Hoe oud was je toen je voor het eerst twijfelde?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
livingmylife
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Hoe oud was je toen je voor het eerst twijfelde?

Bericht door livingmylife » 21 okt 2010 19:52

Het twijfelen begon zo een beetje toen ik in het derde middelbaar zat, ik was dus een jaar of 14. Ben dan twee keer héél erg verliefd geworden, helaas waren ze allebei hetero... Na heel wat slapeloze nachten, getwijfel, geworstel en gepieker ben ik er vanaf het 6de middelbaar voor beginnen uitkomen, en heb er totaal geen spijt van gehad! Eerlijk gezegd had ik zelf er meer problemen mee dan mijn omgeving :roll:

Wendyke
Regular user
Regular user

Bericht door Wendyke » 21 okt 2010 23:25

zonnebloempje schreef:Hoi,
Geen paniek!!
Ik ben net 24 jaar geworden, en ik heb zo'n twee jaar geleden voor het eerst aan mijn ouders en familie laten weten dat ik aan mijn gevoelens voor jongens twijfel.
Ik begin wel meer en meer te beseffen dat ik er al langer mee bezig ben geweest, maar dat het er nu pas uitgekomen is. Wellicht heb ik in mijn kindertijd/jeugd ook al wel dingen meegemaakt waarvan ik toen nooit dacht "hm, dat is vreemd", maar als ik er nu terug op nadenk, dan weet ik zeker "ja, dat gevoel betekende veel meer". Misschien heb je het ook al langer in je zitten, maar breng je het nu tot uiting, of wil je het tot uiting laten komen.... Het is een heel proces!!
Je ontdekt het vroeg of laat, maar het maakt eigenlijk niet uit wanneer.
Belangrijk is dat je het ontdekt, dat je het probeert te aanvaarden en dat je jezelf graag blijft zien hoe je ook bent, toch?
Groetjes
zonnebloempje x
Ontzettend mooi gezegd! Het belangrijkste is dat je je graag ziet hoe je bent en niet op welk geslacht je valt. Ikzelf begon vragen te stellen over m'n geaardheid rond m'n 14. Ik keek veel meer naar mooie vrouwen die passeerden dan mannen in tegenstelling tot m'n vriendinnen. Zoals de meeste had ik ook eerst een "verdringingsfase" maar toen ik bijna 17 was, werd ik tot over m'n oren verliefd op een meisje en kon ik het niet meer verdringen. En nu? Nu zie ik dat ik thuis hoor bij een vrouw en niet bij een man :)

Groetjes

x_lotteke_x
Regular user
Regular user

Bericht door x_lotteke_x » 03 nov 2010 20:17

ergens in het 2de middelbaar , een vriendin van mij van in klas was bi en die zij constand van oh die daar is een mooi meisje enzo hierop zij ik tegen haar , ieuw zwijg maar in mn eigen dacht ik van jha ze heeft inderdaad wel gelijk , dat meisje is mooi waarna ik daarop zij tegen mn eigen nee ik ben helemaal niet voor de vrouwen . dan begin je soms wel te twijfelen
ook had ik geen intresse in jongens , vond het maar vies .
en 1 jaar later had ik mijn eerste meisje en nu 2 jaar later zou ik het helemaal niet meer anders willen
Never let go of hope.
One day you will see that it all has finally come together.
What you have always wished for has finally come to be.
You will look back and laugh at

Zomer
New user
New user

Bericht door Zomer » 15 nov 2010 20:55

Op mijn 14e begonnen de twijfels. Een vriend van me zei voor de grap: "Zomer is homo!" en toen begonnen de twijfels. Er waren toch wel erg weinig jongens die ook naar jongens keken xD

Orlando
Experienced user
Experienced user

Bericht door Orlando » 22 nov 2010 23:28

Ik was elf en ik had van mijn mama een wegwerpfototoestelletje gekregen waar ik supertrots op was. Op een mooie zaterdagnamiddag mocht ik naar een verjaardagsfeestje, en natuurlijk nam ik mijn megasupercool fototoestel mee. Daar zag ik Victoire, het mooiste meisje dat ik ooit had gezien. Ik vroeg of ik haar mocht fotograferen. Natuurlijk mocht ik dat en ik heb de hele middag niets anders gedaan. 's Avonds in mijn bedje heb ik me voor het eerst afgevraagd of meisje verliefd kon zijn op een meisje. En of dat eigenlijk wel mocht. Nee, natuurlijk niet.

Een paar jaar later was Liesbet daar. Ik adoreerde haar, maar verliefd? Nee, natuurlijk niet. Tot ik op een nacht droomde dat ze me kuste. En toen was daar het besef, als een donderslag bij heldere hemel. Ik. Ben. Verliefd. Op een meisje. Chaos in mijn hoofd. Alles draaide in de soep. Tot een leekracht me bij haar riep en vroeg wat er scheelde. Ik bleitte mijn ogen uit en snotterde tenslotte stilletjes ik ben verliefd op een meisje waarop die leekracht antwoordde: "Maar da's toch niet erg! Je bent gewoon lesbisch!" Ahja, natuurlijk! Of niet...

Toen ben ik "officieel" beginnen twijfelen. En dat officieel twijfelen heeft héél lang geduurd...
Love, the poet said, is woman's whole existence.
funkfish schreef:Dichtbij edoch in mysterie gehuld: Orlando.
(climb to her
as if there were
no barriers.)

Wendyke
Regular user
Regular user

Bericht door Wendyke » 23 nov 2010 13:06

Wat een ongelooflijk toffe reactie van je lerares! Dat neemt denk ik al heel wat negatieve gevoelens weg.. Al is het "officieel" aanvaarden van je holebi zijn niet gemakkelijk. Mijn aanvaardingsproces ging ook in schokjes en traag vooruit. Tot je beseft dat het toch geen nut heeft om je er tegen te verzetten en de reacties uit mijn omgeving -gelukkig toch!- allemaal positief waren, hielp me ook veel vooruit :-)

Orlando
Experienced user
Experienced user

Bericht door Orlando » 23 nov 2010 23:20

Wendyke schreef:Wat een ongelooflijk toffe reactie van je lerares! Dat neemt denk ik al heel wat negatieve gevoelens weg.. Al is het "officieel" aanvaarden van je holebi zijn niet gemakkelijk. Mijn aanvaardingsproces ging ook in schokjes en traag vooruit. Tot je beseft dat het toch geen nut heeft om je er tegen te verzetten en de reacties uit mijn omgeving -gelukkig toch!- allemaal positief waren, hielp me ook veel vooruit :-)
Ja, ik heb echt ongelooflijk veel aan haar gehad, in het begin om het een beetje te helpen aanvaarden, maar ook later toen ik het aan een paar klasgenoten vertelde en die helaas niet zo positief reageerden. Ik ben die persoon tot in de eeuwigheid dankbaar. Ze heeft er me op moeilijke momenten weer bovenop geholpen en me ook een stuk eigenwaarde teruggegeven die ik al heel lang verloren was. Maar for the record: ik ben nooit verliefd geweest op haar. Hell no.
Maar het is wel zo dat ze een cruciale rol heeft gespeeld in het zelfaanvaardingsproces - voor zover dat een woord is.
Love, the poet said, is woman's whole existence.
funkfish schreef:Dichtbij edoch in mysterie gehuld: Orlando.
(climb to her
as if there were
no barriers.)

Wendyke
Regular user
Regular user

Bericht door Wendyke » 24 nov 2010 13:29

Orlando schreef:
Wendyke schreef:Wat een ongelooflijk toffe reactie van je lerares! Dat neemt denk ik al heel wat negatieve gevoelens weg.. Al is het "officieel" aanvaarden van je holebi zijn niet gemakkelijk. Mijn aanvaardingsproces ging ook in schokjes en traag vooruit. Tot je beseft dat het toch geen nut heeft om je er tegen te verzetten en de reacties uit mijn omgeving -gelukkig toch!- allemaal positief waren, hielp me ook veel vooruit :-)
Ja, ik heb echt ongelooflijk veel aan haar gehad, in het begin om het een beetje te helpen aanvaarden, maar ook later toen ik het aan een paar klasgenoten vertelde en die helaas niet zo positief reageerden. Ik ben die persoon tot in de eeuwigheid dankbaar. Ze heeft er me op moeilijke momenten weer bovenop geholpen en me ook een stuk eigenwaarde teruggegeven die ik al heel lang verloren was. Maar for the record: ik ben nooit verliefd geweest op haar. Hell no.
Maar het is wel zo dat ze een cruciale rol heeft gespeeld in het zelfaanvaardingsproces - voor zover dat een woord is.
Dat maakt haar als persoon nog mooier, dat ze u zelfs steunde toen klasgenoten negatief reageerden! Indien zelfaanvaardingsproces geen woord is, vind ik dat een leegte in het boek der woorden! Kzou er u meteen een patent op aanvragen :wink: Leve die personen die u terug positieve energie kunnen geven, want in deze tijd is het zoveel gemakkelijker om kritiek te uiten dat u neer kan halen dan lovende woorden uit te spreken die je zelfbeeld wat meer kunnen opkrikken. Spijtig genoeg.

wekkerradio
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door wekkerradio » 24 nov 2010 14:18

moet rond mijn 13-14de geweest zijn

Jovali93
New user
New user

Bericht door Jovali93 » 24 nov 2010 17:15

DirtySong schreef:5 jaar dikke ontkenning en sinds dit halfjaar zeker aanvaard? verliefd geworden op hoogstwaarschijnlijk een hetero =p (hoewel ik toch mss een kans heb ... heel misschien!) gelukkig zei een vriendin van me "Geen nood op het schoobal voer ik hem dronken voor je"

wat is ze toch een schat =p
Ben ongeveer de zelfde leeftijd als jij dus als je wil praten pm maar fzo ;) heb ook lang in ontkenning gezeten.

OT: Na 3jaar in de knoop te liggen heb ik het vorig jaar aanvaard. Verliefd geworden = ja :D Maar nog geen relatie. Dat komt wel. Hoop ik ....

Balzac
New user
New user

Bericht door Balzac » 29 nov 2010 18:03

11 of 12. Ik had al van jongsafaan een goed gevoel omtrent wat als 'normaal' beschouwd wordt en wat niet. Homoseksualiteit was dat beduidend minder dan heteroseksualiteit, dus 'ik paste me aan.' Ik trok me er niet veel van aan, van die voorliefde voor hetzelfde geslacht. Ik had ook zo nu en dan spontane interesse in het andere geslacht. Met de jaren, toen ik ook volwassener werd, drong het besef door dat ik een deel van mijn persoonlijkheid aan het negeren was. Sindsdien aanvaard ik het dat ik een voorliefde heb voor jongens en soms geïnteresseerd kan zijn in meisjes.

Narelle
New user
New user

Bericht door Narelle » 03 dec 2010 11:58

Ik was 7 toen ik voor het eerst verliefd werd op mijn lerares.
Merkte dus al snel dat er iets niet klopte, zeker toen ik alleen maar keek naar de leraressen ipv de leraars :)

En ik heb er nooit problemen mee gehad dat ik 'anders' ben en ben er zelfs trots op
Alleen mijn ouders doen er moeilijk over :)

imjustme.1981
New user
New user

Bericht door imjustme.1981 » 03 dec 2010 16:30

hoe meer ik hier lees... hoe meer ik mezelf afvraag hoe het toch komt dat ik nooit eens even heb gedacht van "heeeee, vind ik meisjes niet gewoon VEEL leuker?" :o
Ik had het ZO hard kunnen weten...haha

Ik ben blij dat ik het nu weet, maar damn... wat had ik het graag veel eerder geweten! :D
Do not follow where the path may lead. Go, instead, where there is no path and leave a trail.
Ralph Waldo Emerson

Raiden
New user
New user

Bericht door Raiden » 03 dec 2010 22:30

Ik denk dat het rond m'n 13 of 14 zal geweest zijn. Altijd wel zitten denken van 'da gaat wel over', maar toch niet. De ontkenning is er dan ook wel een lange tijd geweest :D

Enfin, niet dat ik het erg vind, ik ben veel gelukkiger nu. En ik denk dat er hier wel meer zullen zijn die daar ook zo over denken :)

rilenka
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door rilenka » 03 dec 2010 23:32

ontkenning tot enkele maanden / weken terug
start twijfelen... euhm 4de middelbaar 16 jaar ofzo
The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Nieuwe site Liever Spruitjes: http://www.lieverspruitjes.be
Onze Facebook (vriendenpagina): http://www.facebook.com/lieverspruitjes.wjnh
Onze Facebook (fanpagina): https://www.facebook.com/LS.WJNH

pagadderke
Regular user
Regular user

Bericht door pagadderke » 04 dec 2010 10:08

Ben nog nooit verliefd geweest op een jongen,en kan het me ook niet voorstellen :) ,dus reeds vrij jong steeds kijken en vallen op meisjes,eerste keer echt verliefd 14,heb er nooit echt problemen gehad met dank aan mijn oudere zussen,die nogal modern in hun opvattingen zijn,en mij steeds hebben opgevangen als ik ergens mee zat

cedricdb
Regular user
Regular user

Bericht door cedricdb » 05 dec 2010 21:46

Ik weet niet meer wanneer het begonnen is, maar ik weet nog, toen ik 13 was, dat m'n papa al lachend vroeg (ik ken de context van de vraag niet meer :p): en jij, ben jij geen homo? :D En toen voelde ik me al ongemakkelijk bij de vraag, omdat ik vanbinnen voelde dat er iets niet 'normaal' was... 'k Heb het altijd proberen ontkennen of onderdrukken tot de vorige vakantie, dan heb ik het 'aanvaard', en ben ik ook actief geworden op internet enzo, en heb ik contact gezocht met andere 'lotgenoten'...

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 05 dec 2010 23:01

14. Op een dag had ik een meisje gezien op de speelplaats en *bang*, ik had het zwaar te pakken. Ze heeft het nooit geweten, niemand heeft het ooit geweten.

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 08 dec 2010 23:00

Vanaf mn 14 twijfelde ik, kon mn ogen niet weghouden van mijn leerkracht lo (man), ma zeker da ik niet hetero was vanaf mn 16
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Flly
New user
New user

Bericht door Flly » 10 dec 2010 22:22

Ben ik blij dat ik heel die twijfelperiode heb overgeslagen als ik het zo lees lijkt het me een lastige periode om niet te weten wat je nu bent en op wie je juist valt...
Ik ben op mijn 15de verliefd geworden op een meisje, en ja dan was het maar zo... Heb het altijd zo geleerd dat iedereen gelijk was en dus dat ik lesbisch was, dat was dus ook gelijk en niets raar :).

Gesloten