De ideale partner

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Gasquet
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man
Contacteer:

De ideale partner

Bericht door Gasquet » 12 aug 2009 22:21

Omdat ik het gevoel heb dat het turn on verglijdt naar een beschrijf-je-ideale-partner-draad, dacht ik laat ik er een echt topic voor maken dan kunnen de twee dingen uit elkaar gehouden worden :)
Bij deze :angelface:
Beschrijf het beeld dat jij van je droompartner hebt: welke eigenschappen wel, welke niet enzoverder
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Jack Sparrow
Regular user
Regular user

Re: De ideale partner

Bericht door Jack Sparrow » 12 aug 2009 22:45

Mijn ideale partner moet natuurlijk uiterlijk aantrekkelijk zijn, want anders is het nogal moeilijk om een liefdesrelatie te hebben xD Maar belangrijker dan dat moet het innerlijk goed zitten en de karakters matchen. Hij moet mij perfect kunnen aanvullen en weten wat ik wil zeggen zonder dat ik mijn mond hoef open te doen. Daarnaast is het altijd handig als je veel raakvlakken hebt en veel lol met elkaar kunt hebben. Mijn lief is mijn allerbeste vriend en ik denk dat dat wel een heel goede basis is voor een sterke relatie.

Al is dit natuurlijk allemaal heel persoonlijk :)
Schrijven is de macht om je eigen wereld te creëren

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 12 aug 2009 23:04

Jack Sparrow schreef:Mijn lief is mijn allerbeste vriend
Ik zal nog eens nadenken over mijn ideale lief, het is me momenteel té abstract om dáár iets zinnigs over te zeggen.

Maar bovenstaande zin vind ik zo vreemd! Je bent niet de enige die dat zegt hoor, Jack, maar ik vind het toch maar een beetje vreemd... Mijn beste vriend blijft mijn beste vriend - ook als er morgen een prins op het witte paard voorbij komt.

Tegen wie moet ik anders liggen zeuren als mijn lief eens een keer vervelend doet?
Want ja, reality check, zoiets gebeurt!

Jack Sparrow
Regular user
Regular user

Bericht door Jack Sparrow » 12 aug 2009 23:19

Goh, hoe moet ik dat uitleggen?

Het is in elk geval zo dat ik vind dat je meer dan één beste vriend kan hebben. Ik weet dat dat heel raar klinkt, want als je het woord 'beste' analyseert, is het gewoon niet mogelijk om meer dan één beste vriend te hebben, maar toch zeg ik liever dat ik meerdere beste vrienden heb dan te moeten zeggen dat ik één beste vrienden heb en verscheidene goede vrienden.
Mijn vrienden verschillen namelijk nogal erg en er is er geen enkele die echt heel veel raakvlakken met me heeft. We trappen gewoon veel lol, maar we hebben onze verschillen en zijn het geregeld oneens met elkaar.

Mijn lief daarentegen heeft nogal angstaanjagend veel dezelfde gedachten en ideeën als ik. Ik hoef iets niet uit te leggen of te verdedigen voor hij het begrijpt, want meestal denkt hij er ook zo over. En alle dingen die ik wil doen, wil hij meestal ook doen. Ik ben bijvoorbeeld gek op boekenmarkten, zoals de boekenbeurs, gezellig samen een filmpje kijken, ... en dat heeft hij dus ook allemaal. Terwijl mijn andere vrienden heel graag fuiven en veel alcohol achterover slaan en zo ben ik dus niet. Ik vind het ook fijn om met hen mee te gaan, maar het is logisch dat ik dan meer voeling heb met de dingen die ik samen met mijn lief doe, aangezien die me ook het meeste boeien.

Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat ik die andere beste vrienden niet nodig heb om eens met hen weg te gaan of eens met hen over iets te babbelen of als je wil wat over mijn lief te zeuren.

Ik weet niet of het zo iets duidelijker is, het is heel moeilijk uit te leggen. Het voelt gewoon zo aan. Ik weet dat als we uit elkaar zouden gaan dat we nog steeds de beste vrienden zullen zijn, omdat die raakvlakken en gemeenschappelijke interesses zo sterk overeenkomen. Dat veeg je niet zomaar weg, zelfs al crasht je liefdesrelatie.
Schrijven is de macht om je eigen wereld te creëren

1985

Bericht door 1985 » 12 aug 2009 23:52

Jack Sparrow schreef:
Ik weet niet of het zo iets duidelijker is, het is heel moeilijk uit te leggen. Het voelt gewoon zo aan. Ik weet dat als we uit elkaar zouden gaan dat we nog steeds de beste vrienden zullen zijn, omdat die raakvlakken en gemeenschappelijke interesses zo sterk overeenkomen. Dat veeg je niet zomaar weg, zelfs al crasht je liefdesrelatie.
Tiens, wat je daar zegt...

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 13 aug 2009 12:23

Keyser Soze schreef:
Jack Sparrow schreef:Mijn lief is mijn allerbeste vriend
Maar bovenstaande zin vind ik zo vreemd! Je bent niet de enige die dat zegt hoor, Jack, maar ik vind het toch maar een beetje vreemd... Mijn beste vriend blijft mijn beste vriend - ook als er morgen een prins op het witte paard voorbij komt.
Inderdaad.
Nuja, ik begrijp dat wel, ik had dat ook in m'n vorige relatie, maar ik bekeek dat eerder als een negatief punt. En uiteindelijk draaide dat dan ook heel negatief uit: tegen het einde van onze relatie voelde ik me meer alsof we beste vriendjes waren, dan alsof we liefjes waren.
En als't gedaan was, nja, dan heeft een mens natuurlijk wat tijd nodig om afstand te nemen van die relatie enzo, maar dat betekende dan ook automatisch gedaan met de beste vriend, en dan val je soms toch wel wat in een putje...
Oké, tegenwoordig spreken we wel weer regelmatig af enzo, en we zijn elkaar eigenlijk nooit uit het oog verloren, maar in het begin moest het toch niet teveel zijn hoor...

Dus, ik vind dat eerder maar een negatief punt, zo van "mijn lief is ook mijn beste vriend"...
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

nomeis

Bericht door nomeis » 13 aug 2009 15:48

Mijn ideale partner bestaat niet en dat vind ik maar goed ook, want ik wil absoluut niet dat mijn lief aan al mijn verwachtingen voldoet. Hoe saai zou dat niet zijn :)
(ok, niet echt een antwoord op de vraag)

Wat ik wel erg appreciëer in een relatie is gebondenheid én vrijheid tegelijk, vooral vertrouwen dus, ook een mannelijke (dominante maar toch lieve) uitstraling en op seksueel vlak al eens 'iets anders' willen proberen.

Iemand die luistert en naar wie je luistert.

Oja, mijn lief is niet mijn beste vriend. Mijn lief is mijn lief.

1985

Bericht door 1985 » 13 aug 2009 17:14

Mijn ideale partner moet vooral van mij houden en gericht zijn op een 'eindeloze' relatie (niet zomaar een flirt, maw)
Het lijkt me normaal dat hij ook een zekere aantrekkelijkheid bezit en min of meer dezelfde interesses heeft als ik.

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 13 aug 2009 17:25

de ideale partner.. kweenie, ik ben niet zo gefocust op die 'ideale' eigenschappen, ik heb weinig voorwaarden waar mijn partner aan moet voldoen. Pas op: ik zal er wel hebben, maar ik heb zo geen opgesomd lijstje waar ik V-tjes moet nazetten :) Ik zie t wel als ze voor mijn neus staat

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 13 aug 2009 20:54

mateo schreef:de ideale partner.. kweenie, ik ben niet zo gefocust op die 'ideale' eigenschappen, ik heb weinig voorwaarden waar mijn partner aan moet voldoen. Pas op: ik zal er wel hebben, maar ik heb zo geen opgesomd lijstje waar ik V-tjes moet nazetten :) Ik zie t wel als ze voor mijn neus staat
voila , dat is ook mijn mening
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

sjwazi
Forum addict
Forum addict

Bericht door sjwazi » 14 aug 2009 10:55

Ik vraag alleen dat ik van haar houd, dat zij van mij houdt, en dat ze respect heeft (niet alleen voor mij, maar toch ook voor mij). De rest is denk ik zo'n beetje vrij invulbaar.

Stiko
Regular user
Regular user

Bericht door Stiko » 16 aug 2009 14:21

de ideale partner... hmm...
dat zou iemand moeten zijn die zijn mening heeft en durft geven, maar deze ook kan beargumenteren.
iemand die toch wel dezelfde interesse's heeft.
iemand die luistert als ik met iets zit, maar niet meer wil weten dan wat ik wil vertellen.
iemand die me altijd recht in de ogen kijkt of die als ik in zijn ogen kijkt niet wegdraait.(ik vind dat dat overkomt als een teken van zwakte, alezjah, ik weet niet hoe ik dat juist uit moet leggen. het lijkt dan of ze iets te verbergen hebben of niet het "lef" hebben terug te kijken, en daar voel ik me niet goed bij.)
iemand die me niet zegt wat ik moet doen of hoe ik het moet doen, maar die me op m'n plaats zet als ik te ver ga/fout bezig ben.
iemand die me vrij laat maar me toch bij zich kan houden.
iemand die me nergens toe verplicht.
iemand die me nooit voor een keuze stelt, waarbij het of hij, of iets anders is.(want dan kies ik toch resoluut voor dat andere.)
iemand die niet altijd op stap moet, maar die ook eens gezellig een dagje thuis kan blijven.
iemand die er geen probleem van maakt dat je eens bij iemand anders overnacht(daarbij bedoel ik dus niet dat je sex hebt met iemand buiten je relatie hé, gewoon, de nacht elders doorbrengt)
iemand die niet altijd moet praten, maar van stilte kan genieten.
iemand die me volledig boeit...
maar wat ook zeker handig zou zijn; iemand die niet in zijn broek doet als er toevallig eens één van mijn beesten is ontsnapt :P
People
if there was one who would understand,
one that would comfort me and would take my hand,
one that would guide me and help me to find,
but there are no such people,'cause people are blind
JS

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 17 aug 2009 00:45

sjwazi schreef:Ik vraag alleen dat ik van haar houd, dat zij van mij houdt, en dat ze respect heeft (niet alleen voor mij, maar toch ook voor mij). De rest is denk ik zo'n beetje vrij invulbaar.
² (haar=hem, zij=hij, natuurlijk)
ik ben niet meer bezig met het idealiseren van uiterlijkheden bij anderen, elke jongen is anders, met andere proporties en andere plus- en minpunten

het moet dus vooral meteen klikken

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 17 aug 2009 03:01

Mr Johansson schreef:
sjwazi schreef:Ik vraag alleen dat ik van haar houd, dat zij van mij houdt, en dat ze respect heeft (niet alleen voor mij, maar toch ook voor mij). De rest is denk ik zo'n beetje vrij invulbaar.
² (haar=hem, zij=hij, natuurlijk)

het moet vooral meteen klikken
³

Alanis Morissette heeft het wel fijn verwoord in één van haar liedjes, namelijk in 21 Things I Want In A Lover.
Spoiler! :
Do you derive joy when someone else succeeds?
Do you not play dirty when engaged in competition?
Do you have a big intellectual capacity but know
that it alone does not equate to wisdom?
Do you see everything as an illusion
but enjoy it even though you are not of it?
Are you both masculine and feminine, politically aware, and don't believe in capital punishment?

These are 21 things that I want in a lover
Not necessarily needs but qualities that I prefer

Do you derive joy from diving in and seeing that
loving someone can actually feel like freedom? Are you funny and self-deprecating, like adventure, and have many formed opinions?

I figure I can describe it since I have a choice in the matter
These are 21 things I choose to choose in a lover

I'm in no hurry; I could wait forever
I'm in no rush 'cause I like being solo
There are no worries and certainly no pressure In the meantime I'll live like there's no tomorrow

Are you uninhibited in bed, more than three times a week, up for being experimental?
Are you athletic?
Are you thriving in a job that helps your brother?
Are you not addicted?

I figure I can describe it since I have a choice in the matter
These are 21 things I choose to choose in a lover
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

kinkeh.
Experienced user
Experienced user
Contacteer: