Hoe oud was je toen je voor het eerst twijfelde?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Nmii
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Hoe oud was je toen je voor het eerst twijfelde?

Bericht door Nmii » 09 mei 2010 20:03

Ik twijfelde nooit, tot mijn beste vriendin vertelde dat ze misschien wel verliefd op me was.
Heb altijd al 1 'beste' vriendin gehad (vaak veranderde die wel).
Achteraf gezien is het duidelijk : dat ik eerder opkeek naar vrouwelijke scoutsleidsters, en altijd bij mijn beste vriendinnen wilde zijn.

Lanvin
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door Lanvin » 09 mei 2010 22:29

Toen ik twaalf was moest ik op kamp gaan, en ik wist dat ik ging moeten douchen met de jongens en ik was doodsbang dat ik een erectie ging krijgen, ik wist nog niet goed waarom toen (maar nu dus wel). Gelukkig zie ik geen steek zonder bril en is er die keer niks gebeurd. Het is pas dit jaar dat ik echt intens nagedacht heb over wie ik ben en wat ik wil, en tot het besluit gekomen ben dat ik op jongens val. Daar zit dus 7 jaar tussen van onderdrukte gevoelens en ontkenning. Ik schreeuw het nog niet van de daken, maar als iemand het vraagt, zeg ik wel de waarheid nu.

Lexur
New user
New user

Bericht door Lexur » 10 mei 2010 18:31

ik was 14 jaar :roflmao:
“Love is patient, love is kind. It does not envy, it does not boast, it is not proud. It is not rude, it is not self-seeking, it is not easily angered, it keeps no record of wrongs. Love does not delight in evil but rejoices with the truth. It always protects, always trusts, always hopes, always perseveres.”

Moobke
New user
New user

Bericht door Moobke » 13 mei 2010 18:22

Op mijn 13de was het eigenlijk al zo goed als zeker. Toch nog een paar jaar getwijfeld voor ik mij echt goed in mijn vel voelde.

Diabolo
New user
New user

Bericht door Diabolo » 13 mei 2010 19:42

Ik ben ook een echte laatbloeier... Ik denk dat ik 18 was toen ik echt begon te twijfelen. Ik ben nu 23 en twijfel op momenten nog steeds, hopelijk komt daar snel is verandering in! :)

Aquarius

Bericht door Aquarius » 18 mei 2010 09:39

Ik was 11 toen de eerste twijfels aan het oppervlak kwamen...maar het heeft toen nog 5 jaar geduurd voor ik er zeker van was. Ik keek toen al meer naar jongens dan meisjes, al wou en zou ik er niet aan toegeven.

Fienn
New user
New user

Bericht door Fienn » 19 mei 2010 17:54

15 denk ik toen ik het begon te beseffen, maar ik heb het eigenlijk altijd ontkend/onderdrukt. Zelfs lange tijd iets met een jongen gehad en in die periode en de maanden ervoor en erna er helemaal van overtuigd geweest dat ik hetero was. Niet dus hé. :D Ik denk dat ik het nu sinds een jaar ongeveer volledig aanvaard heb voor mezelf en ook begonnen ben met me hier en daar te outen.

TVH_
Senior user
Senior user

Bericht door TVH_ » 20 mei 2010 11:01

Voor het eerst twijfelen.. Dat herinner ik me niet meer! Ik denk zo'n 14 jaar. Ik had gewoon een hele tijd niks meer met meisjes, dan beginnen denken aan jongens en voilà.. Ik was 15 toen ik het zeker wist ;D
-
"Cetero censeo birrum bibendum esse..."

human_future

Bericht door human_future » 22 mei 2010 10:09

ik begon het door te hebben begin 2e middelbaar, dus 12-13 jaar, maar als ik er over nadenk heb ik daarvoor ook al een bepaalde aantrekking tot vrouwen gehad, maar toen besefte ik nog niet wat dat kon betekenen.
In het 3e middelbaar wist ik het echt zeker en accepteerde ik het.

Nijntje1989
New user
New user

Bericht door Nijntje1989 » 23 mei 2010 23:40

Hoi

Ik was denk ik 15 toen ik verliefd werd op een lerares. Daarvoor had ik al les van haar, vanaf mn 13e, maar toen had ik nog geen vlinders...alleen heel veel zenuwen voordat ik naar haar les ging. Had geen idee waar die zenuwen voor waren, totdat die vlinders kwamen :lol: !

Maargoed, toen heb ik eerst nog heel lang getwijfeld of dit nou verliefd zijn heette. Kon ook zijn dat het een nogal obsessieve mate van bewondering was ofzo. Nu ben ik 19 en ben er voor mezelf dan eindelijk uit dat ik op meisjes val. Dat duurde dus nog vrij lang, maar ik was ook verder nooit verliefd op meisjes (of jongens). Heb het laatst eindelijk tegen een stuk of 3 mensen durfen zeggen...nu de rest nog ;).

x

..roosje..
New user
New user

Bericht door ..roosje.. » 26 mei 2010 17:02

Hoi

ik ben nog niet zo lang aan het twijfelen...alhoewel...Ik weet het eigenlijk niet.

Telkens als het over holebi's ging was ik enorm geïnteresseerd, als een meisje een spannend t-shirtje aanhad vervloekte ik haar omdat het zo moeilijk was om mijn ogen naar haar gezicht te blijven richten, als ze zeiden dat er 1/20 holebi was dacht ik, dat zou wel eens ik kunnen zijn enz.

En toch bleef ik denken dat ik hetero was.

Ik keek ook niet echt naar meisjes (behalve als ze veel te aantrekkelijk gekleed waren), integendeel, ik keek naar de jongens, bijna expres denk ik, om mezelf te overtuigen dat ik hetero was. Ik werd dan ook verliefd op jongens. Maar ik vraag me af of ik verliefd was op de aandacht die ik kreeg of op die jongens zelf. In totaal waren het er twee en ze hebben mij toch enkele maanden aandacht moeten geven voor ik zei van: ok, het is goed ;).
Precies alsof ik een checklist had in mijn hoofd: hij luistert naar mij, is lief, ik heb graag aandacht van hem, verlang om hem te zien: ok, ik ben verliefd.

Maar, ik bedenk nu dat je ook kunt verlangen om een goede vriend te zien. Of niet? En misschien projecteerde ik de gevoelens die ik wou dan gewoon op één iemand en liet mezelf dan geloven dat ik echt verliefd was...

Maar als dat zo is, ben ik nog nooit verliefd geweest...En is dat niet een beetje vreemd als je 18 bent? Of niet? Of duwde ik gevoelens weg (hoewel ik me geen enkel meisje kan inbeelden waarvoor ik eventueel gevoelens had)?

Het is raar, mijn gevoel is er 100% van overtuigd dat ik lesbisch ben (meestal toch ;), 2 maanden geleden, toen ik het uitmaakte met mijn vriendje, dacht ik dat ik bi was, maar nu voel ik gewoon aan dat de kans dat ik nog met een jongen iets begin wel heel klein is). Toch spreekt mijn verstand dat zo vaak tegen; hoe kan het dat jij lesbisch bent als je nog nooit verliefd bent geweest op een meisje? Maar dan zegt datzelfde verstand van: maar misschien ben je nog nooit verliefd geweest omdat je het niet toeliet...want nu pas durf ik, door me te outen, echt kijken naar meisjes. (en als je niet kijkt kun je niet verliefd worden, alhoewel, dan lees je die bestevriendinverhalen en begin ik weer te twijfelen :p, maar dan lees ik verhalen van vrouwen die getrouwd geweest zijn en dan ontdekken dat ze mss toch bij een vrouw horen en dan twijfel ik weer niet :p)Toch denk ik dat ik altijd een heel ideaal toekomstbeeld gehad heb (man, kindjes...) wat er misschien voor zorgde dat ik die gevoelens gewoon niet wilde voelen...

Herkent iemand deze gevoelens?

Vele groetjes van een meisje dat zich eigenlijk best wel goed voelt bij het idee dat ze later met een vrouw samen zal zijn..., ookal spreekt dat verstand altijd tegen grr ;)...

Majo
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Majo » 26 mei 2010 21:26

18 :o
En dat terwijl, als ik terugkijk naar mijn puberjaren, ik echt zié dat ik op mijn veertiende al eens verliefd was op een meisje.
Het echte besef is er pas gekomen toen ik mijn eerste vriendin kuste. :p
Je suis moi,
quoi qu'il arrive, demain...
On peut bien me critiquer,
je ne renierai pas ma nature.

delaize

Bericht door delaize » 26 mei 2010 22:20

ik was 15 maar accepteer het pas vanaf vandaag gistere 18 geworde
heeft dus 3 jaar geduurd om het voor mezelf te durven verwoorden

mariska1986
New user
New user

Bericht door mariska1986 » 26 mei 2010 22:55

gefeliciteerd nog :D

ik ben een laatbloeier, ik ben nu 24 en echt helemaal uit de kast gekomen toen ik 23 was, eigenljk veel te laat naar mijn idee. stiekum wist ik het wel dat ik op meisjes viel, maar bang voor de reactie van je omgeving. ik heb zelfs eerst nog wat met jongens gehad maar achteraf tegen mijn zin. ik ben blij dat ik er nu uit ben, scheelt een hele hoop stress en ik kan nu gewoon zijn wie ik ben.

feetje
New user
New user

Bericht door feetje » 06 jun 2010 20:12

Hey iedereen,

Ik ben beginnen twijfelen (maar er nooit iets mee gedaan) rond mijn 16e. Nu ben ik 25 en twijfel ik heel erg. Mijn interesse naar mannen toe is helemaal weg, mijn nieuwsgierigheid naar vrouwen neemt alleen maar toe. Ik ben nog niet helemaal zeker, maar sinds ik toegeef aan mijn twijfels voel ik me een stuk beter. Ik heb altijd last gehad van stemmingswisselingen en nu sinds een maand of 2 heb ik er heel weinig last van en rond die periode is tot mij doorgedrongen dat ik misschien toch op vrouwen val.
Ik laat op me afkomen wat er komt, maar ik vind het zo moeilijk om vrouwen te leren kennen, ik ken helemaal geen holebi's... :o

little butterfly
New user
New user

Bericht door little butterfly » 07 jun 2010 17:53

Rond mijn 15-16 ben ik beginnen twijfelen ma dan heb ik da helemaal naar den achtergrond proberen te verdringen. Op sommige momenten kwam die twijfel weer eventjes aan de oppervlakte, ma in tussentijd deed ik vooral mijn best om toch maar verliefd te worden op ne jongen. Tot er dan enkele jongen kwamen die interesse toonden en dan duwde ik die weer van me weg. Er was altijd wel iets...
Tot mijn 20ste wanneer ik dan in een relatie met mijn beste vriendin getuimeld ben met als gevolg dat er een hele periode vol twijfels volgde of het niet gewoon een 'uit de hand gelopen vriendschap' was. Intussen ben ik 23 en er volledig van overtuigd dat dit is wie ik ben en nog steeds gelukkig samen met mijn vriendin, waarvan nu bijna een jaar dat het thuisfront op de hoogte is.

Er zijn er dus nog die er iets langer voor nodig hadden

dontlikepink

Bericht door dontlikepink » 12 jun 2010 13:23

Ik was 14 toen ik begon te twijfelen, en ik ben blijven twijfelen tot m'n 18,
dan ben ik mijn liefje tegengekomen. In't begin van onze relatie twijfelde ik nog,
ik kon het niet geloven dat ik effectief met een meisje was én dat ook echt wou.
Maar ik zie haar ondertussen zó graag en voel me zo goed bij haar, dat alle twijfel verdwenen is.
Ik kan me niks meer voorstellen zonder haar! Zalig gevoel. :love:

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 12 jun 2010 21:48

..roosje.. schreef: Herkent iemand deze gevoelens?
Ik herken het wel ergens. Ikzelf dacht altijd dat het kwam doordat ik opgevoed ben (net als iedereen wss) met het idee dat ik hetero ben. Waardoor ik in het lager altijd samen met de rest naar jongens keek en dacht dat ik verliefd was als een knappe jongen iets tegen me zei. En als ik dan begon te ontdekken dat ik liever naar meisjes keek, dan voelde het nog altijd even goed om naar jongens te kijken, omdat ik dat al heel mijn leven doe, hoewel ik zeker ben dat ik geen jongen moet hebben.

OT: In het 2e middelbaar (14 jaar) beginnen twijfelen, hopend dat ik bi was, omdat ik dan met een jongen kon thuiskomen en doen alsof ik niet op meisjes viel :oops: Toen hoorde ik een gesprek over mij waarbij een lesbo zei dat ze vermoedde dat ik lesbisch was. Dat was moeilijk omdat ik dat echt niet wou zijn toen. Toen ik 15 was, een relatie gehad met een meisje en toen ik 18 werd (enkele maanden geleden) volledig geaccepteerd dat ik lesbisch ben.

michaeleke
New user
New user

Bericht door michaeleke » 13 jun 2010 18:51

Ik ben beginnen twijfelen op mijn 11 jaar, hoewel ik het dan, zoals zovaak, nog niet doorhad. Experimenteren enzo, leuk, onschuldig...

Tot dan die hele donkere periode eraan kwam van het niet willen aanvaarden (16 jaar). Op m'n 18 heb ik dan voor mezelf besloten dat het nu eenmaal zo is en dat ik daar niks aan kan veranderen :)
Van m'n 18-20 (vorige week dus) sporadisch mezelf eens geout tegen mensen die me nauw aan het hart lagen, hier en daar eens gezegd van :love: (weliswaar zonder resultaat, maar bon).

En nu ben ik vastbesloten van mezelf niet langer in te houden omdat er andere mensen bijzijn die het misschien nog niet weten. Ik ben wie ik ben en als anderen daar problemen mee hebben: so be it, da's hun leven. :)
I am on a 24-hour champagne diet.

lotth*
New user
New user
Contacteer:

Bericht door lotth* » 05 jul 2010 14:47

Ik heb altijd geweten dat ik niet oud ging worden met ne vriend/man.
Als wist ik als klein kind niet dat het ook met een vrouw kon.
Toen er eens iemand in mijn klas iets over zei (ergens in het 3de leerjaar) dan wist ik gewoon dat het voor mij zo ging zijn.
Mijn mama dacht dat het kwam doordat ik ben opgegroeit zonder papa en dus zag dat het perfect mogelijk was, dus er werd niet veel aandacht aan besteed. ( ze maakte er zeker geen probleem van)
En dan ergens in het eerste middelbaar werd het concreter en werd ik "verliefd" op een meisje.
Er is dus nooit een jongen geweest en er nooit aangedacht. (Op één vriendje na dat diende als camouflage voor dat eerste vriendinnetje)
Twijfels zijn er dus nooit geweest, niet tegenover mezelf.

Gesloten