negeren

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
pientje

negeren

Bericht door pientje » 20 dec 2008 08:40

hallo allemaal,

ik denk dus dat ik lesbisch ben, alleen wil ik dit niet zijn
de druk die het op me legt is voor mij gewoon te groot om te dragen,
ik kan het dus gewoon niet aan..
( verder niet beledigend bedoeld, ik heb niks tgen homo's ofzo .. ik kan t alleen zelf niet aan )

nu vraag ik me dus af, dat als wanneer ik gewoon mijn eigen homoseksualiteit negeer of er niks mee doe,
en gewoon maar wacht en wacht en wacht, of ik dan misschien vanzelf een jongen tegen zou kunnen komen waar k wel eens mee verder kan gaan?

ik hoop nog elke dag op zo'n gebeurtenis..
( hoezo slechte zelfacceptatie :roll: )

groetjes

Liv
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: negeren

Bericht door Liv » 20 dec 2008 16:33

Ik zou het zeker niet negeren, dan onderdruk je het gewoon en wordt het nog lastiger. Leer er stap voor stap met omgaan en jezelf te apprecieren. En niemand zegt dat je de kans moet uitsluiten om later een jongen tege te komen dat je echt leuk vindt.

Maar wat bedoel je eigenlijk specifiek met de last die je moet dragen? Het feit dat je een beetje in de knoei zit met al je gevoelens, ofdat je het ni graag hebt dat je "anders" bent en geconfronteerd gaat worden om zoiets tegen je familie/vrienden te moeten zeggen?

Wat het ook is, ik denk dat het zeer belangrijk is om het eerst zelf te accepteren, het verandert niet wie je bent als een persoon, het maakt je daarom niet beter of slechter.
Het is denk ik voor vele niet gemakkelijk in het begin, maar eens je hetzelf accepteerd wordt het al wel gemakkelijker.

Kwinten
Regular user
Regular user

Bericht door Kwinten » 21 dec 2008 16:35

Hallo
pientje schreef:ik denk dus dat ik lesbisch ben, alleen wil ik dit niet zijn
de druk die het op me legt is voor mij gewoon te groot om te dragen,
ik kan het dus gewoon niet aan..
( verder niet beledigend bedoeld, ik heb niks tgen homo's ofzo .. ik kan t alleen zelf niet aan )
Ik heb dit heel lang ook zelf gedacht, ik kan het niet aan! waarom kan ik niet normaal doen? De vrienden, familie? Wat gaat iedereen zeggen? Ben ik echt zo?

Ik heb veel slapeloze nachten gehad, stress gehad, het maakte me echt ziek! 3 jaar nu al. Nu vandaag weet mijn gezin het en kan ik het niet meer ontkennen! ik weet het zeker en ik val op jongens! Het is zeker niet gemakkelijk, nog altijd soms niet, maar ik ben het beginnen aanvaarden en ik merk door het beginnen te aanvaarden dat het veel beter gaat met me, ik sta sterker in mijn schoenen ook! Doe het stap voor stap en dan zal het langzaam wel lukken! bij mij toch!
Have a nice day!

Galimatias
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Galimatias » 22 dec 2008 16:43

pientje schreef:nu vraag ik me dus af, dat als wanneer ik gewoon mijn eigen homoseksualiteit negeer of er niks mee doe,
en gewoon maar wacht en wacht en wacht, of ik dan misschien vanzelf een jongen tegen zou kunnen komen waar k wel eens mee verder kan gaan?
Ik denk dat je dan niet anders doet dan de confrontatie uitstellen. Niet alleen de confrontatie met je ouders en je directe omgeving, maar ook - en vooral - met jezelf. Leren aanvaarden wie je bent is lang niet altijd even makkelijk, maar het lijkt me wel essentieel te zijn. Sommige dingen kun je niet veranderen, hoe hardnekkig je er ook tegen vecht of hoe fel je het probeert te ontkennen. Je ermee verzoenen en steun zoeken bij mensen die met hetzelfde worstelen of geworsteld hebben, kan je deugd doen, vind ik.

Zelf zat ik ook lange tijd met m'n geaardheid in de knoei. Hoewel ik probeerde m'n aandacht te vestigen op het andere geslacht, gebeurde het ook dat jongens m'n interesse wekten. Ik was er niet bepaald happig op om het te aanvaarden, maar na verloop van tijd besefte ik dat ik onmogelijk m'n eigen geluk in de weg kon blijven staan door een deel van mezelf, dat ik niet veranderen kon, te blijven verloochenen. Hopelijk kom je na verloop van tijd tot dezelfde constatatie. :hugs:
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Appelboomconfiguratie
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Appelboomconfiguratie » 22 dec 2008 17:41

Ik ga helemaal akkoord met bovenstaande reacties. En ik kan daar nog alleen maar aan toevoegen; wat als je wacht en wacht, en plots een meisje tegenkomt dat alles de moeite waard maakt? Alle obstakels die je opnoemt zouden op een dag wel eens niets kunnen lijken met wat je hart (en je verstand) je dan ingeven. Misschien zou zoiets je zelf meer kunnen helpen dan je zelf vermoedt..Ookal kan je dat nu misschien moeilijk geloven, laat staan aanvaarden.. Maar wat ik wil zeggen -al dan niet cliché-style- is: probeer ervoor open te staan en zie wat de toekomst brengt :wink:

pientje

Bericht door pientje » 24 dec 2008 13:23

dankjullie wel voor jullie reacties,
ik weet dat ik ermee zal moeten leren omgaan,
en dat ik ervoor uit zal moeten komen, wanneer de tijd rijp is in ieder geval.

ik heb alleen de durf er niet voor denk ik,
ik heb het er al een aantal keren met mijn ouders over gehad, en ik denk dat ze nu wel weten dat ik het serieus meen, maar aan de andere kant lijkt het alsof ik steeds fases doormaak, waardoor mijn ouders er ook niet echt een pijl op kunnen trekken, en dus ook nogsteeds maar denken dat ik mezelf gewoon aan het gek maken ben. ( wat ik ook doe trouwens, door er niet gewoon eerlijk over te zijn tegenover mezelf )

aan de andere kant kan ik dus niet eerlijk zijn tegen mezelf, omdat ik dan de kans dat ik toch hetero ben, en in een of andere fase ben beland zo veel kleiner maak..

Galimatias
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Galimatias » 24 dec 2008 16:24

pientje schreef:ik heb het er al een aantal keren met mijn ouders over gehad, en ik denk dat ze nu wel weten dat ik het serieus meen, maar aan de andere kant lijkt het alsof ik steeds fases doormaak, waardoor mijn ouders er ook niet echt een pijl op kunnen trekken, en dus ook nogsteeds maar denken dat ik mezelf gewoon aan het gek maken ben. ( wat ik ook doe trouwens, door er niet gewoon eerlijk over te zijn tegenover mezelf )
Op zich is dat ook wel een beetje het geval, denk ik. Het is niet zo dat iemand, wanneer hij of zij stilaan zijn of haar geaardheid begint te aanvaarden, ineens op de hoogte is van al wat ermee gepaard gaat, laat staan dat je het onmiddellijk allemaal begrijpt... Niet zozeer als holebi specifiek maar als mens in het algemeen blijf je 'groeien', dingen bijleren. En net zoals je met momenten anders staat tegenover werk, familie, vrienden,... kan het best zijn dat je soms anders kijkt naar je geaardheid en al wat ermee te maken heeft.

Nu, wat je zegt over "de kans kleiner maken dat ik hetero ben, en in een of andere fase ben beland zo veel kleiner maak": misschien kan het helpen om het 'ontdekken' van je interesse voor mensen van hetzelfde geslacht niet te zien als een beperking maar als een verruiming van jezelf. Wat ik wil zeggen: het is niet zo dat, omdat je je aangetrokken kan voelen tot en verliefd kan worden op mensen van hetzelfde geslacht, dat je daarom per se de mogelijkheid om hetzelfde te voelen voor mensen van het tegenovergestelde geslacht beperkter maakt. Je laat jezelf dan gewoon toe om een bepaald aspect, facet van je persoonlijkheid beter te leren kennen. Zelf hou ik het ook nog steeds op bi i.p.v. homo (waarbij ik meestal wel vermeld dat mijn voorkeur uitgaat naar jongens), simpelweg omdat ik soms ook meisjes leer kennen waar ik het heel goed mee kan vinden en er iets meer dan louter vriendschap uit zou kunnen ontstaan - ware het niet dat ik een relatie heb.
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Gesloten