welke film heb je laatst gezien?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
J-La
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

welke film heb je laatst gezien?

Bericht door J-La » 27 jul 2009 12:32

Welkom in dit grote film-review topic. De bedoeling is duidelijk: Je bespreekt de film(s) die je onlangs gezien hebt. Als je louter titels komt posten van wat je gezien hebt, wel - daar heeft niemand wat aan ;)

Kortweg gesteld: Welke dvd of welke film heb je onlangs gezien? Wat vond je ervan? Zou je 'm aan anderen aanraden, of was 'ie maar waardeloos? Welke acteurs waren bijzonder overtuigend? Of was de regie maar een flop?

Dat, en veel meer, in het grote film-review topic. 8)

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Re: welke film heb je laatst gezien?

Bericht door GroenWolkje » 27 jul 2009 13:48

Gisteren In Bruges nog eens gezien. Ik vind dat echt een geweldige film. My kind of humour :D
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 28 jul 2009 12:59

Cube
niet de eerste keer dat ik 'm zie, maar hij blijft wel spannend!

Le fabuleux destin d'Amélie Poulain
mooi! echt een film waar je goedgezind van wordt.. en waar je lekker bij kan wegdromen

AZERTYUIOP

Bericht door AZERTYUIOP » 28 jul 2009 22:19

Harry potter en de halfbloed prins.

Ik vond hem wat teleurstellend, de magie die in het boek zit is totaal weg, de emoties, alles ontbreekt gewoon... Ik kwam ontgoocheld naar buiten!

Isokrates
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Isokrates » 28 jul 2009 23:07

Vorige week ook Harry Potter gezien (in Roeselare godbetert, waar ik jaren geleden de eerste film ben gaan kijken, maar dit terzijde :)). Er is inderdaad een stuk magie van de boeken verdwenen, die in de eerste films wel aanwezig was. Het wordt een beetje routine zeker. Ook geen gewaden meer, en dat onnozele puberengels stoort mij sowieso al langer. Voor de rest best aangenaam en spannend vertier.
Moedig voorwaarts

Calix

Bericht door Calix » 29 jul 2009 20:44

Onlangs in de cinema Ice Age 3 gezien, en dat in 3D.
Grappig hoe van zowat het SAAISTE dier ter wereld, de luiaard, zo' hilarisch grappig beest kunnen maken. :)

1985

Bericht door 1985 » 29 jul 2009 23:19

Calix schreef:Onlangs in de cinema Ice Age 3 gezien, en dat in 3D.
Grappig hoe van zowat het SAAISTE dier ter wereld, de luiaard, zo' hilarisch grappig beest kunnen maken. :)
Haha, dat is zo waar. :)

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 30 jul 2009 00:01

Ik heb al een tijdje niet meer gepost hier, kan me dus niet al de fims herinneren die ik in tussentijd gezien heb. Maar een geweldig exempleaar dat me te binnen schiet is Hannah and her sisters van Woody Allen. Beetje gedateerd, maar natuurlijk met de typische humor, een zalige plot en de zeer goeie acteerprestaties. Woody staat er wel voor bekend z'n cast goed uit te kiezen.

kontrool
Experienced user
Experienced user

Bericht door kontrool » 30 jul 2009 15:22

Happy-go-lucky - Gedurende de volledige lengte van de film heb ik het irritante stemgeluid van de hoofdactrice moeten verdragen, en alsof dat nog niet genoeg was: de film had geen volwaardig einde. Als iemand mij vooraf had gezegd dat die film eigenlijk gewoon geen script heeft, dan was ik misschien niet zo teleurgesteld.

Wappy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Wappy » 30 jul 2009 21:31

kontrool schreef:Happy-go-lucky - Gedurende de volledige lengte van de film heb ik het irritante stemgeluid van de hoofdactrice moeten verdragen, en alsof dat nog niet genoeg was: de film had geen volwaardig einde. Als iemand mij vooraf had gezegd dat die film eigenlijk gewoon geen script heeft, dan was ik misschien niet zo teleurgesteld.
Oei, en die heeft een oscar nominatie voor "Best Screenplay" op zak.
Maar het is eerder een mooie karakterschets van iemand die positief door het leven gaat :D. Ik vond het een aardig personage, hoewel mijn gezelschap werd er gek van... Alleen het stukje met de zwerver, was een beetje saai.

Ik keek laatst La Môme, die film over Edith Piaf
Ik heb me helemaal niet gestoord aan de structuur, die vaak als negatief wordt aangehaald. Er komt wel één keer iets uit het verleden veel te laat naar boven drijven, wat dan totaal geen nut meer lijkt te hebben.
Een onherkenbare Marion Cotillard is geweldig in de rol van Piaf. Eigenlijk geen seconde verveeld :). Goeie film.
"It doesn't matter what you look like, doesn't matter what you sound like, doesn't matter if they like you, just remember to be kind."

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 01 aug 2009 17:58

JUMPER

Jumpers zijn mensen die de mogelijkheid hebben om overal naartoe te 'springen', en deze worden blijkbaar opgejaagd door een soort van organisatie die ze dood wil hebben.. Gaat over een jongen die ontdekt dat hij die gave heeft, en hij maakt daar serieus gebruik van met alle gevolgen van dien.

Redelijk teleurgesteld in de film eigenlijk.. ik vind het verhaal maar flauw. Het idee was wel leuk, maar vreselijk uitgewerkt eigenlijk. Er had wel wat meer verklaring mogen komen over waarom ze worden opgejaagd, een beetje meer beweegredenen voor de rol van Samuel L Jackson enzo.. misschien ook wat minder klef liefdesverhaal :roll:

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 01 aug 2009 19:23

Dragonheart

Een paar maand geleden zag ik Eragon, en ik moest onmiddellijk aan Dragonheart denken. Qua verhaal is de link met Eragon niet ver te zoeken. De draak wordt ingezet om de mensheid te redden van tirannie. Jammer van het triestig einde! :supersad:

Lost and delirious

Tot op een zekere hoogte vond ik hem goed, maar uiteindelijk ging het er net over... Maar de hoofdrolspeelster Piper Perabo maakte wel veel goed! 8)
every new beginning comes from some other beginning's end

kontrool
Experienced user
Experienced user

Bericht door kontrool » 01 aug 2009 20:30

Wappy schreef:Oei, en die heeft een oscar nominatie voor "Best Screenplay" op zak.
Maar het is eerder een mooie karakterschets van iemand die positief door het leven gaat :D. Ik vond het een aardig personage, hoewel mijn gezelschap werd er gek van... Alleen het stukje met de zwerver, was een beetje saai.
Dat fragment met de zwerver had net het meeste potentieel om de film uit balans te brengen, en toch een iets negatievere kant op te gaan. Maar nee, ze gniffelde nog eens, hield haar hoofd schuin en huppelde verder. :)
Maar de karakterschetsen waren inderdaad goed, de rij-instructeur zelfs lichtjes geniaal.

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 01 aug 2009 20:35

Ik zag nog eens The Da Vinci Code. Ik vind dat echt ne goeje, ook al is't niet zo de alternatieve/verhaal-met-een-moraal/..-film. Oké, het is geen hoogstaand literair geval, maar 't is pure ontspanning, en ik vind het ook gewoon een hele interessante denkpiste... 't Is gewoon ook een heel interessant thema ook. Bij de tweede film is dat nog beter trouwens! Godsdienst vs. wetenschap... Who will win? ;-)
Pff, ik zou godsdienstwetenschappen moeten gaan studeren :P Spijtig dat je daar dan eigenlijk alleenmaar mee kan gaan lesgeven..
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

Pianooke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Pianooke » 02 aug 2009 10:57

Imagine me and you

Supermooie film!!! Echt een aanrader voor diegenen die hem nog niet gezien hebben!
Failure is not an option!!

Marre
Experienced user
Experienced user

Bericht door Marre » 02 aug 2009 12:36

Pianooke schreef:Imagine me and you

Supermooie film!!! Echt een aanrader voor diegenen die hem nog niet gezien hebben!
Zou ik mogen vragen hoe jij aan al die films komt? :angelface:

Bij ons in de videotheek heb ik nog maar 2 holebifilms ontdekt :supersad:
Op onze digitale tv heb ik er nog geen ontdekt :supersad:
En in de bibliotheek ook niet :supersad:
En in de boekenwinkel hebben ze er ook maar eentje, die ik al heb :supersad:
Afbeelding

Pianooke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Pianooke » 02 aug 2009 14:04

Marre schreef:
Pianooke schreef:Imagine me and you

Zou ik mogen vragen hoe jij aan al die films komt? :angelface:

Bij ons in de videotheek heb ik nog maar 2 holebifilms ontdekt :supersad:
Op onze digitale tv heb ik er nog geen ontdekt :supersad:
En in de bibliotheek ook niet :supersad:
En in de boekenwinkel hebben ze er ook maar eentje, die ik al heb :supersad:
Ja hoor!! Ik kan ze allemaal via internet downloaden, stuur mij maar een PB'ke als je er meer wilt over weten :D

OT: Ik heb ook Fucking Amal gezien, al was er een klein probleempje met mijn ondertiteling! Maar ik vond het ook een mooie film - al was het niet zo mooi als Imagine me and you!
Failure is not an option!!

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 02 aug 2009 14:55

Disco Trut schreef:Ook behoorlijk wat films te vinden in Fnac (niet altijd even goedkoop) en Mediamarkt.
Inderdaad, in de fnac bij ons hebben ze zelfs een klein afdelinkje 'holebi' :) (al zijn het wel vooral homo-films)

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 02 aug 2009 17:05

GroenWolkje schreef:
Disco Trut schreef:Ook behoorlijk wat films te vinden in Fnac (niet altijd even goedkoop) en Mediamarkt.
Inderdaad, in de fnac bij ons hebben ze zelfs een klein afdelinkje 'holebi' :) (al zijn het wel vooral homo-films)
zal ik eens even een geheimpje onthullen over echt veel van die specifieke homo films ?

(they suck)

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 02 aug 2009 18:02

Prince Igor schreef:
GroenWolkje schreef:
zal ik eens even een geheimpje onthullen over echt veel van die specifieke homo films ?

(they suck)
Inderdaad!
Spoiler! :
Buiten Velvet Goldmine! :love:

Gesloten