlezen, maar Schopenhauer is blijkbaar gekend voor zijn stilistische schrijfwijze dus ik heb goede hoop. :) Zijn boek over godsdienst heet trouwens "Het nut van vrome leugens" dat kan niet slecht zijn. :D
Ik denk dat ik dat ook gehoord. Was dat niet met Erik Oger? Van die kerel heb ik nog les gehad: enorm goede verteller, bijna filosofische stand-up comedy. Dat gezegd zijnde is Schopenhauer inderdaad een goed schrijver, al is hij als filosoof in mijn ogen zwaar overschat. Enfin, geniet ervan. :)
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 28 sep 2010 12:51

De oorlog voorbij -werkgroep vrede Agalev
Afbeelding

Ik ben het beginnen te lezen met de gedachte 'eens zien wat ze in 1990 dachten over pacifisme' zonder te denken dat nog erg relevant zou zijn maar uiteindelijk is het op enkele dingen na (zo is uiteraard er nog geen sprake van the war on terror) echt nog actueel en veel van de dingen die voorgesteld worden zijn nog bijzonder bruikbaar -> I love it
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

tennisdude
**BANNED**

Bericht door tennisdude » 30 sep 2010 19:44

Heb net het boek "optimaal gezond zonder medicijnen" uit. Zeer leerrijk en het biedt stof tot nadenken over onze huidige levenswijze en maatschappij.

Ginger
New user
New user

Bericht door Ginger » 30 sep 2010 20:15

De vierde Harry Potter. :)
on ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux.

MR. S
Regular user
Regular user

Bericht door MR. S » 30 sep 2010 20:18

Ik ga starten met "De diefstal van mijn jeugd" van en over Natascha Kampusch. Ik verwacht een schokkend en pijnlijk verhaal...

Vencha
Regular user
Regular user

Bericht door Vencha » 01 okt 2010 01:57

Ik verdeel momenteel mijn literaire aandacht tussen 'Män som hatar kvinnor' van Stieg Larsson en 'Waiting for the Barbarians' van J.M. Coetzee. Het ene is verplichte lectuur vanuit de unief, het andere is ontspanning voor op de metro. Totaal verschillend maar allebei de moeite waard, zeker in de originele taal.
Haikus are easy
But sometimes they don't make sense
Refrigerator

iSyl
New user
New user

Bericht door iSyl » 02 okt 2010 13:14

Dancer & Let the great world spin van Colum McCann. Twee aanraders!

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 02 okt 2010 13:38

Afbeelding
Ruim tweeëneenhalf jaar lang onderzocht Rinke van den Brink in zes Europese landen hoe de sociaal-democraten reageerden tegenover de opkomst van het rechtspopulisme, met name in België, Denemarken, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk en Zweden. Hij sprak er met tientallen kenners en bestudeerde de partijprogramma's.

Wat is er misgegaan in onze samenleving dat partijen die haat en verdeeldheid zaaien zoveel aanhang hebben, vooral ook bij de sociaal-democratische achterban? En is de stelling juist dat sociaal-democraten in veel landen niet in staat zijn geweest stem te geven aan de zorgen van de hedendaagse burgers en in bepaalde gevallen - immigratie, onveiligheid, criminaliteit - dat uit politieke correctheid ook niet hebben willen doen? En hoe zouden sociaal-democratische partijen te werk moeten gaan om af te rekenen met rechtspopulistische partijen?
In de greep van de angst. De Europese sociaal-democratie en het rechtspopulisme is een grootschalig onderzoek naar de stand van de discussie en de diverse opvattingen binnen de sociaal-democratie in Europa
Zo dadelijk in beginnen, ben benieuwd
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

den twijfelaar
New user
New user

Bericht door den twijfelaar » 04 okt 2010 21:42

ben juist klaar met "wuthering heights" voor engels en ga beginnen aan "betoverd" voor nederlands :)
* wishing i knew what i wanted *

I'm here because I feel more like me when I'm with you, than I do when I'm with me. - D.E.B.S.

The only real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes, but in having new eyes. - Marcel Proust

Trophys don't matter, the only thing that matters is love. - Nina's Heavenly Delight

Confused28
New user
New user

Bericht door Confused28 » 04 okt 2010 22:58

de vakantie is voorbij, dus ik ben halverwege mijn boek stilgevallen! :roll:
Maar ik lees dus nog steeds "wit als melk rood als bloed".
Everyone promises you happily ever after... but life turns into a different kind of fairy tale.

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 04 okt 2010 23:37

Disco Trut schreef:Ik heb een aantal foute boeken gelezen de voorbije weken (ontspanning van de geest, soms is dat nodig voor ik mij terug op Literatuur kan storten).

Ook gisteren op één namiddag gelezen: Lief en lef, een nieuw lesbo-boek. Er is ook een interview met de dames verschenen. Ik ga er hier niet al teveel over zeggen, maar ik ben niet in het minst overtuigd en zou het aan niemand aanraden. Maar he, vorm uiteraard alsjeblieft je eigen mening! Uitgebreidere recensies op eenvoudig verzoek altijd verkrijgbaar :)
Ik heb het ook gelezen maar ik vond het wel een goed boek. Simpel maar wel een mooi verhaal dat ik direct wou uitlezen. Het interview geeft wel een totaal verkeerd beeld van de stijl van het boek(Voorbinddildo's? Niet gevonden) en ze komen er ook totaal niet sympathiek in over.

Verder OT: even de serieuze non-fictie (die mijn wereldbeeld helemaal is aan het beïnvloeden) en de cursussen aan het afwissel met het eerste boek uit de reeks De Aardkinderen.

Maar voor als ik straks terug serieuzere dingen wil: iemand die nog aanraders kent op het vlak van feminisme? De Vrouw van Angier en De Zoete Leugen van Wolf heb ik al gelezen, De Vrouwelijke Eunuch van Greer staat nog gepland.
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

Mevr. Gaatje
Regular user
Regular user

Bericht door Mevr. Gaatje » 05 okt 2010 00:16

Onlangs heb ik 'affiniteit' van Sarah Waters gelezen. Het is een lesbisch getint boek, net gelijk alle boeken van Sarah Waters.
Spoiler! :
de korte inhoud
Verslagen na de dood van haar vader, vindt Margaret Prior een nieuw doel in haar leven: in de labyrintische Victoriaanse Millbank gevangenis bezoekt ze vrouwen. Te midden van moordenaars, gifmengsters en dieven lijkt het medium Selina Dawes betrekkelijk onschuldig. Margaret raakt geheel in haar ban, met haar schemerwereld van seances, schaduwen en geestverschijningen. Bevangen door een ongekend hevige passie neemt ze het besluit Selina te bevrijden. Koel en beeldend beschrijft Sarah Waters het mistige Londen van eind negentiende eeuw. Door beurtelings de twee vrouwen in hun dagboek aan het woord te laten, weet ze de spanning tot de laatste pagina te bewaren. Affiniteit is een historische, spirituele roman met een aangrijpende liefdesgeschiedenis die even onverwacht eindigt als hij begint.
Een toffe madam schreef:Toont ne keer uw gaatje

Martijn
Experienced user
Experienced user

Bericht door Martijn » 06 okt 2010 00:29

Momenteel licht op m'n nachtkastje
- Haruki Murakami: Norwegian Wood (aangeraden door Stefan Brijs)
- Oscar Van Den Boogaard: Het verticale strand

Confused28
New user
New user

Bericht door Confused28 » 06 okt 2010 09:58

ik las "lief en lef" ook...
het leest vlot en in 1 keer... noem het leuke ontspanning voor een zondagnamiddag. Maar meer inderdaad ook niet :-)
Everyone promises you happily ever after... but life turns into a different kind of fairy tale.

RedRufio
Senior user
Senior user

Bericht door RedRufio » 06 okt 2010 12:03

Ik ben gisteren begonnen in By Nightfall van Cunningham (de man van The Hours, Flesh & Blood, A Home at the End of the World). Ik hou van 's mans schrijfstijl, van de soms langgerekte uitdiepingen, maar het verhaal vlot niet echt. Hij blijft wat steken. Waar A Home en F&B denderden als een trein, gaat deze traag. Maar ik kan nog niet oordelen, eerst verder lezen!

Voor de geïnteresseerden:
The whole course of one’s life really can change in an instant.

Peter is forty-four, prosperous, childless, the owner of a big New York apartment, a player in the NY contemporary art dealing scene. He has been married to Rebecca for close on twenty years. Their marriage is sound, in the way marriages are. Peter might even describe himself to be happy. But when Mizzy, Rebecca’s much younger brother, comes to stay, his world is turned upside down. Returning to their New York flat after work one day, Peter sees the outline of Rebecca in the shower. But when he opens the shower door, it is Mizzy he comes face to face with. From that moment on, Mizzy who occupies all of Peter’s thoughts. His fascination with him is erotic but not exactly sexual. Without ever really falling out of love with his wife, he tumbles into love with her brother, and is encouraged that way by the young man.

With traces of the tensions that ripple through Death in Venice, this new novel from Michael Cuningham brilliantly examines the quest for unattainable, and temporal, beauty.
Il vaut mieux avoir des remords que des regrets (Patrick Bruel)
JFK schreef: RedRufio = de All Stars-koning.

Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Kuikentje » 06 okt 2010 15:41

Twilight
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 06 okt 2010 22:04

Milan Kundera - Het boek van de lach en de vergetelheid.

Deze novelle bestaat uit zeven op zichzelf staande, maar met elkaar verbonden verhalen die over het thema van de herinnering en de vergetelheid gaan.

Een typische Kundera, met erotiek, filosofie en (recente) geschiedenis als vaste elementen. Sommige passages zijn zo treffend en prachtig beschreven, dat je ze onmiddellijk wil herlezen. Dan denk ik bij mezelf "ja, zo is het", alsof Kundera onuitgesproken universele gedachten onder woorden kan brengen.

Niet minder dan fantastisch dus. :)

Gesloten