Welk boek lees je momenteel?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Lorke
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: Welk boek lees je momenteel?

Bericht door Lorke » 08 jul 2010 12:40

Ik ben overgestapt van Vampieren naar Harry Potter.
Sinds de bekendmaking dat de laatste boek vertoont wordt nu november dit jaar en juli volgend jaar, wil ik mijn geheugen verfrissen met wat er weer gebeurd en hoe het weer afloopt.

Ik zit nu aan hoofdstuk 4 "de zeven Potters".
Someone said to me: "First it's love, at the end it's laughter in a relationship". And guess what, it's TRUE :D :D

doontoon

Bericht door doontoon » 10 jul 2010 10:17

Echo schreef:
Gasquet schreef:al een maandje geleden gelezen maar ik denk niet dat ik het hier al heb gepost:

Afbeelding

mijn recensie: :love:

Een aanrader voor iedereen die het bedroevende niveau van het debat over immigratie en multiculturaliteit de laatste jaren kotsbeu is en eens een tegengeluid wil horen.
Daar ben ik al een tijdje nieuwsgierig naar! En Sarah Bracke is een fantastische onderzoekster!
Maar als prof is ze compleet bizar :o . En dat boek kan wel plezante avondliteratuur zijn, maar als ze u daarover ligt uit te vragen op een mondeling examen krijgt ge erna toch zin om het ritueel te verbranden.

OT: Paus Johanna, geschreven door Woolfolk Cross. Nog maar net in begonnen, maar toch voorlopig wel ne meevaller.

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 10 jul 2010 11:02

Boek 12 van Discworld is uit, op naar nummer 13 namelijk: Small Gods

funkfish
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door funkfish » 10 jul 2010 13:36

Keyser Soze schreef:1q84
Staat ook op mijn lijstje :).

Ik las de helft van "Sprakeloos" van Tom Lanoye, maar ik raakte maar niet in het verhaal & heb het boek opzij gelegd.

Mijn zomerliteratuur: die 3 veel verkochte exemplaren van Stieg Larsson. Jaja, en tegen alle verwachtingen in: ik vind het boeiend :).

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 12 jul 2010 09:30

Uitgelezen: "Een vuurplaats in steen", deel 4 van de aardkinderen van J.M. Auel. Lijvige boeken, dat wel. Maar eigenlijk echt nog wel de moeite waard :-)

Intussen bezig met "ontaarde moeders" van Renate Dorrestein. En voor zover ik gevorderd ben, zou ik zeggen: echt een goed boek. Aangrijpende kleinburgerlijke beklijvendheid.

appelfien

Bericht door appelfien » 12 jul 2010 13:54

Faramir schreef:Uitgelezen: "Een vuurplaats in steen", deel 4 van de aardkinderen van J.M. Auel. Lijvige boeken, dat wel. Maar eigenlijk echt nog wel de moeite waard :-)
Is dat niet deel 5? Ik heb trouwens onlangs gehoord dat Auel een zesde boek geschreven heeft in de reeks.
Spoiler! :
Over hoe Ayla het moeilijk krijgt tussen het opvoeden van haar kind(eren) en haar plichten als een Doni (in wording).
OT: Ik lees beetje bij beetje verder in Kleine dagen van Bernard Dewulf en ben deze week begonnen in De Toverberg van Thomas Mann.

mial
Forum addict
Forum addict

Bericht door mial » 12 jul 2010 16:35

Ik ben bezig in het tweede deel van de Millenium-trilogie van Stieg Larsson! Spannend! :D
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 13 jul 2010 21:40

Ik heb op de Alternatieve Boekenbeurs echt een zalig boekje uit 1968 ontdekt:
De linkse traditie in Europa van David Caute
Het behandelt de geschiedenis van links, wat er onder die verzamelnaam mag geplaatst wordt, de verschillende stromingen van de progressieve liberalen tot de meest radicale anarchisten, maakt een balans op van wie wat heeft bereikt, analyseert nationalisme en patriottisme, en nog zoveel meer,heerlijk

Het is echt ontzettend fascinerend om te zien wat een invloed het feit dat er toen nog "grote" radicale-linkse partijen bestonden (PCF, PSP, PCI, KPB) heeft op het debat en vooral op de sociaal-democraten (iets wat in de huidige Belgische politieke context toch wel bijzonder relevant is)
'T jammere punt is wel dat van de nieuwe sociale bewegingen (pacifisme, holebibewging, vrouwenbeweging etc) en de linkse-ecologisten op dat moment natuurlijk nog geen sprake is, iets waar je rekening moet mee houden als je het leest.

Oude boeken :love:
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Mordicus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mordicus » 13 jul 2010 22:39

Faramir schreef:Uitgelezen: "Een vuurplaats in steen", deel 4 van de aardkinderen van J.M. Auel. Lijvige boeken, dat wel. Maar eigenlijk echt nog wel de moeite waard :-)
Schrap alle seksscènes en die boeken zijn nog de helft zo dik :D
So it goes.

melan
Senior user
Senior user

Bericht door melan » 14 jul 2010 22:18

sebashan schreef:de stad van de dromende boeken van Walter Moers.
Idem, maar dan wel in het originele Duits. Een Duits boek over boeken! Ik was al verliefd voor ik erin begonnen was.

En verder o.a.: the book thief, Marcus Zusak. Ook al boeken. :) Het is nog niet volledig uit, maar ik vind het erg goed. 't Was een tijdje geleden dat ik nog een boek gelezen had dat mij zo boeit.
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.

Julien.
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Julien. » 20 jul 2010 19:02

Net 'Moordenaar Zonder Gezicht', van Henning Mankell uitgelezen. Lekker Zweeds, love it.
Er zaten precies wel wat vertaalfoutjes in het boek, maar dat is niet zo erg :)

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 23 jul 2010 22:03

Nassim Nicholas Taleb - De zwarte zwaan

Dit boek gaat over zwarte zwanen, dit zijn onwaarschijnlijke, onvoorspelbare gebeurtenissen, die niettemin een hele grote invloed hebben op ons leven. Het aangesneden onderwerp bevindt zich op het raakvlak van filosofie, statistiek en economie, maar alles is zeer begrijpelijk uitgelegd, ook voor niet ingewijden. Ik vond het onderwerp zeer interessant, maar toch heeft het me veel moeite gekost om het boek uit te lezen. De auteur is namelijk een verschrikkelijk arrogante kwal, die voor 100% overtuigd is van zijn gelijk, wat op zich niet erg is, maar het wordt wel irritant als hij iedereen met een afwijkende mening als idioot beschouwd. Zo heeft hij een hekel aan historici, statistici, economen, politici, bepaalde filosofen, academici in het algemeen... aan de halve wereld eigenlijk. :roll: Dat verpestte het boek wel voor mij.

And now for something completely different...

Ladislav Klíma - Het lijden van vorst Sternenhoch

Deze roman is inderdaad in alle opzichten iets anders. Het verhaal gaat over een Duitse prins met veel aanzien die met een duivels wijf trouwt en vervolgens gek wordt. Scheldpartijen worden afgewisseld met perversiteiten, buitensporige gruwel en paginalange (pogingen tot) mystieke, filosofische bespiegelingen. Echt compleet geschift, ik had nog nooit zoiets gelezen. Een cult-meesterwerk of pompeus esoterisch gezwam? Ik weet het niet, maar het was in ieder geval heel boeiend. Het moet in de jaren twintig nogal een schandaal veroorzaakt hebben. Aangeraden onder voorbehoud (niet voor gevoelige lezertjes).

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 23 jul 2010 23:18

Stilicho schreef:
Ladislav Klíma - Het lijden van vorst Sternenhoch

Deze roman is inderdaad in alle opzichten iets anders. Het verhaal gaat over een Duitse prins met veel aanzien die met een duivels wijf trouwt en vervolgens gek wordt. Scheldpartijen worden afgewisseld met perversiteiten, buitensporige gruwel en paginalange (pogingen tot) mystieke, filosofische bespiegelingen. Echt compleet geschift, ik had nog nooit zoiets gelezen. Een cult-meesterwerk of pompeus esoterisch gezwam? Ik weet het niet, maar het was in ieder geval heel boeiend. Het moet in de jaren twintig nogal een schandaal veroorzaakt hebben. Aangeraden onder voorbehoud (niet voor gevoelige lezertjes).
Moet ik zeker eens uitlenen. Als inspiratiebron. :)
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

*val
New user
New user

Bericht door *val » 26 jul 2010 07:21

Julien. schreef:Net 'Moordenaar Zonder Gezicht', van Henning Mankell uitgelezen. Lekker Zweeds, love it.
Er zaten precies wel wat vertaalfoutjes in het boek, maar dat is niet zo erg :)
:D Henning Mankell, al zijn boeken van de wallander-reeks gelezen, prachtig (voor mij dan toch)

net begonnen aan deaf sentence van David Lodge

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 26 jul 2010 19:57

Ik lees "Zeitoun" van Dave Eggers.
Afbeelding
Voorlopig: bijzonder goed.

Lorke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lorke » 28 jul 2010 10:24

Ik lees voor de moment "Tendre Voyou" van Mei SAKURAGA. Het is eigenlijk een manga in het Frans, met als verhaal dat de studentenvereniging een oogje in het zeil houd rondom Towa, een rebelse student die zich vaak verstopt op het dak. Op een dag, ontmoet hij Mikado, een jongen die zeer sexy is en intelligent. Maar dan ook de voorzitter is van de studentenvereniging. Wat Towa niet weet is dat Mikado smoorverliefd is op hem, maar Towa weet en begrijpt het niet. Vooral begrijpt Towa het niet waarom dat Mikado hem altijd wilt passioneel zoenen en de liefde wilt bedrijven met hem. En waarom Mikado alleen geïnteresseerd is in hem.

Een manga is moeilijk te lezen in begin, want je moet van vanachter beginnen en je moet van rechts naar links lezen. Maar, eens je mee bent in het verhaal, is het zeer gemakkelijk.
Someone said to me: "First it's love, at the end it's laughter in a relationship". And guess what, it's TRUE :D :D

Live4Life
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Live4Life » 28 jul 2010 14:15

Lewis Carroll - Through the Looking Glass (Engelse uitgave)

Samen met "Alice's Adventures in Wonderland" één van de raarste dingen die ik ooit gelezen heb. Ik hou van fantasie, van een andere dimensie waarin alles anders is. En ik denk niet dat er iets is dat daar bij beter bij aansluit dan deze twee boeken. De verbeelding dat er in deze boeken gekropen is ongelofelijk...
Afbeelding
Það Besta Sem Guð Hefur Skapað, er Nýr Dagur...

melan
Senior user
Senior user

Bericht door melan » 28 jul 2010 14:54

Lees dan zeker ook eens The Hunting of the Snark. An Agony in eight Fits, eveneens van Lewis Carrol.
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.

sebashan
Experienced user
Experienced user

Bericht door sebashan » 29 jul 2010 23:50

Onzichtbaar - P. Auster

Computational Modelling Of Gene Regulatory Networks -- A Primer - H. Bolouri

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 30 jul 2010 22:45

funkfish schreef:Ik lees "Zeitoun" van Dave Eggers.
Afbeelding
Voorlopig: bijzonder goed.
Uit. Dit boek laat een diepe indruk na.
Spoiler! :
De achterflap geeft een woordje uitleg:
"Abdulrahman Zeitoun, een 47-jarige Amerikaan van Syrische komaf, woont al jaren met zijn vrouw Kathy en hun 3 kinderen in New Orleans. Hij geniet veel aanzien als respectabel aannemer. Als de orkaan Katrina zich aankondigt, besluit Zeitoun in de stad te blijven om zijn huis en de huizen van zijn klanten te beschermen. In de dagen na de storm peddelt hij in een tweedehands kano door de ondergelopen straten van de stad, deelt goederen uit en helpt waar hij kan. Een week later, op 6 september 2005, verdwijnt Zeitoun plotseling.
Wat is er met hem gebeurd?

In "Zeitoun" ontrafelt Dave Eggers op meesterlijke wijze het leven van Abdulrahman Zeitoun, van zijn wortels in Syrië en zijn huwelijk met Kathy - een Amerikaanse die zich tot de islam bekeerde - tot zijn kinderen, en toont hij de surrealistische atmosfeer in een geteisterde stad."

Gesloten