HipHop is not a hobby, it's a LifeStyle.*

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Do You Like HipHop?

Yes
18
53%
No
16
47%

Totaal aantal stemmen: 34

Hadrian
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: HipHop is not a hobby, it's a LifeStyle.*

Bericht door Hadrian » 13 mei 2009 01:57

Het onderzoek verscheen in de Standaard dus in nam aan dat het betrouwbaar is.
Grafiti is niet mooi maar een ernstig probleem.
You pass this on, won't you?

mallemie
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door mallemie » 13 mei 2009 17:15

Hadrian schreef:Grafiti is niet mooi maar een ernstig probleem.
bedoel je dan het feit dat het vandalisme is?

welja, ik vind dat graffiti prachtig is, zolang het niet ongewild op andermans eigendom of goederen wordt geplaatst.. ik vind het wel erg mooi als ik op stilstaande ongebruikte treinen grote graffiti-pieces zie staan, maar ik begrijp ook wel dat dat eigenlijk "niet kan", vermits het niet hun eigendom is, en dat het verboden is om andermans eigendom te vandaliseren.. maar niettemin vindk het wel kunst, als het gezet is door goeie artisten. Maar echte artisten zullen ook niet zo snel op verboden plaatsen gaan spuiten, daar bestaan nu speciale muren enzo voor, waar men zich naar hartelust kan uitleven :)

er bestaan ook zoveel vormen van graffiti en street art hé! je hebt de gewone graffiti, je hebt light graffiti (uiterst indrukwekkend vind ik!), je hebt ook "clean graffiti" of "reverse graffiti" (houdt in dat vuile muren, straten, of eender wat, bespoten worden met een hogedrukreiniger (of iets anders) terwijl er een stencil voor ligt.. resultaat: de stencil is te zien op de vuile muur, als een proper stukje kunst ^^ http://www.youtube.com/watch?v=5lX-2sP0 ... re=related dit is een filmpje ervan, je vind ook mooi voorbeeldjes op google enzo)
You say my eyes are crazy eyes... Sometimes they are and so are you...

Hadrian
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door Hadrian » 13 mei 2009 17:32

mallemie schreef:
Hadrian schreef:Grafiti is niet mooi maar een ernstig probleem.
bedoel je dan het feit dat het vandalisme is?

welja, ik vind dat graffiti prachtig is, zolang het niet ongewild op andermans eigendom of goederen wordt geplaatst.. ik vind het wel erg mooi als ik op stilstaande ongebruikte treinen grote graffiti-pieces zie staan, maar ik begrijp ook wel dat dat eigenlijk "niet kan", vermits het niet hun eigendom is, en dat het verboden is om andermans eigendom te vandaliseren.. maar niettemin vindk het wel kunst, als het gezet is door goeie artisten. Maar echte artisten zullen ook niet zo snel op verboden plaatsen gaan spuiten, daar bestaan nu speciale muren enzo voor, waar men zich naar hartelust kan uitleven :)

er bestaan ook zoveel vormen van graffiti en street art hé! je hebt de gewone graffiti, je hebt light graffiti (uiterst indrukwekkend vind ik!), je hebt ook "clean graffiti" of "reverse graffiti" (houdt in dat vuile muren, straten, of eender wat, bespoten worden met een hogedrukreiniger (of iets anders) terwijl er een stencil voor ligt.. resultaat: de stencil is te zien op de vuile muur, als een proper stukje kunst ^^ http://www.youtube.com/watch?v=5lX-2sP0 ... re=related dit is een filmpje ervan, je vind ook mooi voorbeeldjes op google enzo)
Ik ben precies wel voor reverse graffiti :D
You pass this on, won't you?

Rise n Shine
New user
New user

Bericht door Rise n Shine » 23 mei 2009 18:28

Het is echt zonde dat de mensen denken aan van die lelijke kribbels op bruggen wanneer het over graffiti gaat. Het is inderdaad een probleem dat sommige mensen om weet ik veel welke reden de behoefte hebben om hun naam ergens op te spuiten. Maar échte graffiti is zooo mooi! :love: En ik vind het eigenlijk wel spijtig dat er zo weinig echte pieces te zien zijn in ons straatbeeld.. hm..

En om hiphopmuziek te beoordelen mag je echt niet alleen afgaan op wat je op het eerste zicht te zien krijgt. Dan zie je veel te veel wannabe hiphoppers zoals (inderdaad beste voorbeeld ever) Soulja Boy en kerels die verdrinken in hun kleren met vrouwen rond zich die dan 3 minuten lang enkel over hun 'chainz' rappen. Maar als je dan voorbij die laag 'pop-hiphop' bent, vind je zoveel zalige dingen! Die muziek wil teminste echt iets zeggen en heeft dan nog eens een zalige flow ook. Ik denk dus inderdaad aan de old-school hiphoppers, of bv Dead Prez, Jedi Mind Tricks, The Roots...
Maar stiekem moet ik toch wel toegeven dat ik het gangstah imago van 2Pac, Xzibit of 50 Cent iets vindt hebben :D. En er zijn van die gangstas die zo achterlijk zijn, maar gewoon heerlijke beats hebben (zoals 50 Cent, Chingy of Gucci Mane.. )

Breakdance is ook gewoon fantastisch! :D Daarom dus mijn jaarlijks bezoek aan Unbreakable, de internationale breakdancecontest in La Louvain!
Helemaal into hiphop dus, maar don't worry, ik luister ook naar zéér veel andere muziek :)
Only some will star the sky
Only believers in death will die

trutje
New user
New user
Contacteer:

Bericht door trutje » 11 jul 2009 12:21

Wel, ik dans hip hop en kan ermij echt in uitleven. Het is gewoon de max! :love:

trutje
New user
New user
Contacteer:

Bericht door trutje » 11 jul 2009 12:49

Rise n Shine schreef:Het is echt zonde dat de mensen denken aan van die lelijke kribbels op bruggen wanneer het over graffiti gaat. Het is inderdaad een probleem dat sommige mensen om weet ik veel welke reden de behoefte hebben om hun naam ergens op te spuiten. Maar échte graffiti is zooo mooi! :love: En ik vind het eigenlijk wel spijtig dat er zo weinig echte pieces te zien zijn in ons straatbeeld.. hm..

En om hiphopmuziek te beoordelen mag je echt niet alleen afgaan op wat je op het eerste zicht te zien krijgt. Dan zie je veel te veel wannabe hiphoppers zoals (inderdaad beste voorbeeld ever) Soulja Boy en kerels die verdrinken in hun kleren met vrouwen rond zich die dan 3 minuten lang enkel over hun 'chainz' rappen. Maar als je dan voorbij die laag 'pop-hiphop' bent, vind je zoveel zalige dingen! Die muziek wil teminste echt iets zeggen en heeft dan nog eens een zalige flow ook. Ik denk dus inderdaad aan de old-school hiphoppers, of bv Dead Prez, Jedi Mind Tricks, The Roots...
Maar stiekem moet ik toch wel toegeven dat ik het gangstah imago van 2Pac, Xzibit of 50 Cent iets vindt hebben :D. En er zijn van die gangstas die zo achterlijk zijn, maar gewoon heerlijke beats hebben (zoals 50 Cent, Chingy of Gucci Mane.. )

Breakdance is ook gewoon fantastisch! :D Daarom dus mijn jaarlijks bezoek aan Unbreakable, de internationale breakdancecontest in La Louvain!
Helemaal into hiphop dus, maar don't worry, ik luister ook naar zéér veel andere muziek :)

Ik vind dat grafitti kunst is, maar dan op openbrare plaatsten. Ik vind het ook erg mooi. Het is wel jammer dat je vaak gwn enkele kribbels op muren ziet en jammer genoeg minder tekeningen. Breakdance je zelf ook?
Ikzelf heb ooit eenbreakdance gedaan, maar ben uiteindelijk overgestapt naar hiphop dansen, omdat me dat meer lag. Voor de rest ben ik het helemaal eens met je. :D

ciao x

jumperke
New user
New user
Contacteer:

Bericht door jumperke » 22 jul 2009 11:45

De reacties op de eerste pagina van dit topic, maken mij eigenlijk een beetje boos... Als je niets over een bepaald onderwerp kent, zwijg er dan ook over. Hip Hop is GÉÉN dans, het is een cultuur! De dans maakt deel uit van de cultuur, maar hip hop is zoveel meer dan dat!

Ikzelf ben uiterlijk geen echte hiphopper, maar ik volg de cultuur wel van de zijlijn, ook mede omdat ik hiphop-dansleraar ben. Tussen haakjes, als ge de hiphop dans nog één keer retarded noemt, kom ik u op uwe smoel kloppen! :wink:

Wat dat onderzoek betreft over muziekvoorkeuren en intelligentie, wil ik alleen maar zeggen dat het normaal is dat dit zo scoort. Vergeet niet dat in Amerika de hiphop cultuur vooral leeft in de armere wijken, waar kinderen de kans niet hebben om een degelijke educatie te genieten. Het is dan ook normaal dat zij lager scoren op de SAT's. Daarbij wil ik ook opmerken dat de SAT's geen IQ-test is, maar een kennis-test. Het is dan ook logisch dat de slecht geschoolde arme jongeren lager scoren.
Als een dergelijk onderzoek in België zou gehouden worden, zullen de resultaten veel uiteenlopender liggen omdat de verschillende muziekculturen hier meer doorheen de verschillende sociale klassen geweven zijn. Om eerlijk te zijn denk ik dat een groot deel van de hardcore-liefhebbers (zowel hardcore rock als elektronische muziek, maar toch vooral de jumpstyle die echt ingeburgerd is in het marginale jongerenvolkje) in ons land het laagst zullen scoren.

Om mij nu even uit te spreken over de battles uit de hiphopcultuur, daar kunnen vele van de andere jongerenculturen nog iets uit leren. Battles dienen om respect af te dwingen en zichzelf uit te drukken, ongeacht of dit nu gaat om rap (wat eigenlijk poëzie is), dans of whatever... Als er geschillen zijn in andere jongerenculturen, gaan ze meteen op de vuist...wauw...beschaafd...

Ik wil mijn pleidooi eindigen met het feit dat de hiphop cultuur vooral een artistieke cultuur is. Een zeer expressieve, artistieke cultuur. In de hiphop cultuur komen zowel muziek, woord, dans, mode als beeldende kunst aan bod. Er zijn weinig jongerenculturen die zo breed en waardevol zijn als de hiphop cultuur.

Dus alsjeblieft, denk in't vervolg even na over je uitspraken, voor je een jongerencultuur beoordeelt!
WANTED: URBAN DANCERS
www.fusedafunk.be

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 23 jul 2009 01:13

jumperke schreef:Als een dergelijk onderzoek in België zou gehouden worden, zullen de resultaten veel uiteenlopender liggen omdat de verschillende muziekculturen hier meer doorheen de verschillende sociale klassen geweven zijn. Om eerlijk te zijn denk ik dat een groot deel van de hardcore-liefhebbers (zowel hardcore rock als elektronische muziek, maar toch vooral de jumpstyle die echt ingeburgerd is in het marginale jongerenvolkje) in ons land het laagst zullen scoren.
Dat zou mij sterk verbazen. Het zijn twee totaal verschillende genres met een totaal verschillend publiek. Niet alleen zijn volgens mij de meeste jongeren die naar hardcore punk luisteren middenklassers, ook hechten een heleboel hardcorebands en -kids veel belang aan kritisch denken, D.I.Y. zines en politiek en sociaal bewustzijn (hetgeen je bij de elektronische variant niet vaak zal tegenkomen.) Beetje intelligentie is dus wel aanwezig.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Laurenti

Bericht door Laurenti » 23 jul 2009 22:01

jumperke schreef:De reacties op de eerste pagina van dit topic, maken mij eigenlijk een beetje boos... Als je niets over een bepaald onderwerp kent, zwijg er dan ook over. Hip Hop is GÉÉN dans, het is een cultuur! De dans maakt deel uit van de cultuur, maar hip hop is zoveel meer dan dat!
Wil je alsjeblieft vanaf nu het woord 'subcultuur' gebruiken, waarmee je een beter woord gebruikt. Cultuur strekt zich veel algemener over bijvoorbeeld een land of een leeftijdsgroep. Niet over een muziekgenre.

:merci:

jumperke
New user
New user
Contacteer:

Bericht door jumperke » 23 jul 2009 22:35

kinderknieën schreef: Dat zou mij sterk verbazen. Het zijn twee totaal verschillende genres met een totaal verschillend publiek. Niet alleen zijn volgens mij de meeste jongeren die naar hardcore punk luisteren middenklassers, ook hechten een heleboel hardcorebands en -kids veel belang aan kritisch denken, D.I.Y. zines en politiek en sociaal bewustzijn (hetgeen je bij de elektronische variant niet vaak zal tegenkomen.) Beetje intelligentie is dus wel aanwezig.
Goh, okee, ik snap wa ge bedoelt.
Ikzelf heb mij bij dit argument vooral beroept op wat ik zie in de verschillende scholen die ik ken, die een marginale stempel meegekregen hebben. En hoewel ik in mijn oorspronkelijk antwoord het enkel over hard- en jumpstyle had, moest ik mijn antwoord toch herzien omdat er toch een aantal van die scholen zijn waar serieuze metalfreaks de meerderheid uitmaken. Langs de andere kant moet ik tochwel toegeven dat al wat als rock en alternative beschouwd wordt, wel ruimer vertegenwoordigd is in de middenklasse en hogere klasse colleges. Dus ik kan u volgen en moet u wel deels gelijk geven.

Nu ja, ik zal maar niet gaan veralgemenen bij de hardcore muziek, want er zijn ook elektronische hardcore stijlen die meer in trek zijn bij universiteitstudenten. Dus 't is moeilijk om daar een lijn door te trekken.

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er een rechtstreeks verband is tussen intelligentie en muzikale voorkeur.
Laurenti schreef:Wil je alsjeblieft vanaf nu het woord 'subcultuur' gebruiken, waarmee je een beter woord gebruikt. Cultuur strekt zich veel algemener over bijvoorbeeld een land of een leeftijdsgroep. Niet over een muziekgenre.
Sorry, maar hiphop is weldegelijk een cultuur. Het is ook een muziekgenre, maar niet enkel dat!
Zoals ik al eerder aanhaalde gaat het hier om een levensstijl die zeer veel artistieke input heeft. Hiphop = artistiek, artistiek = kunst, kunst = cultuur.

Akkoord, subcultuur is een beter geplaatste benaming, maar pak mij alsjeblieft niet op futiliteiten als een benaming. Dan kan ik je terugpakken en zeggen dat een leeftijdsgroep géén cultuur is en een land ook niet. Dat zijn sociodemografische factoren.

Een echte cultuur spreidt zich uit over verschillende leeftijdsgroepen en gebieden die meestal groter zijn dan één land. Denk maar aan de Westerse, Oosterse of Arabische cultuur. Vanuit dit standpunt kan ik zeggen: de hiphopcultuur is wereldwijd verspreid en is vertegenwoordigd in verschillende leeftijdsgroepen. Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat hiphop in essentie een echte cultuur is.

:merci:
WANTED: URBAN DANCERS
www.fusedafunk.be

Laurenti

Bericht door Laurenti » 24 jul 2009 14:17

Ik wil je heus niet op je woorden pakken, al vond ik beter dat men subcultuur gebruikt. Hiermee wordt de levensstijl die het uitstraalt beter onder woorden gebracht.

Net als alle andere verschillen moet je er in de eerste plaats respect voor hebben. Het kan gerust zijn dat je die muziek niet apprecieert, maar weet het dan op een geargumenteerde manier te brengen.

Ook wetenschappelijke argumenten aanhalen is eenvoudig. Daarmee verklaar je lang niet alles en wat je vandaag beweert, kan morgen achterhaalt zijn. Misschien blijf je dan beter weg of heb je het over het onderwerp: Hiphop.

Rise n Shine
New user
New user

Bericht door Rise n Shine » 29 jul 2009 20:31

Aha! fijn dat er terug leven in dit topic zit.. :)
trutje schreef:
Ik vind dat grafitti kunst is, maar dan op openbrare plaatsten. Ik vind het ook erg mooi. Het is wel jammer dat je vaak gwn enkele kribbels op muren ziet en jammer genoeg minder tekeningen. Breakdance je zelf ook?
Ikzelf heb ooit eenbreakdance gedaan, maar ben uiteindelijk overgestapt naar hiphop dansen, omdat me dat meer lag. Voor de rest ben ik het helemaal eens met je.

ciao x
Ik heb wel willen breakdancen ja, want ik ben altijd zo jaloers als ik iemand dat zie doen.. maar het is er nooit van gekomen, dus ik zal altijd jaloers blijven :D
Luister je ook naar hiphop/rap muziek? en welke artiesten vind je goed? (wie weet zijn er nog zalige artiesten die ik dringend moet ontdekken!)

En eh, ik denk eigenlijk dat muziek niks over intelligentie zegt hoor, of toch heel weinig.. er zijn heel wat mensen die naar andere muziek luisteren dan je zou verwachten. Het heeft toch gewoon te maken met wat je graag hoort..?

trutje
New user
New user
Contacteer:

Bericht door trutje » 30 jul 2009 18:46

Rise n Shine schreef:Aha! fijn dat er terug leven in dit topic zit.. :)
trutje schreef:
Ikzelf heb ooit eenbreakdance gedaan, maar ben uiteindelijk overgestapt naar hiphop dansen, omdat me dat meer lag. Voor de rest ben ik het helemaal eens met je.

ciao x
Ik heb wel willen breakdancen ja, want ik ben altijd zo jaloers als ik iemand dat zie doen.. maar het is er nooit van gekomen, dus ik zal altijd jaloers blijven :D
Luister je ook naar hiphop/rap muziek? en welke artiesten vind je goed? (wie weet zijn er nog zalige artiesten die ik dringend moet ontdekken!)

En eh, ik denk eigenlijk dat muziek niks over intelligentie zegt hoor, of toch heel weinig.. er zijn heel wat mensen die naar andere muziek luisteren dan je zou verwachten. Het heeft toch gewoon te maken met wat je graag hoort..?
Ik luister eigenlijk naar veel verschillende muziek, maar toch heb ik een lichte voorkeur voor Hiphop, Rap, Reggae..

Goh ik vind Dj Kool en Run Dmc wel goed; Mysto & Pizzi zijn goede mixers, nate Dogg, Kanye West, 2pac :D , Nas, Notorious BIG, M.I.A(Ik weet niet juist of dat wel bij dit genre past, maar ik vind ze wel goed) Mya, Kevin Michael, Black buddafly,yung joc, Snoop,Beenie Man en nog vele anderen...

ciao xxx

Rise n Shine
New user
New user

Bericht door Rise n Shine » 07 aug 2009 18:27

trutje schreef:
Ik luister eigenlijk naar veel verschillende muziek, maar toch heb ik een lichte voorkeur voor Hiphop, Rap, Reggae..

Goh ik vind Dj Kool en Run Dmc wel goed; Mysto & Pizzi zijn goede mixers, nate Dogg, Kanye West, 2pac , Nas, Notorious BIG, M.I.A(Ik weet niet juist of dat wel bij dit genre past, maar ik vind ze wel goed) Mya, Kevin Michael, Black buddafly,yung joc, Snoop,Beenie Man en nog vele anderen...

ciao xxx
Hmm ik ben toch iets minder voor die muziek zoals van Yung Joc of Mya.. Iets te Step Up achtig :D Maar 2pac (R.I.P...), Nas, Kanye, Run DMC, enz. vind ik wel zalig!
M.I.A. is inderdaad goed, maar is toch niet echt hiphop denk ik, hoewel het er iets van heeft..

Zijn er toevallig ook liefhebbers van Franse rap? Zoals Rohff of Manau.. Het lijkt mij dat het bij ons niet bepaald bekend is terwijl het fantastische muziek is...

Lilith16
New user
New user

Bericht door Lilith16 » 08 aug 2009 11:25

Ik heb vroeger hiphop gedanst...ik vond het toen geweldig, maar uiteindelijk kijk je in die spiegel en denk je: "het enige wat nog ontbreekt in deze zaal is een paal". Dus ja, ik ben er dan mee gestopt. Ik vind veel hiphop van tegenwoordig zwak en oppervlakkig. Niemand heeft behoefte aan liedjes over seks, drugs en borsten. Ik vind het denigrerend.

Daar tegenover vind ik muziek in dansfilms wél goed, zoals Honey en Step Up (de 1ste, de 2de trok op niet veel).
Catherine Earnshaw: "Praat dus niet meer over onze scheiding, die is onuitvoerbaar."

Gesloten