binnenkort

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
tbobs
New user
New user
Geslacht: Man

binnenkort

Bericht door tbobs » 15 aug 2009 16:28

hallo
kweet nu al een anderhalf jaar dat ik homoseksueel ben, sommige mensen weten het al maar mijn ouders nog niet, dus ik ben aan het wachten op de moment dat ik alleen met mijn ouders thuis ben (want met een familie zijn van 6 is niet gemakkelijk dat iedereen weg is) maar die datum staat nu vast en is de 21 augustus maar nu het begint te korten weet ik niet wat ik moet zeggen, ik begin echt te freaken. ik weet niet hoe ik er over moet beginnen, hoe ik het moet zeggen, en ik ben vooral bang van hun reacties. soms hoor ik mijn vader zeggen dat homoseksualtiteit een ziekte is, iedereen geeft hem dan gelijk en lacht ermee. ik voel mij dan vernederd en word bang hoe ze gaan reageren. maar dan paar dagen later vinden ze het helemaal geen probleem, maar dan terug wel. ik weet niet hoe de verwachtingen dan zullen zijn. iedereen zegt: ze moeten het wel accepteren want je bent hun zoon! dat is ook waar maar mijn vader kan soms redelijk opvliegend zijn als hij het niet begrijpt of niet wilt, voor de rest is het een van de tofste vaders die je kunt inbeelden, en ik wil hem niet kwijt. samen naar zolder gaan naar de 24 uur gaan kijken, maar daar vrees ik ook voor, ik heb al met iemand gesproken die lesbisch is en ze zegt dat ik vooral de juiste woordkeuze moet maken, niet rechtstreeks maar hoe dan? :o ehm ik zit dus vast en freak helemaal, dus als me een paar tips kunt geven zijn ze zeker welkom:)

Stiko
Regular user
Regular user

Re: binnenkort

Bericht door Stiko » 15 aug 2009 16:46

Wel, het zelf opbiechten kon ik ook niet. Ik heb mijn ouders een brief geschreven en deze ergens gelegd waar ze het zeker zouden vinden, zonder dat mijn zussen(we zijn ook met 6 thuis ;) ) hem zouden vinden. dus eigenlijk ka ik je over het vertellen zelf niet echt tips geven... maarjah...

De reactie van ouders, is vrij, raar... in eerste instantie reageren ze egoïstisch "wat zullen mijn collega's zeggen", "waarom moet dit met mijn kind zijn",... je breekt eigenlijk een beeld dat ze hebben. kinderen, dan denken ouders aan "huisje, tuintje, boompje, kindjes", en dat beeld van jou lijkt dan niet te kloppen... Maar ze draaien over het algemeen vrij snel bij. ik zou kunnen zeggen dat ze dat altijd doen, maar dan zou ik liegen. een kennis heeft zich geout en is door zijn ouders naar een psychiater gestuurd. die man heeft hen uitgelegd dat homoseksualiteit geen ziekte is, en dat je als ouder kan aanvaarden, of niet... die jongen woont nu bij zijn grootmoeder, want ze aanvaarden het niet. Nu niet om je angst aan te jagen hé. hij is de enige die ik ken die dat heeft meegemaakt, en ik ken nu toch wel zeker 60 andere holebis. de andere zijn allemaal aanvaard door hun omgeving. Maarja... je zegt zelf dat je een goede band hebt met je ouders... ik denk dat je dan niet al te veel te vrezen hebt. zeker als je nog broers en zussen hebt... dan worden ze, hoe zeg je dat, milder, emotioneler.

als je ze echt voor jezelf alleen hebt, dan zou ik toch zorgen voor een ontspannen sfeer... je kan het ijs wat breken door gewoon over homoseksualiteit te beginnen praten hé... hen vragen wat ze écht van homo's denken... en dan kan je daar rustig op verder bouwen...

Ik duim in ieder geval voor je!

Grtz
People
if there was one who would understand,
one that would comfort me and would take my hand,
one that would guide me and help me to find,
but there are no such people,'cause people are blind
JS

matt_enz
Regular user
Regular user

Bericht door matt_enz » 19 aug 2009 20:17

zeker niet beginnen twijfelen. Op het moment zelf voelde ik me er echt niet goed over en wou ik alles terugspoelen en dan toch maar gewacht hebben en dat heb ik nu soms ook nog... jaja niet bij iedereen loopt het altijd even vlot, dat mag niet gezegd worden. In ieder geval heb daarna nooit meer getwijfeld of ik nu echt homoseksueel ben of niet. Ik heb bij mezelf het gevoel dat ik onmogelijk terug kan kruipen, alhoewel mijn ouders nadrukkelijk zeiden dat ik natuurlijk nog altijd met een meisje mag thuiskomen. Als je zelf nog niet zeker voelt of zelf niet overtuigd bent, raadt ik je vooral aan het niet te doen, ik was er nog niet klaar voor en had nog niet alles uitgepluisd. Maar die avond toen ik het vertelde kwam mijn broer naar me (die alles had afgeluisterd) en hij zei dat hij en mijn andere broer nog steeds vinden dat ik hun klein broertje ben waarvoor ze moeten oppassen en dat hij het jammer vond dat ik het niet eerst tegen hem had gezegd of mijn zus ofzo. Dus als je close bent met een oudere broer of zus vertel het hen eerst. Zij zullen je hoe dan ook steunen en zij kennen je ouders ook dus zullen ze zeker helpen. dat is wat broers en zussen doen. In de meeste situaties (als je elkaar niet kunt luchten of je hebt elkaar lange tijd niet gezien en er is ruzie... dan niet é)
Niet te vergeten ik ben nooit bedroefd geweest nadat ik het mijn ouders verteld had.
Veel succes en je wandelt je eigen pad en dit was zo ongeveer mijn pad... gelijk wat je kiest als je er achter staat ga je er nooit om treuren.
grtz matt_enz x
funny, how people smile and think about sad things

badgirls24
Experienced user
Experienced user

Bericht door badgirls24 » 20 aug 2009 19:34

Laat ons weten hoe het verlopen is als je wil :)
Respect quote's:
Spoiler! :
Mchll schreef:Alles komt uiteindelijk wel goed, en of je nu hetero, homo, bi, lesbisch.. eender wat bent.. Als je je maar goed voelt bij wie je samen bent.. Die 'stempel' maakt het verschil niet hoor..
AGE-411 schreef: Je bent hetero en je zegt dat je 'helaas' geen holebi bent? :o
Wou je dan bi of homo zijn mss? :o
Appleheadcat schreef:Ik ben eigenlijk wel een fan van jou, badgirls24. :rock:

zonnebloempje
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door zonnebloempje » 20 aug 2009 21:08

Hey,

Bij mij is het helemaal anders ter sprake gekomen.
Ik zat eigenlijk in een zwart gat, en had toen nog een relatie.
Ik voelde mij gevangen, en ik kwijnde na lange tijd gewoon weg.
Ik wist geen raad meer, was moe van te denken, was het moe om mijn gevoelens te verstoppen,
maar wou vooral niemand pijn doen.
Ik heb op een avond alles opgebiecht aan mijn toenmalig vriendje, en het was midden in de nacht dat ik terug naar huis reed. 's Morgens vol verdriet en doodop lag ik nog steeds in mijn bed.
Mijn moeder kwam in de kamer en zette mij uit bed.
Ik begon te huilen tot en met. Alle hartzeer en verdriet kwam er in één keer uit.
En dus gooide ik meteen alles op tafel. Ik ratelde maar tussen mijn snikkende tranen door.
En voor ik het goed en wel besefte, had ik alles al verteld.
Mijn ouders schrokken even, en waren er ook eerst niet goed van.
Maar kort daarna hebben ze mij gezegd dat ze mij nemen zoals ik ben.
Nu ben ik bij een holebigroep, en weten mijn ouders waar ik ga en sta.
Ik hoef niks meer te verbergen, of toch bijna niks meer :D

Veel sterkte en succes, ik duim, en laat inderdaad eens weten hoe het afgelopen is...

zonnebloempje x

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 21 aug 2009 14:44

Succes, als vandaag dé dag wordt.
Ik duim.

tbobs
New user
New user

Bericht door tbobs » 22 aug 2009 15:17

het is uiteindelijk niet gebeurt omdat mn vader het onderwerp constant ontweek, hij begon over iets anders, liep weg maar voor de rest deed hy redelijk vriendelijk. dus ik ben ten einde raad, het laat zien dat ze er toch niet voor zijn, ze willen het percies niet weten maar weten wel dat het eraan komt, ik werd kwaad en wou het roepen, maar heb toch besloten om niet luidruchtig te zijn want dan kon het verkeerd aflopen, dus ik heb me erbij neergelegd en vanavond beter dan zijn we nog eens alleen, ik heb me al eens versproken (expres) en ze reageerden er niet op. Dus ik weet het niet, warschijnlijk doen ze het nog eens zoals deze middag ik heb het toen maar laten liggen, dus vanavond zal het hetzelfde zijn.

Stiko
Regular user
Regular user

Bericht door Stiko » 22 aug 2009 15:22

Ai...Leuk is anders natuurlijk.
Maar, heb je "het" al gezegd? het kan natuurlijk ook zijn dat het gewoon een onderwerp is waar ze niet graag over praten en het daarom ontwijken, niet omdat ze er iets tegen hebben.
Ik bedoel, ik kan met mijn ouders niet over jodenvervolging praten. zij ontwijken dat ook, omdat het onderwerp hen afschrikt. toch hebben ze niets tegen joden, en staan ze tegenover neonazi's.(slechte vergelijking? :P )
Achja... blijven proberen. tenzij je merkt dat ze het niet willen horen omdat ze je niet meer zouden aanvaarden. dan denk ik persoonlijk dat je beter zwijgt.

Sterkte!
People
JS

tbobs
New user
New user

Bericht door tbobs » 22 aug 2009 17:05

nee ze willen het niet horen, ik heb het weeral geprobeerd maar ze wouden het niet weten, dan kan ik beter een brief schrijven ofzo dan kunnen ze het niet ontwijken, ik laat je nog iets weten

1985

Bericht door 1985 » 22 aug 2009 17:07

tbobs schreef:nee ze willen het niet horen, ik heb het weeral geprobeerd maar ze wouden het niet weten, dan kan ik beter een brief schrijven ofzo dan kunnen ze het niet ontwijken, ik laat je nog iets weten
Een brief schrijven is een goed idee.
Good luck!

zonnebloempje
New user
New user

Bericht door zonnebloempje » 22 aug 2009 19:35

Hoi,

Wat spijtig dat het zo is gelopen!
Toch zou ik het op één of andere manier toch laten weten,
want er mee blijven zitten en het verzwijgen, dat helpt niks vooruit.
Althans, dat is mijn mening!
Stel dat je toch eens een relatie zou hebben in de toekomst,
dan zou je alles al stiekem moeten doen, maar dat blijf je niet volhouden.
Ze zullen het toch onder ogen moeten zien....
Misschien is die brief een goeie optie. Dat is in het eerste opzicht minder confronterend omdat
je dan geen oogcontact hebt met je ouders.
En dan is het weer afwachten wat ze zeggen op die brief natuurlijk.
In ieder geval: veel sterkte!!
En laat weten hoe alles een vervolg krijgt...

zonnebloempje x

ps: weet dat je op dit forum altijd je hart kan uitstorten en de holebifoon is er ook nog om je met raad en daad bij te staan!

tbobs
New user
New user

Bericht door tbobs » 23 aug 2009 12:45

de brief is dus goed bezorgd!
mn ouders reageerde er goed op maar ze wouden praten en mn vader dacht dat het maar een fase was en dat ik nog kon verandere dat veel mensen dat hebben, ik heb hem ook verteld dat ik binnen een half jaar het tegen iedereen wil zeggen. maar dat wou hij niet want hij dacht dat ik er nog niet klaar voor was en moest wachten, hij is gewoon bang dat al zijn vrienden het weten maar mn moeder reageerd wel goed dus ik ben blij

1985

Bericht door 1985 » 23 aug 2009 13:08

tbobs schreef:de brief is dus goed bezorgd!
mn ouders reageerde er goed op maar ze wouden praten en mn vader dacht dat het maar een fase was en dat ik nog kon verandere dat veel mensen dat hebben, ik heb hem ook verteld dat ik binnen een half jaar het tegen iedereen wil zeggen. maar dat wou hij niet want hij dacht dat ik er nog niet klaar voor was en moest wachten, hij is gewoon bang dat al zijn vrienden het weten maar mn moeder reageerd wel goed dus ik ben blij
Goed gedaan!
Ik ben ook blij voor u dat het zo goed verlopen is. Uw papa zal wss ook wel snel bijdraaien, het zal alleen een tijdje vergen eer hij het een plaats kan geven.
Toch al een last minder, he? :)

matt_enz
Regular user
Regular user

Bericht door matt_enz » 23 aug 2009 16:27

fijn!
Goed begonnen, half gewonnen!
En geen zorgen over jouw vader, jij verstond het waarschijnlijk ook niet in 1 2 3
x matt_enz
funny, how people smile and think about sad things

Stiko
Regular user
Regular user

Bericht door Stiko » 23 aug 2009 17:30

^^ een zalig gevoel hé? zo'n euforische roes... nu lijkt het eventjes of je weer de hele wereld aan kan.
Je vader zal vermoedelijk wel snel bijdraaien. het is even een oud beeld van je dat breekt, maar het nieuwe beeld zal iig wel helemaal compleet zijn.

Welkom bij de Club!
People
JS

Gesloten