Welke film heb je gezien?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Stein
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Welke film heb je gezien?

Bericht door Stein » 04 jan 2009 10:06

Welkom in dit grote film-review topic. De bedoeling is duidelijk: Je bespreekt de film(s) die je onlangs gezien hebt. Als je louter titels komt posten van wat je gezien hebt, wel - daar heeft niemand wat aan ;)

Kortweg gesteld: Welke dvd of welke film heb je onlangs gezien? Wat vond je ervan? Zou je 'm aan anderen aanraden, of was 'ie maar waardeloos? Welke acteurs waren bijzonder overtuigend? Of was de regie maar een flop?
Dat, en veel meer, in het grote film-review topic. 8)

Wapiti

Re: Welke film heb je gezien?

Bericht door Wapiti » 04 jan 2009 11:35

Gisteren 'Twilight' gezien. Ik heb de boeken nog niet gelezen, maar ben enorm fan van het genre en daar is met deze film geen verandering in gekomen. Bella en Edward hebben enorme 'chemistry' om het zo cliché te zeggen, maar het is zo... De vonken spatten van het scherm. Ook de andere Cullens en de vrienden van Bella werden enorm goed vertolkt...
(oh en Edward is uiteraard een stuk!)

Het wordt tijd om de boeken eens te lezen dus!

dreamcloud
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door dreamcloud » 04 jan 2009 12:40

Gisteren ben ik naar Yes Man gaan kijken. Normaal ben ik niet zo'n fan van Jim Carrey maar in deze film valt hij best wel mee. Ik heb goed kunnen lachen, me geen moment verveeld en de film was om voor ik 't wist. Dus best een goeie komedie.
vlieg met me mee naar een plaats waar nog nooit een ster heeft gestaan...

gevoel: een romantische idealist
karakter: dromerig
kracht: een eerlijk en oprecht persoon
mentaliteit: overwint bijna alles wat op haar pad komt

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 04 jan 2009 21:17

Melinda and Melinda
en
The Good Sheperd.

van beiden had ik eigenlijk best wel meer verwacht

Apollo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Apollo » 05 jan 2009 11:35

Gisteren ben ik naar Yes man gaan kijken en de film heeft al mijn verwachtingen ingelost. Ik had verwacht dat het een typische (en dus slechte) Jim Carrey-movie zou zijn en ik heb gelijk gekregen. Ik vond hem niet echt goed. Er zaten een paar goede stukjes in maar in het algemeen was hij gewoon slecht. Ik zou hem in ieder geval niemand aanraden.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 05 jan 2009 23:28

laatste cinemafilm van 2008: Vicky Cristina Barcelona

de nieuwe Woody Allen dus en het heeft me zeker niet gespeten :)
Scarlett ben ik meestal liever kwijt dan rijk in een film, maar hier was ze goed te doen...
het beste van de film: het vuurwerk tussen Penélope Cruz en Javier Bardem, magnifiek gewoon 8)

laatst gezien op dvd: It's a wonderful life

deze "holiday classic" had ik nog nooit gezien, vandaar dat ik het wel eens tijd vond worden...
qua melige kerstfilm beantwoordt hij zeker aan de verwachtingen, maar 't is eigenlijk ook gewoon een goeie film met een leuk scenario en een schitterende James Stewart :)

in 2009 in de cinema:
Entre les murs

had ik die 4 dagen eerder gezien, hij was héél hoog geëindigd in mijn top 5 van 2008, maar daarvoor was ik dus nét iets te laat...
de zin om ooit zelf les te gaan geven was compleet over na de film, maar hij zit verdikke heel goed in elkaar, ga dat zien allemaal :P

Brideshead revisited

de omstandigheden zaten wat tegen (berekoud in de cinema en een verschrikkelijke drang om naar het toilet te gaan) om me echt over te geven aan de filmbeleving, maar 'k heb toch kunnen zien dat het redelijk goed was (nooit de "originele" televisiebewerking gezien, dus kan niet vergelijken), hoewel... ik was enkel voor Emma Thompson gaan kijken, maar ze doet er dus ver niet in mee :(
To avoid discovery... I stay on the run
To discover things for myself... I stay on the run

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 06 jan 2009 13:59

sisken schreef: Vicky Cristina Barcelona
het beste van de film: het vuurwerk tussen Penélope Cruz en Javier Bardem, magnifiek gewoon

Entre les murs
hij zit verdikke heel goed in elkaar, ga dat zien allemaal :P

Brideshead revisited
ik was enkel voor Emma Thompson gaan kijken, maar ze doet er dus ver niet in mee :(
voor al dit lekkers, en veel meer, kan je hier nog stemmen: http://weljongniethetero.be/forum/viewt ... 33&t=22330 :)

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 06 jan 2009 21:33

The English Patient

Romantische film die iedereen moet gezien hebben :) Af en toe een beetje traag maar wel mooi. Met Ralph Fiennes en Juliette Binoche :love:

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 07 jan 2009 19:59

Dagonet schreef:Aangezien ik de "2008 in film"-topic wat verkeerd verstaan heb, post ik het hier maar opnieuw. 't Is een filmtopic voor iets hè.

Een overzichtje van de films uit 2008 die ik zag!

Top 13 beste films:
01. Synecdoche, New York
woorden schoten bij mij ook te kort toen ik deze "film" op het gentse festival zag. de woorden die ik me nog kan herinneren waren "pretentieus",
"onbegrijpelijk", "megalomaan", "geldverspilling" en "tijdverspilling". met alle respect, natuurlijk. :-? 8)

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 07 jan 2009 23:32

Dagonet schreef:
Bernard schreef:woorden schoten bij mij ook te kort toen ik deze "film" op het gentse festival zag. de woorden die ik me nog kan herinneren waren "pretentieus",
"onbegrijpelijk", "megalomaan", "geldverspilling" en "tijdverspilling". met alle respect, natuurlijk. :-? 8)
"Film"? Vanwaar de aanhalingstekens? Zo'n denigrering is nergens voor nodig, me dunkt.

Waarom je hem pretentieus en megalomaan vindt, mag je wel van wat meer argumentatie voorzien.

Onbegrijpelijk... Als je daarmee bedoelt "onbegrijpelijk dat zo'n film gemaakt kan worden", is dat een vrij inhoudsloze kritiek. Indien je bedoelt dat je de film niet begreep, hoeft dat helemaal geen negatieve commentaar te zijn. Adaptation was dat evenmin, om nog maar te zwijgen van wat Lynch sinds zijn Twin Peaks op ons losliet of een film als Primer aanbiedt - niettemin doet dat weinig af aan hun kwaliteit (dat van bediscuteerbaar niveau is).

En geld- en tijdverspilling is natuurlijk jouw mening, als jij dat zo ervaren hebt, is daar weinig aan te veranderen.
Laat me raden, het gaat niet over homoseksualiteit, en er spelen geen knappe jongen gasten in mee? Dan is dat inderdaad niets voor Bernard.

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 08 jan 2009 14:28

Dagonet schreef:
Omicron schreef:Laat me raden, het gaat niet over homoseksualiteit, en er spelen geen knappe jongen gasten in mee? Dan is dat inderdaad niets voor Bernard.
Het is inderdaad geen Brokeback Mountain. Of dat de reden is waarom het niets voor Bernard is, laat ik in het midden - zo goed volg ik het forum hier niet. :)
het is dat zeker niet. daar was brokeback te goed voor. waarom ik SNY crap vond? de redenen zijn hierboven te ontdekken... 8)

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 08 jan 2009 16:25

Dagonet schreef: De redenen die je geeft om Synecdoche, New York als 'crap' te categoriseren, zijn gewoon wat negatief geconnoteerde termen, daarmee heb ik nog geen argumentatie gekregen.
ik ben een man van weinig woorden... :wink:
... maar voor de rest heb je een goede smaak, hoor. the dark knight en the wrestler waren top! :) 8)
Laatst gewijzigd door Bernard op 09 jan 2009 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 08 jan 2009 20:31

Breakfast on Pluto :love:

Eén van de betere films die ik onlangs zag.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 09 jan 2009 15:39

the breakfast club.

over 5 jongeren, totaal verschillend, allen vrij stereotype die op een zaterdag samen gebracht worden wegens detention.

film van heel hoog niveau. goede acteerprestaties. allen zeker kijken.

enigste dat mij ergert is dat ze allison op einde van de film een make-over geven en ze dan met alex aanpapt.
kan ze dat ook niet doen zonder make-over ?
ze zag er trouwens beter uit voor.

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 11 jan 2009 16:20

The mist

zoveelste poging om een Stephen Kingverhaal te verfilmen en deze keer is het redelijk goed gelukt (als je over de knullige special effects kijkt :P )

vooral Marcia Gay Hardens godsdienstfanatica liet diepe indruk achter,
Spoiler! :
want zoals zo dikwijls zijn de grootste monsters de mensen zelf
8)
To avoid discovery... I stay on the run
To discover things for myself... I stay on the run

Apollo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Apollo » 11 jan 2009 16:52

Gisteren eindelijk naar Burn After Reading gaan kijken. En hij viel wel mee. Met momenten was hij hilarisch fout, vooral dat einde was schitterend gevonden maar door alle lovende commentaren had ik er meer van verwacht eigenlijk. Maar het einde maakte echt veel goed. Al bij al heb ik geen spijt dat ik hem heb gezien.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

dreamcloud
Regular user
Regular user

Bericht door dreamcloud » 11 jan 2009 17:13

Gisteren Incendiary gezien. De film begon wel goed, aangrijpend, en ook met een nogal expliciete seksscène :). Maar na een tijdje begon alles wat stil te vallen en gebeurde er niet echt heel veel meer. Jammer, want rond een dergelijk onderwerp zijn er nochtans veel meer dingen mogelijk die de plot wat aantrekkelijker gemaakt konden hebben. Maar ik vond dat Michelle Williams wel een puike acteerprestatie heeft neergezet. Ze wist me wel te raken.

@ mial: 'incendiary' betekent brandstichter of brandbom :)

mial
Forum addict
Forum addict

Bericht door mial » 12 jan 2009 11:06

dreamcloud schreef:Gisteren Incendiary gezien. De film begon wel goed, aangrijpend, en ook met een nogal expliciete seksscène :). Maar na een tijdje begon alles wat stil te vallen en gebeurde er niet echt heel veel meer. Jammer, want rond een dergelijk onderwerp zijn er nochtans veel meer dingen mogelijk die de plot wat aantrekkelijker gemaakt konden hebben. Maar ik vond dat Michelle Williams wel een puike acteerprestatie heeft neergezet. Ze wist me wel te raken.

awel, ik zat op de fiets er nog aan te denken, en eigenlijk konden we het wel weten, want in het Frans is 'incendie' brand... :roll:
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 12 jan 2009 11:10

vrijdag "Yes man" gezien
ik heb het normaal niet op Jim Carrey films, het bekken getrek is wat onnozel na 10 min, maar ik moet zeggen dat de laatste jaren zijn films enorm verbeterd zijn.
Yes man is zeker een grappige film, maar de film bestaat gelukkig niet uit de ene platte mop achter de andere.
Een aanrader.

dreamcloud
Regular user
Regular user

Bericht door dreamcloud » 12 jan 2009 18:32

mial schreef:
dreamcloud schreef:Gisteren Incendiary gezien. De film begon wel goed, aangrijpend, en ook met een nogal expliciete seksscène :). Maar na een tijdje begon alles wat stil te vallen en gebeurde er niet echt heel veel meer. Jammer, want rond een dergelijk onderwerp zijn er nochtans veel meer dingen mogelijk die de plot wat aantrekkelijker gemaakt konden hebben. Maar ik vond dat Michelle Williams wel een puike acteerprestatie heeft neergezet. Ze wist me wel te raken.

awel, ik zat op de fiets er nog aan te denken, en eigenlijk konden we het wel weten, want in het Frans is 'incendie' brand... :roll:
ja ik weet 't, en ik had 't zeker moeten weten :roll:
we zijn toch niet zo slim als we dachten ;) :p

Gesloten