Kaal

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Stilicho
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Kaal

Bericht door Stilicho » 16 jan 2009 22:24

Dit topic is er eentje voor de jongens. :) Hoe staan jullie tegenover (toekomstig) haarverlies? Grote catastrofe of iets waar mee te leven valt? Veel jongens/mannen krijgen hier mee te maken, de ene al wat later dan de andere, maar ik denk niet dat er velen naar uitkijken.

Stel dat je al je haar (behalve achteraan en opzij) zou verliezen, wat zou je dan doen? Gewoon zo laten, volledig kaalscheren of overkammen? Of misschien haarimplantaten?

En wat als je lief zijn haar begint te verliezen? No big deal, want het innerlijk is wat telt, of dumpen en een jonger exemplaar zoeken? :P

Afbeelding

surferke

Re: Kaal

Bericht door surferke » 16 jan 2009 22:32

Stilicho schreef:Dit topic is er eentje voor de jongens. :) Hoe staan jullie tegenover (toekomstig) haarverlies? Grote catastrofe of iets waar mee te leven valt?
Niet kalend, wel wat grijze haren die serieus aan 't doorkomen zijn. Op zich geen problemen mee, al is 't nog maar eens een extra voorbeeld van mijn, jawel, sterfelijkheid :)

'k Moet toegeven dat ik wel ietsje fuzz zou maken moest ik kaal worden, maar dat zie ik nog niet direct gebeuren. En 't laatste wat ik zou doen is 't afscheren of 't Jacques Vermeire gewijs overkammen :)

Een kalend lief gaan inruilen? De gedachte alleen al, ieuw :-?

Tietjes
Regular user
Regular user

Bericht door Tietjes » 17 jan 2009 08:54

Awel he. Ik ben dan geen jongen, maar ga toch reageren. :) Want mijn lief is wel een jongen. En dan nog een met kalingsverschijnselen.

Toen we pas samen waren had hij haar van ongeveer een centimeter of 5. Niet erg lang, maar als je kijkt naar tekening III, dan zie je dat hij "startbanen" begon te krijgen. Niet hard, maar we merkten het wel.
Toen hebben we besloten om met een tondeuse zijn haar af te doen. 't Is te zeggen, heel kort te scheren. Omdat hij toch min of meer blonde lokken heeft, vallen zijn startbanen nu veel minder op. Ik vind dat mooi opgelost.

Mijn schoonbroer heeft die startbanen in een al meer vergevorderd stadium. Hij scheert regelmatig zijn hoofd gewoon helemaal kaal en anders ook erg kort.

Ik zou nooit mijn lief inruilen omdat hij kaal is. Bah, hoe mensonwaardig.

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 17 jan 2009 15:50

Ik ken mensen die op hun 18e al kalingsverschijnselen begonnen te krijgen :o
Anyway... ik vind het verschrikkelijk. Ik zit ergens op stadium V ofzo en ik ben het beu.
Liever grijs haar dan geen haar :p Op dit moment ben ik het aan het stopzetten met 2x dagelijkse administratie van een alcoholische oplossing van minoxidil 5%, en het schijnt te werken in die zin dat de haartjes die in recessie zijn, maar nog niet dood zijn, er terug doorkomen.
EN daarnaast 3x per dag Pilfood als "booster". Als het lukt kan ik later meer een onderhoudsdosis nemen.
''~``
( o o )
+------------------.oooO--(_)--Oooo.------------------+

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 18 jan 2009 11:20

Mijn haarlijn gaat al wat achteruit, Enkele weken geleden geprobeerd met zo'n Dercos gedoe van Vichy, mijn haar viel toch al minder enthousiast uit. Over enkele maanden nog is doen. Trouwens, uitvallend haar is naar 't schijnt een teken van veel testosteron 8) .

Springbal is dus een testosteronbom in wording :lol: :roll: 8) :fire: :rock:
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

biebel
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door biebel » 18 jan 2009 18:11

Springbal schreef:Springbal is dus een testosteronbom in wording :lol: :roll: 8) :fire: :rock:
Eikebah, je wordt nog eens een vieze ouwe vent!

OT: Voorlopig heb ik er zelf nog niet echt last van. Ik heb hoogstens iets lichter haar ter hoogte van de befaamde "landingsbanen", maar aangezien de rest van mijn haar nogal wat gelijkenissen vertoont met staaldraad, is dat niet zo'n ramp.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 18 jan 2009 19:58

biebel schreef:
Springbal schreef:Springbal is dus een testosteronbom in wording :lol: :roll: 8) :fire: :rock:
Eikebah, je wordt nog eens een vieze ouwe vent!
Ik moet toch ooit volwassen worden. Maar ik ben schattig, ik heb dat eindelijk aanvaard, en nu krijg ik een andere titel :(
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

mial
Forum addict
Forum addict

Bericht door mial » 18 jan 2009 20:01

geen idee van mezelf, maar met een lief met landingsbanen heb ik geen problemen :)
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 18 jan 2009 20:28

Ik zit ergens tussen fase I en II, in die zin dat mijn 'landingsbanen' (wat een afschuwelijke vergelijking, gezien de grootte van die dingen :o) nog niet opvallen. Met enig geluk heb ik dan toch de genen van m'n vader geërfd op dat vlak, aangezien hij ook wel wat inhammen heeft maar hij voor de rest over een voldoende dikke haarbos beschikt. Zijn vader heeft hetzelfde 'type' haar-verdeling, duimen dus.

Ik gruwel van de gedachte dat ik ooit kaal zou kunnen worden. :-? Op 70- à 80-jarige leeftijd zou ik er wel minder problemen mee hebben, aangezien m'n bompa er best goed uitziet met z'n semi-kletskopke. :)
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 18 jan 2009 20:31

Springbal schreef:Mijn haarlijn gaat al wat achteruit, Enkele weken geleden geprobeerd met zo'n Dercos gedoe van Vichy, mijn haar viel toch al minder enthousiast uit. Over enkele maanden nog is doen. Trouwens, uitvallend haar is naar 't schijnt een teken van veel testosteron 8) .

Niet echt. Kaalheid bij mannen wordt veroorzaakt door een genetisch defect in een deel van de haarcellen op de hoofdhuid... Daardoor worden die gevoelig voor dihydrotestosteron (en dus niet testosteron zelf). Da's ook een van de redenen waarom vrouwen het niet kunnen krijgen, aangezien die geen DHT aanmaken maar wèl gewone testosteron. Natuurlijk, pak de DHT weg en ge hebt geen haarverlies, maar ge kunt er safe van uitgaan dat in alle mannen er meer dan genoeg aanwezig is om kaalheid te veroorzaken (als de genetische factor er ook is, natuurlijk).

Trouwens:
Wikipedia schreef:Evolutionary theories of male pattern baldness

There is no consensus regarding the details of the evolution of male pattern baldness. A number of other primate species also experience hair loss following puberty, and some primate species use an enlarged forehead, created both anatomically and through strategies such as frontal balding, to convey increased status and maturity[citation needed]. The assertion that MPB is intended to convey a social message is supported by the fact that the distribution of androgen receptors in the scalp differs between men and women, and older women or women with high androgen levels often exhibit diffuse thinning of hair as opposed to male pattern baldness.

One theory, advanced by Muscarella and Cunningham[5], suggests baldness evolved in males through sexual selection as an enhanced signal of aging and social maturity, whereby aggression and risk-taking decrease and nurturing behaviours increase. This may have conveyed a male with enhanced social status but reduced physical threat, which could enhance ability to secure reproductive partners and raise offspring to adulthood.

In a study by Muscarella and Cunnhingham [5], males and females viewed 6 male models with different levels of facial hair (beard and mustache or none) and cranial hair (full head of hair, receding and bald). Participants rated each combination on 32 adjectives related to social perceptions. Males with facial hair and those with bald or receding hair were rated as being older than those who were clean-shaven or had a full head of hair. Beards and a full head of hair were seen as being more aggressive and less socially mature, and baldness was associated with more social maturity. A review of social perceptions of male pattern baldness has been provided by Henss (2001) [6] .

Other evolutionary hypotheses include genetic linkage to beneficial traits unrelated to hair loss and genetic drift.
''~``
( o o )
+------------------.oooO--(_)--Oooo.------------------+

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 18 jan 2009 23:43

In mijn familie worden de mannen niet kaal maar wel allemaal vroeg grijs. Dat is misschien ook geen geweldig vooruitzicht maar ik vind het wel stukken minder erg dan kaal worden, want ik vind niet dat ik een hoofd heb dat er haarloos mooi zou uitzien... Moest ik toch kaal worden, dan zou ik het niet leuk vinden, maar het einde van de wereld is het natuurlijk ook niet...

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 19 jan 2009 04:49

ik ben echt PANISCH over mijn haar verliezen.
ik begin echt al paniek aanvallen te krijgen dat mijn haarlijn al 5 mm verder start dan het deed 3 jaar geleden.
en de langdinsbanen, ik vrees dat ze beginnen komen, en ik vind het vreselijk.
op mijn 25ste koop ik al haarimplantaten.

en als ge iets hebt à la piet huyzentruit of hoe ge zijn naam ook spelt, das compleet belachelijk, doe het dan allemaal af.
zo een kale knikker met zo een randje rond is compleet debiel

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 19 jan 2009 08:34

meh, het maakt mij niet uit... als ik mijn haar verlies dan is dat maar zo. Het is nu niet alsof ik Samson ben (die van de bijbel, niet die irritante hond) waar mijn kracht afhankelijk is van mijn haar.

Isokrates
Forum addict
Forum addict

Bericht door Isokrates » 20 jan 2009 01:02

Ik mag er niet aan denken; kaal worden zou een nachtmerrie zijn. Voorlopig blijf ik er gelukkig van gespaard, en ik hoop vurig dat ik dezelfde kant op ga als mijn grootvader langs moederszijde. Die heeft tot zijn 70ste een weelderig kapsel gecultiveerd :). Voor de rest weet ik niet of ik erfelijk belast ben. Hoewel het gewoon belachelijk is, zal ik waarschijnlijk ook zulke gekke dingen doen als overkammen, als het er ooit van komt. En nu even checken of mijn haarlijn ondertussen niet teruggeweken is :)
Moedig voorwaarts

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 20 jan 2009 18:46

Chemistje schreef:
Springbal schreef:Mijn haarlijn gaat al wat achteruit, Enkele weken geleden geprobeerd met zo'n Dercos gedoe van Vichy, mijn haar viel toch al minder enthousiast uit. Over enkele maanden nog is doen. Trouwens, uitvallend haar is naar 't schijnt een teken van veel testosteron 8) .

Niet echt. Kaalheid bij mannen wordt veroorzaakt door een genetisch defect in een deel van de haarcellen op de hoofdhuid... Daardoor worden die gevoelig voor dihydrotestosteron (en dus niet testosteron zelf). Da's ook een van de redenen waarom vrouwen het niet kunnen krijgen, aangezien die geen DHT aanmaken maar wèl gewone testosteron. Natuurlijk, pak de DHT weg en ge hebt geen haarverlies, maar ge kunt er safe van uitgaan dat in alle mannen er meer dan genoeg aanwezig is om kaalheid te veroorzaken (als de genetische factor er ook is, natuurlijk).
:(

@ Prince: maar jongen toch :wink:

Cédric M.
New user
New user

Bericht door Cédric M. » 23 jan 2009 18:40

Ik zou het heel erg vinden als ik kaal moest worden / zijn ! Ik zou mij er niet kunnen bij neerleggen en resoluut voor haarimplantaten gaan, zo vanaf het stadium III (Vertex) op die foto.
En chaque homme sommeille un monsieur

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 23 jan 2009 20:10

Cédric M. schreef:Ik zou het heel erg vinden als ik kaal moest worden / zijn ! Ik zou mij er niet kunnen bij neerleggen en resoluut voor haarimplantaten gaan, zo vanaf het stadium III (Vertex) op die foto.
²
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Miésterken
Regular user
Regular user

Bericht door Miésterken » 26 jan 2009 23:52

Vroege haaruitval zit bij mij in de familie, al heb ik het geluk dat ik momenteel meer haar heb dan mijn beide broers, zelfs als mijn jongere broer. De meeste van mijn neven hebben last van veel haaruitval (situatie IV). Ik zit tussen situatie 1 en situatie 2, maar mijn 4 jaar oudere broer al in situatie 3 vertex. Hij scheert zijn haar dan ook altijd kort. Op zijn 19 had hij wel al meer last van haaruitval dan mij.

Ik hoop dat het nog lang duurt vooralleer het bij mij zo is. Als het zover is, ga ik denk ik gewoon mijn haar kort scheren. Hopelijk blijft mijn haar een beetje zoals het nu is, want mijn haarlijn gaat weldegelijk beetje bij beetje achteruit.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 27 jan 2009 22:44

Ik moet zelf nog antwoorden.

Helaas ben ik erfelijk belast. Mijn vader was al volledig kaal toen hij vooraan in de 30 was. Ik heb wel dik haar zoals mijn moeder, en haar vader en broers hebben allemaal nog aanvaardbaar tot veel haar. Mijn broer heeft dun haar, net zoals mijn vader. Stiekem hoop ik dus dat ik van haaruitval bespaard blijf en dat hij de slechte genen erft.
Ik zou kaal worden echt erg vinden. Sommige mensen staan met een kale kop, maar ik absoluut niet. Als mijn vriendje zijn haar zou verliezen, zou ik dat niet erg vinden.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 28 jan 2009 08:30

Dan koop ik mij wel een postichke. :)

Gesloten