Verpleegkunde

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Springbal
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Verpleegkunde

Bericht door Springbal » 05 dec 2009 18:06

Hoi iedereen,

Een aantal weten dat ik sedert iets meer dan een jaar afgestudeerd ben. Vorige week zag ik bij ons op het werk een folder liggen over de opleiding verpleegkunde. Over de inhoud van de studie heb ik niet echt vragen, door mijn RK achtergrond ken ik meer vpk's dan me lief is :D . Eerder zijn er mensen met ervaringen in een Bachelor na Bachelor, deeltijds werken, deeltijds studeren, een opleiding in avondonderwijs, of dergelijke, want ik zou wel graag (halftijds) blijven door werken.

Greetz
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Re: Verpleegkunde

Bericht door Springbal » 28 dec 2009 23:45

replyen mag altijd, iets handiger voor mij :D
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Jo1990
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jo1990 » 29 dec 2009 00:48

ik weet in Antwerpen is er avondschool in verschillende school gebouwen van één groep ... de juiste naam weet ik niet juist zal dat eens opzoeken voor je, die zitten bij ons op school ook
dacht dat daar ook ergens dag formules in zaten... maar denk dat jij echt liever avondonderwijs hebt hé

zal het zo snel mogelijk laten weten

XjustmeX
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door XjustmeX » 29 dec 2009 05:49

Ik weet dat je via KATHO- kortrijk(en waarschijnlijk nog vele andere hogescholen) thuis kan studeren. je krijgt dan je boeken, en je kan eventueel de lessen gaan volgen, je maakt net zo goed taken en werkstukken die iedereen moet maken, maar die stuur je gewoon op. Tijdens de examenperiode ga je naar daar en maak je je examen, dit in overleg met de uren dat je gaat werken etc. je studeert dus op eigen houtje, en je kan je werk blijven doen. Het diploma is hetzelfde als dat je x aantal jaren als "echte student" naar de hogeschool bent geweest.
Ik weet niet of het dat is wat je bedoelt, ik hoop dat dit je wat helpt :D
it's better to be hated for who you are, than be loved for who you aren't

Milec2
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Milec2 » 29 dec 2009 12:16

Ik heb avondschool gedaan, nu ja voor boekhouden :p

Ik vond het toch een heel positieve ervaring, kleine klas, leraars zijn enthousiast(ze doen het niet voor het geld, heel slecht betaald). Door het kleinere aantal lesuren per week, moet je wel zelfstandiger zijn, snel tempo, elke les is belangrijk, dus als je echt wil kunnen volgen, kun je best elke les aanwezig zijn... Je kunt (betaald)educatief verlof krijgen om je examens voor te bereiden.
Het is ook modulair, je kunt modules volgen waar/waneer je wil.
Een aantal mensen in mijn klas hadden een voltijdse job, dit is te combineren, toch wel heel zwaar, zelfs halftijds(als je dan nog een huishouden te runnen hebt) kan zwaar zijn.

http://www.khm.be/studeren-aan-de-khmec ... donderwijs

Gesloten