welke film heb je laatst gezien?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Knight_of_Cydonia
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: welke film heb je laatst gezien?

Bericht door Knight_of_Cydonia » 30 dec 2009 23:22

Seven Pounds

Een man ziet na de dood van zijn vrouw geen reden meer om te leven. Hij gaat op zoek naar 7 goede mensen om hen een ultiem geschenk te geven.

Het was de eerste keer dat ik Will Smith in een serieuze rol zag (dus niet als Prince of Bel Air of als actieheld) en ik ben onder de indruk. Prachtfilm!
Schmeiss die Möbel aus dem Fenster. Wir brauchen Platz zum Tanzen.

Horrorshow
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Horrorshow » 01 jan 2010 13:37

en serieus, die film IS al de heisa waard.

een gigantisch orgasme voor de ogen.

:fire:

ruben_d
Experienced user
Experienced user

Bericht door ruben_d » 01 jan 2010 23:25

Troubled Water - Een Noorse film over een gevangene die vrijkomt en orgel gaat spelen in een kerk. Dit is wel heel simplistisch uitgelegd, want het is allemaal veel ingewikkelder :D Wat hij had per ongeluk een kindje vermoord ofzo, of net niet, en dan leert hij een vrouw kennen met een kindje, en dan zorgt hij daarvoor, maar dan is er die moeder van dat vermoorde kindje dat...
Naja, echt de moeite!!

Hoogtepunt is ongetwijfeld het moment waarop deze jongeman "Bridge over Troubled Water" speelt op een orgel... Zoveel emoties!!! snif snif
Δῶς μοι πᾳ στῶ καὶ τὰν γᾶν κινάσω.

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 02 jan 2010 01:21

Wappy schreef:
Joris. schreef:The girl with the pearl earring :)
Did like it, hoewel er niet zo veel gebeurde, het was fijn om naar te kijken :)
Oooh, ik zag hem ook net. Hij was zo mooi, de muziek, de beelden en helemaal niet saai, zoals ik elders had gelezen.
Het mooie aan de film is die voelbare spanning tussen "Griet" en "Vermeer", met weinig woorden, ondersteund door heel sfeervolle muziek :wink: !
Mooi, mooi... "Mr Johansson" would wet his pants.
:angelface: En ze was toen nog maar 19 jaar!
Al vind ik de film niet zooo speciaal, hij is wel mooi, als in: schoon.

OT: al een tijdje geen film meer gekeken, de laatste was West Side Story (mihi)

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 02 jan 2010 14:16

The day the earth stood still.

Onlangs gekocht voor €5,00. Ik bedacht me dat ik die in de cinema wou zien maar dat het er toen niet van gekomen was. Hij was wel totaal anders dan ik ervan verwachtte maar uiteindelijk viel hij wel nog goed mee!
every new beginning comes from some other beginning's end

gedreven kiwi
Regular user
Regular user

Bericht door gedreven kiwi » 02 jan 2010 19:14

Mr Johansson schreef:
Wappy schreef:
Joris. schreef:The girl with the pearl earring :)
Did like it, hoewel er niet zo veel gebeurde, het was fijn om naar te kijken :)
Oooh, ik zag hem ook net. Hij was zo mooi, de muziek, de beelden en helemaal niet saai, zoals ik elders had gelezen.
Het mooie aan de film is die voelbare spanning tussen "Griet" en "Vermeer", met weinig woorden, ondersteund door heel sfeervolle muziek :wink: !
Mooi, mooi... "Mr Johansson" would wet his pants.
:angelface: En ze was toen nog maar 19 jaar!
Al vind ik de film niet zooo speciaal, hij is wel mooi, als in: schoon.

OT: al een tijdje geen film meer gekeken, de laatste was West Side Story (mihi)
Ik heb " The girl with the pearl earring ook gezien maar hij was zo traag dat ik in slaap viel! Op jullie aanraden ga ik toch nog eens proberen!

Wat een hele MOOIE film is en wat overeenkomt met jullie uitleg van "The girl with the pearl earring is Bin Jip! Zo een prachtige film en weeral een Aziatische film die zo geweldig prachtig gefilmd is. Zo weinig woorden en zo prachtig gewoon.

Ja, het is gewoon een must om te zien! Een week terug heb ik hem gezien voor de tweede keer en hij blijft goed!

TheBright
Senior user
Senior user

Bericht door TheBright » 02 jan 2010 19:18

(gelukkig had ik nog bioscoop ticketten)

jongens, als later alles 3D wordt, ga ik méér migraine pillen moeten kopen
auw auw mijn hoofd

maar wel een leuke film enz, maar ze hadden daar, óf meerdere films van moeten maken, óf nog meer knippen waardoor praktisch heel de film niet zou kloppen
ze zou de film geloofwaardiger moeten maken. Wetenschappelijk bewezen en Documantaire-style
(en je nu omdraaien in de filmzaal is nóg leuker met al die brilletjes en die wezenloze blikken)

maar grafisch suuuuuuuper cool
Yesterday I woke up sucking a lemon

MoonAndStars
New user
New user

Bericht door MoonAndStars » 02 jan 2010 22:32

xTheBright schreef:jongens, als later alles 3D wordt, ga ik méér migraine pillen moeten kopen
auw auw mijn hoofd
Ik ben onlangs ook Avatar gaan kijken en ik had ook vreselijke hoofdpijn erna. :P
Het was de eerste film in 3D die ik zag en we zaten nogal dicht vanvoor, dus ja die combinatie...

Dat de film nogal ongeloofwaardig is, stoorde me niet, ik vond het in ieder geval zeker een aanrader! :D

maddog
Experienced user
Experienced user

Bericht door maddog » 02 jan 2010 23:05

Kinsey

Zoals de titel al doet vermoeden, een biopic over het leven en werk van Alfred Kinsey, de eerste wetenschapper die het menselijke seksuele gedrag zuiver wetenschappelijk ging bestuderen. Ik kende Kinsey enkel van de Kinsey scale, een schaal voor seksuele voorkeur gaande van 0 (volledig homo) tot 6 (volledig hetero), en wou wel wat meer weten over de wetenschapper erachter. Ik vond 't een sterke film die een vrij gebalanceerd beeld geeft van de vooruitstrevendheid en de waarde van zijn werk, en hoe Kinsey daarvoor moedig inging tegen de gevestigde waarden, maar ook laat zien dat zijn zuiver wetenschappelijke manier van denken flaws inhield, en dat seks en gevoelens niet zomaar los te koppelen zijn. 't Is goed geacteerd en intelligent geschreven, en ik vond 't ook mooi dat de film, trouw aan de geest van Kinsey, de dubbele standaard rond naakt in Hollywood negeert, wat een fijne naaktscène met Peter Sarsgaard oplevert, en bovendien een homokus in close-up. Kortom, een uitstekende film over een wetenschapper die het nauwe beeld van seksualiteit omver gegooid heeft en daarmee ook bijgedragen heeft tot het opengooien van het debat over de aanvaarding van homoseksualiteit, en daarmee een aanrader voor iedereen.
I wonder if you can refuse to inherit the world. -- Calvin

Equinox
New user
New user

Bericht door Equinox » 03 jan 2010 00:25

Ik heb net een van m'n favoriete films bekeken, Revolutionary road met Kate Winslet en Leonardo DiCaprio. Een ongelooflijk diepgaande karakterschets van een huwelijk dat niet bestend is tegen de verwachtingen van het Amerika van de 50s'. De hoofdpersonages zaten vol met dromen die ze hebben opgegeven toen ze kinderen kregen omdat ze dachten dat het nu eenmaal zo hoorde en raakten zo vervreemd van elkaar.

Alhoewel het verhaal zich afspleet in de 50s' is het nog steeds een pijnlijk actueel verhaal. Tis echt zo intiem gefilmd dat ge de moedeloosheid van beide personages zelf aavoelt.

Prachtige muziek van Thomas Newman (ook bekend van American beauty en Meet Joe Black) heeft het verhaal echt 2 niveaus naar omhoog gebracht, enorm gevoleig en intiem.

Die film laat u achter met een melancholisch gevoel dat u weken blijft achtervolgen, sowieso kijken als ge de kans krijgt (: x
I'm following the revolutionary road to escape my quiet desperation

Wapiti

Bericht door Wapiti » 04 jan 2010 11:43

Dagonet schreef:Die film is echt verschrikkelijk confronterend. Ze zouden daar een waarschuwing moeten bijzetten: makes people completely depressive.

Maar inderdaad, wat een pracht van een film.
ben daar vorig jaar samen met vrienden naar gaan kijken VLAK NA ONS LAATSTE EXAMEN... iedereen was doodop bij het einde van de film, maar ik vond hem (allicht als enige van de groep) echt goed, maar idd enorm psychologisch. Ik zou een Academy Award voor deze prestatie iets mee gegrond gevonden hebben dan die voor 'The reader' maar ja... ( Extras kreeg gelijk :p )

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 04 jan 2010 12:51

Where The Wild Things Are. :love:
Ik mis klein zijn.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Milec2
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Milec2 » 04 jan 2010 13:51

Shaun of the Dead

flauwe film

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 05 jan 2010 01:33

Een paar keer echt wel ":o wouw!" gezegd bij sommige scene's. Mij verbazen, het kan dus toch!

Iets wat me dan wel weer parten speelt is dat het geen echte film is, maar meer een animatiefilm. Dat de beelden dus eigenlijk allemaal nep zijn. Dus kan/mag je hier dan wel hoge punten voor geven?

Verhaal: Zo goed als niks waard. Zo voorspelbaar en doorzichtig als wat. Ik kan me ook herrineren dat ik enkele keren in mijzelf zei:"dit klopt niet". Elke wending in het verhaal is me zo bekend en kan nergens verassen.
Bepaalde scene's zijn dan ook weer letterlijk uit Jurrasic park of Harry Potter gepukt. Sust met andere beesten.

Het ritueel gedoe van de monstertje kan me ook nie bekoren.

Quote's en sterke dialogen? Nee, die zijn er niet.

Acteerprestaties... welke acteerprestaties? Voor mij is het dan ook maar een soort van tekenfilm. Te weinig echte filmbeelden.

Nipte voldoende

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 05 jan 2010 17:14

Dagonet schreef:
AGE-411 schreef:Bepaalde scene's zijn dan ook weer letterlijk uit Jurrasic park of Harry Potter gepukt. Sust met andere beesten.
En Pocahontas hè man, Pocahontas. :wink:
Spottahontas, zeker? 8)

naamloos
Regular user
Regular user

Bericht door naamloos » 05 jan 2010 18:29

The Host, een koreaanse thriller. ze probeerden eng te zijn maar we lagen toch vaker plat van het lachen
gklhjkhqfhdscfbscgjrdv

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 06 jan 2010 01:12

Todo sobre mi madre

awkward, maar ik vond hem wel goed!
Maar ik vond Volver, ook een film van Almodovar, toch beter

frrr
Experienced user
Experienced user

Bericht door frrr » 07 jan 2010 13:52

Brokeback Mountain

Ik had de film nog niet gezien en aangezien ik schoolvrij ben vandaag(wijsheidstanden..) besloot ik dan maar om m'n lijstje klassiekers aan te scherpen met deze Brokeback Mountain.
Ok ja, het is waarsschijnlijk een cliché-film en als homo word je er misschien een beetje snel ontroerd van, maar ik vond het toch een erg beklijvende film en
Spoiler! :
wat kut dat z'n vriend sterft op het einde. :(
Edit door DT: Ook al heeft waarschijnlijk meer dan de helft van de mensen op het forum deze film al bekeken, plotlijnen zet je voor de lieve vrede toch altijd best onder spoiler-tags. :wink:
my friends are into hiphop, i'm into poetry and small animals

PRiSMO
Regular user
Regular user

Bericht door PRiSMO » 08 jan 2010 22:11

Midnight Cowboy: een ietwat oudere film met Jon Voight en Dustin Hoffman, met de beroemde quote "I'm walkin' here!". Hele mooie, ontroerende film over de vriendschap tussen twee vreemden in een grote stad, die samen proberen overleven. Aanrader!

nicktjen
Forum addict
Forum addict

Bericht door nicktjen » 10 jan 2010 11:48

3D is wel eens leuk, in het begin is het wel wennen. Gelukkig geen hoofdpijn na de film. Verhaal was 'gewoon', niet slecht maar nu ook niet fantastisch.

RAS Nucléaire, Rien à signaler

Onrustwekkende documentaire die aantoont dat de werknemers van kerncentrales maar weinig tot geen inspraak hebben in het nucleaire debat in Frankrijk. (Het zal wel niet alleen in Frankrijk gebeuren) En hoe de grote maatschappijen meer en meer in de richting van 'winst" gaan denken ipv naar de veiligheid van hun personeel én de bevolking...

Meer info:
Spoiler! :
This horrific tale starts from the 1986 Chernobyl tragedy when hundreds of volunteer
“liquidators” intervened courageously immediately after the accident to consolidate
the site, so as to avoid a chain reaction, and were knowingly exposed to vast amounts of
radioactivity. Today, in times when perhaps the nuclear debate generates considerably
less fuss than it did in the eighties, cineast Alain de Halleux asks himself (and us) the following
question: what would happen now with such “liquidators” if an accident was to happen? In Europe, and especially in France, he interviews the “ordinary workers” of nuclear power stations whose commitment and interventions guarantee the safety of the population in a wide surrounding areas. His enquiry reveals a disastrous situation. Having been set-up by large international groups, the stations now sacrifice their security measures to profitability.The security staff charged with verifying the installations are told to stamp their reports with a R.A.S. (“rien à signaler”: nothing to report), under the threat of loosing their jobs. Evidently, strikes and
protests do nothing to help the situation. R.A.S. nucléaire, rien à signaler reveals
a disastrous situation by interviewing those who descend directly into the heart of the
reactor in a sort of nuclear spacesuit at the peril of their health rather than the directors
of the power stations. For, like many of us, they once believed in the democratic promise
of the nuclear industry: electricity that is accessible to all.

Gesloten