Oh help :-(

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
flashhpoiint
New user
New user
Geslacht: Man

Oh help :-(

Bericht door flashhpoiint » 19 mei 2009 20:31

Vandaag een uurtje een klasgesprek gehad over relaties etc. Het laatste half uur ging het over holebi's, er zijn enkele straffe uitspraken gedaan oa;
-2 mannen te samen gaat niet, 2 vrouwen kan wel :-/
-'T zijn bruine dreef bezoekers
-Moest er hier enen in de klas zit, kmaak hem kapot
...

Ben er effe nie goed van :-/ best nog effe wachten me te outen op school :-)
Laatst gewijzigd door flashhpoiint op 19 mei 2009 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

badgirls24
Experienced user
Experienced user

Re: Oh help :-)

Bericht door badgirls24 » 19 mei 2009 20:37

flashhpoiint schreef:Vandaag een uurtje een klasgesprek gehad over relaties etc. Het laatste half uur ging het over holebi's, er zijn enkele straffe uitspraken gedaan oa;
-2 mannen te samen gaat niet, 2 vrouwen kan wel :-/
-'T zijn bruine dreef bezoekers
-Moest er hier enen in de klas zit, kmaak hem kapot
...

Ben er effe nie goed van :-/ best nog effe wachten me te outen op school :-)
Kijk wat ik heb geleerd is dat je je beter niet op wind :p
En :p Jongens kunnen nogal conservatief redeneren over het onderwerp holebi's..dus leer dat ook aanvaarden, erg maar ja. Jongens maken dan weer de opmerking dat twee vrouwen "geil zijn" omdat dat hun alee jaa... :p je snapt me wel :)
Vrouwen vinden het dan minder erg dat er 2 mannen samen zijn.
Respect quote's:
Spoiler! :
Mchll schreef:Alles komt uiteindelijk wel goed, en of je nu hetero, homo, bi, lesbisch.. eender wat bent.. Als je je maar goed voelt bij wie je samen bent.. Die 'stempel' maakt het verschil niet hoor..
AGE-411 schreef: Je bent hetero en je zegt dat je 'helaas' geen holebi bent? :o
Wou je dan bi of homo zijn mss? :o
Appleheadcat schreef:Ik ben eigenlijk wel een fan van jou, badgirls24. :rock:

Michelangelo
Experienced user
Experienced user

Bericht door Michelangelo » 19 mei 2009 21:01

Klink idd best cru, maar ja sommige mensen (vooral jongens) zijn nu eenmaal nog zo :( .

Bij sommige zit het er wel echt ingeworteld, maar vaak zijn er ook bij die zo'n dingen enkel zeggen om op te vallen, stoer te doen en vooral te laten blijken dat ze zelf hetero zijn.

't is ook idd geen drive om je op school te gaan outen, maar trek het je zeker niet aan dat mensen zo zijn. Het zijn nu eenmaal de kleine bange hondjes die het hardste blaffen.
"If Michelangelo had been straight, the Sistine Chapel would have been wallpapered."

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 20 mei 2009 09:17

Michelangelo schreef:Klink idd best cru, maar ja sommige mensen (vooral jongens) zijn nu eenmaal nog zo :( .

Bij sommige zit het er wel echt ingeworteld, maar vaak zijn er ook bij die zo'n dingen enkel zeggen om op te vallen, stoer te doen en vooral te laten blijken dat ze zelf hetero zijn.
Vaak gaat het, zeker in de context van een middelbare school, nog om puberale stoerdoenerij - heel wat mensen zullen allicht die woorden terugnemen als ze geconfronteerd worden met het feit dat holebiseksualiteit helemaal niet zo uitzonderlijk is, dat het evengoed de jongen of het meisje kan zijn die naast hen zit in de klas...

Hoe dan ook lijkt het me begrijpelijk dat je je hierdoor weinig aangemoedigd voelt om je te outen - hoeft ook niet, tenslotte doe je dat wanneer jij er klaar voor bent. Ik ben zelf ook pas na m'n middelbaar uit de kast gekomen :)
Maar ik zou je toch ook willen geruststellen dat je je hierdoor ook echt niet hoeft te laten afschrikken. Niet dat er nooit negatieve reacties zullen komen, maar uit mijn persoonlijke ervaring vind ik dat nog best meevallen. Mensen kunnen blijkbaar heel wat genuanceerder denken als het gaat om iemand die ze écht kennen (en degenen die dat niet kunnen, kun je hen wel als vrienden beschouwen?).

badgirls24
Experienced user
Experienced user

Bericht door badgirls24 » 20 mei 2009 10:23

Faramir schreef:
Michelangelo schreef:Klink idd best cru, maar ja sommige mensen (vooral jongens) zijn nu eenmaal nog zo :( .

Vaak gaat het, zeker in de context van een middelbare school, nog om puberale stoerdoenerij - heel wat mensen zullen allicht die woorden terugnemen als ze geconfronteerd worden met het feit dat holebiseksualiteit helemaal niet zo uitzonderlijk is, dat het evengoed de jongen of het meisje kan zijn die naast hen zit in de klas...

Hoe dan ook lijkt het me begrijpelijk dat je je hierdoor weinig aangemoedigd voelt om je te outen - hoeft ook niet, tenslotte doe je dat wanneer jij er klaar voor bent. Ik ben zelf ook pas na m'n middelbaar uit de kast gekomen :)
Maar ik zou je toch ook willen geruststellen dat je je hierdoor ook echt niet hoeft te laten afschrikken. Niet dat er nooit negatieve reacties zullen komen, maar uit mijn persoonlijke ervaring vind ik dat nog best meevallen. Mensen kunnen blijkbaar heel wat genuanceerder denken als het gaat om iemand die ze écht kennen (en degenen die dat niet kunnen, kun je hen wel als vrienden beschouwen?).
Klopt, mijn beste vriend heeft iets tegen homo's/bi's als hij ze niet persoonlijk kent :p Hij heeft het mijne aanvaard omdat ik hem al toch een dik jaar ken dus :)

groetjes
-XxX-
Respect quote's:
Spoiler! :
Mchll schreef:Alles komt uiteindelijk wel goed, en of je nu hetero, homo, bi, lesbisch.. eender wat bent.. Als je je maar goed voelt bij wie je samen bent.. Die 'stempel' maakt het verschil niet hoor..
AGE-411 schreef: Je bent hetero en je zegt dat je 'helaas' geen holebi bent? :o
Wou je dan bi of homo zijn mss? :o
Appleheadcat schreef:Ik ben eigenlijk wel een fan van jou, badgirls24. :rock:

SilverBlade
Senior user
Senior user

Re: Oh help :-(

Bericht door SilverBlade » 20 mei 2009 13:02

Zoals gezegd, 70% macho gedrag, 30% effectieve mening. Klinkt natuurlijk niet leuk, maar ik zou me niet teveel zorgen maken. Ik durf immers te wedden dat het slechts een relatief kleine groep was die dergelijke meningen zat te spuien en de rest ofwell gewoon knikte om mee te doen of zelfs niets zei.

Er is bijna altijd een luide minderheid die A zegt en een stille meerderheid de B denkt. Het probleem onstaat pas wanneer de stille meerderheid met de luide minderheid begint mee te doen omdat ze denken dat ze de enige zijn die er zo over nadenken.
Better to Rule in Hell,
then Serve in Heaven.

-Marius-

danni
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door danni » 21 mei 2009 11:03

Eikes..
Veel van die mensen veranderen hun 'mening' wel als ze een holebi kennen.

Waarschijnlijk gasten die nog niet weten wie ze zijn en die alles afkeuren dat buiten hun perceptie valt, waaronder homo-zijn :roll:

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 21 mei 2009 20:21

Faramir schreef:

Dit kan ik alleen maar volmondig beamen. :)
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

SOFTANDTRAGIC_
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door SOFTANDTRAGIC_ » 05 jul 2009 15:50

Bij mij in de klas werd er niet zoveel over gepraat (ik zat afgelopen jaar in een katholieke school, daarmee misschien..),
maar als het onderwerp toch eens viel waren er niets dan positieve reacties.
Schijn, zo bleek, want ik heb toch wel wat roddels opgevangen die over mij en andere holebi's op school verspreid waren.
Achja het doet me eigenlijk weinig,
ik weet wie mijn echte vrienden zijn en die kunnen er wel mee om dusja.. :D
"No matter how far in or out of the closet you are, you still have a next step."

nl.netlog.com/SOFTANDTRAGIC_

Gesloten