Kaal

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
dieter
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: Kaal

Bericht door dieter » 28 jan 2009 21:44

Ik mag er nog niet aan denken dat ik ooit ook kaal word :o
Klinkt nog een eindje weg, maar te akenlig
I saw a lot of things, I met a lot of people, but the only thing to be happy is to accept the things that you never can have...

nomeis

Bericht door nomeis » 29 jan 2009 08:59

Mijn haar ís mijn uiterlijk. Zonder haar zou ik, eum, niemand zijn. :)

robbedoes
Regular user
Regular user

Bericht door robbedoes » 06 feb 2009 18:11

mijn opa die 85 is heeft nog altijd haar, da's wel grijs ma ge kunt da nog kleuren en ook mijn papa en mijn broer (53 en 27jaar) hebben allebei nog een mooie pak haar, dus ik heb gelukkig niet teveel te vrezen (tenzij ik een uitzondering ben in de familie) het zou ook een drama zijn moest ik ineens kale plekken krijgen, daar ben ik veel te preuts voor! :D

moest ik het toch niet erfen en wel haar verliezen, zou ik zeker haarinplantaten nemen hoe duur ze ook mogen zijn! echt, ik zie mezelf echt niet kaal of met zo'n ballonnenprikkerskop rondlopen. brrrrr :cry:

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 10 feb 2009 14:10

robbedoes schreef:moest ik het toch niet erven en wel haar verliezen, zou ik zeker haarinplantaten nemen hoe duur ze ook mogen zijn! echt, ik zie mezelf echt niet kaal of met zo'n ballonnenprikkerskop rondlopen. brrrrr :cry:
En believe me, die zijn verschrikkelijk duur. Ttz, als je haartransplantatie bedoelt...
Tja, de meesten vinden het vreselijk en toch gaan bijna alle mannen het krijgen in meer of mindere mate. Bang afwachten tot er een deftige oplossing is zeker...

PS: nu hebt ge al de volgende mogelijkheden:
  • Minoxidil verstuiven op uw haar
  • Finasteride slikken ("Procepia" ofzo heet het). Da werkt die DHT tegen.
  • Haartransplantatie: daarbij snijden ze een deel uit de hoofdhuid waar veel haar staat en daaruit "oogsten" ze haarfollikels die ze overplanten naar de kale stukken. Twee opties: 1) met een naald overbrengen: traag maar meer dichtheid; 2) met een laser het gaatje branden in de destinationspot: sneller maar iets minder haardichtheid.
  • Voedingssupplementen slikken met dingen die uw haar nodig heeft. Daarmee kunt ge het stabiliseren.
  • Een galeatomie: sommigen beweren dat het helpt, anderen vinden het quatsch.
''~``
( o o )
+------------------.oooO--(_)--Oooo.------------------+

dieter
Regular user
Regular user

Bericht door dieter » 10 feb 2009 20:42

Graag overal kaal, behalve op mijn hoofd. :D
I saw a lot of things, I met a lot of people, but the only thing to be happy is to accept the things that you never can have...

dieterr
Experienced user
Experienced user

Bericht door dieterr » 10 feb 2009 20:48

Mannen met geen of weinig hoofdhaar zijn voor mij het toonbeeld van ECHTE venten. Met andere woorden hete mannen. Grijs haar vind ik trouwens ook best wel sexy. Mannen met veel haar (wat betreft de kop aka hoofdhaar) daarentegen zijn gewoon ieuw.

Zelf heb ik niks van kaalheid en volgens de (homo) kapper een goeie dikte (wat betreft mijn hoofdhaar).
GEENwaardezoeker

Ik ben een JOCHIE, weliswaar een GROOT jochie.

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 11 feb 2009 02:23

Chemistje schreef:
robbedoes schreef:moest ik het toch niet erven en wel haar verliezen, zou ik zeker haarinplantaten nemen hoe duur ze ook mogen zijn! echt, ik zie mezelf echt niet kaal of met zo'n ballonnenprikkerskop rondlopen. brrrrr :cry:
En believe me, die zijn verschrikkelijk duur. Ttz, als je haartransplantatie bedoelt...
Tja, de meesten vinden het vreselijk en toch gaan bijna alle mannen het krijgen in meer of mindere mate. Bang afwachten tot er een deftige oplossing is zeker...

PS: nu hebt ge al de volgende mogelijkheden:
  • Minoxidil verstuiven op uw haar
  • Finasteride slikken ("Procepia" ofzo heet het). Da werkt die DHT tegen.
  • Haartransplantatie: daarbij snijden ze een deel uit de hoofdhuid waar veel haar staat en daaruit "oogsten" ze haarfollikels die ze overplanten naar de kale stukken. Twee opties: 1) met een naald overbrengen: traag maar meer dichtheid; 2) met een laser het gaatje branden in de destinationspot: sneller maar iets minder haardichtheid.
  • Voedingssupplementen slikken met dingen die uw haar nodig heeft. Daarmee kunt ge het stabiliseren.
  • Een galeatomie: sommigen beweren dat het helpt, anderen vinden het quatsch.
Welke van bovenstaande gebruik jij?
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 11 feb 2009 08:29

dieterr schreef:Mannen met geen of weinig hoofdhaar zijn voor mij het toonbeeld van ECHTE venten. Met andere woorden hete mannen.
Hebt ge binnen 6 jaar iets te doen? :lol: :wink:
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 13 feb 2009 23:32

dieterr schreef:Mannen met geen of weinig hoofdhaar zijn voor mij het toonbeeld van ECHTE venten. Met andere woorden hete mannen.
Hebt ge NU iets te doen? :P

@Galimatias: Ik beken: ik gebruik Minoxidil 5%. Hoelang ik het ga volhouden is maar de vraag. Bovendien zal het wsl gewoon het proces vertragen of stoppen maar niet omkeren (hoewel er tegenwoordig veel "donshaar" uitkomt precies).
''~``
( o o )

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 17 feb 2009 13:55

Chemistje schreef:

@Galimatias: Ik beken: ik gebruik Minoxidil 5%. Hoelang ik het ga volhouden is maar de vraag. Bovendien zal het wsl gewoon het proces vertragen of stoppen maar niet omkeren (hoewel er tegenwoordig veel "donshaar" uitkomt precies).
:o Bij m'n broer was het 'donshaar' zowat het laatste stadium, in die zin dat het haar nog even 'opflakkerde' vooraleer het de geest gaf. :-?

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 18 feb 2009 00:27

Galimatias schreef:
Chemistje schreef:

:o Bij m'n broer was het 'donshaar' zowat het laatste stadium, in die zin dat het haar nog even 'opflakkerde' vooraleer het de geest gaf. :-?
I'm scared :cry:

Euhm, maar, ik heb een tijd geleden al eens een kuur gedaan met 2% en toen kreeg ik dons, toen was ik het beu en ging het dons terug weg. Nu komt het dons dus terug met 5% en wel veel beter dan toen (=ongeveer een jaar of 2 terug). Maar ergens heb ik ooit gelezen dat het probleem met minoxidil is dat het bij sommigen ook daar bij blijft. En met dat dons zijde niks want da's zo dun dat ge het bekans niet ziet.
''~``
( o o )

pieter101010
Experienced user
Experienced user

Bericht door pieter101010 » 05 mar 2009 23:57

ooit had ik tijdelijk zo'n enorme haaruitval in de zomer, nja de ruifperiode zei de kapster :P en ik heb daar toen pillen voor gepakt en dat hielp eigenlijk wel. Al was het vooral het gedacht van iets te nemen dat telde denk ik. Nu ben ik eigenlijk niet meer bang om mijn haar te verliezen en als het wel zo was zou ik waarschijnlijk alles proberen doen om het tegen te gaan. Als ge écht wilt zijn er wel mogelijkheden natuurlijk... Maar volgens mij heeft haaruitval voor een stuk ook met stress te maken.

moest mijn vriend zijn haar verliezen zou ik hem wat producten kopen denkik voor zijn verjaardag :P , maar hem dumpen niet, uiteraard. Zou wel het toppunt van oppervlakkigheid zijn :-?
One day... when you wish for true love to come. Then, remember me.

icaras
Regular user
Regular user

Bericht door icaras » 07 mar 2009 17:58

Vorig jaar had ik ook wat haaruitval, wat zeker aan stress te wijten was. Gelukkig heeft het geen definitieve gevolgen gehad. (Zo'n stress haaruitval komt schijnt bij veel mensen voor.)
Een goede vriend van mij daarentegen heeft het al erg zitten: Hij zit in fase III en gaat stilaan naar de "Vertex". Hij is dan nog even oud als mij! Er zijn duidelijk genen die het determineerden aangezien zijn broers dezelfde haaruitval ondergaan.
Mijn vader begon zijn haar te verliezen in zijn veertiger jaren. Mijn moeder heeft nog een grootse blonde kop. Ik denk dat ik nog een tijdje veilig zit zeker? :)

En het uitmaken met uw lief omdat hij kalend wordt? Nee, dat vind ik nogal een grof! Het is niet zijn fout he. Ik geef wel toe dat ik hem mogelijk toch ook wat productjes zou aanraden :D Ons haar heeft jarenlang ons voorkomen bepaald. Om dat te zien verdwijnen is toch wel een confrontatie, niet?
lead us not into temptation

Piui
New user
New user

Bericht door Piui » 09 apr 2009 18:30

Kaal is sexy! En iedereen die maar op bepaalde plekken kaal wordt, kan het toch gewoon helemaal af doen?
Don't steal a ferrari if you don't know how to drive it - Gabrielle Solis

jorgio
Regular user
Regular user

Bericht door jorgio » 18 mei 2009 12:19

Goh, kaal worden zou ik eigenlijk niet zo erg vinden. 'k Denk dat ik er niet slecht mee zou staan met zo'n blinkende, opgeboende kale kop. 8)

Op dit moment beschik ik echter nog over een fijne haardos met evenwel wat redelijke inhammen. Hier en daar ferme grijze ertussen en ook al wat spierwitte haren. Die laatste noem ik m'n "intelligentieharen" :D.
M'n neef die 30 is, is al kaal, ma écht kaal. Een andere neef die 29 is die begint ook ferm z'n haar te verliezen, m'n broers daarentegen kunnen nog weg voor een eind

Een 'paterskop' à la Piet Huyzentruyt => no thank you very much.

En je vriend die kalend wordt, is toch ook niet zó erg. Zolang hij geen overkam of paterskop heeft natuurlijk. Je hebt ook direct wat verjaardag-/kerstcadeau ideeën: hoge herenhoed, coole muts, plafondspiegel, een 'poets-je-kopje-proper' setje ... :D
Ideas are the salvation by using your imagination

Aquarius

Bericht door Aquarius » 27 mei 2009 20:33

Ik hoef niet te vrezen voor het kaal worden 8)
Mijn grootvader had veel haar.
Mijn vader heeft ook nog al zijn haar.
Alleen langs Franse kant is het ietsje minder, maar ik ben toch overwegend Belgisch dus ja ^^ laten we hopen

LeGrandFlex
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door LeGrandFlex » 27 mei 2009 21:30

ik ben gedoemd om kaal te worden... mijn pépé heb ik nooit met haar geweten, die zijn haar is plots uitgevallen, mijn nonkel en mijn pa hebben zo van die maantjes (alsof ze hun tonsuur gekregen hebben), en mijn andere grootvader is ook wel lichtbebost... hopelijk heb ik dan maar het haar van mijn moeder en grootmoeder, nu zit ik met echt massa's haar, zo lekker dik, maar wanneer ik naar de kapper ga, willen die dat altijd uitdunnn, wrm wrm wrm??
FLEX FLEx FLex Flex flex

Hadrian
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hadrian » 28 mei 2009 18:31

LeGrandFlex schreef:ik ben gedoemd om kaal te worden... mijn pépé heb ik nooit met haar geweten, die zijn haar is plots uitgevallen, mijn nonkel en mijn pa hebben zo van die maantjes (alsof ze hun tonsuur gekregen hebben), en mijn andere grootvader is ook wel lichtbebost... hopelijk heb ik dan maar het haar van mijn moeder en grootmoeder, nu zit ik met echt massa's haar, zo lekker dik, maar wanneer ik naar de kapper ga, willen die dat altijd uitdunnn, wrm wrm wrm??
Lol :d Ik MOET het elke keer laten uitdunnen want het is echt veel te veel haar. :D Ik ben trouwens blij dat ik het kan laten uitdunnen!
Zowel mijn moeder als mijn vader hebben veel haar. Dus ik vermoed dat ik niet snel kaal zal worden :merci: God.
You pass this on, won't you?

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 29 mei 2009 00:47

Hadrian schreef: Lol :d Ik MOET het elke keer laten uitdunnen want het is echt veel te veel haar. :D Ik ben trouwens blij dat ik het kan laten uitdunnen!
Em, ik zie dat je 18j bent. Ik op mijn 18e... het haar groeide rapper dan de kapper het kon bijknippen.
Zowel mijn moeder als mijn vader hebben veel haar. Dus ik vermoed dat ik niet snel kaal zal worden :merci: God.
Iemand zij mij onlangs dat ge (ook?) moet kijken naar uw grootouders, niet alleen naar uw ouders dus. Maar ik weet niet in hoeverre het klopt (ook niet meteen een duidelijk antwoord gevonden op't net, buiten dat er verschillende genen & andere factoren bij betrokken zijn).
''~``
( o o )

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 29 mei 2009 00:57

Chemistje schreef:Iemand zei mij onlangs dat ge (ook?) moet kijken naar uw grootouders, niet alleen naar uw ouders dus. Maar ik weet niet in hoeverre het klopt (ook niet meteen een duidelijk antwoord gevonden op't net, buiten dat er verschillende genen & andere factoren bij betrokken zijn).
Normaal gezien wordt er gekeken naar de moeder, meer bepaald naar die kant van de familie. Indien de mannen daar nog steeds een (relatief weelderige/behoorlijke) haardos hebben, blijfje normaal gezien gespaard van kaalheid. Het heeft iets te maken met de dominantie van die genen, maar hoe de vork juist in de steel zit weet ik niet meer (en aangezien het examens zijn, ben ik te tam om het op te zoeken :ibi: ).

Gesloten