Uiterlijke kenmerken van Lesbiennes

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Lolita_roos
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Uiterlijke kenmerken van Lesbiennes

Bericht door Lolita_roos » 15 sep 2009 21:01

Heey

Ik vroeg me nou af; hoe kan ik als ik uitga lesbiennes herkennen of me zelf duidelijk makenn als lesbienne?:

zijn er uitterlijke kenmerken zoals:

-een ring aan een bepaalde vinger
-een bepaald soort armbandje/kettinkje
-een bepaalde soort kledingstijl
-een kapsel
-...

???

En dan nog iets; hoe knoop je een gesprek aan met iemand waarvan je denkt dat ze lesbisch is? want voor hetzelfde geld is ze hetero of heeft ze al een vriend(in).

Ik hoop op massale reacties!!!

Liefs, Lolitaaa

mei_meisje
I have no life
I have no life

Re: Uiterlijke kenmerken van Lesbiennes

Bericht door mei_meisje » 15 sep 2009 21:04

Ik denk niet dat er één bepaald beeld is van een lesbo.
Verder welkom. Hoe oud ben je?
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Genner
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Genner » 15 sep 2009 21:29

Wat mei_meisje al zei. Niet all heteromeisjes - en vrouwen zien er hetzelfde uit en ze hebben geen teken om zich herkenbaar te maken bij het andere geslacht. Hetzelfde geldt dus voor lesbische meisjes: er zijn geen speciale symbolen of kenmerken.

Dat je op dit forum zit is natuurlijk alvast een goede start om andere holebijongeren te leren kennen. Als je echt heel actief op zoek wilt, kan je altijd één van de WJNH-activiteiten proberen die je wel iets lijken. Ik wens je vooral veel forumplezier!
And since the roof fell in, I'll lean on what matters
Caught in the slightest wind, everything else unravels
You're standing in my doorway, seven cities ago
The days are racing, but you come back too slow
Mr Johansson schreef:Hoera voor Genner!
perfect verwoord

Sonne
Experienced user
Experienced user

Bericht door Sonne » 29 sep 2009 12:30

Lolita_roos schreef:zijn er uitterlijke kenmerken zoals:

-een ring aan een bepaalde vinger
-een bepaald soort armbandje/kettinkje
-een bepaalde soort kledingstijl
-een kapsel
-...
Dit kan je als een 'pot' beschouwen:

Afbeelding

Afbeelding

Springbal
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Springbal » 29 sep 2009 13:11

houthakkershemd, bottines, heavy tattoo's, kort haar
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

heroine
New user
New user

Bericht door heroine » 29 sep 2009 16:30

Dat zijn gewoon mannewijven die jij daar beschrijft ;)
Lesbo's zijn niet per defenitie mannewijven.. Ok ik heb iets korter haar en ik speel basket, maar ik draag nog steeds graat botjes/ballerina's als mijn allstars ;-)
(al moet ik toegeven dat ik als 11jarig meisje moeilijk te onderscheiden was van de 11jarige jongens, maar dat gebeurt niet alleen bij lesbische vrouwen dacht ik)

kikkertje
Regular user
Regular user

Bericht door kikkertje » 02 okt 2009 01:55

Hej,

Die foto's zijn gewoon hilarisch!! :greenthing:
Hmmm, gelukkig zien lesbo's er niet allemaal
zo uit :)
Ik heb mijn haar lang, draag eyeliner én mascara,
heb botjes, allstars én ballerina's en ik speel geen
typische "dyke"sport and still, I'm a lesbian :)

x
*Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden*

dontlikepink

Bericht door dontlikepink » 02 okt 2009 11:28

Haha, zalige foto's :p

Over die ringen/kettinkjes en zo, ik denk niet dat lesbo's allemaal op een dag samen besloten om een roos-wit armbandje aan te doen aan de linkerpols :p

Ik denk dat de meeste lesbo's er gewoon als meisjes uitzien,
en dat verhoogt natuurlijk de moeilijkheidsgraad als je ze wil herkennen.
Soms heb je gewoon dat gevoel, dan wéét je gewoon dat ze ook op meisjes valt.
Maar andere keren is ze zo dubbelzinnig!! Echt ergerlijk eigenlijk, frustrerend gewoon. But I like 8)

In zo'n situaties (en in alle andere ook :p ) ben je inderdaad het best met gewoon kennis te maken met dat meisje, haar te leren kennen en vaak eens met haar te praten.
Zo kan je subtiel haar geaardheid peilen :)
Alleszins, dat is mijn plan nu :p misschien ben jij er ook wat mee :p

chocotje

Bericht door chocotje » 05 okt 2009 20:33

hey,

volgens mij moet je gewoon gevoel en intuitie volgen en dan nog kan je er zo naast zitten dusja
en als ze in een relatie zitten met een jongen wil dit nog altijd niet uitsluiten dat ze niet voor meisjes vallen, dan zitten ze gewoon (zoals mijn vriendin het noemt) in de verkeerde fase
maar dan zien ze je en vallen ze direct voor je charmes natuurlijk :P

Oké ja kwou gewoon zeggen, maak neutraal kennis en met wat geduld kom je er wel achter.
En wat moet gebeuren zal ook wel gebeuren met het nodige geduld

greetz

Sonne
Experienced user
Experienced user

Bericht door Sonne » 07 okt 2009 23:05

Ja die foto's had ik er gezegd omdat ik 'die types' er zo meteen uithaal (gaydar die tilt slaat :lol: )
Je hebt zo veel types, maar er zijn ook gewone lesbische vrouwelijke types. En zo mogen er wel meer zijn :wink:

Marjan
New user
New user

Bericht door Marjan » 25 okt 2009 12:23

heroine schreef:Dat zijn gewoon mannewijven die jij daar beschrijft ;)
Lesbo's zijn niet per defenitie mannewijven.. Ok ik heb iets korter haar en ik speel basket, maar ik draag nog steeds graat botjes/ballerina's als mijn allstars ;-)
(al moet ik toegeven dat ik als 11jarig meisje moeilijk te onderscheiden was van de 11jarige jongens, maar dat gebeurt niet alleen bij lesbische vrouwen dacht ik)

Ik speel ook basket! Bij welke ploeg zit je?
Als kleine meisje heb ik ook een periode kort haar gehad en was daardoor ook moeilijk herkenbaar als een meisje...

heroine
New user
New user

Bericht door heroine » 25 okt 2009 14:46

Marjan schreef:

Als kleine meisje heb ik ook een periode kort haar gehad en was daardoor ook moeilijk herkenbaar als een meisje...
Haha ik was echt 90% jongen als klein kind. Echt erg... 'dit is wel de meisjes-wc hé'
Ik wou je een PB sturen voor de basket-issue maar "De gebruikers om toe te voegen bestaan niet."
Vreemd. Speel provinciaal in oost-vlaanderen. Jij? (probeer jij mij anders eens pb te sturen miss lukt dat wel?)

Oja sorry per ongeluk dubbel gepost

Marjan
New user
New user

Bericht door Marjan » 25 okt 2009 15:24

heroine schreef:
Marjan schreef:

Haha ik was echt 90% jongen als klein kind. Echt erg... 'dit is wel de meisjes-wc hé'
Ik wou je een PB sturen voor de basket-issue maar "De gebruikers om toe te voegen bestaan niet."
Vreemd. Speel provinciaal in oost-vlaanderen. Jij? (probeer jij mij anders eens pb te sturen miss lukt dat wel?)

Oja sorry per ongeluk dubbel gepost
Zooo erg was het gelukkig bij mij niet :p
Ik heb je PB gekregen en beantwoord.

fabulous25

Bericht door fabulous25 » 28 nov 2009 17:57

Ik ben een echt meisje. Mascara, naaldhakken, ... . So please girls, spot me. Het is niet leuk om enkel de aandacht van mannen te krijgen :cry:

Ben sinds kort single en al mijn vriendinnen zijn hetero dus weet niet goed waar ik nu iemand leuk kan leren kennen. Zijn er events waar jullie ook alleen naartoe gaan?
Mis de feestjes in Culture Club.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 28 nov 2009 19:33

Springbal schreef:houthakkershemd, bottines, heavy tattoo's, kort haar
Snor, ongeschoren benen, oksels en schaamhaar en zwaarlijvigheid.

Ik zie echt niet in waarom er specifieke lesbo-kenmerken zouden bestaan. Het maakt bovendien niks uit, dus waarom zouden we ons er druk over maken?
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Ires
New user
New user

Bericht door Ires » 29 nov 2009 14:51

fabulous25 schreef:Ik ben een echt meisje. Mascara, naaldhakken, ... . So please girls, spot me. Het is niet leuk om enkel de aandacht van mannen te krijgen :cry:

Ben sinds kort single en al mijn vriendinnen zijn hetero dus weet niet goed waar ik nu iemand leuk kan leren kennen. Zijn er events waar jullie ook alleen naartoe gaan?
Echte holebifeestjes zijn er niet meer in de Culture Club momenteel.
Ikzelf ga geregeld uit in CC. Wat me opvalt is dat er steeds meisjes zijn die erg close omgaan met elkaar. Meestal zijn ze zodanig vrouwelijk (kleedje, hakken, handtas, mascara, ...) dat ik zelfs niet zou durven denken of hopen dat ze gay zijn. Maar toch... De drempel om op zo'n meisje af te stappen is bijzonder hoog vind ik. Vooral als ze in gezelschap vertoeft. De kans dat je een blauwtje loopt of scheef bekeken wordt is wel vrij groot. Bovendien ga vrijwel altijd in hetero gezelschap naar CC. Dan is het ook zo raar om een 'move' te maken naar een meisje toe ... zeker als je nog niet volledig geout bent :roll: . Zeer herkenbare situatie dus en ook een beetje mijn probleem.

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 29 nov 2009 17:46

check zeker ook het topic kledingsgewoontes bij lesbo's :wink:

de cliché lesbo's kan je er meestal wel uithalen (lees: manwijven) maar dat wil niet zeggen dat alle mannelijke vrouwen persé lesbisch zijn, of dat alle lesbo's zich persé mannelijk gedragen of kleden

maar, om op je vraag te antwoorden: nee, er zijn geen speciale kenmerken waaraan je sowieso een lesbo kan herkennen.. al kan ik me wel voorstellen dat dat zeer handig zou zijn 8)

fabulous25
New user
New user

Bericht door fabulous25 » 29 nov 2009 21:24

Ires schreef:
fabulous25 schreef:Ik ben een echt meisje. Mascara, naaldhakken, ... . So please girls, spot me. Het is niet leuk om enkel de aandacht van mannen te krijgen :cry:

Echte holebifeestjes zijn er niet meer in de Culture Club momenteel.
Ikzelf ga geregeld uit in CC. Wat me opvalt is dat er steeds meisjes zijn die erg close omgaan met elkaar. Meestal zijn ze zodanig vrouwelijk (kleedje, hakken, handtas, mascara, ...) dat ik zelfs niet zou durven denken of hopen dat ze gay zijn. Maar toch... De drempel om op zo'n meisje af te stappen is bijzonder hoog vind ik. Vooral als ze in gezelschap vertoeft. De kans dat je een blauwtje loopt of scheef bekeken wordt is wel vrij groot. Bovendien ga vrijwel altijd in hetero gezelschap naar CC. Dan is het ook zo raar om een 'move' te maken naar een meisje toe ... zeker als je nog niet volledig geout bent :roll: . Zeer herkenbare situatie dus en ook een beetje mijn probleem.
Ik ben dus 1 van die meisjes met kleedje, hakken, ... :D. Ga wel niet close om met mijn vriendinnen omdat deze volledig hetero zijn en zo n gedoe enkel mannen lokt. Pff. Als ik een vriendin heb dan mag wel iedereen het zien maar ga niet zo doen gewoon voor de fun.
Moet wel zeggen dat ik vond dat op de ladybird party's een speciale sfeer ging. Was echt wennen. Is niet zoiets waar ik nu alleen naartoe kan. Zijn er events waar dat wel kan?
Misschien zien we elkaar wel eens in CC :D

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 29 nov 2009 21:37

J-La schreef:check zeker ook het topic kledingsgewoontes bij lesbo's :wink:

de cliché lesbo's kan je er meestal wel uithalen (lees: manwijven) maar dat wil niet zeggen dat alle mannelijke vrouwen persé lesbisch zijn, of dat alle lesbo's zich persé mannelijk gedragen of kleden

maar, om op je vraag te antwoorden: nee, er zijn geen speciale kenmerken waaraan je sowieso een lesbo kan herkennen.. al kan ik me wel voorstellen dat dat zeer handig zou zijn 8)
Ik weet niet of het echt kan beschouwd worden als 'uiterlijk kenmerk', maar aan iemands ogen - of beter: de manier waarop iemand kijkt - kan je toch ook vaak dingen afleiden. Daarmee bedoel ik niet het uitwisselen van één of andere 'ik wil je'-blik, maar simpelweg de manier van kijken. De laatste tijd heb ik zo toch een aantal hetero-vriendinnen van mensen die ik ken kunnen 'herkennen', ook al wist ik hun geaardheid niet van tevoren en liepen ze rond op een holebifeestje. :)
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

girl with one eye
New user
New user

Bericht door girl with one eye » 29 nov 2009 21:40

ik versta het probleem volledig :)
gisterenavond uitgeweest naar holebifeestje, op zoek naar een flirt/vriendin, er waren daar zeer veel "typische" lesbos, duidelijk herkenbaar aan de bad fashion en halfkaalgeschoren hoofden. mij best, iedereen kleedt zich zoals hij/zij wilt, maar zij interesseren me helemaal niet. ik ben zelf een echt meisjemeisje en vind eigenlijk alleen maar andere vrouwelijke meisjes aantrekkelijk. niemand gelooft dat ik ook effectief op meisjes val, dus ik word ook gewoon niet door lesbos aangesproken. ik weet niet hoe ik andere leuke meisjes moet leren kennen, het type die ik leuk vind ziet er zo hetero uit dat ik ze nooit zou durven aanspreken, laat staan mee flirten of eruit flappen dat ik hen leuk vind, uit angst scheef te worden bekeken. (blauwtjes lopen bij meisjes vind ik erger dan bij jongens)

ik weet dat dit forum geen zoekertjes wil, maar een hint over waar ik leuke meisjemeisjes kan leren kennen zou wel handig zijn. misschien moeten we maar eens een avondje samentroepen ;)

Gesloten