Hoe oud was je toen je voor het eerst twijfelde?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Linde

Hoe oud was je toen je voor het eerst twijfelde?

Bericht door Linde » 18 nov 2009 22:42

Hoi!

Aangezien ik nu 23 ben en begin te twijfelen aan mijn geaardheid, vraag ik me af hoe oud jullie waren toen je begon te twijfelen of toen je 'zeker' wist dat je niet hetero was.

Galimatias
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Re: Hoe oud was je toen je voor het eerst twijfelde?

Bericht door Galimatias » 18 nov 2009 23:14

Ik heb de titel van dit topic een beetje aangepast, kwestie van het onderwerp meer te laten doorschemeren. :wink:

Om te antwoorden op je vraag: m'n eerste twijfels kwamen behoorlijk vroeg, reeds in het eerste leerjaar eigenlijk. Ik was verliefd op een meisje uit m'n klas. Toen zij samen was met een vriend van me nadat hij 'het had aangevraagd' ( :) ), was ik eerst jaloers op hém. Na een tijdje wisselde dat echter en was ik meer jaloers op háár. Een beetje later veranderde dat weer enzovoort. Ik had wel door dat het niet echt een 'algemeen iets' was dat ik doormaakte, maar ik beschouwde het nu ook weer niet als een echt probleem.
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Zus
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Zus » 19 nov 2009 09:53

Bij mij kwamen de echte twijfels op m'n 16e, toen mijn beste vriendin vertelde dat ze dacht dat ze misschien verliefd was op mij...

Lieske Lieske
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lieske Lieske » 19 nov 2009 10:09

Ik was OMG 5 jaar toen ik voor het eerst verliefde gevoelens had voor Kristel, een leidster uit de chiro ! :)
Ik was echt weg van haar en vertelde er jarenlang over tegen mijn vrienden, klasgenoten, familie !! Haar heb ik het echter nooit durven zeggen, het was dan ook een onschuldige maar wel langdurige crush..
Op mijn 15 werd ik voor het eerst écht verliefd, tot over mijn oren, waarbij ik me ook op seksueel vlak aangetrokken voelde tot die persoon.. :D
Omdat ik het gevoel altijd al leuk vond, heb ik nooit met twijfels gezeten, ik heb wel vaak mijn mond wijselijk gehouden, en in mezelf gedacht, dat ik later toch kon doen wat ik wou, maar twijfels? Nooit !
De enige ware reis is niet het streven naar vernieuwing maar het hebben van andere ogen.

Diejenige, die sie gerettet hat, liebt sie..

Wikkel me warm in een dekentje van woorden (Sanne)

Riene

Bericht door Riene » 19 nov 2009 10:13

Op mijn 15de wist ik dat ik "ook" op vrouwen viel. Op mijn 25ste besef ik dat ik niet "ook" op vrouwen val, maar simpelweg bij een vrouw hoor te zijn.

o..
Regular user
Regular user

Bericht door o.. » 19 nov 2009 14:09

Ik was ongeveer 15 toen ik voor het eerst twijfelde.
The only way to make a traffic junction safe, is to make it dangerous.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 19 nov 2009 16:48

12-13 jaar.
Twijfelen is eigenlijk een verkeerd woord, het was eigenlijk al vreet snel duidelijk voor mij zonder twijfelen.

Fully-alive
New user
New user

Bericht door Fully-alive » 19 nov 2009 17:50

Vanaf m'n 15de ongeveer.

Michelangelo
Experienced user
Experienced user

Bericht door Michelangelo » 19 nov 2009 20:12

AGE-411 schreef:12-13 jaar.
Twijfelen is eigenlijk een verkeerd woord, het was eigenlijk al vreet snel duidelijk voor mij zonder twijfelen.
same here eigenlijk
Ik denk dat ik het vanaf het middelbaar toch zowat wist, maar heb daar dan niet echt over getwijfeld. Voor mij was dat direct redelijk duidelijk en ik had er ook nooit over nagedacht hetero te zijn. Dus het kwam mij ook niet direct als een echte shock.
"If Michelangelo had been straight, the Sistine Chapel would have been wallpapered."

Jeroenn
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jeroenn » 19 nov 2009 20:47

14 jaar toen ik voor het eerst eens twijfelde.
Maar ik heb dat enkele jaren kunnen verdringen en toen ik 17 jaar was en ik een date had met een meisje, begon het mij steeds duidelijker te worden. :)
The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams

Shinigami
Regular user
Regular user

Bericht door Shinigami » 19 nov 2009 21:11

Ik was denk ik rond de 13-14 jaar. Ik was echt massaal verlieft op een klasgenote.Toen had ik echt vlindertjes in men buik, ik had dat nog nooit gehad. Het is best wel grappig want op dat moment zelf had ik dat totaal niet door dat ik verlieft was. De 'shock' kwam eigenlijk een jaartje later toen ik het een beetje besefte :P
我思う故に我在り

zonnebloempje
New user
New user

Bericht door zonnebloempje » 19 nov 2009 21:19

Hoi,

Geen paniek!!
Ik ben net 24 jaar geworden, en ik heb zo'n twee jaar geleden voor het eerst aan mijn ouders en familie laten weten dat ik aan mijn gevoelens voor jongens twijfel.

Ik begin wel meer en meer te beseffen dat ik er al langer mee bezig ben geweest, maar dat het er nu pas uitgekomen is. Wellicht heb ik in mijn kindertijd/jeugd ook al wel dingen meegemaakt waarvan ik toen nooit dacht "hm, dat is vreemd", maar als ik er nu terug op nadenk, dan weet ik zeker "ja, dat gevoel betekende veel meer". Misschien heb je het ook al langer in je zitten, maar breng je het nu tot uiting, of wil je het tot uiting laten komen.... Het is een heel proces!!

Je ontdekt het vroeg of laat, maar het maakt eigenlijk niet uit wanneer.
Belangrijk is dat je het ontdekt, dat je het probeert te aanvaarden en dat je jezelf graag blijft zien hoe je ook bent, toch?

Groetjes

zonnebloempje x

Linde

Bericht door Linde » 19 nov 2009 21:28

Hoe leuk dat er zo veel reacties komen :-)
En Zonnebloempje, het is leuk te weten dat ik niet de enige laatbloeier ben :-)
Hoewel ik er (voor alle duidelijkheid) nog niet echt aan uit ben of wat ik nu voel voor een meisje echt verliefdheid is... :-)

Josiesomething
Regular user
Regular user

Bericht door Josiesomething » 19 nov 2009 22:41

Hm, ik heb ook niet echt een periode van twijfel gekend. Op mijn zeventiende werd het me plots duidelijk (donderslag - heldere hemel) dat ik verliefd aan het worden was op een meisje! Het verklaarde wel een aantal dingen. 8)
Het 'zeker' weten was één iets, ermee omgaan iets anders. :wink:

Gast

Bericht door Gast » 19 nov 2009 23:07

Hmm ik denk dat ik 13-14jaar was toen ik echt zeker was dat ik nooit "zomaar" een relatie met een jongen zou kunnen hebben. Ze leken mij altijd zo euhm...simpel (althans de hetero puberjongens van toen)? Alles heeft zijn tijd nodig gehad, maar uiteindelijk ben ik er geen dag ongelukkig om geweest, hoogstens verward.

x

marvm01
New user
New user
Contacteer:

Bericht door marvm01 » 19 nov 2009 23:20

18, tijdens mijn eerste serieuze relatie met een jongen. achteraf gezien was het er wel al vroeger, maar dat had ik toen, zoals vele anderen blijkbaar, nog niet door :)

Eline°
New user
New user

Bericht door Eline° » 20 nov 2009 20:26

Hey Linde,

Ik ben er 24 en sinds een paar maanden ook enorm aan het twijfelen. Al een aantal korte relaties (max enkele maanden) met mannen achter de rug, maar die bleken steeds tegen te vallen. Ik voel mij wel vaak tot mannen aangetrokken, maar een echte relatie met hen vind ik al snel saai.
Sinds een paar jaar merk ik ook geregeld dat ik mij ook aangetrokken kan voelen tot vrouwen. Ook voor mij is het niet duidelijk in hoeverre dit aantrekking, opkijken naar, vriendschap of echt verliefdheid is.. Ik heb hier al met mijn ouders en heel wat vriendinnen over gepraat maar het blijft toch moeilijk. Zij proberen mij wel te begrijpen maar toch voel ik me vaak verward en vooral alleen met deze gevoelens. Leuk voor mij dus om te horen dat er nog mensen zijn die met hetzelfde worstelen (al vind ik het natuurlijk jammer voor jou dat je hetzelfde moet doormaken).

Als je er eens wil over praten met iemand (zou voor mij ook wel deugd doen) mag je me steeds mailen!

Groetjes,
Eline

Sibel
Regular user
Regular user

Bericht door Sibel » 20 nov 2009 20:35

Ik ging er vanaf mijn puberteit van uit dat ik 'misschien ook wel iets voor vrouwen kon voelen', maar nooit was ik echt verliefd op een meisje. Pas toen ik net geen 22 was ben ik voor het eerst verliefd geworden op een meisje. 'k Heb mij er nooit raar of slecht bij gevoeld, want ik voelde dat het goed zat.

Het beste is om niet te veel na te denken over je geaardheid. Je hoeft jezelf echt niet in hokjes te steken. :)
"Bir elin nesi var, iki elin sesi var."

Linde
New user
New user

Bericht door Linde » 20 nov 2009 21:15

Eline° schreef:Hey Linde,

Ik ben er 24 en sinds een paar maanden ook enorm aan het twijfelen. Al een aantal korte relaties (max enkele maanden) met mannen achter de rug, maar die bleken steeds tegen te vallen. Ik voel mij wel vaak tot mannen aangetrokken, maar een echte relatie met hen vind ik al snel saai.
Sinds een paar jaar merk ik ook geregeld dat ik mij ook aangetrokken kan voelen tot vrouwen. Ook voor mij is het niet duidelijk in hoeverre dit aantrekking, opkijken naar, vriendschap of echt verliefdheid is.. Ik heb hier al met mijn ouders en heel wat vriendinnen over gepraat maar het blijft toch moeilijk. Zij proberen mij wel te begrijpen maar toch voel ik me vaak verward en vooral alleen met deze gevoelens. Leuk voor mij dus om te horen dat er nog mensen zijn die met hetzelfde worstelen (al vind ik het natuurlijk jammer voor jou dat je hetzelfde moet doormaken).

Als je er eens wil over praten met iemand (zou voor mij ook wel deugd doen) mag je me steeds mailen!

Groetjes,
Eline
Het is echt wel leuk om hier mensen te ontmoeten die zich in soortgelijke situaties bevinden. Want het is soms eenzaam in mn hoofd :-)
Eline, ik heb je gemaild.

Groetjes

Genner
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Genner » 21 nov 2009 12:30

Mijn twijfels kwamen de kop opsteken toen ik 13 was. Op m'n 14e had ik voor mezelf uitgemaakt dat ik bi was en pas toen ik 16 was besefte ik dat het echt nooit met een man zou gebeuren. Achteraf gezien had ik m'n eerste crush in het vijfde leerjaar, maar toen bestempelde ik die niet als dusdanig, waarschijnlijk omdat ik er niet aan dacht dat je wat je voor een jongen voelde, ook voor een meisje kon voelen. Dat weet ik niet eens zeker, misschien was ik gewoon nog helemaal niet rijp voor die dingen.
And since the roof fell in, I'll lean on what matters
Caught in the slightest wind, everything else unravels
You're standing in my doorway, seven cities ago
The days are racing, but you come back too slow
Mr Johansson schreef:Hoera voor Genner!
perfect verwoord

Gesloten