Biseksualiteit en trouwen.

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Atomicwoof
New user
New user

Biseksualiteit en trouwen.

Bericht door Atomicwoof » 13 nov 2009 23:13

Ik wist niet goed waar ik dit topic moest plaatsen. Ik veronderstelde hier.

In ieder geval, ik ben een paar interessante dingen ter oren gekomen, namelijk van mijn ex-vriend! Hij is biseksueel en is er blijkbaar zeker van dat hij wilt trouwen met een vrouw en er kinderen mee wilt krijgen. Nu, wat iedereen weet is dat biseksuelen vallen op allebei de geslachten. Hij wilt nog altijd relaties met zowel mannen als vrouwen hoewel hij al zo zeker weet dat hij uiteindelijk toch verder wilt gaan met een vrouw. Is dit dan eerlijk tegenover een man die dan met die persoon in een liefdesrelatie verwikkeld raakt? Is dit niet erg egoïstisch? Nu, blijkbaar zou hij oprecht die persoon graag zien. Maar toch wilt hij trouwen met een vrouw en wilt met een vrouw kinderen opvoeden en is er erg zeker van. Hij zegt dan ook dat een man zijn ware liefde kan zijn, maar hij wilt kinderen met een VROUW.

Korte samenvatting: Hij wilt trouwen met een vrouw, maar ondertussen zou hij in een relatie geraken met een man die evengoed zijn 'ware' kan zijn, die hij oprecht graag ziet maar waarbij het zowiezo uit zal raken om de hiervoor opgegeven reden en omdat hij zich niet wilt verwikkelen in een driehoeksrelatie.

Waar zit hier de logica? Wat moet ik hieraan snappen? En wat is hier nu in godsnaam eerlijk aan? :confi: Het is in ieder geval erg verwarrend. Zou iemand die het beter begrijpt mij het alsjeblieft kunnen uitleggen? En meningen hierover zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Ik ben ergens ook wel benieuwd hoe het zit met biseksuelen en dit onderwerp. Maakt het jullie niks uit of hebben jullie ook dit beeld? Bedankt!

Sibel
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Re: Biseksualiteit en trouwen.

Bericht door Sibel » 14 nov 2009 13:41

In de eerste plaats moet iedereen volgens mij gewoon doen waar hij/zij zich goed bij voelt, zolang hij/zij daar niemand bij kwetst.

Wat ik raar vind is dat je trouwt (het woord zegt het zelf...) en dat je er dan toch nog seksuele relaties met anderen (ongeacht het geslacht) op na wil houden. Maar bon, als zowel hij als zijn vrouw in spe zich daar goed bij voelen, moet dat kunnen. Wat wel belangrijk is, is dat hij die seksuele partner(s) op voorhand vertelt dat hij eigenlijk getrouwd is en (eventueel) kinderen heeft.

Iedereen kiest volgens mij dus best zelf waar hij/zij zich goed bij voelt, anders wreekt het zich vroeg of laat toch. Maar verwarrend is zo'n situatie zeker en vast.
"Bir elin nesi var, iki elin sesi var."

Galimatias
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Galimatias » 14 nov 2009 16:57

Atomicwoof schreef:Ik wist niet goed waar ik dit topic moest plaatsen. Ik veronderstelde hier.
Ik heb dit topic naar het subforum Biseksualiteit verplaatst, met behoud van een link in het subforum Relaties. Zo vinden mensen het terug wanneer ze kijken bij één van de subfora, zonder dat er twee topics ontstaan (moest het topic gekopieerd in plaats van verplaatst zijn). :wink:

Sibel schreef:Wat ik raar vind is dat je trouwt (het woord zegt het zelf...) en dat je er dan toch nog seksuele relaties met anderen (ongeacht het geslacht) op na wil houden. Maar bon, als zowel hij als zijn vrouw in spe zich daar goed bij voelen, moet dat kunnen. Wat wel belangrijk is, is dat hij die seksuele partner(s) op voorhand vertelt dat hij eigenlijk getrouwd is en (eventueel) kinderen heeft.
Ik denk dat dat niet is wat Atomicwoof bedoelde:
Atomicwoof schreef:Korte samenvatting: Hij wilt trouwen met een vrouw, maar ondertussen zou hij in een relatie geraken met een man die evengoed zijn 'ware' kan zijn, die hij oprecht graag ziet maar waarbij het zowiezo uit zal raken om de hiervoor opgegeven reden en omdat hij zich niet wilt verwikkelen in een driehoeksrelatie.
Als ik het goed begrepen heb, bedoelt hij hiermee dat zijn ex-vriend wel degelijk een relatie kan (en gerust wil) aangaan met een man, terwijl hij eigenlijk uiteindelijk met een vrouw wil eindigen. Hij zou die relatie dan op den duur beëindigen om niet in de voorgenoemde driehoeksrelatie verstrikt te geraken.
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Sibel
Regular user
Regular user

Bericht door Sibel » 14 nov 2009 17:27

Ow oké, bedankt voor de toelichting. :) Ik denk dat Atomicwoof het inderdaad bedoeld heeft zoals jij meent. Mijn excuses, ik ging ervan uit dat die gast werkelijk op trouwen stond met een vrouw en terwijl ook nog met mannen relaties wil hebben.
"Bir elin nesi var, iki elin sesi var."

Atomicwoof
New user
New user

Bericht door Atomicwoof » 14 nov 2009 17:27

Galimatias schreef:Als ik het goed begrepen heb, bedoelt hij hiermee dat zijn ex-vriend wel degelijk een relatie kan (en gerust wil) aangaan met een man, terwijl hij eigenlijk uiteindelijk met een vrouw wil eindigen. Hij zou die relatie dan op den duur beëindigen om niet in de voorgenoemde driehoeksrelatie verstrikt te geraken.
Dit is inderdaad wat ik bedoelde. :P

Nabuchodonosor
Forum addict
Forum addict

Bericht door Nabuchodonosor » 08 jan 2010 21:34

Atomicwoof schreef:Ik wist niet goed waar ik dit topic moest plaatsen. Ik veronderstelde hier.

In ieder geval, ik ben een paar interessante dingen ter oren gekomen, namelijk van mijn ex-vriend! Hij is biseksueel en is er blijkbaar zeker van dat hij wilt trouwen met een vrouw en er kinderen mee wilt krijgen. Nu, wat iedereen weet is dat biseksuelen vallen op allebei de geslachten. Hij wilt nog altijd relaties met zowel mannen als vrouwen hoewel hij al zo zeker weet dat hij uiteindelijk toch verder wilt gaan met een vrouw. Is dit dan eerlijk tegenover een man die dan met die persoon in een liefdesrelatie verwikkeld raakt? Is dit niet erg egoïstisch? Nu, blijkbaar zou hij oprecht die persoon graag zien. Maar toch wilt hij trouwen met een vrouw en wilt met een vrouw kinderen opvoeden en is er erg zeker van. Hij zegt dan ook dat een man zijn ware liefde kan zijn, maar hij wilt kinderen met een VROUW.

Korte samenvatting: Hij wilt trouwen met een vrouw, maar ondertussen zou hij in een relatie geraken met een man die evengoed zijn 'ware' kan zijn, die hij oprecht graag ziet maar waarbij het zowiezo uit zal raken om de hiervoor opgegeven reden en omdat hij zich niet wilt verwikkelen in een driehoeksrelatie.

Waar zit hier de logica? Wat moet ik hieraan snappen? En wat is hier nu in godsnaam eerlijk aan? :confi: Het is in ieder geval erg verwarrend. Zou iemand die het beter begrijpt mij het alsjeblieft kunnen uitleggen? En meningen hierover zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Ik ben ergens ook wel benieuwd hoe het zit met biseksuelen en dit onderwerp. Maakt het jullie niks uit of hebben jullie ook dit beeld? Bedankt!
Ik snap uw vriend heel goed, in indien ik 50/50 bi zou zijn was de kans ook heel groot dat ik uiteindelijk----eventueel uiteindelijk... met een vrouw zou kunnen trouwen en er een gezin mee stichten.

Het leven duurt lang en zit boordevol verassingen, veel meer dan dat er uiteindelijk kunnen uitkomen. Ik denk dat uw vriend vooral redeneert met 'als' en 'dan' ipv 'en'.
Voorbeeld: indien hij in relatie is met een man, waarin hij zich heel goed voelt, dan zal hij dit toch niet zomaar vergooien om uiteindelijk met een vrouw te beginnen? Hij bedoelt wrsch dat, indien hij plots voor een keuze staat tussen het kiezen van 2 heel lieve mensen die hij heel graag ziet, maar van verschillend geslacht zijn, de vrouw zal verkiezen boven de man. Ik denk dat hij gewoon veel optie's openhoudt -des te beter voor hem- en dat hij gewoon zijn wenselijke dromen aan je meedeelt, hoewel hij goed bewust is dat het anders kan lopen. En zolang dat hij de anderen niets verzwijgt of beliegt, dus zolang de anderen weten waar ze aan toe zijn, is er eigenlijk niet echt een probleem. Weet je, je moet je dit niet aantrekken. Het is zijn leven en hij moet maar zelf de eventuele minder leuke gevolgen dragen van zijn beslissingen. :wink:
Zonder onderschrift, bij gebrek aan inspiratie.

Mega_Timmy
New user
New user

Bericht door Mega_Timmy » 13 jan 2010 04:17

Als je als man kinderen wil, moet je wel bij een vrouw gaan hè, en natuurlijk is een leven met een vrouw niet zo erg, als die man al genoeg vriendjes heeft gehad, heeft die ook wel eens zin om met een vrouw wat te doen hè.

Een man kan gerust trouwen met een vrouw, ook al is de man bi, waarom zou dat niet gaan? En wie weet hebben die kindjes het dan beter, holebimannen zijn over het algemeen toch vriendelijk en lief en meestal toch verdraagzaam, dat tegenover heteromannen die schreeuwen tegen hun kinderen... :-?
Alle dromen zijn bedrog, maar als je wakker wordt naast mij dan droom je nog :p

flodder **
Regular user
Regular user

Bericht door flodder ** » 13 jan 2010 14:42

Mega_Timmy schreef: holebimannen zijn over het algemeen toch vriendelijk en lief en meestal toch verdraagzaam, dat tegenover heteromannen die schreeuwen tegen hun kinderen... :-?
Vind ge da nu zelf ni een beetje heel erg veralgemenend? Het feit dat ge holebi bent wil echt niet zeggen daje automatisch een betere papa bent ze. Ik ken trouwens genoeg hetero's die een goeie papa zijn of zouden zijn, die ook niet heel de dag tegen hun kinderen schreeuwen... U karakter heeft weinig te maken met geaardheid he.

En volgens mij gaat het hier niet om het feit dat ja als bi zijnde niet met een vrouw mag samen zijn, maar over of het al dan niet eerlijk is als je als man in een relatie met een man bent terwijl je wel al besloten hebt van ooit met een vrouw te trouwen (en dus die man te verlaten daarvoor).

Op zich lijkt mij dat vreemd trouwens eigenlijk, als je als man een andere man nu echt graag ziet, zou je die dan kunnen verlaten enkel en alleen omdat je liever met een vrouw bent, omdat dat makkelijker is? Als je iemand echt graag ziet en de relatie zit goed blijf je daarbij denk ik, die persoon zou toch ook beseffen dat je dan vele gelukkiger bent met die man dan met een vrouw waar je enkel mee samen bent omdat ze een vrouw is...

En als je als homokoppel echt kinderen wil zijn er ook nog mogelijkheden ze.

Mega_Timmy
New user
New user

Bericht door Mega_Timmy » 13 jan 2010 19:45

flodder ** schreef:
Mega_Timmy schreef: holebimannen zijn over het algemeen toch vriendelijk en lief en meestal toch verdraagzaam, dat tegenover heteromannen die schreeuwen tegen hun kinderen... :-?
Vind ge da nu zelf ni een beetje heel erg veralgemenend? Het feit dat ge holebi bent wil echt niet zeggen daje automatisch een betere papa bent ze. Ik ken trouwens genoeg hetero's die een goeie papa zijn of zouden zijn, die ook niet heel de dag tegen hun kinderen schreeuwen... U karakter heeft weinig te maken met geaardheid he.

En volgens mij gaat het hier niet om het feit dat ja als bi zijnde niet met een vrouw mag samen zijn, maar over of het al dan niet eerlijk is als je als man in een relatie met een man bent terwijl je wel al besloten hebt van ooit met een vrouw te trouwen (en dus die man te verlaten daarvoor).

Op zich lijkt mij dat vreemd trouwens eigenlijk, als je als man een andere man nu echt graag ziet, zou je die dan kunnen verlaten enkel en alleen omdat je liever met een vrouw bent, omdat dat makkelijker is? Als je iemand echt graag ziet en de relatie zit goed blijf je daarbij denk ik, die persoon zou toch ook beseffen dat je dan vele gelukkiger bent met die man dan met een vrouw waar je enkel mee samen bent omdat ze een vrouw is...

En als je als homokoppel echt kinderen wil zijn er ook nog mogelijkheden ze.

je hebt daar wel gelijk in, nu ik stelde het gewoon even voor hoe ik het wel eens meemaak in de buurt en op de bus...

Natuurlijk, om als homokoppel kinderen te krijgen, én je wilt dat het uw eigen kinderen zijn, tja, dan heb je niet direct veel meer keuze dan een vrouw te nemen en daar mee te doen wat de bloemetjes en de bijtjes doen...

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 13 jan 2010 20:45

Mega_Timmy schreef: Natuurlijk, om als homokoppel kinderen te krijgen, én je wilt dat het uw eigen kinderen zijn, tja, dan heb je niet direct veel meer keuze dan een vrouw te nemen en daar mee te doen wat de bloemetjes en de bijtjes doen...
:roll: Tegenwoordig staan we toch wel al wat verder hé. Draagmoeders die dan bevrucht worden door kunstmatige inseminatie... 't Is niet dat ge der echt mee in bed moet gaan liggen hé :-)
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

Mega_Timmy
New user
New user

Bericht door Mega_Timmy » 13 jan 2010 21:14

GroenWolkje schreef:
Mega_Timmy schreef: Natuurlijk, om als homokoppel kinderen te krijgen, én je wilt dat het uw eigen kinderen zijn, tja, dan heb je niet direct veel meer keuze dan een vrouw te nemen en daar mee te doen wat de bloemetjes en de bijtjes doen...
:roll: Tegenwoordig staan we toch wel al wat verder hé. Draagmoeders die dan bevrucht worden door kunstmatige inseminatie... 't Is niet dat ge der echt mee in bed moet gaan liggen hé :-)
ah ja, draagmoeders zijn ook wel goed natuurlijk...

trouwens, wie zegt dat ge er mee in bed moet liggen , op een tafel of in de zetel kan dat ook perfect als het echt moet hè, trouwens voor ne kleine moet ge iets overhebben hè

Atomicwoof
New user
New user

Bericht door Atomicwoof » 09 apr 2010 22:38

Ik was al vergeten dat dit topic bestond :D In ieder geval: Ik heb alle respect voor de keuzes die mensen maken zolang het een ander geen opzettelijk kwaad doet. Persoonlijk vind ik dat als je zo uitgesproken voor die keuze uitkomt, dat je dan geen serieuze relatie meer moet aangaan met een man want dan gebruik je die toch maar om je ding te doen. Zoek dan een fuckbuddy ofzo.

N.B.: Er zijn me de laatste paar maanden dingen ter oren gekomen over zwaar bedrog t.o.v mijzelf én anderen. Jongens zijn dus voor hem niks anders dan seksobjecten :evil: Écht hatelijk.

Mega_Timmy
New user
New user

Bericht door Mega_Timmy » 11 apr 2010 01:36

Atomicwoof schreef:Ik was al vergeten dat dit topic bestond :D In ieder geval: Ik heb alle respect voor de keuzes die mensen maken zolang het een ander geen opzettelijk kwaad doet. Persoonlijk vind ik dat als je zo uitgesproken voor die keuze uitkomt, dat je dan geen serieuze relatie meer moet aangaan met een man want dan gebruik je die toch maar om je ding te doen. Zoek dan een fuckbuddy ofzo.

N.B.: Er zijn me de laatste paar maanden dingen ter oren gekomen over zwaar bedrog t.o.v mijzelf én anderen. Jongens zijn dus voor hem niks anders dan seksobjecten :evil: Écht hatelijk.

Vele holebi's zien andere holebi's enkel als seksobjecten...

Eenmaal ze ouder worden, stopt dat wat. Maar vind maar eens een jonge holebi die een serieuze relatie wil...

I don't know
Webmaster
Webmaster

Bericht door I don't know » 11 apr 2010 03:04

Mega_Timmy schreef:
Atomicwoof schreef:Ik was al vergeten dat dit topic bestond :D In ieder geval: Ik heb alle respect voor de keuzes die mensen maken zolang het een ander geen opzettelijk kwaad doet. Persoonlijk vind ik dat als je zo uitgesproken voor die keuze uitkomt, dat je dan geen serieuze relatie meer moet aangaan met een man want dan gebruik je die toch maar om je ding te doen. Zoek dan een fuckbuddy ofzo.

Eenmaal ze ouder worden, stopt dat wat. Maar vind maar eens een jonge holebi die een serieuze relatie wil...
Dat zijn denkik de hele jonge :lol: 15-19 jaar denkik :P
Everybody says you'll find someone, you don't need to worry what others think.
It's easier said then done... :)

Mega_Timmy
New user
New user

Bericht door Mega_Timmy » 11 apr 2010 19:06

I don't know schreef:
Mega_Timmy schreef:

Dat zijn denkik de hele jonge :lol: 15-19 jaar denkik :P

Dan ben jij zeker meer een uitzondering dan de regel. Oké, er zijn een heleboel 15 tot 19-jarigen die een relatie willen, maar dat is vaak maar voor enkele weken en meer gewoon voor de seks en om het eens te proberen. Het is echt wel moeilijk om iemand te vinden die 15-19 jaar is en die echt een langdurige, deugdelijke en echte relatie willen waarin ze trouw zijn ....

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 11 apr 2010 20:12

Mega_Timmy schreef:

Ik zie de meeste andere holebi's ook als seksobjecten. Is dat abnormaal?

Maar dat is als in de winkel: Heerlijke eclairkes tegen spotprijzen. :D En ik weet er altijd af te blijven Afbeelding

En iedereen is toch zo ewa. Als der nen snelle jongen passeert op straat dan denkte toch ook nie: "da ziet er ene uit waar je deftig met kunt praten". Ik denk dan meestal: "hoe zou die er uit zien zonder kleren? Afbeelding

Misschien dat dat bij meisjes anders is, maar grotendeel (90%) van de jongens zit toch zo in mekaar :lol:

I don't know
Webmaster
Webmaster

Bericht door I don't know » 11 apr 2010 20:29

Ja daar heeft AGE gelijk in !!! :P
Gho, iemand hebben is altijd leuk. Ik mis vooral 'het iemand hebben bij wie ik terecht kan' gevoel niet zo zeer het lichamelijke :p als is dat leuk mee genomen xD Ge vindt altijd de juiste op het moment ge het minst verwacht :)
Everybody says you'll find someone, you don't need to worry what others think.
It's easier said then done... :)

Atomicwoof
New user
New user

Bericht door Atomicwoof » 13 apr 2010 16:39

AGE-411 schreef:
Mega_Timmy schreef:

Ik zie de meeste andere holebi's ook als seksobjecten. Is dat abnormaal?

Maar dat is als in de winkel: Heerlijke eclairkes tegen spotprijzen. :D En ik weet er altijd af te blijven Afbeelding

En iedereen is toch zo ewa. Als der nen snelle jongen passeert op straat dan denkte toch ook nie: "da ziet er ene uit waar je deftig met kunt praten". Ik denk dan meestal: "hoe zou die er uit zien zonder kleren? Afbeelding

Misschien dat dat bij meisjes anders is, maar grotendeel (90%) van de jongens zit toch zo in mekaar :lol:
Gho ja, dan moet ik maar een meisje vragen om zich te laten ombouwen in een jongen om een serieuze relatie te hebben?

En er is een verschil tussen denken "Hey, dies knap" en iemand gebruiken voor de seks. Zoals ik al zei, als ge persé sex wilt, zoek dan een fuckbuddy maar laat degenen die wél iets serieus zoeken erbuiten. En als ge dan zegt "ja ik wist nie da die het zo serieus wou", dan moete wel echt héél erg blind zijn. Ik vind da ge da nie doet, sorry.

PeterPants
New user
New user

Bericht door PeterPants » 15 apr 2010 21:06

flodder ** schreef:Op zich lijkt mij dat vreemd trouwens eigenlijk, als je als man een andere man nu echt graag ziet, zou je die dan kunnen verlaten enkel en alleen omdat je liever met een vrouw bent, omdat dat makkelijker is?
En dat het makkelijker is met een vrouw betwijfel ik toch sterk.
Als je als "ex-homo" een relatie met een vrouw wil aangaan, is dat nog niet zo vanzelfsprekend. Niet elk meisje staat hier voor te springen... Je moet al echt op een open-minded type vallen. En dan nog kan je verleden voor extra spanningen zorgen in je relatie.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat je je op een manier je opnieuw moet "outen" tov je omgeving.

Gesloten