Weerwolven van Wakkerdam: Sinterklaas is coming to town!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Weerwolven van Wakkerdam: Sinterklaas is coming to town!

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 09 nov 2008 21:44

Zoals je ziet, het wordt een Sinterklaas-versie.

Verdere informatie volgt later! Ik ben nu nog in mijn vroegere thuisbasis, normaal ga ik dinsdag de rollen bekijken.
Ondertussen kunnen jullie je al aanmelden voor dit spel!

Ik vertrek zaterdag een weekje naar Spanje, dus hopelijk schrijven er genoeg mensen in voor vrijdag...
Dan stuur ik naar allen een PM met jullie rollen en verwacht ik dus van iedereen tegen het weekend erop een PM in de bus met de bevestiging van deelname!

Het wordt een leuk en niet ingewikkeld spel!

1. Appelboomconfiguratie
2. Cécé
3. Galimatias
4. Herman Frodiet - 2de dag - Kind
5. J-La - 1ste nacht - YETI
6. JustMe_ - 3de nacht - Kind
7. Knuffelslet - 1ste dag - Sinterklaas
8. Mial
9. Omicron - 3de nacht - Zwarte Piet
10. Springbal - 3de dag - Kind
11. Valova - 3de nacht - Tandenfee

Greetz
SS'L
Laatst gewijzigd door Sweet Sugah'Lips op 23 dec 2008 20:16, 13 keer totaal gewijzigd.

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 09 nov 2008 21:45

Basisregels van WvW vind je hier.

Verdere regels:
- Reactietijd: De spelleider vermeldt telkens een deadline voor dewelke hij reactie moet ontvangen. Wie niet op tijd antwoordt, krijgt eerst een waarschuwing, bij een tweede keer sterf je! Je kan dit eventueel, afhankelijk van je rol, vermijden door de spelleider te waarschuwen van je afwezigheid.
-Als je je opgeeft voor een spel, doe dan ook actief mee. Dat maakt het spel voor iedereen wat plezieriger.
-Spam, en ander gepraat wat niet aan het spel gerelateerd is, wordt verwijderd.
-Het staat spelers vrij om complotten te vormen, om samenzweringen te smeden en om rollen te onthullen. Let wel: Het is je eigen schuld als je daardoor de verkeerde keuzes maakt dankzij de beinvloeding van je tegenstanders. Niets is zeker als het niet bekend is gemaakt door de Spelleider.
-Na je dood (in het spel) is het verboden om te converseren over dingen die je te weten bent gekomen na je dood.

De gebruikte personages.
Spoiler! :
  • De kinderen (gewone burger):
    Zij hebben geen bijzondere gaven. Hun enige wapens zijn het vermogen, om het gedrag van andere burgers te analyseren en zodoende slechte Zwarte Pieten te identificeren, en de overtuigingskracht, die nodig is om te voorkomen dat een onschuldige burger veroordeeld wordt.
  • Sinterklaas (ziener):
    Elke nacht kan Sinterklaas door zijn gave achter de ware gedaante van een andere speler komen. Hij zou de andere burgers moeten helpen, maar discreet blijven om te voorkomen dat hij door zijn eigen Zwarte Pieten ervan langs krijgt.
  • Tandfee (heks):
    Buiten haar gave om de melktandjes van kinderen in geld te veranderen, heeft zij nog een andere gave waarvan niemand weet heeft. Zij kan twee buitengewoon potente toverdrankjes brouwen:
    - een levenselixir, waarmee een dode speler tot leven geroepen kan worden;
    - een vergif, waarmee een speler 's nachts vermoord kan worden.
    De heks mag beide toverdranken in dezelfde nacht toedienen. Zij mag de toverdranken niet aan dezelfde speler geven. Dit kan betekenen, dat er de volgende morgen géén, één, of twee doden te betreuren zijn. De heks mag de drankjes zelf innemen, en zichzelf dus helen.
  • Cupido:
    Door zijn beroemde pijlen af te schieten, kan Cupido ervoor zorgen, dat twee spelers van zijn keuze voor altijd verliefd op elkaar zijn. In de eerste nacht (de eerste beurt), mag Cupido twee spelers aanwijzen. Cupido mag zichzelf als één van de vrijers aanwijzen.
    - Als één van de geliefden omkomt, sterft de ander direct uit liefdesverdriet.
    - Een vrijer mag niet tegen zijn geliefde stemmen, zelfs niet om de andere spelers te misleiden.
    Opgelet: Indien de ene vrijer een burger is en de andere een Zwarte Piet, verandert het doel van het spel voor hen. Ten einde in vrede te kunnen leven en zichzelf te beschermen, moeten ze binnen het kader van de spelregels alle andere spelers elimineren.
  • Dief:
    Tijdens de eerste nacht steelt de dief twee pakjes uit de grote zak van Sinterklaas, daar blijken toevallig 2verkleedpakjes in te zitten. Gedurende de eerste nacht (de eerste beurt) mag de dief beide pakjes bekijken. Als hij dat wil, mag hij zijn armzalige plunje met één van de andere kostuums omruilen. Als beide kostuums van een Zwarte Piet zijn, is hij verplicht om zijn kleren te wisselen voor één van de Zwarte Pietenkostuums om te ruilen.
    Vanaf nu speelt de dief tot het spel is afgelopen dit karakter. Het spreekt voor zich, dat de dief de gedekte kaarten aan niemand mag laten zien.
  • Het paard van Sinterklaas (jager):
    Als het paard door de Pieten gedood wordt, of door de andere burgers vermoord wordt, heeft hij nog een kleine surprise. Hij mag, voordat hij de geest geeft, terugslaan door onmiddellijk een andere speler te bijten of te vertrappelen. Ook deze is uit het spel.
  • De hoofd-Zwarte Piet(Weerwolven met conversie):
    De hoofd-Zwarte Piet is op zich hetzelfde als een gewone Zwarte Piet. Alleen kan deze 1x in het spel, in de nacht, iemand aannemen, deze persoon hoeft daarvoor niet te solliciteren. Dit betekent dat de uitgekozen persoon een Zwarte Piet wordt. De andere Pieten weten wie de Hoofd-Piet is. Als iemand is aangenomen, vervalt zijn oude rol compleet. Daar heeft hij/zij niks meer mee te maken. De Pieten hebben wel het recht om te weten wat de oude rol van de Piet was. De spelleiding mag dit doorgeven.
  • Zwarte Piet (weerwolf):
    Iedere nacht stoppen ze een kind in de zak of slaan ze die met de roe. Overdag proberen zij hun nachtelijke gedaante te verbergen en zo aan de wraak van de dorpelingen te ontsnappen.
  • Yeti:
    De ruwe bolster met de blanke pit. Zijn uiterlijk jaagt angst aan, maar eigenlijk is dit monster zo slecht nog niet. Voor twee nachten zal hij zich buiten wagen, waarbij hij iedereen de stuipen op het lijf jaagt en de kans van slagen voor iedereen met 50% reduceert. In deze nachten hebben alle nachtwezens kans om te falen. Deze ligt op 50%.
    Dit wordt bepaald per soort nachtwezen, door de spelleider met een muntje.
  • Grafdelver:
    De Grafdelver wordt eerder op de hoogte gesteld van een aanval van de Pieten, dan de Tandfee. In de eerste nacht kan de Grafdelver alleen kijken. Echter, in de tweede nacht mag de Grafdelver het lijk dan meeslepen en weer tot “leven wekken”. De dode wordt dan het Lijk. De Tandfee zal dan bericht krijgen dat er niemand aangevallen is die nacht. De Pieten durven het Lijk niet aan te raken. Het begint te rotten en te stinken, ze willen verse kindjes. Ze zouden overdag kunnen zeggen wie het Lijk is, maar dat zou dus betekenen dat zij de Pieten zijn. Dus, de Pieten zijn stilletjes. Het Lijk is een moordwapen. Het wordt actief wanneer alle Pieten dood zijn, óf wanneer de Grafdelver sterft. Het Lijk zal dan ‘s nachts gaan moorden.
  • Lijk:
    Het lijk probeert alles en iedereen omzeep te helpen. Ook deze rol wint alleen als hij/zij in zij/haar eentje overblijft. Het lijk weet niet wie de grafdelver is en vice versa.
Laatst gewijzigd door Sweet Sugah'Lips op 11 nov 2008 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Re: Weerwolven van Wakkerdam: Sinterklaas is coming to town!

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 26 nov 2008 18:09

Zo, Appelboomconfig is er ook bij... Normaal gezien krijgen jullie straks allemaal een pm in de bus en wil ik tegen zondagavond van iedereen een PM terug met bevestiging!

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 26 nov 2008 18:53

Voila, iedereen moet zijn PM in de bus hebben, zo niet... laat het me weten via PM!

Ik wens jullie allemaal veel succes met het zoeken van de Zwarte Pieten, wees braaf en misschien overleven jullie het wel!

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 27 nov 2008 19:27

Nog 2 mensen, Galimatias en J-La, J-La verwacht ik nog niet direct aangezien ze op vakantie is.

Gast11111

Bericht door Gast11111 » 27 nov 2008 21:17

ik vraag mij nu immens hard af hoe je dit over pm of hier doet...
zo overleggen verloopt toch moeilijk over een forum dan?

Appelboomconfiguratie
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Appelboomconfiguratie » 27 nov 2008 21:29

Beide he :wink: Het hangt er al vanaf naargelang uw toekomstige plannen, maar zowizo wordt er in den decor van het forum wat overenweer gepmd :wink:

Galimatias
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Galimatias » 28 nov 2008 19:38

Heb bij deze ook bevestigd! :)
Angrod schreef:ik vraag mij nu immens hard af hoe je dit over pm of hier doet...
zo overleggen verloopt toch moeilijk over een forum dan?
Discussies kunnen verlopen via dit topic of via pb, al naargelang je zelf verkiest (en welke rol je hebt, aangezien o.a. weerwolven, zielsverwanten, geliefden en ziener-geziene lang niet altijd openlijk uitkomen voor hun rol). Tijdens de stemming overdag kan het handig zijn om je vermoedens uit te spreken en/of je stem te motiveren, aangezien je anders al snel verdacht kan overkomen. :wink:
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Cécé
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Cécé » 30 nov 2008 19:02

ik vraag me ook af hoe dit spel online zal verlopen..
dat zullen we wel merken zeker? :P

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 30 nov 2008 21:29

Jups! Ik wacht nog ff op J-La, ze komt normaal één dezer dagen terug, dan zijn we voltallig en kunnen we er volledig tegenaan gaan!

Bedoeling is dat volgende mensen tijdens het spel PM's sturen naar mij:

Ziener, cupido, heks, dief, grafdelver, weerwolven.

Wanneer het juist hun beurt is wordt in dit topic vermeld, ze hebben dan 2dagen om te reageren.
De stemming overdag gebeurt hier, iedereen zet dan zijn of haar stem vetgedrukt wie zij dood willen en dus verdenken van Zwarte Piet (weerwolf) te zijn! Daarvoor krijg je ook 2dagen.
De deadlines kunnen eventueel wat langer zijn in het weekend, niet iedereen heeft dan internet tot beschikking door zijn/haar sociaal leven of omstandigheden (thuis geen internet bv).

Wie de deadline niet haalt krijgt een waarschuwing, gebeurt dit een tweede keer dan pleeg je zelfmoord. Hou dit topic dus in de gaten! Je kan je eventueel abonneren zodat je een e-mail krijgt wanneer er iets gepost wordt in het topic...

Greetz
SS'L

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 02 dec 2008 10:40

ik ben terug, dus laten we eraan beginnen! 8)

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 02 dec 2008 18:44

En de nacht begint al goed, want de dief heeft al gestolen en cupido zijn pijlen al afgeschoten de voorbije dagen!

Sinterklaas mag zeggen wie hij wil zien in zijn dikke boek.

En de Zwarte Pieten mogen iemand in hun zak stoppen!

Van deze personen verwacht ik dus een PM tegen donderdag 4december om 20h ten laatste!

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 04 dec 2008 17:33

Er zijn nog mensen waar ik een bericht van verwacht!

Deadline om 20h!!!!

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 04 dec 2008 22:10

De tandenfee mag zo dadelijk haar wensen duidelijk maken via PM. Ze krijgt daarvoor tijd tot zondag 20h!!

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 07 dec 2008 22:59

Wakkerdam wordt wakker en ziet dat de Zwarte Pieten op gruwelijke wijze de lelijkste van het dorp in hun zak gestoken hebben, namelijk de Yeti!

En niemand minder dan J-La was de yeti!

Wakkerdam grijp nu in! Zodat er geen onschuldige kinderen in de zak gestopt worden!

Ik wil van iedereen een stem hier in het topic, VETGEDRUKT!

Niet vetgedrukt = niet geldig!

Jullie hebben tijd tot dinsdag 20h!

Laysiv
Forum addict
Forum addict

Bericht door Laysiv » 07 dec 2008 23:23

mial
Aujourd'hui, j'ai décidé d'être heureuse.

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 08 dec 2008 00:24

Knuffelslet

(gewoon omdat ik uw naam hier zie staan)

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 08 dec 2008 08:29

Appelboomconfiguratie!

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 08 dec 2008 10:43

appelboomconfiguratie

srr je hebt gewoon de langste en moeilijkste naam om te schrijven
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

Appelboomconfiguratie
New user
New user

Bericht door Appelboomconfiguratie » 08 dec 2008 11:10

herman frodiet schreef:appelboomconfiguratie

srr je hebt gewoon de langste en moeilijkste naam om te schrijven
Da's helemaal geen reden :roll: gij bent de eerstvolgende met de langste naam dus betekent dat dat gij der de volgende ronde aangaat?

Noem mij dan appelbo of watdanook. Ik ben onschuldig.

Gesloten