Mannelijker?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Fabulous D*

Mannelijker?

Bericht door Fabulous D* » 20 mei 2009 01:09

Hey daar,

Ik ben een jongen van 17 en heb sinds kort de besslising genomen me te vermannelijken.
Ik weet niet waarom, het is ook geen aanpassing naar de maatschappij toe.
Ik heb gewoon zoiets van "ik van toch ook op mannen" ?
Alé ja das nu persoonlijk natuurlijk en ik probeer mij mannelijker te gedragen.
Sommigen zeggen dat het niet bij me past, sommigen vinden het goed zolang ik me daar goe bij voel.
Soms betrap ik mezelf nog op trekjes die ik meekreeg door de stikker die ik mezelf heb opgeplakt van "het verwijfd jeanetteke" Cliché beeld van de maatschappij ook voor mij.

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes,

Fabulous D*

AZERTYUIOP

Re: Mannelijker?

Bericht door AZERTYUIOP » 20 mei 2009 01:55

Fabulous D* schreef:Hey daar,

Ik ben een jongen van 17 en heb sinds kort de besslising genomen me te vermannelijken.
Sommigen zeggen dat het niet bij me past, sommigen vinden het goed zolang ik me daar goe bij voel.
Soms betrap ik mezelf nog op trekjes die ik meekreeg door de stikker die ik mezelf heb opgeplakt van "het verwijfd jeanetteke" Cliché beeld van de maatschappij ook voor mij.

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes,

Fabulous D*
wees jezelf
blijf jezelf

doe niets waar je je niet goed bij voelt. Het is denk ik niet gezond om constant te moeten letten op het feit of je bepaalde trekjes hebt of niet. gewoon genieten van het leven, iets mannelijker of niet, dat maakt allemaal niet veel uit, zolang je maar gelukkig bent en met jezelf kan leven!

niets moet, alles kan :)

Faramir
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Faramir » 20 mei 2009 09:41

Het komt me ook nogal geforceerd over. Alsof je een beetje jezelf wil verstoppen achter een façade. Als die 'vrouwelijke trekjes' niet weerspiegelden wie je bent (en dus eveneens geforceerd waren), laat ze dan achterwege. Maar het lijkt me even loos om het omgekeerde te gaan doen. Immers, als je hard genoeg zoekt, kan je bij iederéén wel een cliché eigenschap terugvinden. Een eindeloze strijd, me dunkt.

SilverBlade
Senior user
Senior user

Bericht door SilverBlade » 20 mei 2009 12:53

Ik kan er wel op inkomen. Ik bedoel, het is maar een kwestie van wat de effectieve façade was, niet? Als snotneus heb ik me een tijd gekleed als, gedragen als en geïdentificeerd als "de janet", gewoon om de mensen te laten weten dat ik homo was. Het was allesbehalve "ik", maar ik dacht het zo moest omdat het was wat de andere homo's op school deden. Naderhand kwam het me de keel uit en heb ik mezelf weer veranderd, en ja ik moest wel een tijdje op mezelf letten gewoon omdat dat ander gedrag zo snel ingebakken zat. En net als hem had ik een resem aan mensen die dachten dat "ik mezelf niet meer was", niet omdat zij een expertise waren op het vlak van mijn persoonlijkheid, maar gewoon omdat ze die andere ik kenden en de huidige niet. Denk dat het je zou verbazen hoeveel mensen die je zelf kent alle dagen een show opvoeren, of ze dat nu bewust doen of niet. Onze persoonlijkheid wordt immers mede gedicteerd door onze maatschappij en het kost altijd moeite om je daarvan los te maken.

Enfin, zonder dit topic nog meer te hijacken, er is niets mis met jezelf opnieuw uit te vinden zolang je het maar voor de juiste redenen doet.
Better to Rule in Hell,
then Serve in Heaven.

-Marius-

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 20 mei 2009 19:22

you can start by not calling yourself "Fabulous D"

badgirls24
Experienced user
Experienced user

Bericht door badgirls24 » 20 mei 2009 19:24

Blijf gewoon je-zelf, iets proberen aan te passen aan je karakter maakt je misschien ongelukkig.
Respect quote's:
Spoiler! :
Mchll schreef:Alles komt uiteindelijk wel goed, en of je nu hetero, homo, bi, lesbisch.. eender wat bent.. Als je je maar goed voelt bij wie je samen bent.. Die 'stempel' maakt het verschil niet hoor..
AGE-411 schreef: Je bent hetero en je zegt dat je 'helaas' geen holebi bent? :o
Wou je dan bi of homo zijn mss? :o
Appleheadcat schreef:Ik ben eigenlijk wel een fan van jou, badgirls24. :rock:

Mateo
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Mateo » 20 mei 2009 20:28

ach ja.. als je mij vergelijkt met twee jaar geleden zal ook iedereen zeggen dat ik vrouwelijker geworden ben, voor een deel was dat bewust, voor een ander deel was dat gewoon volwassen worden. Ik heb ook nog mannelijkere trekjes, denk ik, maar ik vind dat niet erg. Zo ben ik nu eenmaal. En als jij gewoon jezelf bent, ook al is dat vandaag mannelijker dan gisteren, dan is alles ok, ongeacht wat anderen daarover te zeggen hebben. Zolang je daar maar een goed gevoel bij hebt.. :)

Unda
Regular user
Regular user

Bericht door Unda » 20 mei 2009 23:32

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes,

Fabulous D*
Ik hoop dat je met "mannelijker" niet het ideaalbeeld zoals bij het MLF bedoeld :D zijnde constant platte seksistische moppen vertellen en heel de dag naar voetbal kijken met een blikje Jupiler .
Indien ja , dan kan ik het niet aanmoedigen :wink:

Mijn motto is " doe maar gewoon das al gek genoeg "
If you pay peanuts, you get monkeys

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 21 mei 2009 13:15

Zolang je je ware ik (die van jou dus) niet teveel moet verbergen of geweld aandoen, why not. En trouwens, jij moet keuzes maken, wij kunnen die voor jou niet maken. :wink:
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 21 mei 2009 13:27

Wees jezelf zegt men, een goeie raad... dus doe maar wat je wou doen, je vermannelijken. Misschien wordt na een tijdje duidelijk dat het zinloos was, misschien ontdek je inderdaad zaken die anders konden/zijn. Evolueren is een goeie zaak, zolang je maar bewust bent van je eigen evolutie en niet van de evolutie die anderen proberen op te dringen... Ontdek zelf wat bij je past en be-sticker je daarmee :)
[Outro_Spective]

Yúdai
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Yúdai » 21 mei 2009 18:46

Het is zoals leren eten met je mond toe...sommigen hebben het nooit geleerd en zullen het ook nooit kunnen. Als iemand echt mega-verwijfd is...forget it!

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 21 mei 2009 20:21

Yúdai schreef:Het is zoals leren eten met je mond toe...sommigen hebben het nooit geleerd en zullen het ook nooit kunnen. Als iemand echt mega-verwijfd is...forget it!
En anders kunnen de mannen van M!LF komen helpen hé. Hoewel, als ik Philip Goebels zie dan zie ik enkel een ijsraket :roll: .
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Unda
Regular user
Regular user

Bericht door Unda » 21 mei 2009 23:45

Springbal schreef:
Yúdai schreef:Het is zoals leren eten met je mond toe...sommigen hebben het nooit geleerd en zullen het ook nooit kunnen. Als iemand echt mega-verwijfd is...forget it!
En anders kunnen de mannen van M!LF komen helpen hé. Hoewel, als ik Philip Goebels zie dan zie ik enkel een ijsraket :roll: .
Een Ijsraket ??? leer mij eens een woord bij voor men vocabulair :lol: is da zoiets als de vrouwelijke variant het " ijskonijn " ?
If you pay peanuts, you get monkeys

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 26 mei 2009 14:43

Als je nu eens gewoon zou doen. Blijf jezelf :roll:
''~``
( o o )
+------------------.oooO--(_)--Oooo.------------------+

Gast

Bericht door Gast » 26 mei 2009 19:24

Een dik half jaar geleden had ik -om kweet nie welke reden- het gedacht dat ik vrouwelijker wou zijn. (Ik ben een meisje.) Je weet wel: rokjes, make-up,... dat soort dingen.

Ik voel mij nu beter in mijn vel dan ervoor en krijg ook meer aandacht (wel van mannen, ma bon. le monde est mal fait. :D).
Maar 'k ben er dus heel content van.

Mijn raad is: ga ervoor! (En als het uiteindelijk niks voor u blijkt, hebt ge der toch niks aan verloren..)

groetjes!

ps: die uitspraken over 'normaal doen' vind ik echt kut!

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 27 mei 2009 16:57

mateo schreef:ach ja.. als je mij vergelijkt met twee jaar geleden zal ook iedereen zeggen dat ik vrouwelijker geworden ben, voor een deel was dat bewust, voor een ander deel was dat gewoon volwassen worden. Ik heb ook nog mannelijkere trekjes, denk ik, maar ik vind dat niet erg. Zo ben ik nu eenmaal. En als jij gewoon jezelf bent, ook al is dat vandaag mannelijker dan gisteren, dan is alles ok, ongeacht wat anderen daarover te zeggen hebben. Zolang je daar maar een goed gevoel bij hebt.. :)
², maar dan 'vrouwelijker' vervangen door 'mannelijker' en omgekeerd. :)

In de periode vlak na m'n coming-out experimenteerde ik wel wat meer met kledij en stijlen, totdat ik iets vond dat bij me paste. Persoonlijk vind ik het wel fijn dat ik me 'neutraal' gedraag (als in: holebi's zien het wel aan mij, maar hetero's niet - tenzij ze het weten).

M'n beste vriend en ik wijzen elkaar er soms op als één van ons een 'trekje' heeft, zodat we daar op kunnen letten. Meestal gaat het dan om vrij banale, onbewuste handelingen. Ieder zijn ding natuurlijk, en zoals hier reeds gezegd is: doe niets waar je je niet goed bij voelt. De kleine 'aanpassingen' qua gedrag die ikzelf erop nahoud vind ik alleszins niet storend of een 'belemmering' van mijn persoon.
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Gesloten