Wat vind je er zelf van?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Surfthewaves

Wat vind je er zelf van?

Bericht door Surfthewaves » 15 okt 2009 21:06

Heej, ik ben een meisje van 16 jaar en weet nu al bijna een jaar dat ik ook op meisjes val.
Momenteel hou ik het bij bi-zijn, maar of het nu enkel meisjes of ook jongens zijn waarin ik geïnteresseerd ben, zal de tijd uitwijzen.

In het begin heb ik het er vrij moeilijk meegehad om het te aanvaarden (aangezien ik ook verliefd was op een goede vriendin), en soms gaat het beter en vind ik er niets aan, ook omdat mijn vrienden ( de weinigen die het weten ) superpositief reageren! Maar de laatste tijd denk ik er weer, zoals in het begin, meer en meer over na. Ik zou zelf mogen zeggen dat de gedachte van mijn geaardheid me niet loslaat.

Nu zou ik wel eens willen weten wat jullie er zelf van vinden homo/lesbisch/bi te zijn en hoe jullie dat nu ervaren, en hoe het in het begin was.

:D x

badgirls24
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: Wat vind je er zelf van?

Bericht door badgirls24 » 16 okt 2009 22:58

Pff, leuke topic.. Goed bedoeld he :)

Umh, het begin? ... december 2008-2009 denk ik begon ik me vragen te stellen over men jeugd. De geblokkeerde gevoelens voor een jongen in men klas kwamen los, deze waren gewoon geblokkeerd door zware stress. Ik kon het middelbaar niet aan. De gevoelens zijn losgekomen omdat ik nu in een school zit waar je moet werken en school hebt: deeltijdsonderwijs dus.

In het begin, en nu is het nog heel raar. Ik ben het nu nog niet 100% uit wat ik nu ben. Nu heb ik een vriendje maar ik voel me soms schuldig dat ik die niet zoveel liefde kan geven als iemand die echt zichzelf aanvaard heeft denk ik...

Dus nu momteel en soms denk ik gewoon hetero te zijn...maar ik weet het helemaal niet.pff vermoeiend... sorry voor al die ....tjes maarja.... :p

Dus-ja...kweet et niet...Bi zou ik zowizo zijn maar G*D ik weet het niet :roll:
en 't erge is dat dit precies in golven gaat van omhoog naar beneden van weten naar twijfelen...en dat is VERMOEIEND!

dit was het dan ^^

Gr.Bart
Respect quote's:
Spoiler! :
Mchll schreef:Alles komt uiteindelijk wel goed, en of je nu hetero, homo, bi, lesbisch.. eender wat bent.. Als je je maar goed voelt bij wie je samen bent.. Die 'stempel' maakt het verschil niet hoor..
AGE-411 schreef: Je bent hetero en je zegt dat je 'helaas' geen holebi bent? :o
Wou je dan bi of homo zijn mss? :o
Appleheadcat schreef:Ik ben eigenlijk wel een fan van jou, badgirls24. :rock:

Michelangelo
Experienced user
Experienced user

Bericht door Michelangelo » 16 okt 2009 23:10

Surfthewaves schreef:Nu zou ik wel eens willen weten wat jullie er zelf van vinden homo/lesbisch/bi te zijn en hoe jullie dat nu ervaren, en hoe het in het begin was.
Bwa ik weet niet echt wat er van te "vinden" is. Ik heb het zelf altijd eerder leuk gevonden homo te zijn. Da's weer eens iets waarmee je verschilt van de meerderheid :P

Ik moet wel toegeven dat dat natuurlijk ook zijn nadelen heeft, zoals het feit dat iedereen altijd vertrekt van het idee dat je hetero bent, dus dat je het steeds expliciet moet verkondigen. (ongeveer niemand weet het eigenlijk van mij)

Maar ik ervaar het vooral positief eigenlijk en zou voor geen geld ter wereld hetero willen worden (niet dat het een mogelijkheid zou zijn, maar je weet wat ik bedoel :P )
En ik heb het eigenlijk ook direct aanvaard van mezelf, mss ook voornamelijk omdat ik nooit van mezelf heb verwacht hetero te zijn.
"If Michelangelo had been straight, the Sistine Chapel would have been wallpapered."

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 17 okt 2009 03:21

Ik aanvaard het van mijzelf eigenlijk compleet.
Soms denk ik wel dat het misschien makkelijker was geweest om lesbisch of hetero te zijn, zo één van de twee.. Nu moet ik echt wel altijd de nadruk blijven leggen op: ik ben ECHT biseksueel.. Jaja, al 5 jaar lang, dus ik denk dat ik het ECHT wel weet.
Enfin, buiten dat aanvaard ik mijzelf compleet zoals ik ben qua geaardheid.

Ik ken wel een paar mensen die het er heel moeilijk mee hebben, en dat snap ik wel. En dat hangt dan vaak ook nog eens samen met hoe je omgeving erop reageert.. Ik ben nogal 'vrij' opgevoed, en mijn ouders staan er absoluut niet negatief tegenover en dat doet veel. Als je ouders of andere mensen in je omgeving echt negatief reageren doet dat ook wel veel aan wat je over jezelf denkt..

't Is allemaal niet zo simpel hé ;-)
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

Stiko
Regular user
Regular user

Bericht door Stiko » 03 nov 2009 15:45

Goh... Voor mezelf was het een enorm gevecht om het te aanvaarden... al lange tijd, voelde ik dat er iets niet klopte, maar pas 2jaar geleden kwam de term "homo" bovendrijven... En daar heb ik het erg moeilijk mee gehad. Ik moest een deel van mezelf onderdrukken, beliegen, afwijzen, en voelde mezelf enorm vies. Ik verafschuwde dat deel van mezelf, en daarmee alles wat Holebi-gerelateerd was... Als ik ook maar het kleinste vermoeden had dat iemand homo, lesbisch of bi was, dan zat ik op die mens z'n kap... Afblaffen, Kleineren, pesten zelfs... En dat is hetgeen waar ik me nu nog het meeste voor schaam...

Bij mij is al de twijfel en walging verdwenen toen ik mijn ex-vriendje leerde kennen... Mijn eerste vriendje, eerste echte liefde... Plots was Homo zijn geen schande meer... Sindsdien heb ik het helemaal aanvaard, me verontschuldigd en me ge-out. Soms heb ik van dat laatste spijt. Het heeft een barriere opgeworpen tussen mij en vrij veel mensen. Maarjah, als zij daar niet over kunnen, doe ik ook geen moeite^^ FTS! :rock:
People
if there was one who would understand,
one that would comfort me and would take my hand,
one that would guide me and help me to find,
but there are no such people,'cause people are blind
JS

Snollebol
Regular user
Regular user

Bericht door Snollebol » 06 nov 2009 12:13

Ik denk dat het voor iedereen wel wat schrikken is, als je eenmaal ontdekt dat je holebi bent.
De één kan zich sneller verzoenen met dit feit dan de ander.

Ikzelf heb wel soms het gevoel dat het leven iets "gemakkelijker" zou kunnen zijn als ik niet lesbisch was. Dan hoefde niemand te schrikken als ik vertel dat ik een vriendin heb.
Afbeelding

Riene

Bericht door Riene » 17 nov 2009 16:28

Toen ik op 15-jarige leeftijd verliefd werd op mijn vriendin, en dus ook meteen wist dat ik niet hetero was, had ik daar eigenlijk weinig problemen mee. Ik ben er meteen vanuit gegaan dat ik biseksueel was, vermits ik ook meebabbelde over knappe jongens enz...
In het begin vertelde ik het tegen niemand, mede omdat mijn vriendin niet wilde dat iemand het van ons zou weten, zij had het er namelijk veel moeilijker mee dan ik. Maar eens die "relatie" ten einde was, mocht iedereen weten dat ik "biseksueel" was.

Nu tien jaar later ben ik getrouwd met een man, die van de meet af aan wist dat ik bi was. Maar ik ben altijd monogaam geweest. Samen hebben we ook twee kindjes. Jammer genoeg besef ik 10 jaar nadat ik ontdekt heb dat ik "ook" op vrouwen val, dat ik eigenlijk helemaal niet op mannen val en mezelf dit al die jaren heb wijsgemaakt.
Opnieuw heb ik helemaal geen probleem met het feit dat ik lesbisch ben, het voelt zelfs heel natuurlijk en als een gigantische opluchting, want nu wéét ik wat er aan mijn relatie scheelt. Maar ik vind het wel verschrikkelijk dat het mij een huwelijk en twee kinderen tijd heeft gekost om tot dit besef te komen. Want dat wil nu wel zeggen dat ik mijn man enorm ga moeten kwetsen en mijn kinderen in een gebroken gezin zullen moeten opgroeien. Natuurlijk hoop ik (en ik verwacht ook wel dat dit zal lukken) dat we dit alles vriendschappelijk en zo aangenaam mogelijk kunnen oplossen, want mijn man is wel een hele goede vriend van me. Maar het is toch even slikken als ik bedenk dat ik weldra deze bom op hem zal moeten droppen.

Lang antwoord kort: ik heb totaal geen probleem met mijn geaardheid, maar wel met het feit dat ik het nu pas besef.

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 17 nov 2009 18:17

Ik heb het er na al die jaren nog altijd moeilijk mee. Dat heeft verschillende oorzaken, o.a. dat ik wel out was in het middelbaar, gedeeltelijk out in het hoger onderwijs en nu terug in de kast zit... Ik heb het gevoel dat ik nergens mezelf kan zijn en dat daar niet snel verandering in zal komen. Anderzijds het thema 'relaties' ligt ook heel gevoelig bij mij, het wil maar niet lukken, het zal voor een groot deel wel aan mezelf liggen omdat ik me amper (lees: niet) in het 'wereldje' begeef.

Misschien raar om te zeggen, ik voel me wel gelukkig, ik ben blij met de persoon wie ik ben, maar het zou nog zoveel beter kunnen...
every new beginning comes from some other beginning's end

marvm01
New user
New user
Contacteer:

Bericht door marvm01 » 19 nov 2009 23:28

Ik weet het niet... Ik vind het wel ok, en heb het voor mezelf ondertussen wel redelijk aanvaard denk ik, en toch ben ik nog steeds niet zeker hoe het nu juist allemaal zit. Ik denk dat ik, om helemaal zeker te zijn en me er compleet goed bij te voelen, het eens zou moeten meemaken hoe het is om iets te hebben met een meisje. Maar daar zit nu net het addertje :wink:
Tja, de twijfels zijn toch nog niet helemaal weg hoor, en de weg naar duidelijkheid is niet altijd zo gemakkelijk! Hetero zijn lijkt me after all toch nog steeds een stuk simpeler... Maar daarom zeker niet beter!

XjustmeX
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door XjustmeX » 31 dec 2009 01:53

Ik heb er totaal geen problemen mee, nooit gehad eigenlijk. al denk ik soms wel, zou het leven als hetero niet makkelijker zijn? maar zou er moeten een pilletje bestaan of eender wat die je hetero kan maken, ik zou het niet nemen. ik ben nu eenmaal lesbisch, en eens dat zou wegvallen zou ik mezelf niet meer zijn. mijn geaardheid heeft me gemaakt tot wie ik nu ben, dus nee ik heb er geen problemen mee :D
it's better to be hated for who you are, than be loved for who you aren't

Saar tje
New user
New user

Bericht door Saar tje » 31 dec 2009 03:05

ben ik nog steeds niet zeker hoe het nu juist allemaal zit. Ik denk dat ik, om helemaal zeker te zijn en me er compleet goed bij te voelen, het eens zou moeten meemaken hoe het is om iets te hebben met een meisje. Maar daar zit nu net het addertje :wink:
Tja, de twijfels zijn toch nog niet helemaal weg hoor, en de weg naar duidelijkheid is niet altijd zo gemakkelijk! Hetero zijn lijkt me after all toch nog steeds een stuk simpeler... Maar daarom zeker niet beter!
Idem!! Iets beginnen? :ahem:
Mijn woorden drijven, vastgeketend aan vogelpootjes, op de wind.

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 31 dec 2009 09:56

Saar tje schreef:
ben ik nog steeds niet zeker hoe het nu juist allemaal zit. Ik denk dat ik, om helemaal zeker te zijn en me er compleet goed bij te voelen, het eens zou moeten meemaken hoe het is om iets te hebben met een meisje. Maar daar zit nu net het addertje :wink:
³

Triootje?

Lol :lol:
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

WilliamZ
New user
New user
Contacteer:

Bericht door WilliamZ » 31 dec 2009 10:40

Surfthewaves schreef: Nu zou ik wel eens willen weten wat jullie er zelf van vinden homo/lesbisch/bi te zijn en hoe jullie dat nu ervaren, en hoe het in het begin was.
Ik heb er helemaal geen problemen mee, ben heel blij met mezelf, voel me goed! En ben er zelfs fier op ook! Zou totaal geen hetero willen zijn. Wa gaat er nu nog boven ne mooie jongen :love: :D

Vroeger geen grote problemen van gemaakt (van het homo zijn) wel mij soms afgevraagd wrm IK nu weer juist de homo moest zijn van heel de klas! Toen heb ik ook wel vaak het gevoel onderdrukt. Ik dacht in mezelf waar zijt ge toch allemaal mee bezig! Aan wa zit ge toch allemaal te denken...

Maar dan na een aantal jaar mij er toch bij neergelegd. Nu nog een manier zien te vinde om iedereen duidelijk te make da meisjes nix vr mij zijn :D

Darwin
Forum addict
Forum addict

Bericht door Darwin » 31 dec 2009 11:06

WilliamZ schreef:Wa gaat er nu nog boven ne mooie jongen :love: :D
2 mooie jongens? :D

OT: Ikzelf heb er zelf ook nooit last van gehad, van het da ik homo ben dan toch, kheb het wel 5 jaar lang op grote schaal verzwegen (enkel mijn beste vrienden wisten ervan, en die hadden er geen probleem mee) gezien de bekrompenheid van de meeste klasgenoten *zucht*
En nu da zo goed als iedereen da weet, ben ik "den homo" geworden, gezien 99.7% van mijn vrienden en kennissen hetero zijn, en dat vind ik eigenlijk wel leuk... heel leuk zelfs... :D :P
the looks, the dunks and the bottle of Jack
the smokes, the sludge and my eyes back

Springbal schreef:Leve Twijfelaar en Darwin

WilliamZ
New user
New user
Contacteer:

Bericht door WilliamZ » 31 dec 2009 11:34

Darwin schreef:
WilliamZ schreef:Wa gaat er nu nog boven ne mooie jongen :love: :D
2 mooie jongens? :D
:love:

marvm01
New user
New user
Contacteer:

Bericht door marvm01 » 02 jan 2010 14:08

Saar tje schreef:

³

Triootje?

Lol :lol:
Haha! sorry girls, maar er is ondertussen eigenlijk al kans op beterschap ;)

Ach, zoveel verschil maakt het eigenlijk niet, ik blijk in elk geval een twijfelaar te zijn, dus geef me dan toch maar een leuk meisje :)

Mega_Timmy
New user
New user

Bericht door Mega_Timmy » 03 jan 2010 01:58

ik heb het wel even raar gevonden en heb mijn gevoelens onderdrukt...

na verloop van tijd ben ik dan mijn gevoelens in gedichten gaan verwerken. Vroeger schreef ik gedichten en liedjes over meisjes en leuke zaken, maar dan werd het plots allemaal met jongens...

telkens ik dacht aan jongens, kwam er een goed gevoel naar boven, maar ook een slecht gevoel, want ik kon (en kan nog steeds niet) mezelf 100 % zijn.

Enerzijds ben ik wel trots om homo te zijn, ik ben speciaal en ik kan misschien hopelijk een leuk leven leiden.
Anderzijds had het makkelijker geweest dat ik gewoon hetero was, dan was alles gewoon al "gewoon", een hetero moet zijn mama en papa en vrienden niet vertellen dat hij op meisjes valt hè....
Alle dromen zijn bedrog, maar als je wakker wordt naast mij dan droom je nog :p

matt_enz
Regular user
Regular user

Bericht door matt_enz » 03 jan 2010 11:34

in het begin hield mijn mogelijke geaardheid me heel erg in de ban... wanneer ik het zeker wist stortte ik mentaal helemaal als ik alleen was en wanneer ik terug naar school ging, muziek, andere was ik gewoon weer mezelf dacht ik er niet aan en maakte ik altijd plezier. Dan kwam ik weer thuis zat ik op mijn kamer, alleen, en stortte ik weer in wist ik niet wat ik moest, zocht naar antwoorden. Zo ging dat lange tijd door, mijn ouders hadden het wel gemerkt maar hebben er nooit naar gevraagd. Wanneer ik het hen vertelde voelde ik me een paar dagen leeg en levenloos. Sindsdien gaat alles bergop en zijn er telkens meer en meer mensen die het weten, maar zelf heb ik het nog niet helemaal aanvaard... ik praat er nooit met iemand over, en stiekem hoop ik dat het voorbij zal gaan, maar ik denk niet dat het zo makkelijk zal zijn :s Ik denk wanneer ik een eerste vriendje zal hebben en hem volledig kan vertrouwen en het tegen mijn familie en vrienden kan vertellen en me er niet meer voor schaam dat ik dan volledig vrede met mezelf kan nemen.
funny, how people smile and think about sad things

meisja
New user
New user

Bericht door meisja » 03 jan 2010 12:51

Surfthewaves schreef: Nu zou ik wel eens willen weten wat jullie er zelf van vinden homo/lesbisch/bi te zijn en hoe jullie dat nu ervaren, en hoe het in het begin was.
:D x
Mijn verhaaltje er ook nog maar ff bij dan. (:

Ik was net 14 (nu 16) toen ik merkte dat ik verliefd was op een goede vriendin.
In het begin vond ik het allemaal niet zo erg, ik had een obsessie voor dat meisje inmiddels, dus in mijn ogen had ik toch alleen maar haar nodig om gelukkig te worden. Maar ik werd depressief (onder andere door die obsessie) en mijn moeder reageerde ook niet zo tof toen ik vertelde dat ik op meisjes viel. Ik besefte toen pas echt wat 'deze ontdekking' inhield en ik was niet zo blij mee.. Dat is best lang zo gebleven, zelfs toen een hele tijd later een meisje verliefd op was, kon ik daar totaal niet mee overweg.

Nu is dat gelukkig helemaal anders. (:
Ik ben nu al weer een tijdje 'hetero'. (verhuist en niet geout xD) En ik heb een relatie met een jongen gehad... Nou, dan bevalt lesbisch zijn me toch een stuk beter. :lol:
Wat gaat er nou boven een leuk meisje? 8)

ikbenikenjijbentjij
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door ikbenikenjijbentjij » 03 jan 2010 20:36

Michelangelo schreef:Ik moet wel toegeven dat dat natuurlijk ook zijn nadelen heeft, zoals het feit dat iedereen altijd vertrekt van het idee dat je hetero bent, dus dat je het steeds expliciet moet verkondigen. (ongeveer niemand weet het eigenlijk van mij)
En het feit dat het vreemd blijft (voor mij) of sensationeel (voor hen) om met hetero's over relaties te praten.
En het feit dat je geen kinderen kan krijgen.
En het feit dat je je in een bepaald wereldje moet begeven om mensen te leren kennen van wie je zou kunnen houden.
En het feit dat als je als je op straat hetzelfde zou doen als een gemiddeld heterokoppel andere reacties zou krijgen.

Gesloten