Weerwolven van Wakkerdam: Sinterklaas is coming to town!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Re: Weerwolven van Wakkerdam: Sinterklaas is coming to town!

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 16 dec 2008 11:24

Ik mis nog 2 stemmen!

Maaikt
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Maaikt » 16 dec 2008 19:46

ik stem voor herman frodiet

sorry...

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 16 dec 2008 20:55

Ok, 3 stemmen voor Herman Frodiet, zijn rol kan ik niet zeggen aangezien ik voor de moment niet thuis ben.

't Is alleszins één van de goeie, denk één van de kinderen. Herman Frodiet, moest je online zijn kom het ons even vertellen aub.

Anders laat ik het jullie morgen weten!

Ondertussen mogen de Zwarte Pieten hun keuze maken via PM!

Galimatias
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Galimatias » 16 dec 2008 23:09

:o Ik heb de deadline gemist. Mijn excuses! Gelukkig is het slechts de eerste keer. :-?
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 18 dec 2008 10:34

ik was dus een kindje é een heel braveke zelf... :merci:
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 18 dec 2008 13:12

Ok, dank u wel voor het vermelden! Tegen dat ik thuis kwam was ik het vergeten :oops:

De Zwarte Pieten hebben hun keuze gemaakt, de Tandenfee is bezig met haar keuze te maken.

De Tandenfee krijgt daarvoor tijd tot Zondag 21 december om 20h.

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 21 dec 2008 20:32

Jammer genoeg zijn er deze nacht 3 mensen spoorloos verdwenen.

JustMe_ werd in de zak van de Zwarte Pieten gestopt, ze was een lief kind, maar het mocht niet zijn!

De tandenfee kon de druk niet meer aan en is terug naar Fantasieland. We zeggen vaarwel aan Valova, na 2x niet te reageren via PM is het spel voor jou hier gedaan.

De derde persoon is Omicron, na JustMe_ in de zak gestopt te hebben samen met zijn collega-pieten, kwam het lijk hem achterna.

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 21 dec 2008 20:35

Bij deze mogen de 5 overgebleven dorpsbewoners stemmen over het lot van één van hen!

Daarvoor heb je tijd tot dinsdag 23 december om 20h!

Appelboomconfiguratie
New user
New user

Bericht door Appelboomconfiguratie » 21 dec 2008 22:24

ik stem op mial aangezien dit degene was waarop knuffelslet stemde als sinterklaas, vlak voor ze doodging.

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 22 dec 2008 15:16

Ik snapte eerst iets niet zo goed... Hoe kan het dat het Lijk reeds in de derde nacht actief was, wanneer zowel de Grafdelver als de Zwarte Piet(en) nog in leven waren? De spelregels stellen namelijk dat óf de Grafdelver óf alle Zwarte Pieten uitgeschakeld moeten zijn vooraleer het Lijk kan moorden.

Afbeelding

Tot op het moment dat Omicron (Zwarte Piet) gedood werd door het Lijk, stonden noch de Grafdelver noch een Zwarte Piet in het lijstje met uitgeschakelde spelers. Zo leek het althans, waardoor ik bijna dacht dat een fout in het spel geslopen was. Dat leek me echter onwaarschijnlijk, aangezien onze spelleidster al heel wat spelletjes in goede banen geleid heeft. Ik kon er dus niet aan uit, tot ik aan het volgende scenario dacht:
  • Wat als de Tandenfee (de heks) het vergiftigingsdrankje gebruikt heeft om een Zwarte Piet te doden in de tweede nacht? Vanaf de tweede nacht mag de Grafdelver een Lijk maken. In dat geval zou de oorspronkelijke rol van de vergiftigde persoon komen te vervallen, waardoor de persoon een dubbelrol speelt (in die zin dat de andere Zwarte Piet(en) niet weten dat hij of zij gedood is en omgevormd werd tot Lijk). Om eventuele achterdocht bij of weerstand van zijn of haar voormalige bondgenoten (de Zwarte Piet(en)) te voorkomen, lijkt het logisch om hen als eerste uit te schakelen. Volgens mij is dat wat Omicron overkomen is: hij is gedood door een Zwarte Piet die vergiftigd werd door de Tandenfee (heks - Valova) en tot Lijk omgevormd werd door de nog in leven zijnde Grafdelver. De Grafdelver zelf is voor de rest een gewone, goede burger en streeft hetzelfde doel na als de andere burgers: in leven blijven en het Lijk en/of de Zwarte Pieten tijdig uitschakelen. Om die reden weet het Lijk niet wie de Grafdelver is en omgekeerd, zoals ook in de spelregels uitgelegd staat (zie spoiler).
Spoiler! :
Sweet Sugah'Lips schreef:Grafdelver:
De Grafdelver wordt eerder op de hoogte gesteld van een aanval van de Pieten, dan de Tandfee. In de eerste nacht kan de Grafdelver alleen kijken. Echter, in de tweede nacht mag de Grafdelver het lijk dan meeslepen en weer tot “leven wekken”. De dode wordt dan het Lijk. De Tandfee zal dan bericht krijgen dat er niemand aangevallen is die nacht. De Pieten durven het Lijk niet aan te raken. Het begint te rotten en te stinken, ze willen verse kindjes. Ze zouden overdag kunnen zeggen wie het Lijk is, maar dat zou dus betekenen dat zij de Pieten zijn. Dus, de Pieten zijn stilletjes. Het Lijk is een moordwapen. Het wordt actief wanneer alle Pieten dood zijn, óf wanneer de Grafdelver sterft. Het Lijk zal dan ‘s nachts gaan moorden.
Lijk:
Het lijk probeert alles en iedereen omzeep te helpen. Ook deze rol wint alleen als hij/zij in zij/haar eentje overblijft. Het lijk weet niet wie de grafdelver is en vice versa.
Ik stem bijgevolg op Appelboomconfiguratie, aangezien Herman Frodiet (onschuldig kind) tweemaal op haar gestemd heeft en nu, juist ja, (ge)dood is. Bovendien heeft ook Valova (tandenfee) op haar gestemd, zij het in de eerste ronde (en kan dat nog gezien worden als toeval, tenzij hij méér wist). Lijkt me alleszins vrij verdacht, vooral gezien het feit dat Appelboomconfiguratie respectievelijk op Knuffelslet en Herman Frodiet gestemd heeft, twee gedode - en vooral: onschuldige - burgers. Daar komt nog eens bovenop dat Omicron op Herman Frodiet gestemd heeft vlak nadat deze op Appelboomconfiguratie gestemd had. In eerste instantie gaf Omicron als reden op dat Herman Frodiet "net zoals vorige nacht als eerste hier stemt, mijn excuses hiervoor... ik moet iemand kiezen". Het bleek echter Knuffelslet te zijn die als eerste gestemd had, waardoor het niet meer dan een smoesje leek om zijn bondgenoot te verdedigen en zichzelf in te dekken. Het lijkt mij dus waarschijnlijk dat hij gedood is door Appelboomconfiguratie, zijn ex-bondgenoot die als Zwarte Piet begon en als Lijk eindigde.

Voel je vrij om verder te discussiëren over deze theorie, aangezien het mij de enige mogelijke verklaring lijkt te zijn... Tot nu toe heb ik me relatief stil gehouden, aangezien het niet evident is om iemand te betichten zonder dat er voldoende aanwijzingen zijn dat je het bij het rechte eind hebt. Mijn excuses voor de lange post, maar ik verkies een onderbouwde redenering boven een weinig beargumenteerde stem. :)

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 22 dec 2008 15:59

Maak maar theorieën, zo heb ik het spel het liefst :lol:

Alleen ik weet hoe het allemaal in elkaar zit en zo blijft het 8)

Appelboomconfiguratie
New user
New user

Bericht door Appelboomconfiguratie » 22 dec 2008 17:30

Het is niet de enige verklaring, galimatias, en volgens mij ook een verkeerde. Ik heb op knuffelslet gestemd in de eerste ronde, omdat we beide 2 stemmen hadden en ik mijzelf veilig moest stellen. Vandaar dat ik ook als laatste gestemd heb; ik had op eender wie gestemd die het meeste stemmen had. En omdat herman mij zonder reden (hij bleek een kind te zijn, vanwaar zou hij een geldige reden hebben?) bleef beschuldigen, heb ik erna op hem gestemd. Nu stem ik op mial, en gezien de stem van knuffelslet in de eerste ronde lijkt me dat geen slecht idee.
En als laatste; ik ben nooit een bondgenoot geweest van Omicron. You are so wrong.

mial
Forum addict
Forum addict

Bericht door mial » 22 dec 2008 18:40

Ik word hier een hak gezet... Ik vind Galimatias' uitleg zeer overtuigend, eigenlijk. En ik zou ook niet weten wie anders een zwarte piet zou kunnen zijn. Ik ben dus geneigd Gali te volgen.

Maar: aangezien ik verweten word Knuffelslet te hebben vermoord omdat zij op mij stemde, zal wss hetzelfde gebeuren als ik nu Gali zijn betoog voor waar aanneem en ook op appelboomconfiguratie stem (aangezien zij op mij stemde). Ik maak mezelf dus verdacht, maar dat moet dan maar. En daarbij, appelboomconfiguratie heeft expliciet gedaan wat zij mij verwijt impliciet gedaan te hebben, namelijk iemand die op haar gestemd heeft, de dood ingejaagd (Herman Frodiet). Haar argument om mij te veroordelen is dus een drogreden en ook de rest van haar uitleg vertoont hiaten.

edit: na wat bleek verder in dit topic, ben ik ook geneigd om mijn post aan te passen. Bij deze stem ik ook op springbal. sorry dude, het is niet duidelijk voort moment, maar je hebt je idd ergens wel schuldig gemaakt :-?

ik wil licht in deze duisternis!
Laatst gewijzigd door mial op 23 dec 2008 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 22 dec 2008 19:42

In al mijn naïviteit volg ik gali en mial.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 22 dec 2008 20:10

Volgens mij is dat wat Omicron overkomen is: hij is gedood door een Zwarte Piet die vergiftigd werd door de Tandenfee (heks - Valova) en tot Lijk omgevormd werd door de nog in leven zijnde Grafdelver.
Ik heb het nog eens herlezen en moet hier toch eventjes iets bijplaatsen...
De Grafdelver kan nooit een Zwarte Piet tot lijk maken. De grafdelver komt steeds voor de tandenfee...

Cécé
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Cécé » 22 dec 2008 20:21

ik stem ook op appelboom, hij is veel te verdacht!

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 22 dec 2008 20:22

Sweet Sugah'Lips schreef:
Volgens mij is dat wat Omicron overkomen is: hij is gedood door een Zwarte Piet die vergiftigd werd door de Tandenfee (heks - Valova) en tot Lijk omgevormd werd door de nog in leven zijnde Grafdelver.
Ik heb het nog eens herlezen en moet hier toch eventjes iets bijplaatsen...
De Grafdelver kan nooit een Zwarte Piet tot lijk maken. De grafdelver komt steeds voor de tandenfee...
Hoe kan het dan dat het Lijk reeds moorden begaat wanneer noch de Grafdelver, noch één Zwarte Piet (laat staan allemaal) gedood zijn? Dan kan het toch niet? :confi:

Gelukkig loopt de deadline nog tot dinsdag 23 december. Ik moet verder nadenken over wat aan de basis zou kunnen liggen van het huidige scenario, ik begrijp er momenteel niets meer van. :-?

(Bij deze hou ik mijn stem op Appelboomconfiguratie in beraad tot nader order.)

Appelboomconfiguratie
New user
New user

Bericht door Appelboomconfiguratie » 22 dec 2008 21:46

Cécé schreef:ik stem ook op appelboom, hij is veel te verdacht!
Appelboom is een ZIJ, dankuwel. Een Gali, ik zou oppassen want er zijn nog 2 pieten naar mijn schatting, en aangezien ik het niet ben, zal het voor u ook snel gedaan zijn (tenzij ge er zelf ene bent, wat mij niet het geval lijkt). Met uw stem op mij te richten hebt ge het hun gemakkelijk gemaakt, ze kunnen gewoon volgen zonder zich enigszins verdacht te maken. En Sweet S Lips zou er geen bedenking tussengooien als er geen rede voor was.

Appelboomconfiguratie
New user
New user

Bericht door Appelboomconfiguratie » 22 dec 2008 21:49

Trouwens mial, er is een verschil tussen de keuze van de ziener volgen, en de keuze om op iemand te stemmen omdat die op u stemt. Ik verwijt u helemaal niets, maar knuffelslet zal wel om een reden op u gestemd hebben de eerste ronde..Als ziener had ze een punt vind ik. En aangezien ik niemand anders op't oog heb, lijkt mijn stem op u mij wel logisch.

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 23 dec 2008 16:18

Zorg dat jullie stemmen geldig zijn!
Ik ga het niet iedere keer herhalen dat een stem vetgedrukt moet zijn. Na 2 lynchdagen moet je het onderhande al weten.

Gesloten