Wat vind je er zelf van?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
naamloos
Regular user
Regular user

Re: Wat vind je er zelf van?

Bericht door naamloos » 03 jan 2010 21:28

Ik weet het nu al 3 jaar van mezelf maar ik zou liever toch gewoon 'normaal' zijn. En dat 'wereldje', daar voel ik mij ook niet zo geweldig thuis in. :/
gklhjkhqfhdscfbscgjrdv

ruben_d
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door ruben_d » 03 jan 2010 21:31

ik vind het serieus balen
Δῶς μοι πᾳ στῶ καὶ τὰν γᾶν κινάσω.

Pol Morris
Regular user
Regular user

Bericht door Pol Morris » 04 jan 2010 14:00

Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad, tot een paar maand geleden. Uiteindelijk is hetero zijn toch veel gemakkelijker... Zeker omdat ik sowieso al niet gemakkelijk mensen leer kennen, en om dan nog andere homo's te leren kennen, dat is nog honderd keer moeilijker voor mij. Maja, het is nu zo, ik zal het maar aanvaarden.

nomeis

Bericht door nomeis » 04 jan 2010 18:55

Pol Morris schreef:Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad, tot een paar maand geleden. Uiteindelijk is hetero zijn toch veel gemakkelijker... Zeker omdat ik sowieso al niet gemakkelijk mensen leer kennen, en om dan nog andere homo's te leren kennen, dat is nog honderd keer moeilijker voor mij. Maja, het is nu zo, ik zal het maar aanvaarden.
Als je één homo leert kennen leer je er duizend kennen. True Story. Dan is het niet spannend meer :(
Ik vind het al lang niet meer erg, ik zou geen hetero willen zijn. Daarvoor ben ik te gelukkig.

Jeffer69
New user
New user

Bericht door Jeffer69 » 07 jan 2010 21:05

in het begin wou ik het niet. Ik bleef volhouden dat ik geen homo/bi was. Ik wou niet gepest worden en uit de kast moeten komen. Maar nu, 3 jaar nadat ik het "ontdekt" heb, aanvaard ik het gewoon. Dat komt ook mede omdat een klasgenote haar lesbisch ge-out heeft, een vriend homo, een andere vriendin dan weer bi. Nu heb ik het gevoel dat ik niet de "enige" ben. Dat geeft echt wel vertrouwen. Ook als ik zie dat op school niemand er commentaar op heeft dat die mensen zo zijn. Ikzelf heb me nog niet ge-out, ik wacht liever tot ik een relatie heb met een jongen.

Starlet
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Starlet » 10 jan 2010 21:40

Ik vind het best ok. Ik vind het wel stoer van mezelf dat ik 'anders' ben dan alle anderen.
En ik ben ook gewoon heel gelukkig nu.
Maybe I would have been something you would be good at.

MeetMeHalfway
New user
New user

Bericht door MeetMeHalfway » 10 jan 2010 23:15

Stiko schreef:Goh... Voor mezelf was het een enorm gevecht om het te aanvaarden... al lange tijd, voelde ik dat er iets niet klopte, maar pas 2jaar geleden kwam de term "homo" bovendrijven... En daar heb ik het erg moeilijk mee gehad. Ik moest een deel van mezelf onderdrukken, beliegen, afwijzen, en voelde mezelf enorm vies. Ik verafschuwde dat deel van mezelf, en daarmee alles wat Holebi-gerelateerd was...
matt_enz schreef:in het begin hield mijn mogelijke geaardheid me heel erg in de ban... wanneer ik het zeker wist stortte ik mentaal helemaal als ik alleen was en wanneer ik terug naar school ging, muziek, andere was ik gewoon weer mezelf dacht ik er niet aan en maakte ik altijd plezier. Dan kwam ik weer thuis zat ik op mijn kamer, alleen, en stortte ik weer in wist ik niet wat ik moest, zocht naar antwoorden. Zo ging dat lange tijd door, mijn ouders hadden het wel gemerkt maar hebben er nooit naar gevraagd. Wanneer ik het hen vertelde voelde ik me een paar dagen leeg en levenloos. Sindsdien gaat alles bergop en zijn er telkens meer en meer mensen die het weten, maar zelf heb ik het nog niet helemaal aanvaard... ik praat er nooit met iemand over, en stiekem hoop ik dat het voorbij zal gaan, maar ik denk niet dat het zo makkelijk zal zijn :s Ik denk wanneer ik een eerste vriendje zal hebben en hem volledig kan vertrouwen en het tegen mijn familie en vrienden kan vertellen en me er niet meer voor schaam dat ik dan volledig vrede met mezelf kan nemen.
Vooral in deze twee dingen kan ik me vinden.. Ik voel me voor de moment ook ontzettend vies, zou zoveel liever 'normaal' zijn.. Ik heb niets tegen holebi's, maar heb wel iets tegen mezelf als holebi. Mijn zelfbeeld is echt, ontzettend laag, puur door dat..
En ik stort ook elke keer in als ik alleen ben ^^ Naja de laatste tijd is het ook al een paar keer voorgevallen met vrienden erbij.. Omdat ik het gewoon niet meer kon stoppen..
Ik heb een tijd geleden een relatie gehad met de liefste en meest begripvolle jongen die er bestaat, we konden heel goed overweg met elkaar enzovoort, en toch kon ik er niet verliefd op worden.. Ik heb een lange tijd gedacht,"misschien als ik de juiste jongen tegenkom", aangezien ik ook met jongens al veel tegenslag heb gehad, maar dan kom je de juiste jongen tegen en word het nog niks.. Dus sindsdien ben ik beginnen beseffen, dit is for real, ik kan het niet meer ontwijken, en sinds toen is het ook alleen maar bergaf gegaan.. :)
Wat me ook stoort dat je echt in het wereldje moet zitten om mensen te leren kennen.. Ik ken niemand die lesbisch of biseksueel is, ik ken wel een paar homo's maar dat is het ook, en ik heb géén idee hoe ik zo iemand kan leren kennen :s. Want volgens mij zou ik me er wel beter bij voelen als ik een vriendin zou hebben..
You can't push it underground, you can't stop it screaming out.

Zathura
Regular user
Regular user

Bericht door Zathura » 11 jan 2010 16:57

Ik aanvaard het wel,maar ik zou toch liever hetero zijn. Toen leek het veel makkelijker.
Zo'n 3 jaar geleden begon ik al een vermoeden te krijgen. Ik keek naar jongens en bij sommige kreeg ik echte gevoelens. Maar ik bleef ontkennen dat ik anders was. Eerst dacht ik dat ik homo was,maar een jaar later werd ik heel erg verliefd op een meisje. Het gaf me weer een goed gevoel. Uiteindelijk was dat meisje niet verliefd op me en dus zijn we nooit een koppel geweest.
en dan tegen het einde van het schooljaar begon ik gevoelens te krijgen voor mijn beste vriend en vanaf toen wist ik dat ik bi was.
Ik had toen al beslioten dat ik dit niet tegen mijn ouders ging zeggen,want zij zouden dit nooit aanvaarden.
Ik was het eerst ook niet van plan om het tegen mijn vrienden te vertellen. Maar toen een vriend van me zei dat hij een bi en een homo kende,gaf het me toch de moed om het te zeggen en gaande weg heb ik het ook tegen mijn andere vrienden gezegt.
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

Secret2
Experienced user
Experienced user

Bericht door Secret2 » 13 jan 2010 03:23

Ik weet al een paar jaar dat ik lesbisch ben. Voor mezelf heb ik daar geen probleem mee: ik weet dat het zo is en meisjes zijn :love: . Maar ik heb het wel moeilijk met de 'gevolgen'. Eerst en vooral het outen: mijn beste vrienden weten wel hoe het zit, andere vrienden weten wel dat ik eens iets met een meisje gehad heb. Maar tegen mensen die ik niet zo goed ken, zal ik het niet vlug zeggen of iets laten blijken en aan mijn ouders en de rest van mijn familie heb ik er helemaal niets tegen gezegd. Ik zou dat wel eens doen als ik een serieuze relatie had, dan zou ik er zelf helemaal zeker van zijn, zouden ze zien dat ik gelukkig ben, zou ik de moed hebben om het te vertellen enzoverder enzovoort. Dit brengt mij tot het volgende probleem: een lief. Ik vind het best wel moeilijk om iemand te leren kennen die mij meer dan vriendschappelijk interesseert. Ook al zeggen ze dat de Blandijn een paradijs is voor holibies, ik heb er alleszins nog niet zo veel lesbo's gespot, maar misschien werkt mijn gaydar gewoon niet goed, dat kan ook. (Misschien moet ik er ook wel bij vermelden dat degene die ik dan wel opmerk, meestal niet echt mijn type zijn.) Ze zeggen wel eens dat je niet naar een lief moet zoeken, dat je haar wel gewoon zult tegenkomen, maar ik denk dat je je dan toch eerst op de juiste plaats moet bevinden en dat je je dus uiteindelijk toch naar 'het wereldje' moet begeven. En ik weet niet of ik daar wel 'zin' in heb want buiten het feit dat ik soms wel verlang naar een relatie, voel ik mij goed in het leven dat ik nu leid.
Conclusie: ik vind het nu wel al moeilijk en ik denk dat er nog vele andere en moeilijkere problemen aankomen: een relatie, outen bij de familie, ...
"Not all girls are raving, bloody lesbians, you know!"
- "That is a misfortune I'm perfectly well aware of."
(The Killing of Sister George)

Ana
New user
New user

Bericht door Ana » 16 jan 2010 14:50

balen!!
ik wou dat het anders was.. het is allemaal zoveel moeiljiker vind ik. ik vind het heel erg moeilijk te aanvaarden... Ik schaam mij als ik eraan denk.. Laatst nog zat ik te kijken naar een reclame poster van chanel (of ander parfum) en ik bleef maar stare naar die mooie Audrey Tautou. Dan denk... dit is zo verkeerd!
cheer up honey I hope you can, there is something wrong with me,my mind is filled with silvery stars

Saar tje
New user
New user

Bericht door Saar tje » 16 jan 2010 19:10

Laatst nog zat ik te kijken naar een reclame poster van chanel (of ander parfum) en ik bleef maar stare naar die mooie Audrey Tautou. Dan denk... dit is zo verkeerd!
Eigenlijk zo belachelijk dat de maatschappij ervoor zorgt dat je je eigen 'eigen' verkeerd gaat vinden :cry:

best wel heel erg vind ik.

zolang je anderen niet schaadt kan het toch niet dat iets veroordeeld wordt, erger nog, het kan toch niet dat iets zo sterk verankerd zit in een wereldbeeld, dat het ervoor zorgt dat je jezelf verwerpt?

Je bént gewoon. Wat de fuck kan je daar aan doen? Ik snap het echt echt niet, krijg er diarree van. en walging.
Mijn woorden drijven, vastgeketend aan vogelpootjes, op de wind.

Ana
New user
New user

Bericht door Ana » 16 jan 2010 20:28

Saar tje schreef:
Laatst nog zat ik te kijken naar een reclame poster van chanel (of ander parfum) en ik bleef maar stare naar die mooie Audrey Tautou. Dan denk... dit is zo verkeerd!

Je bént gewoon. Wat de fuck kan je daar aan doen? Ik snap het echt echt niet, krijg er diarree van. en walging.
dat klopt wel ergens maar ik ben gelovig (dat d8 ik tog)en ik denk dat het ook daardoor komt dat ik mij schaam,
wantja da gaat zo niet echt samen... ofwel?
cheer up honey I hope you can, there is something wrong with me,my mind is filled with silvery stars

Saar tje
New user
New user

Bericht door Saar tje » 17 jan 2010 12:00

maar ik ben gelovig (dat d8 ik tog)en ik denk dat het ook daardoor komt dat ik mij schaam,
wantja da gaat zo niet echt samen... ofwel?
beetje off topic:
dat hangt er natuurlijk van af op welke manier je gelooft.
Je kan natuurlijk alles wat in de bijbel staat letterlijk nemen, maar dat lijkt me nogal fundamentalistisch.
Als je alles letterlijk neemt mag je ook geen vlees eten, mogen leeuwen geen zebra's eten, moet je gestraft worden met de dood bij overspel of als je vrijt met iemand die menstrueert...
Bijbelteksten zijn 2 millennia geleden geschreven in het Oude Nabije Oosen... een superpatriarchale maatschappij waar vrouwen onderdanig moesten zijn, waar slavernij toegelaten was. Die dingen worden door de bijbel dus niet veroordeeld. Als je dus volgens de bijbel gaat verkondigen dat holebiseksualiteit niet mag, dan haal je gewoon de dingen helemaal uit hun context... Zelfs àls je dat zou doen (waar ik écht niet bij kan) : de bijbel spreekt zich nergens uit over lesbisch-zijn.

Je kan de bijbel wel als leidraad nemen in je leven wat betreft de algemeen-menselijke thema's die erin aan bod komen, maar om letterlijke lezingen te gaan toepassen. :-? De traditie heeft de geschriften al genoeg verneukt vind ik.

Of zullen we met zijn allen het beloofde land gewelddadig gaan innemen? :-?

soit,
Groetjes,
Saartje

edit: ik ging er van uit dat "gelovig" in jouw post betekende "christelijk". Mijn excuses als dat niet zo is :D. Ook wel wat kortzichtig van mijn kant miss :D. Wat betreft andere godsdiensten kan ik geen gefundeerd antwoord geven. :supersad:

Jo1990
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jo1990 » 17 jan 2010 13:03

Ik weet het eigenlijk al vrij lang... toen ik in het middelbaar ben gegaan in het eerste jaar(12-13jaar) en zat in de klas met een toffe jongen die men beste maatje werd en wij werden altijd gepest als "Janet" (alle ja)... Toen wist ik al dat ik anders was maar door al het gepest durvde ik niets zeggen.

Had het er zelf beetje moeilijk mee, je bent toch weeral anders dan de andere en het heeft heel lang geduurd voor ik het zelf 100% aanvaarden, en in die periode heb ik geregeld met meisjes geprobeerd met alle gevolgen van dien :supersad: (nja ander verhaal)

Maar nu na een dikke 7jaar heb ik me geout bij familie en goede vrienden en voel me er super bij , en moesten er nu mensen aan mij vragen ben jij homo? zou ik het niet ontkennen. heeft iemand er een probleem mee? So what , it's my life ! :wink:

Xerxes
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Xerxes » 17 jan 2010 15:39

Saar tje schreef:Zelfs àls je dat zou doen (waar ik écht niet bij kan) : de bijbel spreekt zich nergens uit over lesbisch-zijn.
Sorry dat ik het zeg, maar niet helemaal waar :
26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;

27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
Romeinen 1,26-27

Overigens geef je voor de rest wel gelijk in wat je zegt. Ik zou geloof me niet laten beletten om te zijn wie wil ik wil.
And this bird you cannot change...

Forever keep the dream inside, the chance to fight another fight.

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 17 jan 2010 15:48

Vooral in deze twee dingen kan ik me vinden.. Ik voel me voor de moment ook ontzettend vies, zou zoveel liever 'normaal' zijn.. Ik heb niets tegen holebi's, maar heb wel iets tegen mezelf als holebi. Mijn zelfbeeld is echt, ontzettend laag, puur door dat..
En ik stort ook elke keer in als ik alleen ben ^^ Naja de laatste tijd is het ook al een paar keer voorgevallen met vrienden erbij.. Omdat ik het gewoon niet meer kon stoppen..
Ik heb een tijd geleden een relatie gehad met de liefste en meest begripvolle jongen die er bestaat, we konden heel goed overweg met elkaar enzovoort, en toch kon ik er niet verliefd op worden.. Ik heb een lange tijd gedacht,"misschien als ik de juiste jongen tegenkom", aangezien ik ook met jongens al veel tegenslag heb gehad, maar dan kom je de juiste jongen tegen en word het nog niks.. Dus sindsdien ben ik beginnen beseffen, dit is for real, ik kan het niet meer ontwijken, en sinds toen is het ook alleen maar bergaf gegaan.. :)
Wat me ook stoort dat je echt in het wereldje moet zitten om mensen te leren kennen.. Ik ken niemand die lesbisch of biseksueel is, ik ken wel een paar homo's maar dat is het ook, en ik heb géén idee hoe ik zo iemand kan leren kennen :s. Want volgens mij zou ik me er wel beter bij voelen als ik een vriendin zou hebben..
Kom gewoon eens naar min19?

ontopic ; ik heb er geen problemen mee en ik beschouw het als 'normaal'. Nuja wat is normaal?
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Lieze111
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Lieze111 » 17 jan 2010 16:08

Ik word al van m'n 13-14 jaar ook verliefd op meisjes, en zelf heb ik er absoluut geen problemen mee. Het is absoluut geen geheim, mijn hele vriendenkring weet het enz enz.. Mijn ouders heb ik het nog nooit verteld, maar die breng ik eigenlijk pas op de hoogte als ik al een tijdje iets "serieus" heb, maar ik ben nog maar 1 keer aan die grens gekomen en dat was met een jongen. :)

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 17 jan 2010 20:36

Lieze111 schreef:Ik word al van m'n 13-14 jaar ook verliefd op meisjes, en zelf heb ik er absoluut geen problemen mee. Het is absoluut geen geheim, mijn hele vriendenkring weet het enz enz.. Mijn ouders heb ik het nog nooit verteld, maar die breng ik eigenlijk pas op de hoogte als ik al een tijdje iets "serieus" heb, maar ik ben nog maar 1 keer aan die grens gekomen en dat was met een jongen. :)
Wat ik vreemd vind, als al je vrienden het weten, komen je ouders het dan niet op één of andere manier te weten? Bij mij zij zou dat toch het geval zijn denk ik...
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

Lieze111
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Lieze111 » 17 jan 2010 20:54

twijfelaar1987 schreef:
Lieze111 schreef:Ik word al van m'n 13-14 jaar ook verliefd op meisjes, en zelf heb ik er absoluut geen problemen mee. Het is absoluut geen geheim, mijn hele vriendenkring weet het enz enz.. Mijn ouders heb ik het nog nooit verteld, maar die breng ik eigenlijk pas op de hoogte als ik al een tijdje iets "serieus" heb, maar ik ben nog maar 1 keer aan die grens gekomen en dat was met een jongen. :)
Wat ik vreemd vind, als al je vrienden het weten, komen je ouders het dan niet op één of andere manier te weten? Bij mij zij zou dat toch het geval zijn denk ik...
Bwa, geen idee eigenlijk... Dat kan in feite wel, ben al met vriendinnetjes thuis gekomen en zo'n dingen, maar 't is gewoon nog nooit officieel voorgesteld geweest denk ik :P

Saar tje
New user
New user

Bericht door Saar tje » 18 jan 2010 14:44

Xerxes schreef:
Saar tje schreef:Zelfs àls je dat zou doen (waar ik écht niet bij kan) : de bijbel spreekt zich nergens uit over lesbisch-zijn.
Sorry dat ik het zeg, maar niet helemaal waar :
26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;

27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
Romeinen 1,26-27

Overigens geef je voor de rest wel gelijk in wat je zegt. Ik zou geloof me niet laten beletten om te zijn wie wil ik wil.
als ge dat letterlijk leest staat er eerst dat de vrouwen "oneerlijke bewegingen" doen. En daarna dat mannen seks hebben met mannen. Expliciet staat er dus niet dat vrouwen met vrouwen vrijen, dat is op zich al een interpretatie. :D

Gesloten