Hoe oud was je toen je voor het eerst twijfelde?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Farfalla
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Re: Hoe oud was je toen je voor het eerst twijfelde?

Bericht door Farfalla » 03 mar 2010 09:43

Ik was net 15 toen ik experimenteerde met m'n beste vriendin. Uiteindelijk is zij m'n eerste echt lief geworden. Ik voelde en wist toen meteen "ok, ik val (ook) op meisjes" en heb daar nooit enige twijfel over gehad. Op mijn 17de werd ik verliefd op mijn beste vriend en heb met hem een leven opgebouwd. Ik dacht dus bi te zijn.
Omdat die relatie nooit echt goed liep, ondanks het feit dat we elkaar echt graag zagen, ben ik de oorzaak daarvoor gaan zoeken. Op mijn 24 ben ik dan ook beginnen "twijfelen" of ik wel bi was, en het heeft meer dan een jaar geduurd vooraleer ik tot de conclusie durfde komen, dat ik inderdaad niet gemaakt ben om bij een man te zijn.
You can either agree with me, or be wrong...
Don't be sad cause roses have thorns, be glad thorns have roses!
http://anima-farfalla.blogspot.com

Xileia
New user
New user

Bericht door Xileia » 05 mar 2010 20:59

Mijn allereerste verliefdheid was op mijn 12de, op een jongen. Ik werd voor het eerst verliefd op een vrouw toen ik 13 was, en besefte toen ook dat ik écht verliefd was. Maar ik dacht, ik ben 13 jaar, dat waait wel over. Maar dat gebeurde niet, en werd daarna nog een paar keer verliefd op een vrouw. Tegen mijn 21ste was ik redelijk zeker dat ik lesbisch moest zijn, maar werd toen verliefd op 1 van mijn beste vrienden. Ik wist niet goed wat mij overkwam! :D Niet veel later had ik mijn eerste relatie met een man, waar ik ook echt verliefd op was. Dat heeft ongeveer een jaar geduurd, daarna heb ik nog een korte relatie gehad met een man, maar ik bleek toch niet echt verliefd te zijn op hem. En sinds ongeveer een jaar krijg ik terug gevoelens voor vrouwen...

Mancunian
New user
New user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Mancunian » 06 mar 2010 14:50

Ik was 15 toen ik voor het eerst begon te twijfelen. Toen begon ik te denken dat er iets niet klopte. Ik werd verliefd op meisjes maar ik betrapte mezelf vaak op het staren naar die jongen wat verderop in de klas. Echt verliefd werd ik toen nog niet op jongens. Dat evolueerde 3 jaar lang. Nu ben ik achttien en besef ik dat die gevoelens die ik wel had en soms nog heb voor meisjes eerder sterk vriendschappelijk waren/zijn. Nu kan ik wel verliefd worden op jongens. Het kan raar lopen he...

Hanneke

Bericht door Hanneke » 09 mar 2010 18:36

Negen. Twijfel was het eigenlijk niet. Maar ik had toen iets van 'dat zijn problemen voor later'. Al zijn die problemen er niet gekomen.

Jo1990
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jo1990 » 09 mar 2010 18:59

Mancunian schreef:Ik was 15 toen ik voor het eerst begon te twijfelen. Toen begon ik te denken dat er iets niet klopte. Ik werd verliefd op meisjes maar ik betrapte mezelf vaak op het staren naar die jongen wat verderop in de klas. Echt verliefd werd ik toen nog niet op jongens. Dat evolueerde 3 jaar lang. Nu ben ik achttien en besef ik dat die gevoelens die ik wel had en soms nog heb voor meisjes eerder sterk vriendschappelijk waren/zijn. Nu kan ik wel verliefd worden op jongens. Het kan raar lopen he...
Jou verhaal ken ik heel goed...
Zo is het bij mij ook deels gelopen , ik had het enkel iets vroeger door dat ik wel eens durfde kijken naar jongens... maar dacht toen dat het altijd toeval was

DinosaurLove
New user
New user

Bericht door DinosaurLove » 09 mar 2010 19:09

ik twijfelde voor het eerst een jaar geleden,,toen was ik 14jaar,, zeer jonge leeftijd weet ik,, ik werd verliefd op een meisje enzo ben ik beginnen denkn aan bepaalde dingen,, ben ik tot conclusie gekomen dat ik niet hetero ben,, maar bi^^ al mijn vrienden accepteren dat^^ ZAligh gwn,, om je normaal te voelentussen je vrienden,, in mijn omgeving (school, huis) durf ik dit nog niet bloot te stellen. xx
So i love you!
I say it in a message,
I say it on the phone,
I say it with a kiss
I say it when I'm next to you
I say it when you are sad,
I say it...
[love]

I don't know

Bericht door I don't know » 24 mar 2010 22:30

Bij mij rond de 14 jaar, ik ben nu 15. Heb er in begin niet bij stil gestaan en wat verdrongen. Sinds dit jaar begon het voor mijzelf meer en meer duidelijk te worden dat jongens meer mijn aandacht kregen. Maar meisjes ook, de jongens namen nu gewoon even veel aandacht af. In het begin dat ik daar iets van te weten kwam vond ik dat raar maar nu ben ik het beginnen beseffen dat ik bi was, al twijfel ik soms er nog aan. Ik heb het zelf al kunnen aanvaarden dit ik ook op jongens val maar soms heb ik het wel lastig bijvoorbeeld in de klas. Ik zit op een jongens school dusja ...
Ik heb het tegen mijn ouders, ik wist dat ze er geen spel van zouden maken omdat ze het toen ik klein was genoeg vertelt hadden dat het hun niet uitmaakte met wie ik naar huis kwam zolang ik gelukkig was. Was wel wat geschrokken van mijn vader zijn reactie, ook omdat ik het een beetje fout had vertelt :lol: maar het moest van mijn moeder, ik zou het eerst tegen mijn moeder vertelt hebben en later tegen mijn vader. Ze zeiden dat ze het al wisten van toen ik klein was ..... De eerste die het wist was iemand die ik had leren kennen via internet, daarna een vriend en een vriendin. Het doet deugd om een paar mensen te hebben waartegen je jezelf kan zijn, zonder rond de pot te draaien....
Ik ben blij dat ik het zelf besef maar ik ben eigenlijk niet klaar voor het tegen vrienden te zeggen ook omdat ik die uit mijn klas voor geen haar betrouw, en mijn school is er geen goeie plaats voor.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 25 mar 2010 00:14

Echte twijfels: op mijn 18/19e (lees als effectief gevoelens durven benoemen) voorheen latente signalen negeren (als ik er op terug kijk heb ik vanaf mijn 10e al signalen)
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

I don't know

Bericht door I don't know » 25 mar 2010 18:04

Springbal schreef:Echte twijfels: op mijn 18/19e (lees als effectief gevoelens durven benoemen) voorheen latente signalen negeren (als ik er op terug kijk heb ik vanaf mijn 10e al signalen)
Ik snap niet hoe bijvoorbeeld mijn ouders het al zagen vantoen ik het klein was en zelfs een vriend ( hij is homo) en hij zei dat hij het in die kleine trekjes zag maar dat vindt ik juist zo raar :lol:

newyorkheroo_
New user
New user

Bericht door newyorkheroo_ » 28 mar 2010 16:55

14 15 jaar maar toen ontkende k tnog nu weet ik da k op meisjes val maar nu zit ik mt de twijfel of ik jongens nog leuk vind. maar nu sinds ik toch weet heb k t nu pas dor da k da eigelijk altijd was maar gewon ni doorhad ale ja ge wordt da ni ineens da weet ik ook ma gwn k weet nu pas da k toen k int 1e leerjaar zat voor t eerst verliefd was op ee meisje en da heeft heel lang geduurt die gevoelens, en t toppunt is k heb er nooit mee gepraat k denk da ze me nooit had zien staan zelfs ze zt een klas hoger dan mij trouwens maar nu zie k ze nog heel soms nog voorbijlope fso en denk k nogaltijd ; Daamn :oops: Hhaa .. dus dit is mijn verhaal zo'n beetje.
Sometimes you put walls up not to keep people out, but to see who cares enough to break them down.

halo.C.nation
New user
New user

Bericht door halo.C.nation » 29 mar 2010 19:31

Ik heb altijd gezegd dat ik alle opties openhield en dus altijd getwijfeld. :)
Maar in mijn tienerjaren had ik een paar keer last van kalverliefde bij jongens uit mijn school, ik heb een heel erg grote verbeelding en in mijn hoofd was ik echt verliefd en zag ik mij al trouwen in de kerk later en de kindjes enzo. 8)

Toen ik rond de 20 was ben ik verliefd geworden op een meisje en al zo'n 10 jaar zeggen jongens mij niets meer en betrap ik mezelf erop dat ik de laatste tijd soms onbewust flirt met meisjes :supersad:
Mijn ingebeelde toekomst is er nog steeds, trouwen in de kerk gaat niet meer en naast mij staat iemand van hetzelfde geslacht, maar voor de rest blijft ingebeelde toekomstvisie nog steeds dezelfde als vroeger :love:
~ This life is not for complaint, but for satisfaction. ~
~ This world is but a canvas to our imaginations. ~

Juggling is sometimes called the art of controlling patterns, controlling patterns in time and space.

Galione
Senior user
Senior user

Bericht door Galione » 30 mar 2010 09:42

Vanaf mijn zestiende zat ik met een bewuste twijfel, een jaar later werd alles me plots héél erg duidelijk.
Maar zoals Springbal, als ik er nu op terugkijk, waren er daarvoor al een heleboel signalen die ik gemakshalve negeerde.
Leef!

Femke'96
New user
New user

Bericht door Femke'96 » 04 apr 2010 16:32

ik was 10 toen ik er al mee bezig was.
en op mijn 13de begon ik te twijfelen. Hopelijk op mijn 14e duidelijkheid

xx

Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Kuikentje » 05 apr 2010 15:29

in het tweede leerjaar deden een vriendinnetje en ik alsof we verliefd op elkaar waren.

maar in het 6de leerjaar wist ik pas dat ik enkel op vrouwen val.
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 06 apr 2010 15:18

Eind 5de leerjaar, begin 6de leerjaar kwamen mijn eerste twijfels, in mijn eerste middelbaar wist ik het eigenlijk al zeker. Het volledig aanvaarden kwam midden tweede middelbaar.
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

Phaedra

Bericht door Phaedra » 23 apr 2010 17:50

Op mijn 13de.
Het was nogal moeilijk, ik twijfelde enorm en wist het niet zeker. Ik probeerde het zelf wat tegen te houden en te zeggen dat het gewoon een toffe is, meer niet. Totdat we eens bij elkaar bleven slapen en voor het eerst kustten... Dan heb ik nog veel getwijfeld, maar na 2 jaar weet ik het nu wel zo goed als zeker.

katastrofe
Experienced user
Experienced user

Bericht door katastrofe » 24 apr 2010 18:19

Ik weet al sinds ongeveer het derde leerjaar dat ik anders ben dan de rest. Toen stak ik het vooral op andere dingen. Nu sinds een jaar of twee besef ik dat ik eigenlijk niets heb met jongens. Ik ben wel nog nooit echt verliefd geworden, maar ik zit altijd naar de meisjes te kijken dan naar de jongens. Er zijn maar 3 personen die dit weten. Het moeilijkste was om het te vertellen aan een van mijn beste vriendinnen (die zelf ook bi is) omdat ik niet echt wist hoe ze zou reageren. Toen ik eindelijk de moed bijeengeraapt had om het te vertellen (3 weken geleden), zei ze me dat ze dit eigenlijk al lang wist. Ik ben blij dat ik het eindelijk niet meer ontken, maar het gewoon vertellen aan iedereen zit er wel niet in. Zeker niet op school, aangezien ik het daar al redelijk moeilijk heb. Met andere woorden, ik begon te twijfelen toen ik 13-14 jaar was.
Ζομεν ουχ ώς θελομεν, άλλ' ώς δυναμεθα
"We leven niet zoals we willen, maar zoals we kunnen"

Confused28
New user
New user

Bericht door Confused28 » 26 apr 2010 12:35

ik heb (als vrouw) altijd oog gehad voor "vrouwelijk schoon" en ik heb dit nooit in vraag gesteld.
Ik vond het normaal dat ik dat dacht. En net omdat ik nooit verliefd werd op een vrouw heb ik mezelf nooit in vraag gesteld. Toch heb ik als meisje altijd geweten dat ik dat best voor mezelf hield.

Jaren gingen verder, ik werd steeds verliefd op jongens, trouwde uiteindelijk met een man, en plots op mijn 28ste word ik verliefd op een vrouw. Zomaar opeens.

Dus nu, op mijn 28ste begin ik mezelf, mijn relatie, mijn gevoelens in vraag te stellen.
En soms kom ik tot de conclusie: ik zou best wel eens lesbisch kunnen zijn.
Het zou alleszins een heleboel dingen verklaren.
Veel mensen denken echter dat ik bi ben, omdat ik getrouwd ben en steeds verliefd werd op jongens... maar zelf ben ik er niet zeker van, dat dat het juiste etiketje is.

Dus ja, pas op mijn 28ste begin ik voor het eerst te twijfelen... en het getrouwd zijn, maakt het er zeker niet gemakkelijker op.
Everyone promises you happily ever after... but life turns into a different kind of fairy tale.

Farfalla
Forum addict
Forum addict

Bericht door Farfalla » 26 apr 2010 14:22

Confused28 schreef: En soms kom ik tot de conclusie: ik zou best wel eens lesbisch kunnen zijn.
Het zou alleszins een heleboel dingen verklaren.
Veel mensen denken echter dat ik bi ben, omdat ik getrouwd ben en steeds verliefd werd op jongens... maar zelf ben ik er niet zeker van, dat dat het juiste etiketje is.

Dus ja, pas op mijn 28ste begin ik voor het eerst te twijfelen... en het getrouwd zijn, maakt het er zeker niet gemakkelijker op.
Ik weet hélemaal wat je bedoelt. Ik ben onlangs (feitelijk) gescheiden van de papa van mijn twee kindjes (en nog steeds m'n beste vriend), omdat ik tot de conclusie ben moeten komen, dat ik echt wel lesbisch ben. Ondanks het jarenlang denken dat ik bi was en denken dat ik verliefd werd op mannen...
Het besef dat ik lesbisch ben, gaf voor mij ook antwoord op heel veel vragen en klaarde ook heel veel dingen voor me uit.

Als je wil, mag je me altijd een PB sturen.
You can either agree with me, or be wrong...
Don't be sad cause roses have thorns, be glad thorns have roses!
http://anima-farfalla.blogspot.com

me_and_you
New user
New user

Bericht door me_and_you » 08 mei 2010 12:37

Op m'n 13de. Ik ben nu ondertussen 14 en twijfel nog steeds heel erg.

Gesloten