HipHop is not a hobby, it's a LifeStyle.*

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Do You Like HipHop?

Yes
18
53%
No
16
47%

Totaal aantal stemmen: 34

Monogamy

HipHop is not a hobby, it's a LifeStyle.*

Bericht door Monogamy » 31 mar 2009 20:33

Beste J&H leden,

ik vroeg me af of er hier leden zijn die zich bezighouden
met één of meerdere aspecten van het HipHop?

Rap, Breakdance, Turntablism (DJ'ing), Graffiti,
Beatbox, en noem maar op,...

Of misschien ook wel Capoeira, Parkour (Yamakasi), Toestel-turnen,
oefenen op lenigheid (stretching), e.d.,...

Laat maar horen en discussiëren :) :wink: :roll: :roll: :fire:

Springbal
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: HipHop is not a hobby, it's a LifeStyle.*

Bericht door Springbal » 02 apr 2009 11:55

Ik ben niet zo'n hiphop fan. Zo van die rap en breakdance battles zeggen me weinig. Maar ieder zijn ding.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Hadrian
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hadrian » 03 mei 2009 18:21

Het is trouwens bewezen dat mensen die veel naar HipHop luisteren in het algemeen dommer zijn dan mensen die naar Rock of Klassieke muziek luisteren. :p

(Ik luister geen HipHop 8) )
You pass this on, won't you?

Quietus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Quietus » 03 mei 2009 18:56

Hiphop is not a hobby, it's not a lifestyle, it's a dance. Just. A. Dance. A very retarded one as well.
Starry, starry night, paint your pallets blue and gray

Hadrian
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hadrian » 03 mei 2009 23:13

Quietus schreef:Hiphop is not a hobby, it's not a lifestyle, it's a dance. Just. A. Dance. A very retarded one as well.
:adore:

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 03 mei 2009 23:36

Idioten. :roll:
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

kinderknieën
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door kinderknieën » 04 mei 2009 01:37

De lachende profeet schreef:Idioten. :roll:

Er bestaat genoeg intelligente, poëtische hip hop. De haters van hierboven moeten fo' shizz eens naar dingen als Typhoon, (MF) DOOM of Lupe Fiasco luisteren.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Wappy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Wappy » 04 mei 2009 12:39

Hadrian schreef:Het is trouwens bewezen dat mensen die veel naar HipHop luisteren in het algemeen dommer zijn dan mensen die naar Rock of Klassieke muziek luisteren. :p

Ik luister HipHop :D !
"It doesn't matter what you look like, doesn't matter what you sound like, doesn't matter if they like you, just remember to be kind."

Hadrian
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hadrian » 04 mei 2009 20:26

Wappy schreef:
Hadrian schreef:Het is trouwens bewezen dat mensen die veel naar HipHop luisteren in het algemeen dommer zijn dan mensen die naar Rock of Klassieke muziek luisteren. :p

Don't blame me, blame science! :(

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 05 mei 2009 17:23

Wappy schreef:

Therapie kan je helpen :wink: .

Neen, ik respecteer ieders mening etc alleen zo van die "hip-hop battles" of zo vind ik maar wat opgeblazen stoerdoenerij en zo (en dan vragen sommige mensen zich af waarom niemand hen serieus neemt, maar da's ook met zaken zoal tecktonic dus :roll: )
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

EllenJ
New user
New user
Contacteer:

Bericht door EllenJ » 06 mei 2009 15:47

Quietus schreef:Hiphop is not a hobby, it's not a lifestyle, it's a dance. Just. A. Dance. A very retarded one as well.
Agreed! :adore:

En die zogenoemde intelligente hiphop: kan wel zijn ze, maar toch ni voor mij!
Uhm ... veni vidi vici!?

I am who I am ... And I start to like it! 8)

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 06 mei 2009 22:29

Hadrian schreef:
Wappy schreef:

Ik kan u nu al zeggen dat het waarschijnlijk om een zeer debiele studie moet gaan die onterecht massa's weerklank heeft gekregen omdat het 'wetenschappelijk' wordt genoemd. Maar goed, hoe heet die studie en wie heeft ze geschreven zodat ik het zelf kan opzoeken?

icaras
Regular user
Regular user

Bericht door icaras » 07 mei 2009 00:57

De lachende profeet schreef:
Hadrian schreef:
Ik kan u nu al zeggen dat het waarschijnlijk om een zeer debiele studie moet gaan die onterecht massa's weerklank heeft gekregen omdat het 'wetenschappelijk' wordt genoemd. Maar goed, hoe heet die studie en wie heeft ze geschreven zodat ik het zelf kan opzoeken?
Ik veronderstel dat hij dit statistisch onderzoek van een zekere Virgil Griffith bedoelt. Die Ph.d student met als favoriete hobby hacken, vond een correlatie tussen de gehaalde cijfers op de 'SAT Reasoning Test' en de favoriete muziek van de mensen die aan die gestandaardiseerde test deelnamen. Blijkbaar hebben mensen die slecht(er) scoorden op de test veelal gemeen dat ze eerder naar hiphop en reggae luisteren. De "blingbling" fans haalden algemeen een lager cijfer dan bv. indie rock fans. Op de site die Griffith aan z'n onderzoek heeft gewijd geeft hij toe dat -uiteraard- een correlatie niet meteen duidt op een causaal verband, wat in dit geval zou betekenen dat de muziek die iemand beluistert diens intelligentie weerspiegelt. Toch, het blijft een opmerkelijke studie :D. De controverse erond leverde de jongeman alleszins publiciteit op...
lead us not into temptation

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 07 mei 2009 09:57

kinderknieën schreef:
De lachende profeet schreef:Idioten. :roll:

Er bestaat genoeg intelligente, poëtische hip hop. De haters van hierboven moeten fo' shizz eens naar dingen als Typhoon, (MF) DOOM of Lupe Fiasco luisteren.
En Yo'Majesty!
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

mallemie
Experienced user
Experienced user

Bericht door mallemie » 07 mei 2009 14:02

Ik luister de laatste jaren naar alle soorten muziek.. van rock naar electro, dubstep, d'n'b, reggea, hardcore, soul, jazz, funk, punk, alternative, breakbeat, afrikaanse/marokkaanse muziek, enz enz...
Mààr HipHop is en blijft een oude liefde :) naast de muziek van mn ouders (Beatles enzo, en Soul en jazzy muziek) ben ik opgegroeid met het luisteren naar 2pac, Run-D.M.C en dergelijke, ook R'n'b en Soul en funk behoorden tot mn favo's.
Naast de muziek bewonderde ik ook heel sterk het artistieke van HipHop, graffiti is toch een prachtige kunst?! :D en dan bedoel ik niet de kleine tags en pieces die je vind naast de snelweg op een krottig electriciteitsbakje, maar de grote stukken kunst!! :love: ik kan er soms echt lang naar staren omdat sommige stukken zo ingewikkeld maar prachtig in elkaar zitten met enorm mooie kleurencombinaties..
heb zelf ooit ook nog graffiti getekend (welliswaar op papier), maar nu is mn tekenstijl verruimd en heb ik er mijn persoonlijke touch aan gegeven :)

ik lees hier dat het wetenschappelijk zou bewezen zijn dat hiphopluisteraars dommer zouden zijn dan mensen die andere muziek beluisteren?! dat zou me toch wel verwonderen.. tis ook tezien wat je onder 'hiphop' verstaat hé.. de muziek van Souljaboy en dergelijke zie ik niet aan als échte hiphop, das in mijn oren eerder commerciele pop ofzo :roll:
Als ik hiphop hoor, dan hoor ik sterk onderbouwde poetische teksten over maatschappelijke thema's, over t'leven (neen, niet enkel over het leven in 'tha hood' :roll: ), over politiek, over alles! en dit op een strakke beat :D
Ik ben al vaak naar meer lokale underground hiphopfeestjes geweest, waar er rapbattles werden gehouden, en ik kan je verzekeren dat het daar niet om stoerdoenerij gaat :)
maar ik geef ook toe dat de gewone hiphopfeestjes tegenwoordig ietwat verziekt zijn door commerciele pophiphop, met bijhorende 13 jarige-"gangsta's 'n' pimps 'n ho's" (excuseer het taalgebruik :P)

en wat de dansstijl betreft, ik kan het enkel bewonderen :) zelf heb ik ook nog een tijdje gedanst, maar ik laat het sindsdien over aan de pro's :P
You say my eyes are crazy eyes... Sometimes they are and so are you...

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 08 mei 2009 13:43

icaras schreef:
De lachende profeet schreef:
Hadrian schreef: Don't blame me, blame science! :(
Ik veronderstel dat hij dit statistisch onderzoek van een zekere Virgil Griffith bedoelt. Die Ph.d student met als favoriete hobby hacken, vond een correlatie tussen de gehaalde cijfers op de 'SAT Reasoning Test' en de favoriete muziek van de mensen die aan die gestandaardiseerde test deelnamen. Blijkbaar hebben mensen die slecht(er) scoorden op de test veelal gemeen dat ze eerder naar hiphop en reggae luisteren. De "blingbling" fans haalden algemeen een lager cijfer dan bv. indie rock fans. Op de site die Griffith aan z'n onderzoek heeft gewijd geeft hij toe dat -uiteraard- een correlatie niet meteen duidt op een causaal verband, wat in dit geval zou betekenen dat de muziek die iemand beluistert diens intelligentie weerspiegelt. Toch, het blijft een opmerkelijke studie :D. De controverse erond leverde de jongeman alleszins publiciteit op...
Hip-hop is als genre waarschijnlijk veel breder dan indie rock en eerder te vergelijken met rock in zijn geheel. Als die student geen rekening houdt met die diversiteit stel ik mij daar toch al vragen bij, om nog maar te zwijgen over de deugdelijkheid van de SAT Reasoning Test en de sociale achtergrond van muziekfans. Wat wilde die gast daar trouwens mee bereiken?

Enfin, ik zou het eerst eens deftig moeten lezen, maar het lijkt mij op het eerste gezicht dat die kerel nogal bedenkelijke motieven heeft. Ach ja, bedankt voor de link. :)

Dobbie
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Dobbie » 11 mei 2009 15:18

mallemie schreef:Ik luister de laatste jaren naar alle soorten muziek.. van rock naar electro, dubstep, d'n'b, reggea, hardcore, soul, jazz, funk, punk, alternative, breakbeat, afrikaanse/marokkaanse muziek, enz enz...
Mààr HipHop is en blijft een oude liefde :) naast de muziek van mn ouders (Beatles enzo, en Soul en jazzy muziek) ben ik opgegroeid met het luisteren naar 2pac, Run-D.M.C en dergelijke, ook R'n'b en Soul en funk behoorden tot mn favo's.
Naast de muziek bewonderde ik ook heel sterk het artistieke van HipHop, graffiti is toch een prachtige kunst?! :D en dan bedoel ik niet de kleine tags en pieces die je vind naast de snelweg op een krottig electriciteitsbakje, maar de grote stukken kunst!! :love: ik kan er soms echt lang naar staren omdat sommige stukken zo ingewikkeld maar prachtig in elkaar zitten met enorm mooie kleurencombinaties..
heb zelf ooit ook nog graffiti getekend (welliswaar op papier), maar nu is mn tekenstijl verruimd en heb ik er mijn persoonlijke touch aan gegeven :)

ik lees hier dat het wetenschappelijk zou bewezen zijn dat hiphopluisteraars dommer zouden zijn dan mensen die andere muziek beluisteren?! dat zou me toch wel verwonderen.. tis ook tezien wat je onder 'hiphop' verstaat hé.. de muziek van Souljaboy en dergelijke zie ik niet aan als échte hiphop, das in mijn oren eerder commerciele pop ofzo :roll:
Als ik hiphop hoor, dan hoor ik sterk onderbouwde poetische teksten over maatschappelijke thema's, over t'leven (neen, niet enkel over het leven in 'tha hood' :roll: ), over politiek, over alles! en dit op een strakke beat :D
Ik ben al vaak naar meer lokale underground hiphopfeestjes geweest, waar er rapbattles werden gehouden, en ik kan je verzekeren dat het daar niet om stoerdoenerij gaat :)
maar ik geef ook toe dat de gewone hiphopfeestjes tegenwoordig ietwat verziekt zijn door commerciele pophiphop, met bijhorende 13 jarige-"gangsta's 'n' pimps 'n ho's" (excuseer het taalgebruik :P)

en wat de dansstijl betreft, ik kan het enkel bewonderen :) zelf heb ik ook nog een tijdje gedanst, maar ik laat het sindsdien over aan de pro's :P
:adore: :adore: :adore: :adore: :adore: :adore: :adore:
en ik heb een IQ van 134 (lichtelijk hoogbegaafd dus)
just a little lovin' in the mornin' beats a cup of coffee for starting off the day

mallemie
Experienced user
Experienced user

Bericht door mallemie » 11 mei 2009 17:53

DebbieXXL schreef:
mallemie schreef:Ik luister de laatste jaren naar alle soorten muziek.. van rock naar electro, dubstep, d'n'b, reggea, hardcore, soul, jazz, funk, punk, alternative, breakbeat, afrikaanse/marokkaanse muziek, enz enz...

:adore: :adore: :adore: :adore: :adore: :adore: :adore:
en ik heb een IQ van 134 (lichtelijk hoogbegaafd dus)
én een serieus groot uithoudingsvermogen?! :P als jij echt heel mijn gezwans hebt gelezen, dan kan ik je alleen maar bewonderen!! :lol: :D

Enfant Terrible
Regular user
Regular user

Bericht door Enfant Terrible » 11 mei 2009 22:54

Ergens heb ik ook wel een boontje voor old school hip hop (Run D.M.C e.d. :love: ) dus daarover enkel lof. Mallemie kon het goed verwoorden.

Maar laat God in zijn oneindige goedheid mij besparen van kereltjes met melksnorretjes, petjes en afhangende zolderbroeken. En wat doen mijn ogen toch pijn als ik zo'n schriel mannetje dat voor 80% uit te grote kledij lijkt te bestaat zie voorbij passeren. En dan dat macho wandelstapje waarbij men met de benen een halve meter uit elkaar gaat... (alsof men te lang op de rug van een Brabants trekpaard heeft gezeten). Het doet me nogal eens dagdromen van een moment waarop ik de wereld overneem en onmiddellijk MTV voor eens en voor altijd uit de ether laat bannen.

Chapeau aan diegenen die echt kunnen beatboxen maar leg aub het zwijgen op aan diegenen die enkel veredelde scheten laten met hun mond.
"They spoil every romance by trying to make it last forever."
“Everything popular is wrong.”
“The well bred contradict other people. The wise contradict themselves.”
“Most people are other people. Their thoughts are someone else's opinions, their lives a mimicry, their passions a quotation.”
“Consistency is the last refuge of the unimaginative.”
---------Oscar Wilde

mallemie
Experienced user
Experienced user

Bericht door mallemie » 12 mei 2009 15:14

Enfant Terrible schreef:Ergens heb ik ook wel een boontje voor old school hip hop (Run D.M.C e.d. :love: ) dus daarover enkel lof. Mallemie kon het goed verwoorden.

Maar laat God in zijn oneindige goedheid mij besparen van kereltjes met melksnorretjes, petjes en afhangende zolderbroeken. En wat doen mijn ogen toch pijn als ik zo'n schriel mannetje dat voor 80% uit te grote kledij lijkt te bestaat zie voorbij passeren. En dan dat macho wandelstapje waarbij men met de benen een halve meter uit elkaar gaat... (alsof men te lang op de rug van een Brabants trekpaard heeft gezeten). Het doet me nogal eens dagdromen van een moment waarop ik de wereld overneem en onmiddellijk MTV voor eens en voor altijd uit de ether laat bannen.

Chapeau aan diegenen die echt kunnen beatboxen maar leg aub het zwijgen op aan diegenen die enkel veredelde scheten laten met hun mond.
:roflmao: :adore:

Gesloten