Alweer een nieuwe.

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Thornstalker
New user
New user
Geslacht: Man

Alweer een nieuwe.

Bericht door Thornstalker » 09 mei 2009 00:38

Hey!

Ik ben Lieven, een 18jarige man uit Moorsel, tegen Aalst, en ik ben homo.
Ik woon grotendeels in Elsene, Brussel en studeer geschiedenis aan de UGent.
:) Ben dus een beetje overal thuis.

Wat moet je weten over mij?

-Ik ga niet uit in de gayscene.
-Ik ben een nachtvlinder.
-Soms denk ik dat mensen satellieten zijn en dat voor elk mens afzonderlijk alle andere satellieten rondom hem lijken te draaien.
-Ik hou van impulsief op reis gaan.
-Ik hou van op reis gaan tout-court.
-I'm just a nice guy really. :)

Waar hou ik van?
Theater (ik acteer zelf), film, fotografie, internet (like duh? :p), family & friends, muziek (JA ook metal, NEE niet alle.), filosofie, politiek (ondanks de deuken), reizen (maar dat zei ik al), en TV.

Waarom heb ik me (opnieuw) geregistreerd op dit forum?
Eigenlijk naar aanleiding van de enquête door Klasse waarin stond dat hoogopgeleide jongens nog zo'n conservatieve ideeën hadden en negatieve gedachten tegenover holebi's.
Ik zou me - als niet-stereotiep homo - graag engageren om te helpen het maatschappijbeeld over holebi's te veranderen. En mss kan deze organisatie daarmee helpen.

Waarom zei ik "(opnieuw)"?
Omdat ik twee jaar geleden hier ook al eens een tijd op had gezeten, toen alles nog nieuw en onwennig voor me was.

Any questions?
Be my guest!

Quietus
Experienced user
Experienced user

Re: Alweer een nieuwe.

Bericht door Quietus » 09 mei 2009 01:39

Thornstalker schreef:Hey!

Ik ben Lieven, een 18jarige man uit Moorsel, tegen Aalst, en ik ben homo.
Ik woon grotendeels in Elsene, Brussel en studeer geschiedenis aan de UGent.
:) Ben dus een beetje overal thuis.

Wat moet je weten over mij?

-Ik ga niet uit in de gayscene.
-Ik ben een nachtvlinder.
-Soms denk ik dat mensen satellieten zijn en dat voor elk mens afzonderlijk alle andere satellieten rondom hem lijken te draaien.
-Ik hou van impulsief op reis gaan.
-Ik hou van op reis gaan tout-court.
-I'm just a nice guy really. :)

Waar hou ik van?
Theater (ik acteer zelf), film, fotografie, internet (like duh? :p), family & friends, muziek (JA ook metal, NEE niet alle.), filosofie, politiek (ondanks de deuken), reizen (maar dat zei ik al), en TV.

Waarom heb ik me (opnieuw) geregistreerd op dit forum?
Eigenlijk naar aanleiding van de enquête door Klasse waarin stond dat hoogopgeleide jongens nog zo'n conservatieve ideeën hadden en negatieve gedachten tegenover holebi's.
Ik zou me - als niet-stereotiep homo - graag engageren om te helpen het maatschappijbeeld over holebi's te veranderen. En mss kan deze organisatie daarmee helpen.

Waarom zei ik "(opnieuw)"?
Omdat ik twee jaar geleden hier ook al eens een tijd op had gezeten, toen alles nog nieuw en onwennig voor me was.

Any questions?
Be my guest!
Allereerst: (terug) welkom :)

Wat ik niet zo goed begrijp is waarom sommige mannen er zo mee dwepen dat ze 'niet in de gayscene' uitgaan. So what? waarom niet? wil dat dan iets zeggen over jezelf? Lijkt me niet :)

Eigenlijk heb je het artikel gewoon verkeerd gelezen. Ik lees het liever als: 4 op 5 jongeren heeft géén problemen met homoseksualiteit ipv 1op 5 heeft er problemen mee ;-)
Starry, starry night, paint your pallets blue and gray

Michelangelo
Experienced user
Experienced user

Bericht door Michelangelo » 09 mei 2009 10:06

welkom terug

mooie missie trouwens, maar zeker geen eenvoudige.
"If Michelangelo had been straight, the Sistine Chapel would have been wallpapered."

nomeis

Bericht door nomeis » 09 mei 2009 12:20

Welkom meneer de niet stereotiepe homo :)

De 'gay scene' bestaat niet enkel uit coiffeurs en stylisten hoor. Om dat maar even te melden. Als ik naar een holebifuif ga steek ik heus geen pluimen in mijn gat. Ik vind het niet zo verwonderlijk dat je niet uitgaan in homomilieus, maar ik vind het vreemd dat je het zo belangrijk vindt dat je daar NIET in uitgaat.

Nu, veel succes met je missie. Altijd leuk dat mensen zich willen engageren (ik ben daar zelf veel te weinig mee bezig). Misschien kan je vrijwilliger worden bij WJNH, want op een holebiforum ga je natuurlijk niet veel homofoben tegenkomen.

Thornstalker
New user
New user

Bericht door Thornstalker » 09 mei 2009 18:28

@ Quietus: Misschien wil dat niet zoveel zeggen over mezelf, maar willen die andere paar dingen zoveel zeggen over mezelf? Misschien kon ik evengoed zeggen 'ik hou niet van bloemkool' - wat ook waar is- maar wat ook niet zoveel zegt over me. :p
Met die andere puntjes was het mss duidelijker dat het enkel 'puntjes' waren, en dus verre van 'n totaalbeeld. (ik geloof ook niet echt dat je dat kàn geven)

En je kijk op dat artikel is wel leuk. Kan je doen afvragen of 't nodig is dat niemand er een probleem mee heeft. IMO niet.
Waar ik het wel lastiger mee heb, en ik denk zeker niet ik alleen, is 't feit dat er in de media nog àltijd fel aan hokjesdenken wordt gedaan, en dat homo's zo vaak stereotiep worden voorgesteld.
Bvb: de promiscue homo John in JES op vtm, Steve aka 'Homo Steve' in FCNerds op vt4,..

@nomeis: I know. :)Ik denk eig. dat op dit forum de echt verwijfde types ook in de minderheid zijn, nein?
En ik heb wel geprobeerd vroeger om me bij 'n holebivereniging aan te sluiten enzo, maar dat voelde echt zo.. stroef aan. Ik had er zo het gevoel van 'het is niet omdat we allen dezelfde geaardheid hebben dat we nu zoveel gemeen hebben en dat we daarom en daarom alleen friends moeten worden'.
To be honest, ik ga ook gewoon niet zo veel uit. :')

@ All: Thanks!

AZERTYUIOP

Bericht door AZERTYUIOP » 09 mei 2009 19:00

Thornstalker schreef:en dat homo's zo vaak stereotiep worden voorgesteld.
Bvb: de promiscue homo John in JES op vtm, Steve aka 'Homo Steve' in FCNerds op vt4,..

@nomeis: I know. :)Ik denk eig. dat op dit forum de echt verwijfde types ook in de minderheid zijn, nein?
homo Steve zit hier bv ook op het forum ;)

dit forum is niet discriminerend, iedereen is zichzelf, als dat nu verwijfd is of niet. Iedereen heeft het recht te zijn zoals hij is, of graag is. Ik vind het dan ook niet echt gepast deze mensen te bekritiseren. Als de die mensen niet als vriend wilt, dat is dan je eigen keus, maar laat iedereen zijn wie hij is :). -ik wil niet te aanvallend overkomen, sorry als het toch zo zou zijn-

Het is mooi dat je de strijd wilt aangaan tegen discriminatie, maar het feit is ook dat er altijd 'typische' homo's zullen bestaan en rondlopen. Het een zal niet verdwijnen zonder de ander :) Binnenkort is er gay pride, wees gerust als er 10 extreme mensen met pluimen in hun gat rondlopen, dan gaan die 90% van de beelden zijn, terwijl er daar 1000'en andere niet stereotype mensen rondlopen.

Is het fout?
ja
Kan je er iets aan doen?
neen

Media is nu eenmaal media. Voor mij doet Tom Boonen wat hij wilt in zijn prive, maar de media springt erop, en iedereen veroordeeld hem.

Het is nu eenmaal media, sensatie trekt kijkers/luisteraars/lezers, en dat is alles wat voor die mensen telt. Het zal extreem moeilijk zijn dat te veranderen, en het lijkt me nutteloos je erin te frustreren.

We zijn een minderheidsgroep, als we de meer stereotype homo's als niet stereotyp zijnde homo gaan veroordelen dan zijn we fout bezig. Accepteer iedereen zoals hij is, dat lijk me een betere manier om ermee om te gaan.

doe zoals Quietus en zie het gewoon van de positieve kant. 50 jaar geleden was er nog zoveel niet mogelijk wat vandaag de dag wel kan, we zijn op de goeie weg, maar je moet het ook tijd geven. En je zal het nooit volledig wegkrijgen.

Thornstalker
New user
New user

Bericht door Thornstalker » 10 mei 2009 00:00

Hmm,

Misschien heb je wel gelijk. =)
Ik zou ook hokjesdenken als ik al meteen mensen zou bestempelen als 'stereotiep' en 'niet-stereotiep'. Van de persoonlijkheid hangt ook veel af.
Ik denk dat ik gewoon een beetje idealistisch streep perfectionistisch ben ingesteld. Ik heb nogal vaak kritiek, op vanalles eig. That's just me.. Ik moet vaak over alles een mening hebben. :')
Ik ga for everyone's sake geen voorbeelden geven. ;)

But my positive side: ik kan relativeren! Zoals ik nu aan het doen ben!
En ik had eig. wel kunnen weten dat Steve hier zat.. :p Ik heb in LS gezeten voordat dat programma er was.
Makes me wonder => Zit Tim van De Jeugd v Tegenwoordig hier ook? I kinda know him too.. *grijns*

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 10 mei 2009 11:24

Geschiedenisstudenten :love: Kritisch zijn is een goeie ingesteldheid!

Alvast veel plezier hier op het forum (het VGK-forum is anders ook leuk!) en succes met de Palmer en zo!
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Thornstalker
New user
New user

Bericht door Thornstalker » 10 mei 2009 18:01

Echo schreef:Geschiedenisstudenten :love: Kritisch zijn is een goeie ingesteldheid!

Alvast veel plezier hier op het forum (het VGK-forum is anders ook leuk!) en succes met de Palmer en zo!
Hey!
Je vois que vous faites l'histoire vous-même?
Welk jaar?

En Thanks! Ook al zit ik hopeloos achter met m'n Palmer.. :p

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 10 mei 2009 19:08

Thornstalker schreef:
Echo schreef:Geschiedenisstudenten :love: Kritisch zijn is een goeie ingesteldheid!

Hey!
Welk jaar?

3de bachelor ondertussen al. Ik ben af en toe in de kelder te vinden, of in den Amber of op één of andere VGK-activiteit :wink:

En geen paniek over de Palmer, ik heb de laatste drie hoofdstukken in de examens zelf nog samengevat (of ja, een andere samenvatting in volzinnen en andere woorden getypt). Het is absoluut niet aan te raden, maar ik was geslaagd...
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 11 mei 2009 23:37

Wow! Leuke introductie, leuke foto, geschiedenisstudent, kritisch ingesteld en geëngageerd. :love:

Welkom.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Thornstalker
New user
New user

Bericht door Thornstalker » 12 mei 2009 01:13

@ Echo: Ik ben op 't zelfde aan't hopen. Ik ben iemand die altijd maar erg laat in gang schiet, ik presteer pas onder druk.. =/ Maar met Kerst heb ik 't er toch goed van afgebracht! ^^
En ik ben niet zo actief in de VGK, ben ik bang.. :p I blame the fact that I live in Brussels, en Gent dus ontvlucht voor het donker wordt..
Maar ik ben van plan er volgend jaar verandering in te brengen, en 'n vaste stek ga zoeken aldaar. :)

@cabaretier/bijbelfiguur: Thanks! ^^ Your fascination triggers my merry mood!

Apollo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Apollo » 12 mei 2009 10:48

Van mij ook van harte welkom op het forum.

Wat een interessante introductie. Het ziet er naar uit dat het forum weer een zeer interessant persoon rijker is. Hopelijk mogen we je hier op het forum snel in de verschillende topics je mening lezen. Ik wens je hier nog veel lees- en schrijfplezier.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

EllenJ
New user
New user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door EllenJ » 13 mei 2009 11:46

Welkom op het forum. Ik ben zelf ook vrij nieuw, maar ik kan al zeggen dat het hier een toffe bende is! En iemand met een mening wordt altijd gewaardeerd!

Cheers,
El
Uhm ... veni vidi vici!?

I am who I am ... And I start to like it! 8)

Thornstalker
New user
New user

Bericht door Thornstalker » 15 mei 2009 00:32

Thanks!

Ik heb al wat geneusd en al veel leuks gelezen, maar ik vrees dat ik pas echt massaal actief ga worden na mijn examens. =/

AZERTYUIOP

Bericht door AZERTYUIOP » 15 mei 2009 00:34

Thornstalker schreef:Thanks!

Ik heb al wat geneusd en al veel leuks gelezen, maar ik vrees dat ik pas echt massaal actief ga worden na mijn examens. =/
onderschat de verslavendheid van dit forum niet, zeker niet in de blok! (jammer genoeg!)

badgirls24
Experienced user
Experienced user

Bericht door badgirls24 » 16 mei 2009 20:29

Zoals al meerdere kerel gezegd(late reactie) neem mensen zoals ze zijn :)

@ hierboven^^: dit forum is zeer verslavend...alleen heb ik geen examens :wink:

Respect voor de mensen die moeten studeren

groetjes
-XxX-
Respect quote's:
Spoiler! :
Mchll schreef:Alles komt uiteindelijk wel goed, en of je nu hetero, homo, bi, lesbisch.. eender wat bent.. Als je je maar goed voelt bij wie je samen bent.. Die 'stempel' maakt het verschil niet hoor..
AGE-411 schreef: Je bent hetero en je zegt dat je 'helaas' geen holebi bent? :o
Wou je dan bi of homo zijn mss? :o
Appleheadcat schreef:Ik ben eigenlijk wel een fan van jou, badgirls24. :rock:

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 17 mei 2009 12:38

Juuuuw! en welkom er bij.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

miss fraise
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 17 mei 2009 21:02

Echo schreef:
Thornstalker schreef:

Hey!
Welk jaar?

3de bachelor ondertussen al. Ik ben af en toe in de kelder te vinden, of in den Amber of op één of andere VGK-activiteit :wink:

En geen paniek over de Palmer, ik heb de laatste drie hoofdstukken in de examens zelf nog samengevat (of ja, een andere samenvatting in volzinnen en andere woorden getypt). Het is absoluut niet aan te raden, maar ik was geslaagd...
geschiedenis, VGK, de kelder... kzal dat volgend jaar allemaal leren kennen, want dan kom ik naar Gent ! :D en kzal je er wel eens tegenkomen zeker :wink:
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 18 mei 2009 12:34

Thornstalker schreef:

Hey!
Welk jaar?

Haaah, de Palmer, wat een tijden, je vat hem hopelijk niet alleen samen? dat lijkt mij echt niet te doen, ook al is het als medestudenten niet steeds makkelijk even goeie vrienden te blijven bij het samenvatten in groep...
Ik studeer net als Echo en jij ook geschiedenis, dat maakt dat voor het moment alle 3 de bachelorjaren in Gent vertegenwoordigd zijn hier! :)

Leuke voorstelling, je lijkt mij wel een persoon met diepgang (no connotations pleaze) te zijn, al denk ik dat nomeis ook wel grotendeels gelijk heeft. Welkom alleszins op het forum!

Gesloten