Hoe oud was je toen je voor het eerst twijfelde?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
dieter
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: Hoe oud was je toen je voor het eerst twijfelde?

Bericht door dieter » 07 jul 2010 23:31

Ongelofelijk snel: vanaf het 2e leerjaar, het eerste jaar dat ik in een gemengde school zat. Meisjes waren gewoon te leuk om er ooit iets mee te beginnen :D .
I saw a lot of things, I met a lot of people, but the only thing to be happy is to accept the things that you never can have...

bloemetje
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door bloemetje » 08 jul 2010 14:39

Hey !
Ik ben nu 14 jaar en ben aan het twijfelen. Ik vind het een ontzettend moeilijke periode, onder andere omdat ik mensen ken die dit zeker niet zullen accepteren. Maar ik hoop dat ik er sterker uit zal komen.
Groetjes.

EmilyPlays
Regular user
Regular user

Bericht door EmilyPlays » 08 jul 2010 22:33

bloemetje schreef:Hey !
Ik ben nu 14 jaar en ben aan het twijfelen. Ik vind het een ontzettend moeilijke periode, onder andere omdat ik mensen ken die dit zeker niet zullen accepteren. Maar ik hoop dat ik er sterker uit zal komen.
Groetjes.
Bloemetje,

Ik ben even oud als jij,dus ik kan me waarschijnlijk plaatsen in jouw situatie.Wil je ergens over praten,dan mag je mij weleens een Privébericht sturen,ik zal je (proberen) helpen.
<bender>Kiss my shiny metal ass</bender>

Pingu
New user
New user

Bericht door Pingu » 11 jul 2010 14:49

ik ben op men 12de ni echt beginne twijfelen ma gwn ontdekken hoe het zat
kwist al altijd dak "anders" was. maar er helemaal wask er pas op men 15-16 jaar uit
en ja het is ni gemakelijk ma als ger uit zijt da voelde u zoveel beter^^

zottekeu
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door zottekeu » 12 jul 2010 16:26

Ik ben beginnen twijfelen op men 8-10 jaar. Ik wist het zeker op mijn 12de. Ik heb het nog een aantal jaren tot mijn 16de kunnen verdringen. Toen besefte ik pas eigenlijk dat ik het niet kon verdringen (nu ja ik wou toen geen homo zijn)
life is like a song!!!just sing it!!

Laat nooit iemand je vertellen(en of wijsmaken) dat je iets niet kunt bereiken. Want dan ga ik zeggen dat je het wel kunt bereiken!!!!!

ataron
New user
New user

Bericht door ataron » 13 jul 2010 10:29

10. ik wist niet wat het was toen, maar achteraf gezien was het idd liefde. :)

fun

Bericht door fun » 22 jul 2010 22:41

Ik zat in het eerste middelbaar, en had voor ik het wist gekust met een jongen, ik vond het vies toen, maar hoemeer ik erover nadacht, hoemeer ik besefte dat he echt zo was, intussen ben ik verliefd op mijn beste vriend.

Darja
New user
New user

Bericht door Darja » 28 jul 2010 22:13

ik denk dat ik eerder spreek over twijfels toen in het vierde leerjaar een knap meisje in de klas kwam, was dit wel de eerste keer dat ik op een meisje viel, al duurde het nog heel wat jaren voor ik ervoor uit kwam.
If You Love Someone, Set Them Free. If They Come Back They’re Yours

hetzelfde

Bericht door hetzelfde » 29 jul 2010 10:32

Het twijfelen is er nog altijd. In een periode dacht ik zeker van te zijn dat ik op jongens viel, tot ik iets voelde voor een vriendin op school. Ben er nog niet aan uit!

Wapiti

Bericht door Wapiti » 29 jul 2010 12:18

Op mijn 16de doorgekregen dak bi was. Pas enkele maanden geleden door gekregen dat ik enkel maar mannen meer wil. Begrijp mij niet verkeerd, ik val nog steeds op vrouwen, maar niet om mee te verkeren, daarvoor vind ik vrouwen vaak te bitcherig. Nuja, der lopen natuurlijk ook wel een paar bitchen met penis en slap handje rond, maar ja, can't always get what you want...

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 29 jul 2010 15:26

dieter schreef:Ongelofelijk snel: vanaf het 2e leerjaar, het eerste jaar dat ik in een gemengde school zat. Meisjes waren gewoon te leuk om er ooit iets mee te beginnen :D .
euhm, ben ik de enige die dat een scheve redenering vindt? :-?
OT: de kleuterklas... :o 8)

just_a_gril
New user
New user

Bericht door just_a_gril » 29 jul 2010 15:41

Ik was 14 toen ik de vraag aan me zelf durfde te stellen dat ik mss toch ni liever meisjes heb en meer voor hun kan voelen dan voor jongens... Maar ergens had ik wel altij al beetje da gevoel...

Onlangs, ben nu 19 jaar, ant twijfelen of ik toch ni eerder les ben dan bi maar uiteindelijk maakt et ni veel uit, te veel kotjes denke^^ laat et op me af kome, als ik nu eenmaal alleen ma op meisjes val en ni op jongens ofz dan is da zo :D

DirtySong
Regular user
Regular user

Bericht door DirtySong » 29 jul 2010 19:42

5 jaar dikke ontkenning en sinds dit halfjaar zeker aanvaard? verliefd geworden op hoogstwaarschijnlijk een hetero =p (hoewel ik toch mss een kans heb ... heel misschien!) gelukkig zei een vriendin van me "Geen nood op het schoobal voer ik hem dronken voor je"

wat is ze toch een schat =p

Live4Life
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Live4Life » 29 jul 2010 20:37

Terugblikkend kan ik stellen dat ik jongens altijd leuker gevonden heb, zelfs al in de lagere school. Maar het echte besef kwam er pas rond het eerste middelbaar. Terwijl iedereen op de meisjes in de klas zat te kwijlen had ik het meer voor de jongens, en de meisjes konden daar niks aan veranderen. Het heeft wel nog jaren geduurd eer ik het toegaf tegenover anderen (met een paar uitzonderingen, een aantal van men vrienden waren ook holebi, dus tegenover hen was het niet moeilijk om het te zeggen. :) )
Afbeelding
Það Besta Sem Guð Hefur Skapað, er Nýr Dagur...

drit100%
Regular user
Regular user

Bericht door drit100% » 29 jul 2010 22:33

..roosje.. schreef:Hoi

ik ben nog niet zo lang aan het twijfelen...alhoewel...Ik weet het eigenlijk niet.

Telkens als het over holebi's ging was ik enorm geïnteresseerd, als een meisje een spannend t-shirtje aanhad vervloekte ik haar omdat het zo moeilijk was om mijn ogen naar haar gezicht te blijven richten, als ze zeiden dat er 1/20 holebi was dacht ik, dat zou wel eens ik kunnen zijn enz.

En toch bleef ik denken dat ik hetero was.

Ik keek ook niet echt naar meisjes (behalve als ze veel te aantrekkelijk gekleed waren), integendeel, ik keek naar de jongens, bijna expres denk ik, om mezelf te overtuigen dat ik hetero was. Ik werd dan ook verliefd op jongens. Maar ik vraag me af of ik verliefd was op de aandacht die ik kreeg of op die jongens zelf. In totaal waren het er twee en ze hebben mij toch enkele maanden aandacht moeten geven voor ik zei van: ok, het is goed ;).
Precies alsof ik een checklist had in mijn hoofd: hij luistert naar mij, is lief, ik heb graag aandacht van hem, verlang om hem te zien: ok, ik ben verliefd.

Maar, ik bedenk nu dat je ook kunt verlangen om een goede vriend te zien. Of niet? En misschien projecteerde ik de gevoelens die ik wou dan gewoon op één iemand en liet mezelf dan geloven dat ik echt verliefd was...

Maar als dat zo is, ben ik nog nooit verliefd geweest...En is dat niet een beetje vreemd als je 18 bent? Of niet? Of duwde ik gevoelens weg (hoewel ik me geen enkel meisje kan inbeelden waarvoor ik eventueel gevoelens had)?

Het is raar, mijn gevoel is er 100% van overtuigd dat ik lesbisch ben (meestal toch ;), 2 maanden geleden, toen ik het uitmaakte met mijn vriendje, dacht ik dat ik bi was, maar nu voel ik gewoon aan dat de kans dat ik nog met een jongen iets begin wel heel klein is). Toch spreekt mijn verstand dat zo vaak tegen; hoe kan het dat jij lesbisch bent als je nog nooit verliefd bent geweest op een meisje? Maar dan zegt datzelfde verstand van: maar misschien ben je nog nooit verliefd geweest omdat je het niet toeliet...want nu pas durf ik, door me te outen, echt kijken naar meisjes. (en als je niet kijkt kun je niet verliefd worden, alhoewel, dan lees je die bestevriendinverhalen en begin ik weer te twijfelen :p, maar dan lees ik verhalen van vrouwen die getrouwd geweest zijn en dan ontdekken dat ze mss toch bij een vrouw horen en dan twijfel ik weer niet :p)Toch denk ik dat ik altijd een heel ideaal toekomstbeeld gehad heb (man, kindjes...) wat er misschien voor zorgde dat ik die gevoelens gewoon niet wilde voelen...

Herkent iemand deze gevoelens?

Vele groetjes van een meisje dat zich eigenlijk best wel goed voelt bij het idee dat ze later met een vrouw samen zal zijn..., ookal spreekt dat verstand altijd tegen grr ;)...
Wauw t'his een hele opdracht denk ik voor jou ergens toe te geven aan jezelf.
Tverstand en Tgevoel spreken elkaar zo vaak tegen.. Maar t verstand zal je nooit gelukkig maken.
Tgevoel wel... en daar moet je op afgaan... Ik weet het klinkt zekerder om je verstand te volgen, want je hart laat je "gewoon maar" dat gevoel voelen... Ergens een kleine onzekerheid... Zal het weggaan of niet?...
t'his iets waar je zelf achter moet komen :)
Never give up on the things that make you smile

Laifie
New user
New user

Bericht door Laifie » 30 jul 2010 12:18

Roosje,

om even te repliceren op een stukje uit je bericht. Of je wel kan weten of je lesbisch bent als je nog nooit echt verliefd geweest bent op een meisje?
Ik denk van wel. Ik had al een tijdje dat gevoel bij mezelf maar was ook nog nooit verliefd geweest op een meisje of had er ook geen gekust of zo... En toch... Heb het dan uiteindelijk toen ik bijna 21was verteld aan mijn ouders -die reageerden zeer goed gelukkig- en 2weken later had ik mijn eerste vriendinnetje... :) Dat werkte zoooo bevrijdend op mij... 'k Had wel een kleine veiligheid ingebouwd door te zeggen: 'Schrik nu ook niet moest ik nu toch met een jongen naar huis komen hé!' maar dat beetje twijfel was wel snel weg :P

Grtz, Laifie

Kiwi
Regular user
Regular user

Bericht door Kiwi » 30 jul 2010 12:48

Ik heb van mezelf altijd geweten dat ik meisjes interessanter en veeeel aantrekkelijker vind, al vanaf het eerste moment dat ik begon te beseffen dat ik leefde. Heb er nooit moeite mee gehad dat te aanvaarden. Integendeel, ik zag er alleen maar voordelen in. (al weet nog niet iedereen dat in mijn studeerstad Gent...)

Wat je daar zegt Roosje: "Maar, ik bedenk nu dat je ook kunt verlangen om een goede vriend te zien. Of niet? En misschien projecteerde ik de gevoelens die ik wou dan gewoon op één iemand en liet mezelf dan geloven dat ik echt verliefd was..."

Is volledig waar. Dat had ik ook voor bij mijn beste vriend. Ik had een aangenaam, gezellig gevoel bij hem, dat klikte en al. Maar om verder te gaan daarin? Hem te kussen, ieuw, jak, bweik. Ik kon naar hem kijken en echt denken 'wat een kanjer!' maar daar bleef het dan ook bij. Dat is gewoon een vriend graag zien zeker? Dat is eigenlijk hetgeen ik altijd voor heb bij jongens.. Misschien heb jij dat ook wel, alleen durf/kan jij er mss wel verder in te gaan.
Die liefde die ik voelde voor hem trouwens, was niet te vergelijken met de liefde die ik voelde voor zijn zus.. Wreed eigenlijk als ik dat nu overdenk, vooral omdat hij dacht dat er wel iets te bereiken viel..

En idd, je hart volgen, that's the message! Dan kan je je later zeker niet verwijten dat je de kans niet genomen hebt.

Lise x

..roosje..
New user
New user

Bericht door ..roosje.. » 30 jul 2010 20:44

Kiwi schreef:
Wat je daar zegt Roosje: "Maar, ik bedenk nu dat je ook kunt verlangen om een goede vriend te zien. Of niet? En misschien projecteerde ik de gevoelens die ik wou dan gewoon op één iemand en liet mezelf dan geloven dat ik echt verliefd was..."

Is volledig waar. Dat had ik ook voor bij mijn beste vriend. Ik had een aangenaam, gezellig gevoel bij hem, dat klikte en al. Maar om verder te gaan daarin? Hem te kussen, ieuw, jak, bweik. Ik kon naar hem kijken en echt denken 'wat een kanjer!' maar daar bleef het dan ook bij. Dat is gewoon een vriend graag zien zeker? Dat is eigenlijk hetgeen ik altijd voor heb bij jongens.. Misschien heb jij dat ook wel, alleen durf/kan jij er mss wel verder in te gaan.
Die liefde die ik voelde voor hem trouwens, was niet te vergelijken met de liefde die ik voelde voor zijn zus.. Wreed eigenlijk als ik dat nu overdenk, vooral omdat hij dacht dat er wel iets te bereiken viel..
Dat is het net, ik vond het niet vies ofzo...

Zucht ;).

Nu, ondertussen ben ik al twee keer verliefd geweest op een meisje :p. De ene had een vriendje en de andere ook :p. Maar toch, ergens is het een geruststelling, van ja, ik kan echt verliefd worden op een meisje.
En het is anders bij een meisje dan bij een jongen. Bij een jongen voelde het geforceerd (achteraf gezien é), bij een meisje komen die gevoelens vanzelf.

Ik wil niet te veel details geven, maar van mij is het zo, een jongen vindt ik mooi tot boven de gordel. De rest vind ik iew. Maar ik vraag me wel sterk af wat heterovrouwen daarover vinden. Nuja, dat kun je moeilijk vragen é :p.

Nu, de laatste tijd is mijn gevoel redelijk stabiel: ik denk dat ik 90% voor de meisjes ben en 10% voor de jongens. Met andere woorden: ik sluit niet uit dat ik ooit verliefd word op een jongen, maar de kans is waarschijnlijk heel klein.

Want wat ik voelde voor die jongens is niets vergeleken met wat ik voelde voor die meisjes.

Het klaart langzaamaan uit ;). En dat is fijn. En me outen helpt me om me normaal te voelen ;).

Nu, ik denk dat ik redelijk :offtopic: aan het gaan ben. Sorry daarvoor. Ik vind jullie reacties gewoon fijn. Jullie mogen altijd pb'en ;).

Vele groetjes

Roosjex

Kiwi
Regular user
Regular user

Bericht door Kiwi » 01 aug 2010 00:12

"Ik wil niet te veel details geven, maar van mij is het zo, een jongen vindt ik mooi tot boven de gordel. De rest vind ik iew."

Haha, same here :D

Trouwens, wat je daar zegt dat gevoelens bij een meisje van zelf komen, en bij een jongen geforceerd.. Dat levert toch genoeg bewijs? ;)

Kiwi

..roosje..
New user
New user

Bericht door ..roosje.. » 02 aug 2010 22:32

Kiwi schreef:"Ik wil niet te veel details geven, maar van mij is het zo, een jongen vindt ik mooi tot boven de gordel. De rest vind ik iew."

Haha, same here :D

Trouwens, wat je daar zegt dat gevoelens bij een meisje van zelf komen, en bij een jongen geforceerd.. Dat levert toch genoeg bewijs? ;)

Kiwi
Ook daarom dat ik steeds meer overtuigd ben dat een man niets voor mij is :p.
Bedankt voor de reacties!

Gesloten