Aloha!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Paraskevi
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Aloha!

Bericht door Paraskevi » 23 jun 2009 09:33

Passer schreef:Mijn band met Griekenland: ik wou dat ik kon zeggen dat het een schone adonis was :love:
Maarreuh ik studeer (of studeerde: normaal ben ik op vier juli afgestudeerd 8) ) Klassieke Talen (mèt hoofdletter!), ik heb in m'n middelbaar alleen latijn gedaan, en in m'n eerste jaar unief grieks bijgedaan, en dat is gewoon zo hemels! ik hou echt van die talen en culturen (en nieuwgrieks was in derde bachelor twee keuzevakken (eentje in't eerste en eentje in't tweede semester) en ik heb er nog geen seconde spijt van dat ik die dan ook genomen heb!)
Alleen spijtig dat m'n actieve kennis wat verwaterd is, ik hoop in de nabije toekomst lessen nieuwgrieks te kunnen starten aan het ilt in leuven (je kan wel stellen dat ik een passie voor talen ben opgelopen tijdens het studeren (ja inderdaad, die was er nog niet vóór het studeren, raar he :roflmao: )
btw: hou jij ook zo van de vaderlandsliefde van de grieken? ik vind dat hemels hoe zij omgaan met hun identiteit, zo'n beetje als de nederlanders met hun 'oranje'-gevoel, maar dan met de mooiere kleuren wit en blauw :P
Haha dat kan ik me voorstellen! Er lopen nu eenmaal heel wat Griekse goden rond daar, ongelooflijk!
Fantastisch om te horen dat je bent verdergegaan in Klassieke Talen! Zelf heb ik ook Latijn gedaan, maar wij hebben maar een klein stukje Grieks gekregen (wat heel teleurstellend was trouwens). Dus ik ben 2 jaar geleden maar op m'n eentje begonnen. Toen ik in die relatie zat was het natuurlijk veel makkelijker om die actieve kennis te onderhouden, maar het piekt nog steeds om er verder in te gaan via avondschool ofzo.
Inderdaad vreemd dat die passie pas is opgekomen TIJDENS het studeren :P Wat dreef je voorheen dan om zo'n richting te volgen?
Helemaal mee eens, die Griekse vaderlandsliefde is geweldig. En ja! Dat was me ook opgevallen toen m'n partner die uitleg deed nadat ik me weer eens ergerde aan het feit dat die Grieken zich niet kunnen haasten...Maar ondertussen heb ik de schoonheid daar ook wel van ingezien en ben ik zelf wat kalmer geworden :D Onze mentaliteit kan nog heel wat bijgeschaafd worden op dat vlak. Op andere vlakken wordt dat Griekse temperament op haar beurt dan weer beter wat afgevlakt :wink:
Ben je al op vakantie geweest naar Griekenland?

Passer
Regular user
Regular user

Bericht door Passer » 23 jun 2009 11:15

Wel wat me eerst bewoog om klassieke talen te gaan doen, was niet meteen de taal maar wel de cultuur en die passie is gewoon overgewaai.

Ik ben spijtig genoeg nog niet naar Griekenland op vakantie geweest! Deze zomer maak ik dat enigszins goed door op reis te gaan naar Turkije en daar de Griekse steden te gaan bezoeken (Troje, Ephese, Smyrna, Halicarnassus,...) pret verzekerd!
Οὖτις ἐμοὶ γ' ὄνομα

Ομνύω Δία Γήν ΄Ηλιον ΄Αρη Αθηνά καί τούς άλλους θεούς πάντας καί πάσας

Paraskevi
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Paraskevi » 23 jun 2009 13:06

Passer schreef:Wel wat me eerst bewoog om klassieke talen te gaan doen, was niet meteen de taal maar wel de cultuur en die passie is gewoon overgewaai.

Ik ben spijtig genoeg nog niet naar Griekenland op vakantie geweest! Deze zomer maak ik dat enigszins goed door op reis te gaan naar Turkije en daar de Griekse steden te gaan bezoeken (Troje, Ephese, Smyrna, Halicarnassus,...) pret verzekerd!
Mooi! :D
Ga je dan hierna lesgeven? Of welke richtingen kan je nog uitgaan met jouw opleiding?

Oh dat wordt ook sowieso heel erg leuk! Misschien dat je in de toekomst nog eens op een Grieks eiland of het vasteland geraakt ;)

Passer
Regular user
Regular user

Bericht door Passer » 23 jun 2009 15:53

Ik wil inderdaad gaan lesgeven! daar moet ik wel dringend voor beginnen solliciteren, maar eerst nog was vakantie nemen 8)
Οὖτις ἐμοὶ γ' ὄνομα

Ομνύω Δία Γήν ΄Ηλιον ΄Αρη Αθηνά καί τούς άλλους θεούς πάντας καί πάσας

seaking8
New user
New user

Bericht door seaking8 » 24 jun 2009 18:33

Paraskevi schreef:Heey,

Hoewel ik hier al een hele tijd geregistreerd sta, heb ik mezelf nog niet echt voorgesteld (laat staan hier met iemand gesproken :-? )

Ik ben Carline, 19, studente Psychologie, Spinning instructor in het Waasland, geïnteresseerd in vele dingen. Er is weinig dat me absoluut niet kan boeien, dus ik sta voor alle gespreksonderwerpen open :)
Voor de rest hou ik van wat kokkerellen, een heerlijk glaasje wijn/cava/champagne met het juiste gezelschap en een ontspannen sfeer...

Hoe zit het met de mensen hier? Iemand die zichzelf ook even wil voorstellen en me wil laten weten waar zijn/haar eigen interessen naartoe gaan? 8)
Spinning :rock:
Staar je niet blind op een gesloten deur,
maar kijk om je heen naar een deur die wel open gaat.

Paraskevi
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Paraskevi » 25 jun 2009 07:50

seaking8 schreef:

Hoewel ik hier al een hele tijd geregistreerd sta, heb ik mezelf nog niet echt voorgesteld (laat staan hier met iemand gesproken :-? )

Ik ben Carline, 19, studente Psychologie, Spinning instructor in het Waasland, geïnteresseerd in vele dingen. Er is weinig dat me absoluut niet kan boeien, dus ik sta voor alle gespreksonderwerpen open :)
Voor de rest hou ik van wat kokkerellen, een heerlijk glaasje wijn/cava/champagne met het juiste gezelschap en een ontspannen sfeer...

Hoe zit het met de mensen hier? Iemand die zichzelf ook even wil voorstellen en me wil laten weten waar zijn/haar eigen interessen naartoe gaan? 8)
Hehe inderdaad! Geef je zelf ook les? Of ben je een liefhebber? :D

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 02 jul 2009 13:37

Welkom en veel plezier! :)
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

seaking8
New user
New user

Bericht door seaking8 » 03 jul 2009 21:06

Paraskevi schreef:
seaking8 schreef:

Hehe inderdaad! Geef je zelf ook les? Of ben je een liefhebber? :D
Ik geef geen les, maar ik spin zelf wel graag, liefhebber dus. :D
Staar je niet blind op een gesloten deur,
maar kijk om je heen naar een deur die wel open gaat.

Gesloten