Welk boek lees je momenteel?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
appelfien

Re: Welk boek lees je momenteel?

Bericht door appelfien » 30 jul 2009 18:11

sebashan schreef:Ik herlees Alice in Wonderland and through the looking glass. Machtig boek, enkel jammer dat het soms moeilijk te begrijpen is voor anderstaligen. Ik kijk uit naar de Burton-film
Oh! Ik wist niet dat er een Burton-film van werd gemaakt. Bij deze kijk ik daar ook naar uit!

OT: Emily Brontë - Wuthering Heights. Pas begonnen, maar hij valt beter mee dan ik had verwacht. Ik lees hem in het Nederlands, waardoor de schrijfstijl minder ingewikkeld is dan in het Engels en hij mij beter ligt.

trutje
New user
New user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door trutje » 30 jul 2009 18:53

Mmm schreef:
trutje schreef:Momenteel ben ik bezig in de reeks: De wetten van de magie.
Heel erg spannend en wel een aanrader.
Ik zit nog maar aan het twede boek: Steen der tranen
In totaal bevat de reeks 11 boeken. Dus ik heb nog wel wat werk :D
De reeks is ook verfilmd, maar die vind ik minder goed.

ciao xxx
Serieus, is die verfilmd? Slecht of niet, hoe noemen de films?
En hou vol, elk boek blijft spannend :-)

Het is een serie en ik heb ze kunnen bemachtigen :D
De serie heet: The legend of the seeker
Het wijkt tegen het einde van seizoen 1 wel hard af van het boek , maar het mag er wel zijn.
Kahlan is echt prachtig :D

ciao xxx

Lorke
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door Lorke » 30 jul 2009 20:15

Ik ben al een tijdje bezig aan een nieuw boek. Sinds ik de laatste Harry Potter-film ben gaan zien met mijn ouders en mijn ventje, wou ik zo hard het vervolg en het einde weten van het gigantisch verhaal. Dus, ik kocht het 7de boek: Harry Potter en de relieken van de dood.

Erna dacht ik eraan om een franse boek te lezen, dat heet: Chéri(e), et si on essayait? Exercices pratiques et secrets pour l'emmener au 7e ciel (in geval je het ni verstaat: Schat, en als we eens proberen? praktische oefeningen en geheimen om hem naar de 7de hemel te brengen) Het is geschreven door Maïna Lecherbonnier, ik hoop da het een goei boek is en hopelijk leer ik dan nog meer over seksualiteit dan wat ik al weet ;-).
Hier zijn de covers van de 2 boeken die zowel aant lezen ben als gaat lezen.
Spoiler! :
Afbeelding Afbeelding
Someone said to me: "First it's love, at the end it's laughter in a relationship". And guess what, it's TRUE :D :D

ruben_d
Experienced user
Experienced user

Bericht door ruben_d » 30 jul 2009 23:19

Oh, als ik me eraan kan zetten, ga ik beginnen lezen in Anna Karenina door Lev Tolstoj. Ik verwacht er veel van!! (iemand mss gelezen?)
Δῶς μοι πᾳ στῶ καὶ τὰν γᾶν κινάσω.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 31 jul 2009 09:36

ruben_d schreef:Oh, als ik me eraan kan zetten, ga ik beginnen lezen in Anna Karenina door Lev Tolstoj. Ik verwacht er veel van!! (iemand mss gelezen?)
Anna Karenina is een TRUT. En er zitten paginalange oersaaie passages in over jachtpartijen en meer van dat soort ongein. Maar het is toch nog wel de moeite waard om te lezen.

Ik vind Dostojevski veel beter dan Tolstoj. Ik neem dan ook 'De idioot' mee op reis, waar ik waarschijnlijk geen letter van zal lezen. :P

ruben_d
Experienced user
Experienced user

Bericht door ruben_d » 31 jul 2009 14:26

Stilicho schreef:
ruben_d schreef:Oh, als ik me eraan kan zetten, ga ik beginnen lezen in Anna Karenina door Lev Tolstoj. Ik verwacht er veel van!! (iemand mss gelezen?)
Anna Karenina is een TRUT. En er zitten paginalange oersaaie passages in over jachtpartijen en meer van dat soort ongein. Maar het is toch nog wel de moeite waard om te lezen.

Ik vind Dostojevski veel beter dan Tolstoj. Ik neem dan ook 'De idioot' mee op reis, waar ik waarschijnlijk geen letter van zal lezen. :P
Bwèèèk: Dostojevski :kots:
Ik werd echt ziek van Misdaad en Straf. Verplichte kost voor "Europese literatuur" maar anders niet gelezen...

Tolstoj daaretegen!! Ik had Oorlog en Vrede al gelezen, en dat was zo'n mooi boek! Ok, er zaten ook wel saaie passages in met filosofische beschouwingen over de geschiedenis en de rol van het individu hierin etc. maar toch... En voor saaie passages moet Dostojevski zeker niet onderdoen... (Grootinquisiteur??)

Ik vind Tolstoj veel beter dan Dostojevski. :wink:
Δῶς μοι πᾳ στῶ καὶ τὰν γᾶν κινάσω.

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 31 jul 2009 18:24

Gekocht in boekenvoordeel, en valt enorm goed mee "De Versailles formule", enorm spannend!!
every new beginning comes from some other beginning's end

Marre
Experienced user
Experienced user

Bericht door Marre » 01 aug 2009 00:46

Ik heb onlangs trouwens "Ravens Imperium" en "De Bron" gelezen van Edith Eri Louw.
Zeker een aanrader voor liefhebbers van fantasy. (en ook voor diegenen die dat niet zijn, zoals ik) Af en toe komt heel subtiel het holebithema er ook in voor...
Afbeelding

PRiSMO
Regular user
Regular user

Bericht door PRiSMO » 01 aug 2009 02:24

Ik lees enkel tijdens de zomervakantie :oops: en heb net het eerste deel van de Millenium-trilogie van Stieg Larsson uit (Mannen die vrouwen haten), en ga nu beginnen met Wicked (The life and times of the Wicked Witch of the West) van Gregory Maguire. Ik ben benieuwd!

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 01 aug 2009 09:37

Naam van de Roos - Eco
Goed maar ik vind het niet speciaal

en nu zoek ik een niet te zwaar boek voor tijdens de examenperiode te lezen :)
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 01 aug 2009 10:41

Gasquet schreef:en nu zoek ik een niet te zwaar boek voor tijdens de examenperiode te lezen :)
als ik je iets mag voorstellen (en als ik niet mag, dan doe ik het toch :p), Milan Kundera! Maar niet De ondraaglijke lichtheid van het bestaan, maar De grap of Het boek van de lach en de vergetelheid (wat ik nu aan het lezen ben, prachtig!) of Het leven is elders. Niet zwaar, maar heel mooie stukjes literatuur!
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 01 aug 2009 22:14

PRiSMO schreef:Ik lees enkel tijdens de zomervakantie :oops: en heb net het eerste deel van de Millenium-trilogie van Stieg Larsson uit (Mannen die vrouwen haten),
keigoed boek. heb ik op nog geen drie dagen uitgelezen. ik heb ondertussen deel twee en drie ook gekocht maar die hou ik voor op het vliegtuig eind deze maand. kwestie van die meer dan 60 uren vliegen nuttig te besteden :D

net mobiel uitgelezen van stephen king. eerste boek dat ik van hem gelezen heb en ik moet zeggen stephen king schrijft nogal luguber. een lijk is niet zomaar een lijk bij hem aangezien hij er nog bij vermeldt in welke positie de darmen uit het lijf hangen etc. voor iemand met een levendige fantasie gelijk ik levert dat soms wansmakelijke beelden op in zijn bolleke. het was wel een goed boek. je moet in het begin wel openstaan voor de mogelijkheid dat zoiets kan gebeuren (wat me eigenlijk niet onmogelijk lijkt met de technologie van vandaag) maar eens je daarover bent leest het als een trein. goed boek, goede plot en ontknoping. al vond ik de nogal plotse afsluiting van het verhaal jammer.
Spoiler! :
ik had eigenlijk wel graag geweten of de herprogrammatie van johnny brains gelukt is en of hij de Tom en compagnie ooit terug vindt.
desalniettemin, ik denk dat ik mijn eindejaarspremie dit jaar ga besteden aan boeken van Stephen King en Robin Cook. 8)
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Mwah
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mwah » 01 aug 2009 22:33

matti schreef:keigoed boek. heb ik op nog geen drie dagen uitgelezen. ik heb ondertussen deel twee en drie ook gekocht maar die hou ik voor op het vliegtuig eind deze maand. kwestie van die meer dan 60 uren vliegen nuttig te besteden :D
Hoeveel keer reis jij de wereld rond vooraleer je jouw bestemming bereikt? :confi:

OT: De eenzaamheid van de priemgetallen.
Oh, there IS hope, but it comes with batteries ^^

kontrool
Experienced user
Experienced user

Bericht door kontrool » 01 aug 2009 22:35

Ik heb net Tirza uit van Grunberg, en ik ga nu beginnen aan Kafka op het Strand (van held Murakami). Maar ik heb al een beetje spijt dat ik de nederlandse, en niet de engelse vertaling gekozen heb.

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 02 aug 2009 13:36

Mwah schreef:
matti schreef:keigoed boek. heb ik op nog geen drie dagen uitgelezen. ik heb ondertussen deel twee en drie ook gekocht maar die hou ik voor op het vliegtuig eind deze maand. kwestie van die meer dan 60 uren vliegen nuttig te besteden :D
Hoeveel keer reis jij de wereld rond vooraleer je jouw bestemming bereikt? :confi:

23 aug: brussel - Melbourne (dikke 20 uur vliegen)
29 aug: melbourne - brussel (wederom +20uur)
3 september (schiphol - los angeles) (+10uur)
18 september (los angeles - schiphol (+10uur)

meer dan 60 uur in totaal :D

OT: ik begin deze week wss in "De Patheon Getuige" van David Hewson
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Calix

Bericht door Calix » 02 aug 2009 15:04

matti schreef:meer dan 60 uur in totaal :D
Zie dat je niet versteend bent wanneer je eindelijk van het vliegtuig mag. :)

OT: Khaled Hoesseini - Duizend schitterende zonnen
(Even goed als de voorganger 'De vliegeraar')

Siouxsie
Experienced user
Experienced user

Bericht door Siouxsie » 03 aug 2009 12:00

Nabokov - 'Lolita' net uit
momenteel bezig in 'Extremely Loud and Incredibly Close' van Jonathan Safran Foer
sus me met je hartslag
wij ons wij ons wij ons

sebashan
Experienced user
Experienced user

Bericht door sebashan » 03 aug 2009 13:01

kontrool schreef:Ik heb net Tirza uit van Grunberg, en ik ga nu beginnen aan Kafka op het Strand (van held Murakami). Maar ik heb al een beetje spijt dat ik de nederlandse, en niet de engelse vertaling gekozen heb.
Kafka op het Strand is een mooi boek, maar als jij daar alles van snapt mag je het mij es komen uitleggen.

OT: Voorlopig nog niets, maar ik ga waarschijnlijk deze week eens naar de bibliotheek gaan :)
Aanraders?

Mwah
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mwah » 03 aug 2009 15:21

Siouxsie schreef:Nabokov - 'Lolita' net uit
En?

Die staat hier nu al járen onaangeroerd in mijn boekenkast :roll:

OT: Bijna klaar met De eenzamheid van de priemgetallen (Paolo Giordano). Het verhaal is oké, soms beangstigend herkenbaar en soms heb je 't gevoel: waar leidt dit naar? Maar afwachten, het boek is nog niet uit. De schrijfstijl vind ik maar zo zo. Misschien komt het door de vertaling. Benieuwd wat funkfish hiervan gaat vinden :P
Oh, there IS hope, but it comes with batteries ^^

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 03 aug 2009 19:05

Mwah schreef:
Dat boek deed ik vandaag terug naar de bib.
Ik vond het prachtig en veel te herkenbaar op vele punten
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

Gesloten