"ge zijt anders" volgens klasgenoten & docent

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Lorke
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

"ge zijt anders" volgens klasgenoten & docent

Bericht door Lorke » 07 mei 2009 22:24

Hey mensen,

Ik zet dit onderwerp hier, omdat het toch op school is gebeurd.
Het is heel simpel, ik had les vandaag, Engels. En op een zeker moment zegt ze in het Engels: "All the boys in this class are anoying!! They are soo frustrated! (en direct erna zegt ze) But, not you Laurent, you're different! :wink: "

En het is zo dat er dat nog al een paar gezegd hebben tegen mij, maar dan niet in het engels. En vooral meisjes in de klas. En het strafste vanal is, dat ze het niet eens kunnen uitleggen hoe het komt dat ik 'anders' ben voor hen. Ik moet wel zeggen, iedereen in de klas weet dat ik homo ben én dat ik een partner heb.
Maar toch, wat is er zo 'anders' bij mij dat ze dat zo vinden?? En vooral een docent!

Hebben jullie al zo'n geval gehad, of je nu homo of lesbisch zijt? En weten jullie wat de reden is achter 'ge zijt anders'?

Grtjes,
Laurent xxx
Someone said to me: "First it's love, at the end it's laughter in a relationship". And guess what, it's TRUE :D :D

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Re: "ge zijt anders" volgens klasgenoten & docent

Bericht door Stilicho » 08 mei 2009 08:05

Wel, als alle jongens van de klas irritant zijn en jij anders bent, is dat een compliment.

Lorke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lorke » 08 mei 2009 13:48

Stilicho schreef:Wel, als alle jongens van de klas irritant zijn en jij anders bent, is dat een compliment.
Ja ok, maar wat is de reden erachter? :-)
Gewoon omdat ik iets meer oplet in de klas en minder babbel dan de rest??
PS: ik ben wel geens strever, maar Engels is mijn favoriet vak, zelfs buiten school is dat zo.
Someone said to me: "First it's love, at the end it's laughter in a relationship". And guess what, it's TRUE :D :D

Quietus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Quietus » 08 mei 2009 20:47

Lorke schreef:
Stilicho schreef:Wel, als alle jongens van de klas irritant zijn en jij anders bent, is dat een compliment.
Ja ok, maar wat is de reden erachter? :-)
Vraag het dan eens aan je leerkracht he :roll: Jesus.
Starry, starry night, paint your pallets blue and gray

Enfant Terrible
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Enfant Terrible » 09 mei 2009 13:37

Ik vind het inderdaad ook een compliment dat je 'anders' bent, zeker in die context.
Volgens mij had het niet veel met je geaardheid te maken, maar eerder met je persoonlijkheid. En persoonlijkheid is meer dan enkel geaardheid.
"They spoil every romance by trying to make it last forever."
“Everything popular is wrong.”
“The well bred contradict other people. The wise contradict themselves.”
“Most people are other people. Their thoughts are someone else's opinions, their lives a mimicry, their passions a quotation.”
“Consistency is the last refuge of the unimaginative.”
---------Oscar Wilde

dieter
Regular user
Regular user

Bericht door dieter » 09 mei 2009 22:44

Goh, anders. Niet echt apart, niet anders, niet buitengewoon, geen abnormaal gedrag, maar gewoon eigen in de wereld. En iedereen zei dat ook, maar geen kat die wist hoe eigen precies. Hoe anders, of whatever. Ik ben gewoon eigen anders, en dat is mijn persoonlijkheid :)
Althans dat dacht ik...

Toen ik het homomilieu leerde kennen viel mij op dat ik eigenlijk gewoon 1 van de duizenden was. Ook eigen, maar niet anders.

En ik ben daar erg content mee!
I saw a lot of things, I met a lot of people, but the only thing to be happy is to accept the things that you never can have...

SilverBlade
Senior user
Senior user

Bericht door SilverBlade » 10 mei 2009 13:50

Lorke schreef:Ja ok, maar wat is de reden erachter? :-)
PS: ik ben wel geen strever, maar Engels is mijn favoriet vak, zelfs buiten school is dat zo.
Ik denk inderdaad dat dat alles is wat je erachter moet zoeken. Als je voor een klas staat en 22 van de 25 zijn met iets anders bezig dan vallen de 3 die wel opletten serieus op.
Better to Rule in Hell,
then Serve in Heaven.

-Marius-

Mehaah
Regular user
Regular user

Bericht door Mehaah » 11 aug 2009 20:34

Hoi!

Ik weet niet of ik je kan helpen, maar ik kan wel iets gelijkaardigs vertellen.
Toen ik in het tweede middelbaar zat, volgde ik al 4 jaar expressie-lessen (toneel, voordracht) bij een man die ook leraar was. In het eerste en tweede middelbaar viel er zo'n lesuur tijdens het lesprogramma ook. (ik heb die man nooit voor een ander vak gehad, maar hij kende mijn mama wel (zij is onderwijzeres en zijn vrouw ook op dezelfde school) en mijn oudere zus had ook die 4 jaar expressie gevolgd (van het 5e lj tem het 2e middelbaar) en bovendien in het 2e, 3e en 4e jaar nog andere lessen van hem gehad. Hiermee wil ik dus zeggen dat hij "ons" wel redelijk kende. Het was ook een kleine school en volgens mij heeft die man wel redelijk snel door hoe iemand in elkaar zit enzo, maar das ook wel gemakkelijker in expressielessen dan bijv in een theoretische les als pakweg wiskunde ofzo) In elk geval: in het tweede middelbaar had ik een vreselijk jaar (pesterijen enzo) en die man was daar in elk geval van op de hoogte. Hij heeft toen tg mijn mama gezegd: "Weet je, mijn naam is anders." Ik weet ook nog écht niet wat ie daar mee bedoelde of bedoelt. Ik weet het echt niet!
Dat ik lesbisch (of bi?) ben, wist ik toen zelf nog niet en voor de rest... Oké, ik was slim, zette me in voor mijn studies, amuseerde me echt in zijn vak (toneel, schrijven, expressie...), maar toch. Ik ben anders? Hoe dat? Anders? Waarom dan?
En het ergst: ik kan het hem niet vragen natuurlijk. En moest ik het vragen, hij weet mss al niet meer dat hij het ooit gezegd heeft, of waarom... Mijn mama zei me dat ook maar 'n paar jaar later dusja...
Ik wil dus gewoon maar zeggen dat ik ook in de knoop zit met zo'n uitspraak...

Stiko
Regular user
Regular user

Bericht door Stiko » 15 aug 2009 16:31

Ik weet niet of ik de lijn door kan trekken, maar toch...
Ik merk dit bij ons op school ook wel. Ik bedoel, bij ons in de klas alleen al zitten 3 holebi's(including Me^^) en wij hebben altijd samen opgetrokken. wij hadden gewoon andere interesses en prioriteiten dan de "heteroseksuele leeftijdsgenootjes" en konden het dus best goed met elkaar vinden. Was er een groepswerk te maken, of een labo, etc. dan hadden we meer vertrouwen in elkaar dan in de "hetero's." hoewel we toen van elkaar nog niet wisten dat we alle drie Gay waren :P
Ik bedoel, terwijl de "hetero's" er alles aan doen om een vriendje of vriendinnetje te krijgen, om goed te staan bij de andere leerlingen,... lijkt het wel dat je als holebi meer naar de toekomst kijkt, leeft in het heden en iets minder om al de andere rompslomp geeft.
Ook hebben wij(dan spreek ik over de holebi's van bij ons op school) geen enkele interesse in wat er van ons gedacht wordt. zoiets van; "Oké, wij zijn niet hetero, maar we zijn er gelukkig mee. het is onze zaak, en wat de rest er van denkt is hun probleem, niet het onze."
wij gaan om met de anderen, maar toch staan we op de een of andere manier apart... niet dat we ons als een aparte groep gedragen, maar toch... onderling spreken wij over meer diepzinnige dingen, over gevoelens, over verliefdheid, terwijl het bij de "hetero's" veel oppervlakkiger blijft. en op de een of andere manier schijnen we voor te staan qua ervaring en tjah, "levenswijsheid".
na mijn "coming out" op school hebben mijn 2 gay-classmates zich ook vrij snel geout, en toen hebben enkele leerkrachten letterlijk gezegd;
"hé, de aangename leerlingen zijn homoseksueel?! wel, geef mij dan maar een klas homo's."
ik vond dat het mooiste dat een leerkracht kon zeggen toen hé... misschien dat er wel iets van waar is, en dat bij jou ook het geval is.

Grtz
Laatst gewijzigd door Stiko op 02 jul 2010 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
People
if there was one who would understand,
one that would comfort me and would take my hand,
one that would guide me and help me to find,
but there are no such people,'cause people are blind
JS

Mehaah
Regular user
Regular user

Bericht door Mehaah » 15 aug 2009 18:24

Stiko schreef: na mijn "coming out" op school hebben mijn 2 gay-classmates zich ook vrij snel geout, en toen hebben enkele leerkrachten letterlijk gezegd;
"hé, de aangename leerlingen zijn homoseksueel?! wel, geef mij dan maar een klas homo's."
ik vond dat het mooiste dat een leerkracht kon zeggen toen hé... misschien dat er wel iets van waar is, en dat bij jou ook het geval is.

Grtz
Fantastisch :D
ik moet hier mss ook aan toevoegen dat ik altijd 'n vrij goede band met leerkrachten gehad heb... is dat iets eigens aan holebi's? Geen idee, nog nooit bij stilgestaan...

Stiko
Regular user
Regular user

Bericht door Stiko » 15 aug 2009 19:06

Mehaah schreef:
Stiko schreef: na mijn "coming out" op school hebben mijn 2 gay-classmates zich ook vrij snel geout, en toen hebben enkele leerkrachten letterlijk gezegd;

Grtz
Fantastisch :D
ik moet hier mss ook aan toevoegen dat ik altijd 'n vrij goede band met leerkrachten gehad heb... is dat iets eigens aan holebi's? Geen idee, nog nooit bij stilgestaan...
misschien is het die unieke charme die homoseksuelen eigen is? :P
People
if there was one who would understand,
one that would comfort me and would take my hand,
one that would guide me and help me to find,
but there are no such people,'cause people are blind
JS

Mehaah
Regular user
Regular user

Bericht door Mehaah » 15 aug 2009 21:44

misschien is het die unieke charme die homoseksuelen eigen is?
Wie weet :) Het begint er naar uit te zien, in elk geval :p

tiktak
New user
New user

Bericht door tiktak » 13 okt 2009 21:32

Hmm daar ben ik het niet echt mee eens. Veel leerkrachten hebben mij allesbehalve graag :-?
Ik steek ngal graag wat uit, praat constant, let niet op, enzovoort. Rebel 8) Maar ja ben ook wel een meisje dusja... :D

xkeytje
Regular user
Regular user

Bericht door xkeytje » 07 nov 2009 21:52

Mehaah schreef:
misschien is het die unieke charme die homoseksuelen eigen is?
Wie weet :) Het begint er naar uit te zien, in elk geval :p
Sorrry ladies, maar dit moet ik bevestigen, de vrouwelijke leerkrachten vielen als de vliegen voor mij :D (in het middelbaar onderwijs)
Fell in love with this bright-eyed farmer's village boy pushing his luck, knowing the world for him would never be enough...

Cécé
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Cécé » 13 nov 2009 20:38

alle leerkrachten hadden mij graag.
of het nu int middelbaar of in de hogeschool was.
ik kon en mocht alles bij leerkrachten... soms vond ik dat wel niet zo prettig...
velen van de klas pesten u dan omdat ge het lievelingetje bent enzo.. ochja..
achteraf bekeken trek ik het mezelf niet aan wat die mensen gezegd hebben... in het middelbaar ben ik nooit "out" geweest dus ze begrepen het op die moment wss toch allemaal niet goed... :)

Saar tje
New user
New user

Bericht door Saar tje » 15 dec 2009 15:18

haha grappig,
ik had voor mezelf in het middelbaar nog niet aanvaard dat ik (les?)bi was,
maar ik was in ieder geval ook bij elke leerkracht (behalve 1 :evil: ) het lievelingetje.
Ik heb mij ook heel het middelbaar anders 'gevoeld' dan de rest,
voel me vaak nog zo
ook omdat lessen mij daadwerkelijk kunnen boeien,
vooral literatuur en wiskunde
en omdat onbewust ik heel vaak over het wezen van dingen nadenk
ja
grappig
misschien heeft het 'geboeid zijn door dingen' te maken met een dieperliggende karaktertrek om op zoek te gaan naar 'zin van het leven' en naar jezelf en komen de mensen die zulke zoektocht starten er eerder bij uit dat ze wel eens andersgeaard kunnen zijn?
bij mij lijkt het leven in ieder geval een eeuwigdurend zoeken... soms zelfs krampachtig.

ahja en @ tiktak: het feit dat je hard jezelf zoekt zorgt er dikwijls voor dat je een heel eigen karakter hebt en een uitgesproken mening vormt over veel dingen. Daar kunnen sommige leerkrachten dan weer helemaal niet mee om en hoe intelligent je ook bent zullen ze je nadrukkelijke aanwezigheid dan als storend ervaren omdat ze zich misschien aangevallen voelen.
op die manier kan eenzelfde karaktertrek resulteren in twee uitersten.

denk ik

:)
xx
saar
Mijn woorden drijven, vastgeketend aan vogelpootjes, op de wind.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 16 dec 2009 22:42

Wat 'n topic. Gaat iedereen nu beginnen over dat de leerkrachten hem of haar mochten of niet? Misschien kunnen we daarvoor een topic aan maken dan. Ooit zei een secreatriaatsmedewerkster tegen mij dat ik een engel was. Zou dat geweest zijn omdat ik een kastkindje was, omdat ik een voorbeeldige leerling was? Geen idee? WEET IEMAND het?
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Milec2
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Milec2 » 17 dec 2009 00:59

Die wou gewoon sm-spelletjes met je doen.

Saar tje
New user
New user

Bericht door Saar tje » 17 dec 2009 01:39

hé niks tegen het topic!
dat is voor mij een fundamenteel probleem soms!
Mijn woorden drijven, vastgeketend aan vogelpootjes, op de wind.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 17 dec 2009 22:28

Milec2 schreef:Die wou gewoon sm-spelletjes met je doen.
Dan had ze dat gewoon moeten zeggen hé, die MILF.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Gesloten